New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl AGF - Horsens, Søndag d. 18.10.2020 kl. 14.00

Fejl AGF - Horsens, Søndag d. 18.10.2020 kl. 14.00
Jeg forstår heller ikke hvorfor VAR ikke spiller ind??? Det er 100% udvisning.
 
Hvordan kan han slippe med en advarsel på den svinestreg overfor Højer?

Må de ikke bruge VAR til den slags? Han kommer med knopperne hævet og fuld kraft ind i modstanderen?
Her træder VAR ind:
Kampens dommer dømmer den enkelte kamp. Det betyder, at det er dommeren på banen, som har det sidste ord i alle kendelser. VAR er et redskab, der hjælper dommeren, når der kan være tvivl om kampafgørende kendelser.

VAR går kun ind, når der er tale om ’klare og åbenlyse dommerfejl’ eller ’alvorlige missede hændelser’. Derfor kan VAR assistere dommeren i fire forskellige situationer:

  • Ved scoringer – er der mål eller ej?
  • Ved straffespark – korrekt dømt eller ej?
  • Direkte rødt kort – er der rødt kort?
  • Forkert identitet – er det den rigtige spiller, der er blevet tildelt en gældende straf?
VAR kan anbefale kampens dommer et gennemsyn ved VAR-skærmen ved banen, hvis der er tale om en af de fire ovenstående situationer. Dommeren træffer den endelige beslutning om kendelsen fastholdes eller omstødes.

 
Derfor kan VAR assistere dommeren i fire forskellige situationer:

  • Ved scoringer – er der mål eller ej?
  • Ved straffespark – korrekt dømt eller ej?
  • Direkte rødt kort – er der rødt kort?
  • Forkert identitet – er det den rigtige spiller, der er blevet tildelt en gældende straf?
VAR kan anbefale kampens dommer et gennemsyn ved VAR-skærmen ved banen, hvis der er tale om en af de fire ovenstående situationer. Dommeren træffer den endelige beslutning om kendelsen fastholdes eller omstødes.
Tak - så må man jo formode, at op til flere dommere kun mener den er til gult. Det er jeg overrasket over, med tanke på hvor højt hævet de knopper er.
 
Jeg ville også mene den var til rød, især når man ser den igen. Men dommeren virker meget sikker i sin sag og hvordan det ellers forholder sig med VAR, det ved jeg faktisk ikke :)
 
Jeg har lidt svært ved at se hvornår der ellers skal være rødt. Alternativt må de vurdere Højer spiller for meget på den og har sendt bolden langt væk selvom det vel ikke er afgørende.

For pokker Grønbæk har været her, der og alle vegne indtil videre. Klasse af den unge mand💪:cool:
 
Jeg synes den vanvidstackling burde have været direkte rødt og 2-3 spilledages karantæne. Til sammenlingning fik Hausner direkte rødt for at hive i en modspiller.. det var kun fordi han var sidst mand, og det er reglerne. Men når man i dén grad tilsidesætter sin modspillers helbred, så burde man smides ud på røv og albuer. Jeg er faktisk decideret vred.
Derudover: Jøsses Grønbæk er god i dag! Det er jo helt vildt. Resten af holdet er hæderligt til godt, men Grønbæk er vild. En fornøjelse og en fortjent føring. Nu kører vi den hjem fra spids!
 
Jeg har lidt svært ved at se hvornår der ellers skal være rødt.
Var han kommet lidt mere fra siden eller decideret bagfra, så var den klokkeklar og også blevet givet. Men rigtig grim at se på i langsom gengivelse. Det slap dommeren så for at gøre.

Derudover: Jøsses Grønbæk er god i dag! Det er jo helt vildt. Resten af holdet er hæderligt til godt, men Grønbæk er vild. En fornøjelse og en fortjent føring. Nu kører vi den hjem fra spids!
Ja det er fantastisk at han griber chancen, nu hvor vi netop er ramt på fløjen. Men generelt synes jeg stadig at vi mangler lidt i forhold til fart på holdet. Heldigvis har vi i dag noget på bænken at skyde med de sidste 20-30 minutter. Så det ser fornuftigt ud, selvom Horsens stadig er med i kampen. Det ligger jo i baghovedet, at de var bagud 0-2 mod FCM og fik uafgjort i sidste ude. Jeg synes dog at de savner Lumb i dag.
 
Når VAR ikke giver rødt på den der mod Højer, så kan det ikke bruges til en skid ift at gennemse røde kort. Der er klokkeklart rødt kort. Stor kraft, kommer for sent, løftet ben, knopperne først, rammer endda med med begge ben..
 
Ja, det lignede en oplagt situation hvor VAR kan rette en fejl af dommeren, der i situationen måske kan have dækket sit udsyn og ikke lige ser hvor højt knopperne er oppe. Horsens var heldige der, men vi fører fortjent.

Buus blev lidt som ventet skiftet ud i pausen, nu har dommerne nok også lige set den igen.

Godt at se Albert og det er måske snarere Thorsteinsson der bliver skiftet først på kanten, han har jo også været med landsholdet.
 
Btw;)

  • Scorer vi i dag vil det være første gang siden 2011, at vi har scoret i sæsonens fem første kampe.



  • Apropos mål, så kan Patrick Mortensen i dag skrive sig ind i historien, hvis angriberen scorer. Så vil han nemlig være den første AGF'er siden 1980 til at score i turneringens fem første kampe. Den gang scorede Lars Jensen otte mål i de første fem kampe.
 
Top