Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Kamptråd AGF - Horsens, Søndag d. 18.10.2020 kl. 14.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
324
Point
28
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
kamptråd 2021 header.jpg

Unavngivet.png

Han er en af vor egne - begge steder:

Martin Spelmann er den hårdt arbejdende type der giver plads til mere teknisk betonede spillere

Han spillede i Horsens 117 kampe (14 mål) fra 2008 - 2013. I Horsens fandt han den spilletid som han aldrig fandt i Brøndby.
Han forlod Horsens efter nedrykningen i 2013.

I juli 2016 hentede AGF Spelmann hjem til Danmark fra tyrkiske Gençlerbirliği S.K. på en 3 årig kontrakt.
I de første to sæsoner var Spelmann fast mand, men fra starten af 2018-19 sæsonen blev han mest brugt som indskifter og løb ind i en række småskader. I kontraktperioden spillede 74 kampe og scorede 7 mål

GettyImages-831052372.jpg

Modstander fan:
Det er igen Nikolaj Birk, der har leget med på mine spørgsmål
I er i gang med et skifte i spillestil, men set udefra er det svært at vurdere om I har truppen til det.
Hvad synes du?

Jeg synes ikke, at der er de helt store ændringer i spillestilen.. endnu. Der er lavet lidt nye presmønstre, men jeg synes også vi af og til gik højt under Bo Henriksen. Jeg tror at der er behov for en ny type spillere, men at det også er derfor at der er kommet lidt flere boldspillere ind på holdet. Det synes jeg er positivt.

Transfervinduet er overstået
Er du tilfreds med klubbens måde at forvalte vinduet på?
Jeg er ikke helt tilfreds, da jeg stadigvæk synes at truppen er meget smalt besat på den centrale midtbane. Der kunne godt bruges en spiller mere, men det kan være at der kommer noget kvalitet fra akademiet. Jeg synes indkøbet af Finnbogason er godt, og det er dejligt at have en angriber, som man kan regne med. Afgangen af Kjær var hård, men forventet. Jeg er lidt ærgerlig over, at der ikke er investeret flere penge i førsteholdstruppen.

Hvor ser du jer i Suppe landskabet?
Vi er et af de svageste hold sammen med Lyngby og Vejle. Jeg tror at de to nedrykkere bliver fundet mellem os tre, og jeg vil næsten sige, at jeg ser både Lyngby og Vejle som stærkere end Horsens. Det kan blive en meget lang sæson, men der er lang tid endnu.

AGF:

kort.jpg

mål.jpg

hvornår scores målene.jpg

De to hold imellem:

Seneste 10 kampe

10 kampe.jpg

Pointudvikling:

pointudvikling indbyrdes.jpg

Formbarometer
Modstander:

AGF:

Det skæve hjørne:

AGF:

Vi har ikke tabt 11 af 13 af de seneste hjemmekampe
I de seneste 2 hjemmekampe, har summen af mål været over 4.5
Vi har scoret i 17 af de seneste 19 hjemmekampe

Horsens:
De har tabt deres seneste 3 udekampe
I 4 af de seneste 5 udekampe, har summen af mål været over 2.5
De har scoret i 7 af de seneste 8 udekampe

Karantæne information:
Horsens:
Intet at bemærke

AGF:
Intet at bemærke

Den kommende modstander: FCK
Karantæne: Intet at bemærke

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

kampprogram.jpg

Pointudvikling:

pointudvikling alle.jpg

datatabel udvikling alle.jpg

Stillingen:

stilling.jpg

Vedhæftninger

Senest redigeret:

Boldobp

New member
Oprettet
18 Februar 2019
Beskeder
21
Point
3
Er der ikke en fejl i vores formbarometer?
burde det ikke være “uafgjort-sejr-uafgjort”?

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
I de seneste 2 hjemmekampe, har summen af mål været under 4.5
Det må så være summen kun for AGF - I de to seneste hjemmekampe har AGF ikke engang kunnet score fem mål! :)

Hausner er vel ikke i karantæne længere.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Puuhhh.... lad os håbe det ikke går helt galt og kampen kan afvikles fornuftigt sportsligt.

God bedring til Lumben - det lyder heldigvis ikke til han er hårdt ramt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
God bedring til Lumb.
Og så håber vi ikke at han fik smittet nogen i Horsens. Og vi håber mindst ligeså meget, at de ikke får smittet nogle af vores spillere, hvis i så fald, og de render rundt med falske negativer eller andet uheldigt.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja helt enig Stig, jeg havde også hellere set Lumb med og ingen smitterisiko for AGF-spillere.
Vi skal slå dem alligevel. Men ingen walk overs i superligaen - eller pokalen for den sags skyld...

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Ja, forhåbentlig er det kun Lumb der er ramt og forhåbentlig bliver det ikke værre end det han har nu så han vender tilbage hurtigt. Jeg savner stadig nogle retningslinjer for hvad man gør hvis en halv trup er ramt, jeg har i hvert fald ikke set noget omkring muligheder for at udsætte kampe eller om man kan vælge at blive taberdømt fremfor at stille med U19-holdet. Det kan være jeg misset det, men selvom det forhåbentlig aldrig bliver aktuelt, er det da bedre at have tænkt lidt over det på forhånd.

Det er jo i øvrigt en ekstra “skadesrisiko“ i øjeblikket, der gør det mere risikabelt at have en smal trup, vi har jo endda en rimelig bredde og skulle alligevel nødig rammes af noget oven i alle skaderne.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
199
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Truppen er udtaget. Jevtovic, Diks og Links er tilbage!

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
592
Point
28
Truppen er udtaget. Jevtovic, Diks og Links er tilbage!

E
Der er udtaget 19 mand. Mest sandsynligt at Diks sidder over, med mindre Links ikke er blevet helt klar. Og hvis man kender David ret, starter han med de samme 11 som sidst 😎.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Der er udtaget 19 mand. Mest sandsynligt at Diks sidder over, med mindre Links ikke er blevet helt klar. Og hvis man kender David ret, starter han med de samme 11 som sidst 😎.
Mon ikke Hausner glider ind i midterforsvaret igen. Al respekt for JJ men jeg tror stadig han vil være 4 valg, hvis alle er klar.

Ellers er størst mulige ændring nok på kanterne men det tror jeg afhænger af den fysiske tilstand efter landskamppausen.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Ja, Hausner går vel ind i startopstillingen igen. Thorsteinsson har været på landsholdstur mens andre har haft mulighed for at hvile og lade op, så det kan måske føre til en ændring hvis fx Links er helt klar, men spørgsmålet er nok om dem der er tilbage fra skader også er klar til at starte inde. Under alle omstændigheder er det dog et stort fremskridt, at vi har mere at skyde med fra bænken.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
592
Point
28
Mon ikke Hausner glider ind i midterforsvaret igen. Al respekt for JJ men jeg tror stadig han vil være 4 valg, hvis alle er klar.

Ellers er størst mulige ændring nok på kanterne men det tror jeg afhænger af den fysiske tilstand efter landskamppausen.
Ja, Hausner starter selvfølgelig. Det var en tanketorsk, da jeg havde fokus på, hvor langt de skadede var.

mmmdkAGF

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
276
Point
18
Ja, nu arbejder jeg jo i Horsens (bor imellem Aarhus & Horsens), så kampen er ekstra vigtig for mig...specielt...resten af næste uge! o_O:D

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Ingen Blume til dagens kamp:
Blume har åbenbart nogle rygproblemer, forhåbentlig ikke noget der holder ham ude i længere tid.

Så Hvidt afløser Blume og Hausner vender tillage fra karantæne, derudover samme hold som sidst, men nok så vigtigt er Diks, Links og Jevtovic med på bænken. Skal det skiftes noget ind på central midt, der skal give noget defensiv tyngde, kan det så blive nødvendigt at sende Diks derind.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Hvordan kan han slippe med en advarsel på den svinestreg overfor Højer?

Må de ikke bruge VAR til den slags? Han kommer med knopperne hævet og fuld kraft ind i modstanderen?

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
479
Point
28
Jeg forstår heller ikke hvorfor VAR ikke spiller ind??? Det er 100% udvisning.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
199
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Hvordan kan han slippe med en advarsel på den svinestreg overfor Højer?

Må de ikke bruge VAR til den slags? Han kommer med knopperne hævet og fuld kraft ind i modstanderen?
Her træder VAR ind:
Kampens dommer dømmer den enkelte kamp. Det betyder, at det er dommeren på banen, som har det sidste ord i alle kendelser. VAR er et redskab, der hjælper dommeren, når der kan være tvivl om kampafgørende kendelser.

VAR går kun ind, når der er tale om ’klare og åbenlyse dommerfejl’ eller ’alvorlige missede hændelser’. Derfor kan VAR assistere dommeren i fire forskellige situationer:

• Ved scoringer – er der mål eller ej?
  • Ved straffespark – korrekt dømt eller ej?
  • Direkte rødt kort – er der rødt kort?
  • Forkert identitet – er det den rigtige spiller, der er blevet tildelt en gældende straf?
VAR kan anbefale kampens dommer et gennemsyn ved VAR-skærmen ved banen, hvis der er tale om en af de fire ovenstående situationer. Dommeren træffer den endelige beslutning om kendelsen fastholdes eller omstødes.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Derfor kan VAR assistere dommeren i fire forskellige situationer:

• Ved scoringer – er der mål eller ej?
  • Ved straffespark – korrekt dømt eller ej?
  • Direkte rødt kort – er der rødt kort?
  • Forkert identitet – er det den rigtige spiller, der er blevet tildelt en gældende straf?
VAR kan anbefale kampens dommer et gennemsyn ved VAR-skærmen ved banen, hvis der er tale om en af de fire ovenstående situationer. Dommeren træffer den endelige beslutning om kendelsen fastholdes eller omstødes.
Tak - så må man jo formode, at op til flere dommere kun mener den er til gult. Det er jeg overrasket over, med tanke på hvor højt hævet de knopper er.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
199
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Jeg ville også mene den var til rød, især når man ser den igen. Men dommeren virker meget sikker i sin sag og hvordan det ellers forholder sig med VAR, det ved jeg faktisk ikke :)

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Jeg har lidt svært ved at se hvornår der ellers skal være rødt. Alternativt må de vurdere Højer spiller for meget på den og har sendt bolden langt væk selvom det vel ikke er afgørende.

For pokker Grønbæk har været her, der og alle vegne indtil videre. Klasse af den unge mand💪:cool:

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
456
Point
28
Jeg synes den vanvidstackling burde have været direkte rødt og 2-3 spilledages karantæne. Til sammenlingning fik Hausner direkte rødt for at hive i en modspiller.. det var kun fordi han var sidst mand, og det er reglerne. Men når man i dén grad tilsidesætter sin modspillers helbred, så burde man smides ud på røv og albuer. Jeg er faktisk decideret vred.
Derudover: Jøsses Grønbæk er god i dag! Det er jo helt vildt. Resten af holdet er hæderligt til godt, men Grønbæk er vild. En fornøjelse og en fortjent føring. Nu kører vi den hjem fra spids!

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.123
Point
48
Jeg har lidt svært ved at se hvornår der ellers skal være rødt.
Var han kommet lidt mere fra siden eller decideret bagfra, så var den klokkeklar og også blevet givet. Men rigtig grim at se på i langsom gengivelse. Det slap dommeren så for at gøre.

Derudover: Jøsses Grønbæk er god i dag! Det er jo helt vildt. Resten af holdet er hæderligt til godt, men Grønbæk er vild. En fornøjelse og en fortjent føring. Nu kører vi den hjem fra spids!
Ja det er fantastisk at han griber chancen, nu hvor vi netop er ramt på fløjen. Men generelt synes jeg stadig at vi mangler lidt i forhold til fart på holdet. Heldigvis har vi i dag noget på bænken at skyde med de sidste 20-30 minutter. Så det ser fornuftigt ud, selvom Horsens stadig er med i kampen. Det ligger jo i baghovedet, at de var bagud 0-2 mod FCM og fik uafgjort i sidste ude. Jeg synes dog at de savner Lumb i dag.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.450
Point
63
Når VAR ikke giver rødt på den der mod Højer, så kan det ikke bruges til en skid ift at gennemse røde kort. Der er klokkeklart rødt kort. Stor kraft, kommer for sent, løftet ben, knopperne først, rammer endda med med begge ben..

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Ja, det lignede en oplagt situation hvor VAR kan rette en fejl af dommeren, der i situationen måske kan have dækket sit udsyn og ikke lige ser hvor højt knopperne er oppe. Horsens var heldige der, men vi fører fortjent.

Buus blev lidt som ventet skiftet ud i pausen, nu har dommerne nok også lige set den igen.

Godt at se Albert og det er måske snarere Thorsteinsson der bliver skiftet først på kanten, han har jo også været med landsholdet.

Dine ulæste indlæg