Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd AGF - FCK, Søndag d. 25.10.2020 kl. 18.00

T-Knogle

Well-known member
Hvis den eneste målestok er seneste kamp i Parken, så kan bedømmelsen være rigtig nok, for her var AGF bedst i langt størstedelen af kampen, men når Boilesen, Fischer, Wilchek og Zanka er med, må det jo bunde i en bredere analyse, og så begynder det at blive lidt postuleret. Jeg er dog enig i at Fisher f.eks. virker som en ordinær 1. Divisions spiller, og har gjort det længe.

Winther

Administrator
Jeg sad og ventede på et eller andet i den gennemgang, der lige slog fast at det selvfølgelig ikke er helt seriøst ment. Selv i et øjebliksbillede synes jeg det er noget af en overdrivelse at sige AGF spiller for spiller er et niveau over FCK. Der hvor vi vinder noget og udligner den individuelle forskel er på holdets helhed og sammenhold. FCK har måske spillere der er et stykke fra toppen, men var de der var de da snarere et niveau over på de fleste pladser. AGF fortjener stor ros for at have et hold der lige nu muligvis er omkring FCK‘s niveau, det er, selvom det også skyldes lift tvivlsomme indkøb osv i FCK, en stor bedrift den økonomiske forskel taget i betragtning.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
AGF har i hele 2020 lavet 0,62 point i snit mere PER RUNDE end FCK.
Der er INTET hybris-agtigt i at sige at AGF er favoritter på hjemmebane i aften.

At der så pga. fodboldens natur ikke er en skid der kan forhindre/umuliggøre scenariet hvor FCK vinder alligevel/på trods af 2020s resultater op til nu er en helt anden sag.

AGF er lige pt bedre kørende, og har også været det i før denne sæson.
Vi har en masse bagage med fra tidligere sæsoner, hvor man ud af frygt tænker, at i aften er det "typisk" hvis FCK rammer dagen, AGF mangler nogle procenter, og FCK så vinder, hvor de ikke kunne det mod AaB etc.. Det er helt naturligt at vi fans kan føle den slags. Det er nærmest logisk efter alle de adskillige års nedture og eksempler på netop det (når eksempelvis Randers ikke vandt 8-9 kampe i streg, og så kom til Aarhus og vandt 1-4).. TYPISK!

Det er nye tider. Og AGF er på alle parametre et tophold.
FCKs hold er godt på papiret. På banen kan de ikke få det til at fungere, de mangler deres topscorer, en vigtig midtbanespiller, og har ingen træner. AGF kan indtage 1.pladsen, mens FCK ligger uden for top 6. AGF har endda alle spillere ude af karantæne nu, og har flere tilbage fra skader.

Hvis man ikke kan omfavne det faktum at AGF er favoritter på hjemmebane i Aarhus, så vil jeg holde fast i at det stadig er forståeligt. Skade "gør klog". Men det er ikke et udtryk for hvordan det virkeligt ser ud. Og det vil en sejr til FCK i aften ikke ændre på.

Vedhæftninger

• Screenshot 2020-10-25 at 11.51.55.png
    Screenshot 2020-10-25 at 11.51.55.png
    196,3 KB · Set af: 38

Dichio

Well-known member
Hehe ja den er da helt crazy den artikel der...
Skal vi ikke overlade den slags til kbh-medierne? Og andre eksperter udenfor Århus.

Jeg synes stadig fck har den bedste start11 og trup i ligaen - men tæt forfulgt af FCM. Det kører bare bedre for FCM. AGF har momentum og uhyre stærkt kollektiv og kan kan i en vild sæson, hvor alt falder heldigt ud blive nr 2, måske mere.

Højer er eneste der med sikkerhed går ind i start11 hos FCK, men ellers vil jeg godt medgive at flere af vores spiller har momentum ift kunne træde ind måske, og nogen har også utroligt stort potentiale. Fx er det uhyre svært at vurdere Kamil over for Kalle, for Kamil har jo endnu kun vist to gode halvsæsoner - uden at være en profil til landsholdet (jo u21). Kalle er på det svenske landshold og spillede en super kamp mod Man United i foråret.

Har også en ven her i Århus der holder med Bif, og den eneste han kan se de kunne bruge er Højer. Omvendt mener han også kun der er få vi kunne bruge af Bif-spillere. Det viser jo noget om hvor svært sammenligningerne er.

Dichio

Well-known member
Ja iøvrigt viser alt den hype der har været sidste ½ år, at AGF bare er en storklub på linje med Bif og FCK (og pt FCM) - uanset om man vil det eller ej, så er forventningerne enorme fra omgivelserne.

Og den har faktisk altid været størst hos medier til AGF - vi er bare en god historie.
Med fans og eksperter synes jeg der har været alle spektre hver sæson).

OB og især AaB er der også bare altid store forventninger til - især på baggrund af AaBs konstante topplaceringer i 30 år, 4 x guld og en pokaltitel samt CL.

Historisk: Vi får i denne weekend færre tilskuere på hjemmebane, end Aarhus Fremad lige har haft på Riisvangen: Aarhus Fremad-B 93 blev i går overværet af 402 mennesker. Vi får kun 300 ind i dag. 🙂

Dichio

Well-known member
Og selvom jeg er enig, så er det også typisk at man normalt vurderer de store navne som bedst.
Fx hvis FCN hvert år at deres spillere er bedre end mange andre, selvom de på papiret intet er.

White Stripes

Active member
Der er ingen grund til at teoretisere her. Artiklen er ret åbenlyst et piss take på FCK. “Det er AGF, der er tophold, og alle AGFs spillere er bedre end jeres”

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Nu begynder bænken at se dejligt stærk ud igen må man sige.
Links/Jevtovic må gerne få meget positive comeback i dag som afgørende spillere i den sidste halve time. Men hvis på nogen måde kan afgøre det før det, så tager vi det med, haha :D

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Hvad reagerer han på? Har ikke lige set nogen fra AGF tale os ned.
Frej, og nogle der forsvarede hvorfor man talte forventningerne ned. Frej gør det meget unuanceret, tenderende til det virkelighedsfornægtende, mens andre blot forsøger at forklare hvorfor 20-25 års nedtur gør, at det er svært at slippe forventningerne/håbet fri.

Et sted mellem "håb og håbløshed" befinder de fleste sig :D

Winther

Administrator
Frej, og nogle der forsvarede hvorfor man talte forventningerne ned. Frej gør det meget unuanceret, tenderende til det virkelighedsfornægtende, mens andre blot forsøger at forklare hvorfor 20-25 års nedtur gør, at det er svært at slippe forventningerne/håbet fri.

Et sted mellem "håb og håbløshed" befinder de fleste sig :D
Ah, nogle tilfældige fans (uanfægtet at man måske ved hvem nogle af dem er.) Han slutter med “Ta’ jer nu selv sammen lidt! #UltraTwitterAGF,“ det virker jo som henvendt til klubben.

Martinstranger

Administrator
Puha - bagud med 0-1 og gule kort til de to midtbaneslidere allerede efter 14 minutter.
Nå men nu får vi at se hvad reaktionen er på at komme bagud. Håber moralen er god 💪

Winther

Administrator
Vi er lidt uheldige med at være bagud ved pausen. Sandheden om at FCK altid er der 100% mod os holder stadig, men jeg synes vi trods alt skaber mest i en lige kamp. Munksgaard kan dårligt undgå at få en arm på og straffesparket er vel efter reglerne, men det er hårdt når det er svært at gå ned i en glidende tackling med armene på ryggen. Offsiden på Grønbæk tror jeg er OK, men svær at vurdere ift knæet der er længst tilbage. Det er vel sådan en der heller ikke var ændret den anden vej hvis linjedommeren ikke havde vinket. Men det er da lidt topkampsagtigt synes jeg og det er da meget fedt og så skal vi bare have den der udvisning der ligger og lurer til ende hos FCK og få puttet et par stykker ind.

Martinstranger

Administrator
Munksgaard kan dårligt undgå at få en arm på og straffesparket er vel efter reglerne, men det er hårdt når det er svært at gå ned i en glidende tackling med armene på ryggen
Efter reglerne var straffet sikkert fint. Personligt syntes jeg det er noget pjat med den slags småting som er udtryk for at spillerne bevæger sig naturligt for at holde balancen. Til gengæld giver det flere mål og det kan man godt have tænkt er attraktivt.
Spillemæssigt kom vi bedre med men i lang tid haltede vi bagefter i deres småpasninger og så har vi været dårlige til hovedspillet - vi er ikke gode til at ramme en medspiller.
Ser frem til friske kræfter på et tidspunkt - mon ikke der bliver mulighed for at gøre en forskel som kampen skrider frem.

SteenA

Well-known member
Jeg håber at David vælger at skifte ud lidt tidligere end han plejer. Hvis Blume ellers er nogenlunde klar, så synes jeg at det er ved at være på tide at sætte ham ind (i stedet for Hvidt, som løber rundt med en advarsel).

mmmdkAGF

Active member
Jeg er stor DN fan, men er der ingen som kan komme på holdet til træning i løbet af ugen? Og hvad med indskiftninger?