Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

AGF i Europa League 2020-21

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.314
Point
48
Mht antal spillere man tager med, skal man vel også være forberedt på at en eller anden melder fra pga sygdom eller skade efter ankomst. Der kan også være der er en eller to vi på forhånd ved vi skal teste. Det giver i hvert fald god mening at tage tre målmænd med, men nok også et par stykker mere.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.199
Point
48
Der må være 18 spillere på det indleverede “match sheet”, så der er 7 på bænken, men man kan skifte en spiller fra match sheet helt op til kampstart hvis denne ikke er i stand til at spille. Det skal bemærkes at alle spillere testes for Corona inden kampen, og her kan der jo være risiko for en positiv test på f.eks. en af målmændene, så er det muligt at skifte denne spiller ud, hvis der er en ekstra målmand med flyet som man kan skifte med. Så grunden til at Daniel Gadegaard er med behøver ikke at være fordi Eskelinen eller TK er tvivlsomme, det er muligvis blot en sikkerhedsforanstaltning i forhold til Corona testen.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
591
Point
28
Stiftens formodede startopstilling er samme som sidst, bortset fra at Jevtovic erstatter Links. Kunne give god mening for at sikre det defensive spil fra start, og så bringe Links, når slovenerne er blevet mere møre.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
195
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Stiftens formodede startopstilling er samme som sidst, bortset fra at Jevtovic erstatter Links. Kunne give god mening for at sikre det defensive spil fra start, og så bringe Links, når slovenerne er blevet mere møre.
Jeg kan godt se fornuften i det ift. at Links er farlig overfor nogle spillere, der er kørt trætte. På den anden side så vi også i første kamp, hvilken power Jevtovic besidder, så hvis han kan bringes i spil når modstanderne er trætte (ja, eller sågar bare få dem kørt meget trætte), så kan han også være rigtig farlig.

Vi er i det hele taget godt velpolstret på de kanter, som jeg ser det.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
771
Point
18
På den smule video man kan finde, ser Mura ud som et aggressivt og hurtigt spillende, teknisk stærkt hold med gode offensive kombinationer, og det er nok ikke for det rene ingenting, at David har sammenlignet kampen med en udekamp mod OB: Et hold, som man før en ny sæson aldrig tør regne ude af kampen om top-6. De er bedre, end mange af os sikkert først troede.

Odds på Mura falder da også, og odds på os stiger tilsvarende. Danske Spil tilbød 5,50 på Mura-sejr og 1,65 på os i går eftermiddags. Det er nu revideret til 3,80 - 3,45 - 1,92, og faldende odds på Mura og stigende på os er også en helt gennemgående tendens hos de internationale bookmakere. Længst i retning mod en ret åben kamp er Sbobet gået med netop nu 3,02 på Mura og 1,83 på os, mens Unibet (3,80 og 2,00) lige nu tilbyder højeste odds på begge hold.

Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
771
Point
18
Overraskelser på vej....?

Lokomotiv Plovdiv fra Bulgarien er lige kommet foran 1-0 hjemme mod Tottenham, der har et kvarter til at vende slagets gang. Tottenham er så vidt jeg husker holdet med højest koefficient i hele Europa League. I den lidt mindre afdeling er KupS fra Finland lige gået i forlænget spilletid hjemme mod Slovan Bratislava. Og....hovsa: Tobias Sana har scoret til 1-0 for IFK Göteborg mod FCK, der også har et kvarter til at komme igen. :)

EDIT: Og hold-nu-kæft, er der nogen, der ser Lokomotiv Plovdiv-Tottenham? Et sindssygt kampforløb: Plovdiv foran 1-0 efter 71, får derefter to udvist i 77 og 78, hvorefter Tottenham scorer i 80 og 85.

EDIT-EDIT: Og nu går alt skævt: FCK foran 2-1 - og Slovan Bratislava har scoret efter 116 minutter i Finland. Dermed nul overraskelser på vej. Bare vi nu ikke leverer den selv.

Senest redigeret:

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.199
Point
48
EDIT-EDIT: Og nu går alt skævt: FCK foran 2-1 - og Slovan Bratislava har scoret efter 116 minutter i Finland. Dermed nul overraskelser på vej. Bare vi nu ikke leverer den selv.
Det ser desværre sådan ud lige nu, jeg synes det er åbenlyst at holdet ikke kan spille med den power som de plejer, mon ikke det er fordi de lige har spillet en mandagskamp!!!

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
456
Point
28
Det var simpelthen noget af det mest blodfattige, ynkelige alibifodbold jeg har set meget, meget længe. AGF var klart bedst indtil de kom bagud, og så gav de op.
Det har jeg ikke set under David Nielsen før...
Jeg er faktisk nærmest sur. Ikke over at tabe, det sker. Heller ikke over at ryge ud af Europa. Uden tilskuere er det nærmest bare lidt irriterende. Men måden... fuck hvor var det ringe!

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
733
Point
28
Ingen tvivl om, at det var en virkeligt skidt indsats, men forhåbentlig blev der høstet noget værdifuld erfaring. Så må man bare håbe, der ikke går for længe før vi er tilbage i Europa...

Men det var tydeligt at se, at der ikke var den sædvanlige tænding på holdet. Det ret spøjse stadion uden tilskuere fik det mest af alt til at virke som en træningskamp til Atlantic Cup og spillerne magtede åbenbart ikke at løfte sig over det. Jeg tror dog nemt kampen kunne have fået et andet udfald, hvis ikke Links var blevet skadet (og Milan dagen før) og Backmann ikke havde lavet den fejl (hold op hvor så han rusten ud generelt). Tengstedt kom aldrig rigtigt ind i kampen og det var som om troen forsvandt ud af holdet med 2-0 målet.

Så personligt er jeg skuffet, men også rimeligt afklaret med nederlaget. Det er den slags der sker og i mine øjne er vi ikke i nærheden af en blamage som den mod Dila Gori. Spændende hvordan reaktionen bliver mod Randers nu...

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.314
Point
48
Men det var tydeligt at se, at der ikke var den sædvanlige tænding på holdet. Det ret spøjse stadion uden tilskuere fik det mest af alt til at virke som en træningskamp til Atlantic Cup og spillerne magtede åbenbart ikke at løfte sig over det. Jeg tror dog nemt kampen kunne have fået et andet udfald, hvis ikke Links var blevet skadet (og Milan dagen før) og Backmann ikke havde lavet den fejl (hold op hvor så han rusten ud generelt). Tengstedt kom aldrig rigtigt ind i kampen og det var som om troen forsvandt ud af holdet med 2-0 målet.
Et af de mærkeligste stadions jeg har set med den tribune der slutter ved midterlinjen. De må have tænkt sig at fortsætte den på et tidspunkt. Men det er lidt sjovt at det måske faktisk havde været bedre for os med tilskuere selvom det skulle være til deres fordel. Vi havde stadig haft de problemer med holdet, men havde måske lige fået de procent ekstra energi der manglede.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.181
Point
48
Enig i dine 3 punkter Holmertz og havde vi fået prikket et mål på en af vores chancer havde vi nok også fået lidt mere medvind ift selvtilliden og energien.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
591
Point
28
Hold da op. Den kamp er en bitter pille at sluge. Efter at have set de første tyve minutter tænkte jeg, at GF fik så meget plads, at de med lidt fokus kunne have scoret efter behag. Så bliver Links skadet og så falder stort set hele holdet sammen. Uden en hurtig kant anede man ikke, hvad man skulle stille op. Det var chokerende at opleve, og pludselig er man tilbage, hvor man igen ikke aner, hvor lavt et bundniveau holdet har. Håber at holdet kommer med en trodsreaktion mod RFC, hvor man kan se, at dette var en kollektiv offday, som vi ikke ser igen i denne sæson.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.409
Point
63
Efter at have set de første tyve minutter tænkte jeg, at GF fik så meget plads, at de med lidt fokus kunne have scoret efter behag. Så bliver Links skadet og så falder stort set hele holdet sammen. Uden en hurtig kant anede man ikke, hvad man skulle stille op. Det var chokerende at opleve, og pludselig er man tilbage, hvor man igen ikke aner, hvor lavt et bundniveau holdet har.
@Di Stefano

Det var også mit indryk at AGF var et hold der kunne mere end de viste, og at jeg stadig nu her ikke ved om det de viste var deres normale niveau, eller om de overpræsterede. Uanset hvad, så lærte vi jo bare lidt mere om, at når for mange ikke præsterer, så vinder vi stadig ikke den slags kampe. Det minder jo om kampen i Aalborg hvor vi taber 1-0, dog med en mere tarvelig udgang og lidt skader.

At vi har 2 af 3 førstevalg på kanten skadet i samme kamp er ikke sket i årevis! Det er heldigt, dygtigt, og resultat af godt arbejde. Men mest af alt, så var vi lidt heldige med, at hverken Thorsteinsson, Ankersen eller Links blev skadet i hele 2020 hvor Bundu var ude, efter at vi var uheldige med at en af vores bedste offensive kort (bundu) var ude lige præcis som første medaljechance i over 20 år blev skabt i efteråret.

Det er fedt nok at vi har Lunding i Norge, og Kaastrup i DK, men det hjalp os ikke i Slovenien da ingen af de to var med. Hvem siger at Kaastrup ikke havde været en nøgespiller da Links gik ud, såfremt Milan var blevet skadet til træning i Aarhus?

Det var skræmmende hvor dårligt et indhop Tengstedt fik, efter at man havde set ham i træningskampene og mod Vejle/Honka, også selvom det var i kortere indhop i de to sidste kampe.

Patrick Olsen er kommet godt igang, men vi er ikke færdige med at spille ham ind på nogen måde. Og selvom kampen mod Vejle var rigtig god fra holdets og hans side ift samarbejde, så var der store perioder af Honka-kampen hvor man kunne se at samarbejdet ikke på nogen måde var indspillet endnu. Det bliver kun bedre...

Backman. Av av det gjorde ondt at se. Oh captain my captain.. Alle skal have lov til at spille en dårlig kamp ind i mellem. Men at Backman skulle vælge sin værste AGF-kamp nærmest til dato i vores vigtige EL-kamp, i en kamp hvor andre også var under niveau er sgu trist. Det har dog også været for godt til at være sandt med hans evne til at præstere på 100% som indskifter/efter at have siddet på bænk efter skader førhen. Denne gang gik den ikke. Der var for mange ting der ikke gik som de skulle. Blume og andre havde deciderede mærkeligt mislykkede forsøg på tæmninger/afleveringer der horribelt fejlede.

Og ja, måske vi tog en anelse for let på opgaven. Og vi scorede jo ikke lige på et par dødbolde som mod Honka+FCN i sidste træningskamp som hjælper til at bryde isen. Indlæg blev heller ikke omsat til mål. Det var alt i alt sådan en af de kampe man bare ønsker at glemme. Som 2-1 nederlag i Silkeborg, 0-2 i Randers, 1-0 nederlag i Aalborg. Men nu var det bare i en ekstremt vigtig kamp, og betød exit = forskellen. Vi vandt jo bronze trods de andre nederlag, mens dette ikke kan rettes op på i EL.

Nuvel, lidt kan der "rettes op". Vi kan sikre os en ny europæisk deltagelse i denne sæson, og måske en ny medalje. Og vi kan passende starte med at besejre Randers i Randers for første gang i lang lang tid.

Tom

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
102
Point
18
Alder
46
Det er jo så typisk AGFsk at tabe den her kamp. Jeg mener ikke vi kom med den energi og goddaw der skal til i de europæiske turneringer - også taber man altså. Forstået på den måde at Mura kunne vi vist godt have slået med mere fandenivoldskhed og tjubanghej i hele mindsettet. Men sårn er det, vi tabte og det meste af suppens - især Aabs - fans og en enkelt journalist eller to (Skal man til at grave Santa Klaus historien frem igen??) har en større fest over det.
Meget kan man sige om AGF - det er RIGTIGT mange der gør - men ligegyldige; det bliver vi fanama aldrig!!!!!

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.314
Point
48
Meget kan man sige om AGF - det er RIGTIGT mange der gør - men ligegyldige; det bliver vi fanama aldrig!!!!!
Jeg holder heller ikke med de andre danske hold i Europa, i hvert fald ikke længere end til det kan give AGF bedre muligheder, hvilket ikke har været relevant før vi fik bevæget os op i rækken, så det kan jeg sagtens følge. Det ville sådan set være lidt trist hvis der ikke var nogen der glædede sig over det nederlag, men i fx AaB skulle de måske reelt hellere have håbet på at vi fik en kamp mere og det gjorde at vi satte noget til i ligaen. Nuvel, det kan jo ske alligevel, men der kommer selvfølgelig også en del misundelse oven i, især efter vi købte PO. De ved inderst inde godt hvor det bærer henad med styrkeforholdet mellem dem og os, det ændrer en runde mindre i EL-kvalen ikke på.

• Like
Reactions: Tom

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.121
Point
48
Ja de er lidt indebrændte i Aalborg. Det har været sjovt at læse deres debat om Patrick Olsen, hvor det først var noget så vigtigt at han forlængede tilbage i juli, mens det efter salget var helt oplagt at han ikke var en plan af fremtidsplanerne og slet ikke ville have kunnet komme på deres hold i år alligevel.

Og Tengstedt er man vist også lidt indestængt over:
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Indlæg af 9000AA » 17. sep 2020, 23:44

TK-allez skrev: 17. sep 2020, 21:59Dejligt at se, at Søren Tengstedt har spillet forfærdeligt i de første par kampe, han har fået for AGF
:cheers:
:thumbsup:
Kunne vi lige få Olsen til også at spille som en pose rådne nødder, ville det da være fantastisk.
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Indlæg af Stegosaurus » 18. sep 2020, 19:58

Køllen I Møllen skrev: 18. sep 2020, 19:36
Stegosaurus skrev: 18. sep 2020, 19:28
9000AA skrev: 18. sep 2020, 19:22
Forza skrev: 18. sep 2020, 17:15
TK-allez skrev: 18. sep 2020, 15:09
Forza skrev: 18. sep 2020, 11:40

Og altid fra bænken, ikke ligefrem fordi han har fået flere chancer end i AaB. Jeg håber karrieren fuser ud.
Money talks.
Men penge var jo netop ikke begrundelsen her.
Jeg elsker det. Lad os håbe han aldrig spiller en professionel kamp i sit liv igen.
Jeg vil gerne donere en Vejgaardollar til at producere en Tengstedt-galge + vellignende dukke til når ÅGF kommer på besøg næste gang.
Det ville godt nok være lavt.
Tengstedt er ligegyldig. Lad nu være med at ophøj ham til værende andet end ligegyldig.
Ja. Lavt, ja. Men jeg kan godt lide galger. Og helt ærligt, det kunne sgu da være sjovt.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.314
Point
48
Og Tengstedt er man vist også lidt indestængt over:
Hold da op... Jeg fulgte lidt med omkring det tidspunkt de skiftede, men det bliver jo værre og værre - eller mere eller mere underholdende hvis man tillader sig at lade sig underholde af den slags. Det er nu altså meget rart at vi ikke længere kun har andres ulykke at glæde os over, men andres ulykke der samtidig er godt for os kan også bruges... Tengstedt har da i øvrigt gjort det fint bortset fra kampen mod Mura, hvor hele holdet havde en usædvanlig dårlig dag, og når jeg forventede lidt indspilnings- og udviklingstid synes jeg ikke det er bekymrende. PO ligner uagtet kampen mod Mura en gevinst fra dag et, det er virkelig godt. Lad dem endelig få en stor sæson så er der lidet ekstra underholdning at finde på debatside.dk :)

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.121
Point
48
Apropos det det med at gøre alt for de hold der spiller i Europa https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...-sensation-min-telefon-er-eksploderet/8303244

- Det er jo helt fantastisk stort, når man tænker på, hvad Færøerne er for et sted. Her er jo bare 55.000 mennesker. Vi ser meget frem til næste uge. Alle vores ligakampe er flyttet, så vi ikke har andet at fokusere på. “
Det virkelig vilde er jo, at de har en chance for at komme i gruppespil. Klaksvig mod Irske Dundalk om en plads i gruppespil er jo vanvittigt/charmerende (alt efter temperament).

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.181
Point
48
Har vist sagt det før

Ser det altid som win-win. Giver point, penge og prestige til DK - når vi gør det godt i EC, men det drypper også ift at spillere fra DK stiger i værdi, evt. spillersalg drypper ned, investorerer kan se danske klubber er attraktive at investere i, godt for landsholdet osv osv

Og ryger de ud, så får de i det mindste ikke alt for mange mio's forspring ift AGF

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.199
Point
48
Det kom nok lidt bag på Patrick Mortensen da han udtalte at når Sarpsborg kan komme i EL så kan AGF også, så havde han ikke taget højde for at turneringsplanlægningen fra Nent ville vælge at give AGF de værst mulige forudsætninger for at kunne lykkes.

En kamp mandag aften når man skal spille igen 3 dage senere og rejse til Slovenien først, er virkelig en effektiv måde at få et powerhold som AGF til at skuffe, det var Nent og Discoverys tøseslagsmål der kostede sejren.

Det var nok ikke strategien i Norge at skabe de værst mulige forudsætninger for at et Norsk hold kunne lykkes i Europa, og det er helt sikkert en af grundende til at Danmark har haft så vanskeligt ved at få hold i EL.

Men nu har Norge nok heller ikke sådan et had imellem TV udbyderne som Nent og Discovery Networks har, det fryder jo Nent at stikke en kæp i hjulet på Discovery ved at gøre det sværest muligt for AGF at komme til at møde PSV. En kamp mellem AGF og PSV ville give alt for mange seere til Discoverys EL kampe til at det kunne accepteres af Nent, og så er rangliste pointene til Danmark, og klubbernes interesser totalt underordnet.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.181
Point
48
Enig - det er tæt på en skandale. Vi vil så gerne danske hold har succes ude, så er det simpelthen topmålet af dumhed...

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.314
Point
48
Det virkelig vilde er jo, at de har en chance for at komme i gruppespil. Klaksvig mod Irske Dundalk om en plads i gruppespil er jo vanvittigt/charmerende (alt efter temperament).
Det er vigtigt AGF kvalificerer sig hvert år så man dels opbygger nogle koefficientpoint, dels øger sandsynligheden for at løbe ind i en overkommelig vej til et gruppespil. Nu var Mura selvfølgelig på det niveau, men derefter var vi som bekendt røget ind i PSV. Næste sæson kan det også blive CoL og en farbar vej til et gruppespil der, men med de ekstra pladser er der også øget risiko for at en af de nærmeste konkurrenter kommer med og så vil det være endnu mere skidt selv at sidde udenfor.

Dine ulæste indlæg