Nyheder

Kamptråd AGF - FCM, søndag d. 11.04.2021 kl 18.00

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 4 14,8%
  • Uafgjort

Votes: 6 22,2%
  • Modstander sejr

Votes: 17 63,0%

• Total voters
    27
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
487
Point
63
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
fcm hjemme.jpg

Modstanderfan: Denne gang har jeg fået Nicolai Eichmeyer, der er SLO/Fankoordinator hos FC Midtjylland til at svare på mine spørgsmål

Fortæl en sjov anekdote fra en kamp mod AGF
Jeg husker en hjemmekamp mod AGF.
Det var en af de første kampe min lillebror var med inde og se og han var ikke særligt gammel dengang,. Han skulle have sin jakke af fordi solen virkeligt skinnede lige på os, i hånden har han en sodavand, og foran os sad der en ældre AGF fan.
Samtidig med han tager jakken af kommer han til at spilde en stor del af sodavanden ned i nakken på ham foran. Min bror havde ikke opserveret det, og vi andre sad sådan og tænkte "fuck mand, nu går det galt", og når hurtigt at undskylde.
Han tog det super cool og grinte bare af det og sagde det gjorde ikke spor, det er faktisk lige før at jeg mindes han tilbød en ny, trods han havde fået en halv liter ned i nakken. Men okay, AGF var selvfølgelig også foran, så humøret var nok i top!

Hvilken AGF person gennem tiderne har gjort størst indtryk på dig?
Martin Jørgensen har altid gjort et stort indtryk på mig. Han var en fantastisk fodboldspiller, fantastisk landsholds karriere og fantastisk udenlands karriere, virkelig en sympatisk type.

Hvilke tifos / fantiltag husker du bedst af AGF mod jer?
Sidste kamp i 2019,
Alle mand fra Aarhus har en fælles hue på.
Jeg er personlig vild med sådan noget, sådanne tiltag gør bare det til en federe tur og giver bare den sidste hype om opgøret.
Det ser altid super fedt ud når alle har noget til fælles på tribunen. Selve opgøret taler vi ikke om! 😆

Ønsker jer alle en rigtig god kamp, håber snart at vi kan mødes på stadion igen, for sikke nogle fede opgør vi har haft de senere år med gang i lægterne!

Fokus på FC Midtjylland:

hvornår scores der.jpg

mål for.jpg

mål imod.jpg

Indbyrdes:

udvikling i mesterskabspillet.jpg

indbyrdes kampe siden jan 19.jpg

Formbarometer:

AGF:

:unsure: :unsure:😡

FCM:

:unsure:😍😍

Karantæne info:

AGF:

I karantæne: Kevin Diks

Næste kort Casper Højer, Benjamin Hvidt
Gult kort 4 points: Bubacarr Sanneh
Gult kort 6 points: Jon Thorsteinsson

FCM:

Intet at bemærke

Kommende modstander: Brøndby - de møder FCK
Karantæne ved:
Næste kort: Jesper Lindstrøm, Josip Radosevic
Gult kort - 4 points: Andrija Pavlovic
Gult kort - 6 points: Morten Frendrup

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe

kampprogram.jpg

Stilling i Top 6:

stilling.jpg

Pointudvikling i Mesterskabsspillet:

udvikling i mesterskabspillet alle.jpg

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Det er vist en af dem, hvor uafgjort er et super godt resultat. Ærgerligt når de mange uafgjorte jo er en af vores udfordringer. Der er plads til forbedring, og plads til overraskelser endnu i denne turnering. Lad os endelig overraske positivt på søndag igen. Vi har jo trods alt et tag på FCM.

Guller

Member
Oprettet
22 April 2019
Beskeder
94
Point
18
Jeg tror sgu på sejr.
Vi har det bedst med at være undervurderede. Vi kan sagtens stikke en kæp i hjulet for deres mesterskabs ambitioner.
Senest har vi jo gjort det godt i Herning.

Stiften havde for nylig en artikel, som jeg ikke kunne læse. Men overskriften var, at AGF påstår at have gode stats mod topholdene, men det var forkert. De kiggede på tallene mod top 6. Dvs inkl Randers og Farum, som vi jo notorisk har det svært med.

Ser det bedre ud, hvis vi kun kigger på FCK/M og Bøf?
@ Stig :)

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
503
Point
43
For ligaen ville det være helt fantastisk hvis vi og fck vinder i næste runde.

Så lad os vinde i en større sags tjeneste :sneaky:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg tror sgu på sejr.
Vi har det bedst med at være undervurderede. Vi kan sagtens stikke en kæp i hjulet for deres mesterskabs ambitioner.

Stiften havde for nylig en artikel, som jeg ikke kunne læse. Men overskriften var, at AGF påstår at have gode stats mod topholdene, men det var forkert. De kiggede på tallene mod top 6. Dvs inkl Randers og Farum, som vi jo notorisk har det svært med.

Ser det bedre ud, hvis vi kun kigger på FCK/M og Bøf?
@ Stig :)
Ja det er typisk Stiften lige at fordreje det der blev sagt af klubben. Klubben snakkede jo om chancerne for at drille topholdene, bl.a. med henvisning til sidste års medaljespil.

Og hvad nyttede det at vi slog AaB 2 gange i grundspillet når vi tabte begge kampe mod dem i slutspillet? Hvad nyttede det at vi tabte til FCK to gange i grundspillet når vi slog dem begge gange i slutspillet?

Hvis man kun ser på BIF, FCM og FCK, så ser det rigtig fint ud de sidste to sæsoner. Det er med statistik sådan, at man jo selv vælger hvornår man skærer linjen. Det ser bedst ud, såfremt man inkluderer slutspillet sidste år og så denne sæson. Men altså grundspillet sidste sæson var ikke forfærdeligt heller.

Sidste års grundspil 19/20: 3 sejre, 0 uafgjorte og 3 nederlag = 9 point i 6 kampe = 1,5 i snit.
BIF: 2 sejre, 0 uafgjorte, 0 nederlag. (6 point) (+6 ift dem)
FCM: 1 sejr, 0 uafgjorte, 1 nederlag. (3 point) (+0 ift dem)
FCK: 0 sejre, 0 uafgjorte, 2 nederlag (0 point (-6 ift dem)

Medaljespillet sidste år 19/20: 4 sejre, 1 uafgjorte og 1 nederlag = 13 point i 6 kampe = 2,17 i snit.
BIF: 0 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag (1 point) (-3 ift dem)
FCM: 2 sejre, 0 uafgjorte, 0 nederlag (6 point)(+6 ift dem)
FCK: 2 sejre, 0 uafgjorte, 0 nederlag (6 point) (+6 ift dem)

Grundspillet i år 20/21: 2 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag = 8 point i 6 kampe = 1,33 i snit.
BIF: 1 sejr, 1 uafgjort, 0 nederlag (4 point) (+3 ift dem)
FCM: 1 sejr, 0 uafgjorte, 1 nederlag (3 point) (+0 ift dem)
FCK: 0 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag (1 point) (-3 ift dem)

I alt sammenlagt:
BIF: 3 sejre, 2 uafgjorte, 1 nederlag (4 point) (+6 ift dem)
FCM: 4 sejre, 0 uafgjorte, 2 nederlag (6 point)(+6 ift dem)
FCK: 2 sejre, 1 uafgjorte, 3 nederlag (0 point (-3 ift dem)

Så altså vi er 6 point bedre end både BIF og FCM, og kun 3 point dårligere end FCK.
Altså hvis man ser på vores kampe imod dem isoleret.

Men hvis man tager FCM, BIF og FCKs evner mod hinanden med, så stikker FCM af, og både FCK og BIF hægtes mere af. Og da vi allerede er 6 point bedre end BIF, så hægtes de faktisk ret så meget af. De taber jo nærmest altid til FCM, og FCK taber nærmest altid til BIF de to sidste år.

Sidste år lå vi nummer 1 sammen med FCM i den interne top 6. Altså ingen lavede flere point internt i top 6 end os og FCM.
I år ligger vi nummer LÅRT tror jeg. Vi har jo tabt 3 gange til FCN. Det er ikke sket for os at vi har tabt 3 i træk til et hold vi lå og kæmpede med i den nye struktur så vidt jeg husker. 2 plejer at være max i træk samme sæson :D Det så vi med SIF og andre, desværre ofte.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
For ligaen ville det være helt fantastisk hvis vi og fck vinder i næste runde.

Så lad os vinde i en større sags tjeneste :sneaky:
Hvis man godt kan lide selvpineri, men jagter den uspolerede glædesrus, og dermed stadig drømmer om 2.pladsen og CL_hymnen i højtalerne i Aarhus næste år, så er det jo også bedst for AGF i den jagt.

Meen, jeg tager en frisk uafgjort mellem FCK og BIF :D

Sidste år inden AGF skulle på banen mod FCM i en af de sidste runder, der stod vi ude foran stadion og kunne følge slutningen på FCK vs BIF i Parken, hvor alle omkring mig heppede på at FCK skulle slå BIF, så bronzemedaljerne kunne komme i nærmere rækkevidde.

Jeg var stålsat på, at vi godt kunne sikre bronzen selv med BIF-sejr, og at hvis BIF vandt, så ville det med en sejr over FCM netop bringe os inden for rækkevidde af FCK i runden efter... BIF vandt i overtiden. Folk var skuffede. Jeg jublede. Senere et par timer efter havde vi vundet 3-0 over FCM; og næste kamp ventede: FCK i Parken...!

BANG; 4-2 til os. Vi overtog 2.pladsen. Kun gjort muligt af et forløb, hvor BIF vandt i Parken kan man netop sige.
Hele pointen er: Man skal turde håbe på at dem nede fra tager point fra dem over sig, såfremt man vil have en større chance for at hente dem over sig :D

Meeen, jeg synes vi har noget mindre momentum ift sidste sæsons indgang til medaljekampen.
Og BIF ser langt stærkere ud end FCK sidste år. Men FCK nedefra er vel ca. samme trussel som BIF ar sidste år.
Så vi må jo selv sætte dem på plads. Og så må vi selv hente BIF. 2 sejre mod dem, og en uafgjort mellem FCK og BIF, hvor vi vinder mod FCM eller et andet hold = 8 point.

Aldrig sig aldrig.
Men tør man håbe, eller vælger man at se ned/bagud og frygte.
En balance er nok det langt langt de fleste gør. Vi tog 1 kamp af gangen sidste år, men David stod før FCK-kampen på hjemmebane og sagde, at "hvis vi skulle gøre os forhåbninger om at skabe et eller andet vildt mirakel, så skulle vi til at kaste en fakkel ind i den butik". Og det gjorde vi.

Mon ikke den chance/det moment kommer i kampene mod BIF i år? Eller bliver det FCM?
FCK handler måske mere om at holde dem bag os?

UHA... 1.000 tanker!

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
Hvis ikke NP og Diks er tilbage søndag, tror jeg ikke vi skal regne med, at vi får en afslutning på mål. Ingen kan forvente, at man kan være med i en fodboldkamp, hvis man har en midtbane, der hverken løber, tackler eller kan aflevere en bold over 5 meter. Vi skal forstærkes meget markant her, og både Blume og Hvidt bør være fortid, selv om man har forlænget med sidstnævnte. Så ringe er det simpelthen ikke lovligt at spille samtidig med, at man får penge for det og kunne se frem mod en pokalfinale på hjemmebane. Shame on you.

Efter det vi så mod FCN er det uforståeligt, at David blot gentager den samme opstilling få dage efter. Er Anbo virkelig så ringe, at han ikke kan gøre det bedre end de to? Ellers må man leje et par 12 årige i FCN. De ville sikkert være mere skræmmende.

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Hvis ikke NP og Diks er tilbage søndag, tror jeg ikke vi skal regne med, at vi får en afslutning på mål.
Det er vores største problem pt.
At løsningen på at skabe mål og chancer er en defensiv 6'er og en højreback.....

Altså pilen peger nemlig på alle foran dem, men de er dem der normalt får kastanjerne revet ud af ilden, og også gør det godt offensivt.

Men da de spillere der fejler sammen pt alle har vist at de normalt har et højere bundniveau, så kan jeg sgu ikke lade være med at tænke om ikke det er opstillingen/Formationen/taktikken den er gal med.

Hvis vi har rykket spillet 20 meter længere frem for at kunne erobre bolde længere fremme på banen, men fejler i det 5-7 kampe i streg, skal vi så ikke 20 meter tilbage igen? Skal vi ikke stå lidt lavere igen? Lokke modstanderen frem? Hvad skal vi "tømme os" for i det presspil/erobringsspil når det ikke lykkes kollektivt, og vi efter hver erobret bold mangler ilt til at kunne ligge den rette aflevering, tage de rette løb og tage det rette træk bagefter?

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
Mest skuffende i går var, at spillere som Højer og PM ikke steppede op og trak de øvrige med sig. Højer holdt helt op med at løbe tilbage, hvilket kostede, og PM tabte alle dueller.
Munksgaard og PO var de eneste der kæmpede, mens sneglene på midtbanen var en rædsel at se på. Løb rundt i luntetempo og var aldrig i nærheden af bolden. Her kunne selv Eske have gjort bedre gavn som midtbane. Christ. At der ikke blev brugt en udskiftning af alle 5 mand efter 0-2 er helt uforståeligt.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
756
Point
43
Diks er i karantæne og intet tyder på, at NP eller andre bliver klar.
Mon ikke Buba får chancen i stedet for Juelsgaard. Eventuelt kunne Jevtovic også få chancen fra start, så Jon kan få en pause. Vores største problem er de to 8’ere. Mon ikke den ene bliver Grønbæk. Den anden er et åbent spørgsmål. Alt må prøves med en ny på midten: Anbo, Gersbach, Julle eller ... på en 6’er så PO kan komme længere frem? Snegleballetten med Hvidt og Blume må ikke gentages.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Diks er i karantæne og intet tyder på, at NP eller andre bliver klar.
Mon ikke Buba får chancen i stedet for Juelsgaard. Eventuelt kunne Jevtovic også få chancen fra start, så Jon kan få en pause. Vores største problem er de to 8’ere. Mon ikke den ene bliver Grønbæk. Den anden er et åbent spørgsmål. Alt må prøves med en ny på midten: Anbo, Gersbach, Julle eller ... på en 6’er så PO kan komme længere frem? Snegleballetten med Hvidt og Blume må ikke gentages.
Når nu Hvidt gjorde det så godt som tilbageliggende 8'er i medaljespillet sidste år, og PO har været dynamisk 6'er før, så ville jeg ønske man prøvede det igen, og så med Blume eller Grønbæk foran.

Jevtovic må få chancen på venstrekanten ja, og så med Links på højre.
Hvad de gør i forsvaret er jeg ligeglad med.

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
567
Point
43
Jeg håber bare, der bliver skiftet dygtigt ud i startopstillingen til på søndag.

Ikke kun fordi vi to kampe i streg har leveret under lavmålet.
Det handler om et par ting, som jeg ser det.

Spillestilen er krævende - så frisk fysik kan måske være bedre end kamptræning, så langt inde i sæsonen.
Reserverne må lige nu føle sig enormt langt væk fra holdet. Når starteren kan "præstere"på dét niveau, uden at der bliver skiftet heftigt ud, så er der ikke megen tillid at spore fra træneren.
Der er returkamp i Randers på torsdag - jo flere af de formodet bedste, der er friske til den kamp, jo større chancer har vi for et mirakel.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Jeg tror sgu på sejr.
Tænkt det samme, er mere nervøs for vores møder med randers og fcn - end bif, fck og fcm. De ligger spillemæsigt bedre til os og får lige 3% ekstra op i os.

Mest skuffende i går var, at spillere som Højer og PM ikke steppede op og trak de øvrige med sig. Højer holdt helt op med at løbe tilbage, hvilket kostede, og PM tabte alle dueller.
Munksgaard og PO var de eneste der kæmpede, mens sneglene på midtbanen var en rædsel at se på. Løb rundt i luntetempo og var aldrig i nærheden af bolden. Her kunne selv Eske have gjort bedre gavn som midtbane. Christ. At der ikke blev brugt en udskiftning af alle 5 mand efter 0-2 er helt uforståeligt.

Enig, desværre eneste to der gjorde væsen af sig, midterforsvaret kæmpede også fint (det gør sådan nogen jo næsten altid). PM kæmpede fint nok, men vandt ikke noget og fik for lidt godt at arbejde med. Forsøgte også at klappe de andre op i gear. Lykkes ikke.

Tja synes ikke vi har noget at skyde med på bænken pt med mindre vi får skader eller dem vi har er helt væk, men okay var de også. Jeg tænkte hen i kampen, David ikke turde tabe kampen endnu større ved skifte nogen ind ude af form og skarphed i konceptet (kontinuitet).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Jeg ser gerne Albert starte på kanten, og Jon ind i pausen og Albert rykker ind og overtager Blumes plads. Men ja Hvidt var sgu også væk - ligesom Blume. Hausner har spillet 6er i sin ungdom, men for risikabelt at prøve selvom jeg godt kunne tænke mig at se hans vildskab og fart som fejekost der, med PO ved siden af og Albert/Blume foran.

Jeg har ikke stor fidus til Milan, men måske har du ret vi bare skal se ham fra start, så han får en reel chance, og byttes med Jon efter 45-55 min. Så kan vi få Alberts fart på off midt samt PO og ? tja - kunne også prøve den vilde med både albert og bror foran PO som 6er. Så bliver vi i hvert fald meget boldstærk og flere mål i de 3 end hvis haus eller hvidt skal med.

Tom

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
115
Point
18
Alder
46
I den endeløse række af nederlag skal vi så tabe til FCM.
Fårk den kamp er svær at mønstre tro på vi har en chance i....
Uanset hvor godt vi "plejer" at spille imod dem så er min tro på projekt medaljer ved at tabe pusten......

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
567
Point
43
I den endeløse række af nederlag skal vi så tabe til FCM.
Fårk den kamp er svær at mønstre tro på vi har en chance i....
Uanset hvor godt vi "plejer" at spille imod dem så er min tro på projekt medaljer ved at tabe pusten......
+1.
Jeg kan nærmest ikke se os få point i resten af sæsonen, med den seneste uge in mente, og de ærligt talt lidt haltende præstationer en rum tid før dét.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
487
Point
63
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
Grabara
Munksgaard Hausner Sanneh Højer
Juelsgård

Hvidt Olsen Grønbæk
Links
Mortensen

Opstillingen til kampen
Alle med kursiv må ikke løbe over midten

NEJ VEL
Så hellere tabe efter en offensiv kamp

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Tror også vi skal sætte forventningerne lidt ned - med manglende målform in mente. Men vi må håbe vi kan komme igen og sikre 3. pladsen. Det vil også være superflot. Nu har vi jo ikke pokalen at tænke på længere formentlig. Den er tabt - eller omvendt Randers har alt at tabe på torsdag Dog altid noget vi ikke tabte 0-3 eller 3-1.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
+1.
Jeg kan nærmest ikke se os få point i resten af sæsonen, med den seneste uge in mente, og de ærligt talt lidt haltende præstationer en rum tid før dét.
Og som det ser ud nu, så er det jo værd at huske på, såfremt man evner det, at vores ledelse og klub vurderer os til at være et sted, hvor vi kan sætte mål efter at skulle lave en medalje 2 ud af 5 sæsoner. Vi lavede en allerede sidste år, måske endda hvor vi "toppede" lidt før tid.

Vi skulle jo egentlig "bare" i top 6 sidste år. Men vi sprang hele den forventede periode over, hvor man kunne regne med at vi skulle i top 6, finde os til rette via et par 6. + 5. og 4.pladser inden vi kunne begynde at lave medaljer også. Set fra den helt høje helikopter, så er vi jo langt længere fremme resultatmæssigt de sidste 50 kampe, end vi kunne forvente for 2-3 år siden at vi ville være. Vi håbede på det, og det lykkedes, men det var "over forventning".

Jeg vil så sige, at de sidste gang vi missede top 6, der SKULLE vi have været med. Vi hentede Grabara, og havde PM, og spillede et forår, hvor den trup sgu kunne begå sig i top 6 allerede der. Og havde vi ikke solgt Jova og Junker uden at hente optimale erstatninger, eller var Mmaee slået til mm, så var vi også kommet i top 6 vil jeg påstå. Så i den forbindelse, så ville en naturlig udvikling være at vi kom i top 6 det år, fik en 5.plads eller lignende og så lavede medaljer året efter. At vi så er i top 6 igen i år er forventeligt, og påkrævet for at følge med i vores udvikling, og for at opretholde det niveau af præstationer som vi nu forventes/kræver/har målsætning om; top 6 hvert år.

Det er jo ikke overhovedet det samme som at sige, at slutter vi i top 6, så skal vi være tilfreds hvert år vi gør det. For ligger man nummer 1, 2 eller 3 frem til grundspillets afslutning, og så slutter uden for top 3 efter medaljespillet, så vil man naturligvis have sin ret til at være skuffet. Det tror jeg helt sikkert også trænere, spillere, klub og alle andre i AGF vil blive. Men der kommer en sæson mere. Og en sæson mere efter den.

Og for mig handler det om det lange seje træk.

Men det jeg var mest frustreret over dengang med Glen var, at vi tog 2 skridt frem, så 3 tilbage, så 1 frem, så 1 tilbage, så 1 frem og så 2 tilbage, og sad fast der i den rutsjebanetur. Det har været meget mere kontrolleret fremgang under Davids AGF siden det forår i 2018.

Jeg sagde dengang, at jeg var ligeglad med hvor små skridt vi tog af gangen, så længe vi tog dem fremad, og lagde på. Det føles lige i dette forår som om vi er trådt 2 skridt tilbage ift vores evne til at vinde kampe, og måden vi spiller for mange af kampene på. Men vi har heller ikke de profiler og afgørende typer som Bundu var for os. Bundu var jo vores Lindstrøm, og PM vores Uhre hvis man sammenligner BIFs nuværende sæson. Tager du en af de så afgørende profiler ud, så er forskellen altså pt 7 point. Men selv uden Bundu har vi været et slutfløjt og endda efter slutfløjtsafgørelse fra at have 4 point mere. Og FCK ville jo så have haft 1 point færre også. Det ville isoleret set have bragt os 3 point fra BIF, og 5 point foran FCK på 4.pladsen.

Det er altså resultatmæssigt set over sæsonen utroligt lidt der adskiller os fra at være helt med i toppen.
Men jeg tror også de fleste er frustrerede over vores situation NU, og vores form NU, og udsigterne til de kommende kampe NU.

Meget kan jo se anderledes ud til næste sæson.
Så kan vi tillade os at være så modløse, frustrerede og kritiske nu? Ja sgu.
Det er HELT naturligt. Og når sæsonen er slut kan vi se tilbage og lave analyserne om præcis hvor det gik galt, hvis det slutter med større resultatmæssige skuffelser end nu.
Men der er jo altså også plads til at vi kan komme igen. Det har den her trup vist at de kan.
Vi kan snart se os tage til Randers i en ALT ELLER INTET_kamp. Dem har vi faktisk gjort det godt i de sidste par år. Vi vandt over OB i EL-playoff, vi lavede comeback mod FCK sidste år med 2 sejre i de alt-eller-intet-kampe ift at angribe 2.pladsen, og vi har jo nogle dygtige spillere, som måske bare mangler at se os komme foran 2-0 i en kamp, før der bliver frigivet nogle af de mentale ressourcer vi mangler.

Jeg husker da at vi slog AaB 2-0 i Aalborg, og de var helt nedslåede. Så kom de til Aarhus og kom foran 1-0, og ALT ændrede sig. Så kom de på 2-0, og alt var lige.

Nuvel, jeg tror ikke man skal hænge sit håb på sejre mod FCM eller et vildt comeback mod Randers.
Men der venter også 2 spændende kampe mod FCK, som reelt kan sikre os en bronze-plads.
Og altså vi er da godt kørende mod FCK ift vores spillestil.

Og sikres bronzen, og vi selv eller FCM vinder pokalen, så ryger vi altså i europæisk gruppespil og får 20 millioner alligevel.

Jeg er også sikker på, at det er de færreste der vil være utilfreds med bronze pt.
Det er jo nærmest topmålet vi kan se os hente. Og det er også det mest realistiske vi kan håbe på.
Men der er sket større mirakler i DK fodbold end at vi kan vinde 3-1 i Randers i en alt eller intet-kamp.
Og der er sket større mirakler end at AGF kan gå helt i stå og slutte 6'er. Og der er meget langt mellem de to scenarier.

Sådan er det. Men den fede dame har ikke sunget endnu.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Ja lige nu er man jo nærmest tilfreds bare vi holder 4. pladsen - også selvom pokalen ryger.
Man kan sige vi næsten har alt at vinde ift pokalen og bronzen, det vil være en gedigen overraskelse hvis det sker. Men efter fcm kampen så det ellers godt ud...

Nizzleroy

Well-known member
Oprettet
13 Maj 2019
Beskeder
1.325
Point
83
Jeg vil så gerne tro på det, for en sejr vil være fantastisk på alle parametre. Men jeg tror bare ikke på det. Desværre er jeg bange for at vi ser ned i en snitter.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Man kan sige vi næsten har alt at vinde ift pokalen og bronzen, det vil være en gedigen overraskelse hvis det sker. Men efter fcm kampen så det ellers godt ud...
Pokalen ja, med det in mente at vi har det historisk dårligt mod Randers, og er nede med 0-2.

Men at et hold der ligger 3'er kan slutte som nummer 3 synes jeg ikke kan kaldes en "gedigen overraskelse".
Jeg håber vi slår FCK i den ene, og spiller uafgjort i den anden, og så kan matche FCKs pointsnit -3 derefter, og lige akkurat slutter over dem.

FCK vinder jo ikke mange mod FCM og BIF.
Så alså hvis de ikke henter flere point end os mod os, så er der jo kun 3 kampe mod Randers og FCN x2 tilbage for FCK at hente pointene i.

Det er den klassiske sang om "recency bias" ift at tro at vi ingen point kommer til at lave.
Men jeg er helt med på, at vi har været dårlige her i foråret.

Vi har lavet 1,4 point i snit, mens FCK har lavet 1,80 i snit.
3-3 i Parken med en sejr til AGF i stedet, så var det 2 point ekstra til AGF, og 1 færre til FCK = Kun 1 points forskel i alt. (FCK på 1,7, og AGF på 1,6).

Nuvel. Nøglen til bronzen ligger jo nok i de kampe mod FCK. Der kan vi både blive sat på plads, og sætte dem på plads. Laver vi 2 flotte sejre i de to kampe, så skal FCK jo lave en vild stime mod de andre hold for at hente os, såfremt vi ikke nærmest taber alt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Så lige en point-tabel over hvem der havde lavet hvad mod de andre tophold. Men kan ikke finde den. Men der har FCK kun 1 point mere end os mod de andre i top 6.
Så ja, vi kan sagtens miste pladsen til FCK. Selvfølglig. Og det er også det mest sandsynlige som tingene ser ud pt. Men det er ikke et buldrende godstog der kommer bagfra synes jeg. De har i foråret ikke engang lavet ligeså mange point som da vi i en periode lå omkring de 1,87 i snit i efteråret.

Men fortsætter vi med 1,4 i snit, så bliver det jo ikke os der får medaljer, det er nærmest klart. Så kan det nok kun ske ved at de point vi laver bliver mod FCK og Randers.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
A hva? Jeg har set rigtigt rigtigt mange u17 og u19 med ‘00 holdet. Men jeg har aldrig set Hausner spillet i andet end i forsvaret.
Fedt du har det :) kom gerne med små ting derfra ved lejlighed ... og så ved vi det ikke er i AGF tiden formentlig

Det er bare hvad jeg har fra Hausner selv, så det er 100% sikkert han har, men det ligger jo nok tilbage fra før U17 så. Jeg kunne ikke finde interviewet med ham. Jeg vædder gerne 100.000 eller bare en sejr FCM :cool: selvom jeg også hellere ser FCM vinde guldet end Bif, af to onder. Uanset tvivler jeg på at David sætter julle eller hausner på 6eren.

Det tætteste jeg kom:

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Fandt også det på wiki - det med 6er. Blev selv ret overrasket over da jeg hørte ham fortælle det.
Har også fået enkelte kampe som højreback i AGF som senior.

Burde egentlig også komme mere ned og se noget U19, når man nu bor 1100 meter derfra. Men vel ikke muligt før efter ferien.

Senest redigeret:

Enrico

New member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
27
Point
3
Fedt du har det :) kom gerne med små ting derfra ved lejlighed ... og så ved vi det ikke er i AGF tiden formentlig

Det er bare hvad jeg har fra Hausner selv, så det er 100% sikkert han har, men det ligger jo nok tilbage fra før U17 så. Jeg kunne ikke finde interviewet med ham. Jeg vædder gerne 100.000 eller bare en sejr FCM :cool: selvom jeg også hellere ser FCM vinde guldet end Bif, af to onder. Uanset tvivler jeg på at David sætter julle eller hausner på 6eren.

Det tætteste jeg kom:

At Hausner som 13/14 årig har spillet 6’er på Horsens u14 hold er sgu bare ikke relevant i Superliga regi anno 2021. Han er udpræget forsvarsspiller. Ham vil jeg nødig se som 6’er.
Iøvrigt er det en meget naturlig udviking at u-spillere hos Superligaklubber, tidligere har været placeret længe fremme på banen, da de oftest, som yngre, har været de bedste spillere i deres tidligere klubber, og dermed skabt mere i værdi længere fremme på banen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Lige præcis - sådan er det nemlig ofte, og i øvrigt enig. Synes nu man husker lidt mht position hvis man fx har spillet et 1-2-3 år på en plads uanset alder. Dog noget andet på superliganiveau. Men ville da give ham en fordel i det ift fx buba, julle hvis det kom dertil en dag vi var nødt til det. Har man hørt nogen sige før.

Fandt i øvrigt dette fede klub med Haus som jeg helt havde glemt. Fedt han er ved at lægge de unoder med armene væk.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom