Nyheder

Kamptråd AGF - AaB, søndag d. 20.12.2020 kl. 16.00

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.880
Point
63
Ja og var også den AGFer der løb mest i dag.

Det var opløftende at se hvordan vi ganske enkelt bare tromlede dem væk og satte dem til vægs.

Og pludselig har Links og Jon ligefrem meget flotte mål-stats. Måske nok heldigt af Links, og dog - han gør nemlig det vigtige følger op på den løse chance tæt under mål.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.870
Point
63
Efter 13 runder sidste år, så stillingen således ud:
3. Brøndby 22 pt
4. Randers 20 pt
5. AGF 20 pt
6. OB 20 pt
7. FCN 20 pt
8. AaB 19 pt
9. SE 18 pt

I år:
3. Brøndby/FCM/AGF 24 pt
4. Randers 22 pt
5. FCK 22 pt
6. SE 21 pt
7. AaB 19 pt
8. FCN 16 pt/19 pt

Så det var egentligt tættere sidste år på dette tidspunkt.
Tak for at give mig lidt realisme - det var en vigtig pointe (y)

Så må vi hellere lade være, at spekulere i at FC m/k var henholdsvis 12 og 8 point foran på samme tid sidste år - sådan er det ikke i år;)

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
503
Point
28
Jeg var ude af stand til at skrive noget begavet i går, eller bare sammenhængende. Det er det tætteste jeg har set AGF være på at levere end decideret magtdemonstration.
De to halvege var selvsagt meget forskellige: I første halveg var vi nærmest sådan lidt bølleagtige overfor AaB. Det vi udsatte dem for, tangerede mobning. De blev simpelthen kørt ud på røv og albuer og lignede ikke et fodboldhold, og da slet ikke et superligahold.
Anden halveg blev mere lige, tilsyneladende. AaB havde bolden mest og lignede da også et fodboldhold igen.
Men en skudstatistik*, der hedder 18/8 for AGF og 6/1 for AaB (skud/inden for rammen) taler et tydeligt sprog om en kamp, hvor det ene hold havde klasse til at være farlige, og det andet hold ikke var meget farligere end et glas dovent øl.
AaB havde bolden mest*, især i anden halveg. Men det viser bare at vi i går genfandt vores evne, til at dominere en kamp uden bold.

På en måde er det lidt træls at gå på juleferie nu, jeg sidder med en fornemmelse af, at holdet lige er begyndt at klikke. Et vildt udsagn fra en fan, hvis hold har tibragt én spillerunde uden for top 6 i dette efterår, men ellers ikke har været i den sjovet ende af tabellen i 20 år... 🙃 Ikke desto mindre er det sådan jeg har det - vi har humpet os igennem efteråret på fight, vilje og Patrick Mortensen. Spillet har ikke været prangende ret tit - men hvis det vi så i går, var et forvarsel om, hvad der venter i foråret, så er det en modig mand, der afskriver AGF til nogen form for medalje eller trofæ...

*Kilde: https://www.superliga.dk/kamp/2020-2021/december/agf-aab

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.278
Point
48
Jeg var ude af stand til at skrive noget begavet i går, eller bare sammenhængende. Det er det tætteste jeg har set AGF være på at levere end decideret magtdemonstration.
De to halvege var selvsagt meget forskellige: I første halveg var vi nærmest sådan lidt bølleagtige overfor AaB. Det vi udsatte dem for, tangerede mobning. De blev simpelthen kørt ud på røv og albuer og lignede ikke et fodboldhold, og da slet ikke et superligahold.
Anden halveg blev mere lige, tilsyneladende. AaB havde bolden mest og lignede da også et fodboldhold igen.
Men en skudstatistik*, der hedder 18/8 for AGF og 6/1 for AaB (skud/inden for rammen) taler et tydeligt sprog om en kamp, hvor det ene hold havde klasse til at være farlige, og det andet hold ikke var meget farligere end et glas dovent øl.
AaB havde bolden mest*, især i anden halveg. Men det viser bare at vi i går genfandt vores evne, til at dominere en kamp uden bold.

På en måde er det lidt træls at gå på juleferie nu, jeg sidder med en fornemmelse af, at holdet lige er begyndt at klikke. Et vildt udsagn fra en fan, hvis hold har tibragt én spillerunde uden for top 6 i dette efterår, men ellers ikke har været i den sjovet ende af tabellen i 20 år... 🙃 Ikke desto mindre er det sådan jeg har det - vi har humpet os igennem efteråret på fight, vilje og Patrick Mortensen. Spillet har ikke været prangende ret tit - men hvis det vi så i går, var et forvarsel om, hvad der venter i foråret, så er det en modig mand, der afskriver AGF til nogen form for medalje eller trofæ...

*Kilde: https://www.superliga.dk/kamp/2020-2021/december/agf-aab
AaB havde bolden mest, flest bolderobringer og flest hjørnespark, så de havde nok fortjent at vinde statistisk!?!

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
503
Point
28
AaB havde bolden mest, flest bolderobringer og flest hjørnespark, så de havde nok fortjent at vinde statistisk!?!
Næh - for hverken bolderobringer, boldbesiddelse eller hjørnespark giver mål. Endsige afslutninger.
Hvis du kigger på duel succesrate så er vi overlegne. Vi vinder i luften og i de direkte dueller. Med en anseelig margen i øvrigt. Men det helt afgørende er, at vi har 18 afslutninger og 8 inden for rammen - det er i øvrigt tæt på at være 50% træfsikkerhed, mod AaB's 6 og 1... vi har tre gange så mange afslutninger som dem, og 8 gange flere, der rammer målet! OTTE gange flere.
Vi dominerede den kamp så hårdt og vi vandt både overlegent og velfortjent. Det højeste min puls kom i anden halveg, var da jeg opdagede, der ikke var mere gløgg...

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.870
Point
63
Vi dominerede den kamp så hårdt og vi vandt både overlegent og velfortjent. Det højeste min puls kom i anden halveg, var da jeg opdagede, der ikke var mere gløgg...
Det var faktisk lidt vildt - for vi holdt dem stort set fra alt og man begynder at føle sig tryg ved defensiven (igen). Umiddelbart tænker jeg, at vi har været gode til at holde modstanderne fra chancer i den seneste tid.

Er skuffet over Grabrara - han har ikke helt virket som den mentalt sikre målmand han var tidligere eller også er det hukommelsen der er for positiv. Syntes han virker usikker igen på bolde der spilles tilbage og skal sparkes op ad banen (havde en enkelt der gik direkte til en modstander på vores banehalvdel). Der var også et par indlæg samt hjørnespark som så shaky ud.
Lige pt. har han ikke imponeret mig og syntes Eskelinen viste samme niveau - håber de starter på lige fod til foråret og så må bedste mand spille. Nu har medierne selvfølgelig også været efter ham - det er åbenbart et privelegie i GF at målmanden skal have den negative opmærksomhed.

Stiften er positive https://stiften.dk/artikel/suveræne-agf-spiller-sig-op-på-superligaens-førsteplads
Indtil da var alt, AGF havde rørt ved i søndagens Superligakamp mod AaB, lykkedes. De var foran 3-0 og de få tilskuere, der nu engang måtte være på Ceres Park, sang "hulubulu, AaB hvor er I henne?"

Og ja, det var svært at svare på hvad der gik af nordjyderne. De kom for sent til det meste. AGF var helt suveræne i en første halvleg hvor spillet var bedre end længe.

FRED

Member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
70
Point
18
Er skuffet over Grabrara - han har ikke helt virket som den mentalt sikre målmand han var tidligere eller også er det hukommelsen der er for positiv. Syntes han virker usikker igen på bolde der spilles tilbage og skal sparkes op ad banen (havde en enkelt der gik direkte til en modstander på vores banehalvdel). Der var også et par indlæg samt hjørnespark som så shaky ud.
Lige pt. har han ikke imponeret mig og syntes Eskelinen viste samme niveau - håber de starter på lige fod til foråret og så må bedste mand spille. Nu har medierne selvfølgelig også været efter ham - det er åbenbart et privelegie i GF at målmanden skal have den negative opmærksomhed.
Det er pudsigt, fordi jeg synes virkelig at han i de sidste par kampe har vist sig som den klassekeeper han er. Jeg synes virkelig han har spillet sig op. Ja, han er ikke den bedste med fødderne, men spillerne virker trykke ved at spille den tilbage til ham. Angående hjørnespark skal man være opmærksom på at vi lader ham stå alene med en angriber på stregen. Jeg synes han klarer det fint selvom det kan se lidt shaky ud. Men det frigiver altså også endnu en forsvarsspiller. Men det er et taktisk valg, at han sættes de situationer.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.870
Point
63
Det er pudsigt, fordi jeg synes virkelig at han i de sidste par kampe har vist sig som den klassekeeper han er. Jeg synes virkelig han har spillet sig op. Ja, han er ikke den bedste med fødderne, men spillerne virker trykke ved at spille den tilbage til ham. Angående hjørnespark skal man være opmærksom på at vi lader ham stå alene med en angriber på stregen. Jeg synes han klarer det fint selvom det kan se lidt shaky ud. Men det frigiver altså også endnu en forsvarsspiller. Men det er et taktisk valg, at han sættes de situationer.
Sådan kan man se det så forskelligt ;) Det er da rigtigt, at de stadig spiller tilbage til ham men det gjorde de vel også til Eskelinen.

Syntes ikke der har været meget klassekeeper over ham i efteråret. Til gengæld har du ret i det er gået fremad på det seneste - den hårde dom er dog, at det er fra et meget lavt niveau. Forhåbentlig bliver han stærkere men vi har (umiddelbart) kun glæde af ham i foråret.

Kaptajn P

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
53
Point
18
Jeg husker grabaras evner med bolden som komplet horrible ved første besøg, men fordi alt andet var så overbevisende fyldte det ikke så meget. I denne omgang synes jeg det går meget bedre, men han bliver nok førende på det punkt

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
Tak for at give mig lidt realisme - det var en vigtig pointe (y)

Så må vi hellere lade være, at spekulere i at FC m/k var henholdsvis 12 og 8 point foran på samme tid sidste år - sådan er det ikke i år;)
Ha ja. Sidste år talte man bare først fra 3.pladsen og ned.. Det gav trods alt god mening når snakken gik på hvem der skulle i top 6. Der var FCM/FCK selvskrevne på nuværende tidspunkt.

I år er det næsten ligeså tæt fra 3.pladsen og ned, men endnu tættere fra 3.pladsen og op. Fedt for dem der kommer i top 6 ift mulighederne for at slutte allerøverst, men træls for dem der lige præcis ikke få sneget sig med. Randers gik i stå sidste år, og det kunne man håbe på igen. Sønderjyske og Randers skal jo nærmest gå i stå for at FCN og AaB kan gå mere sikkert i top 6. Vi skal fortsætte hvor vi slap, og se hvad det bærer til. Vi afgjorde det i foråret selv, og det håber vi sker igen i år. Vi skal ikke glemme, at vi før kampen mod Randers havde en situation, hvor Randers med en sejr i Aarhus kunne komme helt op på os, men vi med den uafgjorte punkterede det for dem, og dermed nær-sikrede os selv. Siden den kamp kiggede vi os ikke rigtig tilbage..

Vi må se hvor tæt det bliver når vi nærmer os runde 22. Hvis vi undgår at tabe til holdene fra 4-7, så behøver vi ikke mange sejre imod dem heller. Vi har vist at vi er særdeles stærke mod nummer 8-12 i år. Og vi starter foråret mod nummer 10, 12 og 9! Det skal give os en god start. Og laver vi 6-9 point, så tror jeg ikke vi når at blive alvorligt nervøse derfra, selvom det stadig kan nå at blive tæt.

Får vi en dum og skør start uden point, så kan vi selvfølgelig sagtens stadig nå det, og kræver jo nok bare at vi ikke taber for mange kampe som den i Farum, hvor vi smider 3 point til en direkte konkurrent til top 6-pladserne.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.278
Point
48
Sådan kan man se det så forskelligt ;) Det er da rigtigt, at de stadig spiller tilbage til ham men det gjorde de vel også til Eskelinen.

Syntes ikke der har været meget klassekeeper over ham i efteråret. Til gengæld har du ret i det er gået fremad på det seneste - den hårde dom er dog, at det er fra et meget lavt niveau. Forhåbentlig bliver han stærkere men vi har (umiddelbart) kun glæde af ham i foråret.
Det er meget tydeligt at han ikke dribler rundt med bolden for fødderne længere, efter Nordsjælland kampen. Men det er helt sikkert noget han har aftalt med Nikolaj Pold, at tilbagelægninger skal sendes op ad banen med det samme, hvis der er modstandere i nærheden.

Han er på vej op af hullet, der er et stykke vej før han er Superligaens bedste keeper, men han har potentiale til at blive det om en sæson eller to. Hvis jeg var Liverpool ville jeg dog ikke se et umiddelbart niveau til toppen af Premier League, og det er måske AGFs held. Måske kan man lokke ham til permanent, i dem forfatning han er i nu.

Senest redigeret:

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.870
Point
63
Nu er det meget kort statistik men ifølge superliga.dk har han en redningsprocent i den lave ende - af målmænd med +10 kampe, er det kun Lyngby og Vejles der har lavere.
Vejles målmand er helt nede på 41 % mens de andre er fra 63 % til 74 %. Men nu er redningsprocenter heller ikke alt - der hører meget andet med og især hvis forsvarerne er trygge ved målmanden(y)

Undervejs blev der debatteret lidt omkring Aabs manglende evne til at score mål og i dag siger deres sportschef det ligeud. Det ser ikke ud som om Van Weert skal tænke på en guldrandet forlængelse af kontrakten https://www.tipsbladet.dk/nyhed/sup...ferplaner-det-er-der-vi-skal-have-vores-fokus
Vi har jo hele tiden snakket om, at vi skal lave flere mål, og når vi samtidig har en angriber i Tom van Weert, der spiller på en kontrakt, der er ved at løbe ud, så er det klart, at det er der, vi skal have vores fokus, sagde Inge André Olsen til Nordjyske efter søndagens 3-0-nederlag til AGF.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
383
Point
43
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
Nu er kampen debatteret og lagt på is, så derfor bruger jeg denne tråd.

I kamptrådene har jeg tidligere visuelt vist fordelingen af kort og mål for vores klub, mens jeg i denne kamptråd brugte pladsen på at vise de samme oplysninger for AaB. Det gjorde jeg ud fra devisen at vi alle kender vores egne tal og derfor ville det være mere givende at se modstanderens, men...

Hvad foretrækker I egentligt?

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.870
Point
63
Det er ikke et problem at lave begge dele.
Det vil medføre en noget længere start indslag, men hvis det er det folk vil have..
Jeg har ikke den store forkærlighed for tallene omkring advarsler, medmindre der er karantæner eller de giver statistisk sandsynligheder for det ene eller andet.

Andre statistikker såsom i hvilket minut der scores mv. er langt mere interessant. I denne case, kan det se ud som om Aab bliver trætte sidst i kampene men det kan naturligvis også være en generel problemstilling ;)

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.613
Point
63
Det er ret påfaldende at der i denne sæson scores mod AaB i få specifikke perioder. Generelt vil jeg også sige at den statistik er mere relevant end at Malthe Højholt på et tidspunkt har fået en advarsel, men det handler selvfølgelig også om hvad der eventuelt kan føre til noget debat og der kan alle mulige statistikker der slår særligt ud jo være relevante.

Det gør ikke noget det er et langt indlæg og synes egentlig bare det er fantastisk lige at få al den info of lidt kommentarer udefra osv. Hvis det skal gøres mere kompakt kunne det måske være via grafikken. Jeg tænker søjle- og lagkagediagrammer osv er lavet i noget software der ikke giver så megen frihed, men man kunne jo fx fjerne Playmobil-manden med fløjten. Der er også lidt med hvordan det vises på forskellige enheder - diagrammerne er ret store på iPad, men har en fin størrelse på telefonen. Det er nok også svært lige at lave anderledes. Jeg vil dog sige at de der smileyer der indikerer resultatet af de sidste tre kampe er meget store - på telefonen er de så store at de ender oven over hinanden, en på hver linje, så det fylder temmelig meget der (grøn/gul/rød cirkel ville også fungere og kunne være en del mindre.)

Jeg ved ikke om det er noget jeg kan hjælpe med at finpudse, men så gør jeg gerne det.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom