New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl AGF - FCM, søndag d. 22.11.2020 kl. 16.00

Fejl AGF - FCM, søndag d. 22.11.2020 kl. 16.00
@Nizzleroy

Er slet ikke uenig, min anke går på, du skrev,
fcm har ladet os have bolden
. Ud fra Bach Bachs reaktion, så lignede det på ingen måde, noget som de var tilfredse med.

Det er positivt, vi igen viser, at kvaliteten til at presse det bedste hold i Danmark er der, det er til gengæld bekymrende, vi ikke formår at skabe flere chancer fordi kvaliteten er for ringe.

Det er for mig tydeligt, DN ikke har fundet nøglen til at få det bedste ud af PO og det hæmmer hele vores offensive gameplan.
 
@Nizzleroy

Er slet ikke uenig, min anke går på, du skrev, . Ud fra Bach Bachs reaktion, så lignede det på ingen måde, noget som de var tilfredse med.

Det er positivt, vi igen viser, at kvaliteten til at presse det bedste hold i Danmark er der, det er til gengæld bekymrende, vi ikke formår at skabe flere chancer fordi kvaliteten er for ringe.

Det er for mig tydeligt, DN ikke har fundet nøglen til at få det bedste ud af PO og det hæmmer hele vores offensive gameplan.

Et pres er jo kun noget værd, hvis man kan bruge det. For mig så det ud som om FCM spillerne på banen havde relativt nemt ved at håndtere vores "pres", og derfor bare ventede på, at de nok skulle få en chance. At Bak Bach står og skriger på sidelinjen, som en Bo H klon, ændrer ikke på, at det var relativt ubesværet for FCM's defensiv, og derfor giver jeg ikke så meget for vores pres. Links må også have spillet sin chance for nuværende. Det var nærmest synd for ham i går, og man fik helt ondt af ham.
 
Synes man kan tage mange takes på kampen, men kommentatorerne roste i hvert fald AGF undervejs og var imponeret i 1. halvleg, og Morten Bruun sagde AGF havde gjort alt rigtigt og var bagud 0-2.

De første 5-10 minutter synes jeg dog FCM sad bedst på det.

2. halvleg var meget blandet. Men vi ikke chanceløse, men generelt var indlæg af for dårlig kvalitet set over 90 min, både fra backs og kanter. Vi fik ikke nok fok i feltet.

To gange synes jeg heller ikke VAR var med os. Hvis man ser 1:36 henne var der vel frispark mod NP der var de scorer til 2-0, og Erik S filmede sig til et frispark på Links friløber inde i feltet (men kan VAR overhovedet gribe ind der?)

Nå nu skal man også passe på med at hænge sig i sådanne ting.

Kanterne
Vores 3 kanter har ikke leveret nok. Jon egentlig ift fint med mål og ass, men ikke svingende i spillet og kun spillet halv tid. Jevtovic kun spillet en halvleg i 9 kampe. Uheldigt med de to.

Links viste i glimt noget i juni-juli og inden skaden i sæsonstarten, men meget at lære endnu...
Samme har Søren T - som ventet.

Albert har gjort det fremragende på uvant plads.

Men klar de har ikke den klasse som Jon og Bundu har i topform fra sidste sæson, og hvor Anker også var stærk i foråret - men pivringe i efteråret.
 
Nej vi har slet ikke fået kapital af PO - hvis man googler YT-klip med ham eller bare husker ham fra AaB, så har vi noget i vente fra ham. Blume og NP er fint nok kørende, men alle skal toppe for at vi er enhed.

Tingager havde også pyntet i forsvaret.
 
I mine øjne er det besynderligt, at PO udsættes for voldsom kritik, mens Blume roses. Det er klart PO, der har været den bedste af de to i denne sæson. Det viser de mange udskiftninger en af en svagt spillende Blume også. Det har været lidt bedre på seneste fra Blume, men i starten af sæsonen var PO omvendt rigtig godt kørende.

Bror Blume er i øvrigt symbolet på AGF's situation. En solid spiller, der kun med en enorm toppræstation kan spille med mod de bedste, men som naturligt har udfald og har det svært, når konceptet ikke sidder 100% i skabet og holdkammeraterne har formdyk. Det er egentligt også fint - for det er, hvad man kunne forvente i forhold til potentialet.

Samme analogi synes mange at have glemt om AGF. 2019/20-sæsonen var en voldsom toppræstation af holdet - eller måske en markant overpræstation (hvis de findes?). Derfor har klubben en målsætning om Top 6 og der er ingen grund til alt for sure miner for tiden. Jeg kan sagtens finde en del huller i osten, men det er overhovedet ikke overraskende. AGF er nogenlunde der, hvor man kunne forvente de ville være.
 
Men det må da være tydeligt for enhver at vi er voldsomt svækket i det offensive i forhold til sidste år. Vi er gået et par niveauer ned på fløjene, og det falder altså tilbage på PC. Jeg synes han har gjort et svagt stykke arbejde offensivt i sommers, og det var også den frygt jeg havde i sommers.
Jeg synes der er masser af plads til at det kan se anderledes ud til foråret.
1: Jevtovic er slet ikke kommet igang. Og med mindre han er blevet fodboldinvalid, så bør han være en forstærkning på minimum Ankersen-niveau når han kommer igang. Om jeg begriber hvorfor han ikke skiftes ind for Links efter 60-70 minutter i går!?
2: Thorsteinsson skal ramme niveauet fra sidste sæson i flere kampe, og har muligheden for det.
3: Links skal få et produktmæssigt gennembrud. Hvis Ankersen kunne gå ca. 20 kampe uden scoring sidste år, så bør Links også få længere snor, især efter en skade, før man siger at det er en svækkelse med ham fremfor Ankersen. Især hvis det er "et par niveauer" der er tale om.
4: Stadig enig i at vi skal hente en kantspiller der er en bevist profil. Jeg troede Jevtovic var den spiller. Links er et sats, en investering, et talent. Jevtovic har allerede bevist sig i Rosenborg i deres 2017-sæson som eksempel, og han har mere international erfaring etc. Fatter ikke hvad der sker omkring ham.

Med Lunding solgt, med Tengstedt skadet, og med Jevtovic i ingenmandsland, Thorsteinsson med formdyk, og Links med manglende gennembrud, så er der HELT SIKKERT sportsligt plads til en rigtig god kantspiller mere. Men han skal købes for MANGE MILLIONER hvis han skal være mærkbart bedre end Grønbæk og Thorsteinsson. Er det ikke der den største udfordring er?
Jevtovic og Links er jo gode spillere. Om de er de rette spillere for vores nuværende situation ved jeg ikke. Der er kun 4 kampe til vi går på vinterpause. De kampe skal give Jevtovic en chance, og/eller Links skal score og få hul på bylden, og/eller Thorsteinsson skal genfinde sit niveau. Ellers må vi på markedet.
 
I mine øjne er det besynderligt, at PO udsættes for voldsom kritik, mens Blume roses. Det er klart PO, der har været den bedste af de to i denne sæson. Det viser de mange udskiftninger en af en svagt spillende Blume også. Det har været lidt bedre på seneste fra Blume, men i starten af sæsonen var PO omvendt rigtig godt kørende.
Jeg synes PO havde en helt anderledes god sæsonstart, end hans seneste 3-4 kampe har vist. Han trådte ind på holdet fra dag 1, og det gav løfter om at det kunne blive RIGTIG GODT. Mål i EL, deltagelse i feltet etc etc etc. Det er som om, at desto mere han "spilles ind", desto mere defineres hans rolle som en der IKKE skal i feltet/være med omkring der hvor vi er farligst. Lidt ligesom Amini der ofte var med i feltet i Glens system, og scorede mål, også i debut'en i Haderslev, men så stille og roligt blev taget ud af felt-spillet.
Det frygter jeg sker for PO også.
 
Samme analogi synes mange at have glemt om AGF. 2019/20-sæsonen var en voldsom toppræstation af holdet - eller måske en markant overpræstation (hvis de findes?). Derfor har klubben en målsætning om Top 6 og der er ingen grund til alt for sure miner for tiden. Jeg kan sagtens finde en del huller i osten, men det er overhovedet ikke overraskende. AGF er nogenlunde der, hvor man kunne forvente de ville være.
Havde jeg kunnet like ovenstående to gange havde jeg gjort det. Vores spil går ikke op i en højere enhed, som det gjorde især i foråret. Det niveau kan man heller ikke forvente, at en trup af vores kvalitet rammer konstant, så det nuværende niveau synes jeg er fuldt ud acceptabelt.
 
To gange synes jeg heller ikke VAR var med os. Hvis man ser 1:36 henne var der vel frispark mod NP der var de scorer til 2-0, og Erik S filmede sig til et frispark på Links friløber inde i feltet (men kan VAR overhovedet gribe ind der?)

Der var ikke skyggen af frispark til NP. Onyeka var bare stærkere og ville det mere. Friløber til Links? På ingen måde. Nu ved jeg ikke hvordan du ser en friløber, men det var det jo ikke. I mine øjne er en friløber når angriberen har bolden under kontrol og er direkte imod målet. Bolden var i luften og han kæmpede med Svia om den. Så vidt jeg husker så det ud til at være en svær situation for Links at få den under kontrol i, og mon ikke det var blevet til ingenting taget hans manglende evner in mente. Det undskylder naturligvis ikke Svia's filmeri.
 
Havde jeg kunnet like ovenstående to gange havde jeg gjort det. Vores spil går ikke op i en højere enhed, som det gjorde især i foråret. Det niveau kan man heller ikke forvente, at en trup af vores kvalitet rammer konstant, så det nuværende niveau synes jeg er fuldt ud acceptabelt.
Præcis, og enig.
Jeg er i øvrigt heller ikke enig i at sidste sæson var en "voldsom overpræstation" som @Stats siger.
Jeg er enig med David i, at vi præsterede på 100%. At de spillere vi havde, især i foråret præsterede det bedste de kunne. Det vil jeg ikke kalde en overpræstation. Der var ingen der sprængte rammerne for de de kunne. PM har fortsat sit målscoringssnit, så det var ikke en overpræstation af ham at han scorede alle de mål sidste år, bare eksempelvis. Ankersen spillede vel heller ikke over niveau, men bare op til det niveau hvor han er bedst, og Bundu havde lagt på, og Amini var på sidt bedste store dele af sæsonen etc. Jeg synes vores præstation sidste år var et resultat af, at alle spillede op til deres bedste i nok kampe til at det rakte til en flot 3.plads. 4-2 sejren i Parken var jo måske eksemplet på det som kommer til at stå klarest for mig. Jeg synes ikke vi var heldige. Der var ingen der leverede noget som de normalt ikke kan. Det var bare op i en højere enhed fordi alle præsterede.

Jeg synes det der halter nu er, at vi har haft meget stor rotation på flere især defensive pladser, og på kanterne, og at der ikke har været mange spillere som har præsteret flere kampe i træk. Da Diks rammer sin bedste kamp i Parken var det jo efter et forløb, hvor han bare blev bedre og bedre, og fik kontinuitet i sit spil, og det kulminerede i Parken. Men han har også været ude med skader, og skulle vikariere på venstreback etc etc. Tingager har måske været den med det højeste gennemsnitlige niveau dernede, og nu er han så skadet. Hausner har haft formdyk synes jeg, og har også været vist ud etc.

Jeg synes egentlig at vores nuværende spil og præstationer kan koges ned til, at ikke nok spillere leverer deres bedste, og at vi ikke får de der magiske ekstra 5-10% når tingene går op i en højere enhed. Det har været for sporadisk. Imod Vejle i den første time var vi det samme hold som sidste år. Siden da har udskiftninger, skader og dumme forløb omkring karantæner etc ødelagt meget. Og når så spillerne er kommet tilbage, så har de ikke med det samme fundet ind i den samme rytme.

Vi skal op og præstere det vi kan igen. Vi behøver ikke "overpræstere" for at få medaljer igen.
 
Jevtovic har allerede bevist sig i Rosenborg i deres 2017-sæson som eksempel, og han har mere international erfaring etc. Fatter ikke hvad der sker omkring ham
David sagde han har været skadet og endnu ikke i omdrejninger (måske delvist forsigtighedsprincip). Skal vi ikke lige slappe af og give manden en chance, før vi bruger de store superlativer😉 Ser da frem til han kommer igang men har til gengæld også respekt for, at det ikke er nødvendigt at forcere, medmindre det er tvingende nødvendigt.
 
Bolden var i luften og han kæmpede med Svia om den. Så vidt jeg husker så det ud til at være en svær situation for Links at få den under kontrol i, og mon ikke det var blevet til ingenting taget hans manglende evner in mente. Det undskylder naturligvis ikke Svia's filmeri.
Det var en af de situationer jeg mente Sviat filmede i og dommeren faldt for det (igen). Han skulle aldrig have haft frispark og sekvensen burde være spillet færdig. Nogle spillere har bare nemt ved at falde rigtigt.
 
Et pres er jo kun noget værd, hvis man kan bruge det. For mig så det ud som om FCM spillerne på banen havde relativt nemt ved at håndtere vores "pres", og derfor bare ventede på, at de nok skulle få en chance. At Bak Bach står og skriger på sidelinjen, som en Bo H klon, ændrer ikke på, at det var relativt ubesværet for FCM's defensiv, og derfor giver jeg ikke så meget for vores pres. Links må også have spillet sin chance for nuværende. Det var nærmest synd for ham i går, og man fik helt ondt af ham.

Og chancer er ikke noget værd, hvis ikke der scores mål men for at score mål, skal der skabes chancer, og for at skabe chancer, skal de tilspilles.
Jeg synes, vi indtil de scorer, netop tilspiller os forudsætningen for at kunne skabe chancer, men at vi i den gode periode netop ikke skaber ret meget, skyldes tildeles manglende kvalitet og skarphed.

Jeg er i øvrigt helt enig med @Stats, at vi ligger lige præcis der, man realistisk set kan forvente.
Det ændrer dog ikke på, at der mangler noget spillemæssigt, bl.a hvordan vi får det bedste ud af PO, det skal ikke tolkes som en kritik af PO, for jeg synes, han individulelt i de fleste kampe har spillet ganske fornuftigt, men samarbejdet med Blume og NP har bare ikke rigtig fungeret.
Det ændrer dog heller ikke på, at det er urealistisk at forvente den erklærede målsætning om, at vi skal blive bedre på bolden ikke opfyldes med et trylleslag og da slet ikke med en ultrakort sæsonoptakt.
Man går bare ikke fra at være det statistisk set dårligste pasningshold til et af de bedre over night.

Det skal også med, DN som træner ikke tidligere har bevist hans hold, kan spille possession baseret fodbold. Succesen i både Lyngby og i sidste sæson hos os, er primært skabt på baggrund af kontraspil.
 
Blume/PO

Synes nu også Blume får sin kritik - ligesom PO.

Men de 6 mio og mange mål for AaB gør nok man har en forventning om han præsterer mere. Han har vel også været tæt på mål eller? Måske han skal lidt tættere på mål.

Jeg er okay tilfreds med begge, synes Blume er startet flot med 2 mål og 1 ass, og er ikke så bekymret for at han ser lidt anonym ud ind i mellem, han er ingen NP defensivt og en effektiv "10er" der gør det rigtige og ikke tryller som Sana osv. Plus løber solen sort. Men klart han er ingen Eriksen.

Synes dog både Blume og PO passer meget godt på en nr 4 hold, og har også potentialet til at spille på et top3 hold, hvis PO rammer sidste års niveau og Blume løfter sig.

Kanter
Det vil pynte med en mere, men synes ikke vi skal gå i panik. Jevtovic, Jon og Albert er stærke nok - og 3 bør række (som bundu, jon, anker gjorde).
Så må vi udvikle Links og Søren T. Synes Links er en fin 4. mand.

Leje af Bundu er oplagt, hvis de vil have ham i kampform igen. Kender alt og glider direkte ind.

Det er nok lettere at hente en ny kant til sommer hvor flere er ledige, der ved vi også endegyldigt om Links er god nok. Bundu tog også 2 år inden gennembrud kom.

@ nizzle
- du har nok ret jeg har AGF briller på med Onyeka-NP, men han kommer hårdt ind i den og rammer NPs ben. De er altid svære lidt svært .... som den med Kusk og Højer, hvor AaB scorer.

Jeg er okay med der ikke blev fløjtet.
Og ja Links havde nok ikke scoret alligevel... på sin "friløber"
 
JP så på lidt statistik og reflektioner omkring kampen https://jyllands-posten.dk/sport/fo...-saa-daarlige-da-agf-tabte-topkampen-til-fcm/
Kigger man på begrebet expected goals, som er et statistisk analyseredskab til at vurdere, hvor store chancer der var i kampen, så endte AGF på 2,0, mens FCM landede på 1,4. Altså burde AGF statistisk set have scoret to mål i opgøret. AGF havde også flere indlæg med 28 mod FCM’s 19. AGF fik dobbelt op på hjørnespark med fire mod FCM’s to.
Vi fik skabt mange chancer, så det var egentlig bare med at få prikket dem ind. Som jeg ser det, kommer FC Midtjylland kun frem til tre chancer og scorede to mål, så det var de små marginaler, der afgjorde kampen. Men det er nok det, der viser forskellen på et top-tophold og et hold, der gerne vil være et tophold,« siger AGF’s midtbanespiller Patrick Olsen
»På mange måder leverede vi en mere lige fodboldkamp, end vi for eksempel gjorde, da vi vandt både 4-3 og 3-1 på udebane,« siger David Nielsen.
 
Top