Nyheder

AGF i top 6 - matematisk sikring+opf?lgning.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.435
Point
63
Stig AKA Frank Heskj?r sagde:
FCN m?der FCM, s? vi m? h?be p? at de max f?r en uafgjort

Jeg sad ved siden af en FCM fan p? mit tidligere arbejde (jeg har heldigvis skiftet job ;) )
Men han sagde at de altid er nerv?se for at m?de FC Nordsj?lland, jeg fortalte ham at med det jeg havde set dem levere mod os, s? skulle han ikke v?re nerv?s, men FCN endte med at vinde den p?g?ldende kamp. Deres statistik mod FCM er overraskende god, s? jeg tror desv?rre ikke at FC Midtjylland f?r noget med fra Farum p? s?ndag.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
T-Knogle date=1591289621 sagde:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1591274016 sagde:
FCN m?der FCM, s? vi m? h?be p? at de max f?r en uafgjort

Jeg sad ved siden af en FCM fan p? mit tidligere arbejde (jeg har heldigvis skiftet job ;) )
Men han sagde at de altid er nerv?se for at m?de FC Nordsj?lland, jeg fortalte ham at med det jeg havde set dem levere mod os, s? skulle han ikke v?re nerv?s, men FCN endte med at vinde den p?g?ldende kamp. Deres statistik mod FCM er overraskende god, s? jeg tror desv?rre ikke at FC Midtjylland f?r noget med fra Farum p? s?ndag.
 Det kan sagtens v?re at FCM f?r en sv?r dag. H?ber jo bare at de kan tage point fra FCN. Men jeg regner selv med, at FCN har en rigtig god chance for point som de spiller i ?jeblikket. FCM kan forh?benligt ramme dem p? d?dbolde og fysik.

Stig Skov

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
93
Point
18
Martinstranger sagde:
L?se rygter siger endda, at vi vinder flere kampe mod topholdene, s? det bliver et helt fantastisk slutspil:) F?j for d?len, det kan lige passe at vi slet ikke f?r lov at komme p? stadion - det vil v?re forf?rdeligt!!

Jeg lavede en hurtig udregning og smed p? Twitter: Twitter

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Som jeg skrev p? twitter, s? er det m?ske liiige for optimistisk at tro, at vi vinder 100% af kampene imod AaB, BIF og FCN igen i medaljespillet. Men vi har ikke smidt et eneste point til de tre hold endnu, s? kunne v?re fantastisk hvis vi kunne gentage det. S? er 3.pladsen sikret. 

Et bl?dere m?l kunne v?re, at vi skal undg? at tabe til dem. Sejre+uafgjorte. Uafgjorte i de rigtige kampe (imod dem vi har bag os) giver jo en kamp f?rre at hente os i, og holder pointafstanden til dem.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.382
Point
83
Stig Skov sagde:
Martinstranger sagde:
L?se rygter siger endda, at vi vinder flere kampe mod topholdene, s? det bliver et helt fantastisk slutspil:) F?j for d?len, det kan lige passe at vi slet ikke f?r lov at komme p? stadion - det vil v?re forf?rdeligt!!

Det er stabilt fra vores side - hvis vi har lavet 9 point i f?rste halvdel og 9 point i 2 halvdel.

S?rdeles interessant detalje at der mellem klubberne kun har v?ret 2 uafgjort i de kampe men det spiller nok ikke med [member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]  mantra om uafgjorte til modstanderne:)

Tak:)

Ps: Pas p? - det ender med jeg bliver overoptimistisk og s? plejer det at g? galt!

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Martinstranger date=1591304034 sagde:
Stig Skov date=1591302343 sagde:
Martinstranger date=1591218454 sagde:

Det er stabilt fra vores side - hvis vi har lavet 9 point i f?rste halvdel og 9 point i 2 halvdel.

S?rdeles interessant detalje at der mellem klubberne kun har v?ret 2 uafgjort i de kampe men det spiller nok ikke med [member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]  mantra om uafgjorte til modstanderne:)

Tak:)

Ps: Pas p? - det ender med jeg bliver overoptimistisk og s? plejer det at g? galt!

Haha :D

Ja jeg har ogs? skrevet til hr. Skov, at vi nok ikke kan regne med at lave 100% sejre imod AaB, FCN og BIF som vi jo faktisk har gjort i grundspillet. Men som jeg ogs? skriver, s? vil point vi taber til dem v?re point vi kan hente imod FCK/FCM som kompensation. Ligesom n?r vi har tabt til SIF 4-3 hjemme, men overraskende vinder 3-1 ude i Herning. Havde det v?ret et smalt nederlag i Herning men en 4-3 sejr over SIF hjemme, s? er der pointm?ssigt ingen forskel. S? ja, der er "forpassede chancer", men der er heldigvis ogs? plads til at overraske :D

Ift hr. Skovs udrening og mit top 3-barometer, s? er der kun 1 points forskel. Og som jeg skriver i tr?den her, s? kan vi tillade os at smide et point og s? "bare" holde vores snit, som jo ikke er 100% sejre. S? vi skal have 17 point i 11 kampe, alts? 17 af 33 point for at lande p? 1 point mere end BIFs nuv?rende snit. S? det holder jo kun s? l?nge at BIF og FCN/AAB ikke stikker af og laver overraskende mange point. Nuvel: 17 af 33 point betyder at vi m? smide 16 point. Det er immerv?k 5 nederlag og en uafgjort, eller mere sandsynligt 4 nederlag og 4 uafgjorte isoleret. MEN, og der er et stort men: Vi kan ikke n? at lave de 17 point, hvis vi smider point i 8 kampe som 4 uafgjorte og 4 nederlag ville v?re. S? for at n? de 17 point skal vi vinde 6 af 11 kampe (18 point) eller vinde 5, og spille 2 uafgjorte. Det efterlader 5 eller 4 kampe at tabe afh?ngigt af om vi f?r sejr nummer 6. Hvis vi f?r 5 sejre, s? skal vi spille 2 uafgjorte for at n? de 17, og kan tillade os at tabe de sidste 4 kampe (eksempelvis til FCK/FCM). Hvis vi kun f?r 4 sejre, s? skal vi have 5 uafgjorte, og har s? kun 2 kampe at tabe.

S? der er mange m?de at n? de 17 point p?. Og de 17 kan sagtens n? at blive et krav p? 20 istedet. Men kan ogs? blive 15 hvis FCK/FCM vinder mere over de andre.

EDIT: smider lige lidt kamp-fakta fra FCK/FCMs kampe mod AaB/BIF/FCN op om lidt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
FCK og FCM har m?dt AAB/FCN/BIF 11 gange sammenlagt, da FCM stadig har en kamp mod FCN til gode.
Men som man kan se, s? har FCM/FCK kun tabt to gange til et af de tre hold, begge gange FCK, mens FCM har sl?et dem rub og stub som os.

FCK vs
BIF   =  2-1 sejr hjemme, 1-3 nederlag ude
FCN = 3-1 sejr hjemme, 1-0 sejr ude
AAB =  3-2 sejr hjemme, 0-1 nederlag ude

FCM vs
BIF   = 1-0 sejr hjemme, 2-1 sejr ude
FCN = 2-1 sejr hjemme, x-x ude (ikke spillet)
AAB = 1-0 sejr hjemme,  1-0 sejr ude

FCK vs FCM internt: 0-0 i Parken, og 4-1 til FCM i Herning.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
BIF vs FCN vs AAB internt: = FCN og BIF er lige ift point opn?et, men BIF fik 4 point mod FCN = overh?nd der)

BIF vs (2 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag)
FCN  = 4-2 sejr hjemme, 2-2 uafgjort ude
AAB  = 2-1 sejr hjemme, 2-3 nederlag ude

FCN vs (2 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag)
BIF    = 2-2 uafgjort hjemme, 2-4 nederlag ude
AAB  =  2-1 sejr hjemme, 3-1 sejr ude

AAB vs (1 sejr, 0 uafgjort, 3 nederlag)
BIF    = 3-2 sejr hjemme, 1-2 nederlag ude
FCN  = 1-3 nederlag hjemme, 1-2 nederlag ude

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
N? vi skal til det..

Det bedste i dag er, at man kan h?be p? klare sejre i ALLE kampe, s?fremt man fokuserer p?, at AGF skal have chance for at ende s? h?jt som muligt, samtidig med at vi sigter p? "minimum" om kampen om 3.pladsen.

FCK vs RFC:  Randers-sejr.
S?E vs  SIF:    Ligegyldigt
AAB vs AGF:  AGF-sejr.
OB  vs EfB:    Ligegyldig
ACH vs BIF:    Horsens-sejr.
FCN vs FCM:  FCM-sejr.
HOB vs LBK:  Ligegyldigt.

S? alts? hvis man virkelig gerne vil have Randers i top 6, s? kan det kun ske via en AGF-sejr i Aalborg uanset hvad. Og lykkes det, og Randers overhaler AaB, s? har vi 9 point ned til 6.pladsen ved medaljespillets start. Men det er de samme 9 point ned som der vil v?re til AaB. S? pointm?ssigt er det "same same" bortset fra at AaB har en langt bedre m?lscore.

Worst case for resten af runde 26:
Sejre til alle interne konkurrenter, nederlag til AGF giver f?lgende stilling f?r sidste runde (tager udgangspunkt i 2-0 sejre/0-2 nederlag):
AGF er som vist sikret en 5.plads p? sidste spilledag selv hvis alt g?r galt. (ift TV_penge)

Hold
KampeM?lscorePoint
3: BIF2647-34 (+ 13)45
4: FCN2650-34 (+ 16)44
5: AGF2639-28 (+  11)44
6: AAB2644-30 (+ 14)41
7: RFC2640-33 (+ 7 )38

Bedste scenarie (0-2 nederlag til alle interne konkurrenter, 2-0 sejr til AGF)

HoldKampeM?lscorePoint
3: AGF2641-26 (+15)47
4: BIF2645-36  (+9)42
5: FCN2648-36 (+ 12 )41
6: AAB2642-32 (+ 10)38
7: RFC2638-35 (+ 3)35

------------ Opdateret efter runde 25 - TOP 3 BAROMETER (B?de AaB og RFC er med i denne runde, da det kan blive begge hold der deltager)
4.pladsen har pt 42 point, og med 25 runder spillet betyder det at der kr?ves 1,68 point over 36 kampe som det ser ud nu, og 60,48 point i alt. Alts? skal man have 61 point for at n? OVER de 60,48 som jeg regner med her for at v?re sikker p? 3.pladsen. (uden garanti stadigv?k, og kun et point-barometer) 

Opdateret pointsnit-barometer holdene skal n? for at have de 61 point: (ingen garanti, blot udregnet p? snit p? nuv?rende)
AGF:  17 point i 11 kampe, 1,55 point i snit. (6 sejre eller 5 sejre + 2 uafgjorte)
BIF:    19 point i 11 kampe, 1,73 point i snit. (7 sejre eller 6 sejre + 1 uafgjort)
FCN:  20 point i 11 kampe, 1,82 point i snit. (7 sejr eller 6 sejre + 1 uafgjort)
AAB:  23 point i 11 kampe, 2,09 point i snit. (8 sejre eller 7 sejre og 2 uafgjort)
RFC:  26 point i 11 kampe, 2,36 point i snit.  (9 sejre eller 8 sejre + 2 uafgjorte)

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Hvis har nysgerrighed til andet end top 6-"afg?relsen" for grundspillet, s? er det selvf?lgelig ogs? sp?ndende at se hvordan guldkampen kan komme til at se ud. Sp?ndende ogs? for AGF, da vi jo f?r mulighed for at hente FCK, hvis vi kan forts?tte og de g?r resultatm?ssigt i st?. Det vil afg?re guldkampen, men ?bne s?lv-kampen. Jeg till?gger det ikke mange chancer, og ser vores interne kampe mod FCK som helt afg?rende for den mulighed. Hvis vi spiller 2x uafgjort eller vinder en og taber en, s? er det pointm?ssigt status quo, men udover de to kampe s? kun 9 kampe inklusive i dag at hente de 9 kampe der er. S? henter vi ikke point p? FCK i de to kampe, s? tror jeg helt vi kan glemme det. Spiller vi uafgjort og vinder en, s? er der 6 point i 9 kampe, og s? kan det godt lade sig g?re. Meeeeeen, tror stadig ikke helt p? det. 

Ift bundkampen, s? kan SIF n? at snyde EfB. S?nderjyske og Hobro sidder "fast" hvor de er (4 point op/ned), mens den st?rste sp?nding i dag jo nok bliver hvordan Lyngby/ACH/OB kommer til at placere sig. Randers/AaB kan ikke hentes uanset hvem der ender 7'er, s? det er 8.pladsen, 9.pladsen og 10.pladsen der er i spil.

-Lyngby m?der Hobro ude, som er et sv?rt sted at vinde, men nemt kan ende i en uafgjort.

-Horsens m?der BIF hjemme, og det er jo en kamp BIF b?r vinde, men da Horsens' historik mod BIF in mente, og deres sidste to sejre mod FCM og FCK (UDE!!!), s? vil det ikke v?re en k?mpe overraskelse hvis Horsens laver et point der.

OB m?der SIF hjemme, og har den letteste kamp af de tre hold. SIF kan godt overraske, men g?r det meget sj?ldent p? udebane v?k fra kunstgr?sset.

Stillingen internt mellem de tre er som f?lger:
Klub           M?lscore          point
Lyngby      29-43 (-14)          31
Horsens    22-42 (-20)          31
OB            31-29  (+2)          30

OB har klart den bedste m?lscore. S? det ville ikke overraske hvis de slutter som 8'er i dag (som de g?r hvis selv vinder, samtidig med at Lyngby/Horsens ikke vinder). OB kan med uafgjort ogs? tage pladsen, s?fremt Lyngby/Horsens begge taber. 

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Stig AKA Frank Heskj?r sagde:
OB m?der SIF hjemme
OB m?der Esbjerg hjemme, som du selv korrekt skrev i indl?gget lige inden :)

Det er uanset hvad ogs? et interessant opg?r pga af fordelingen i puljerne. OB har som bekendt ikke vundet i meget lang tid og Esbjerg g?r det indimellem ganske fint og de skal dels have holdt Silkeborg v?k - der er en risiko, selvom SIF ogs? skal hente fire m?l i m?ldifference - men ogs? fors?ge at komme v?k fra sidstepladsen i den anden pulje inden s?sonen slutter. De vil dog nok v?re rimelig tilfredse med uafgjort i den kamp og det kan OB ogs? ende med afh?ngig af udvikling i Hobro-Lyngby og S?nderjyskE-Silkeborg. S? begge hold har faktisk en del interesse i sidstn?vnte kamp.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Tillykke til os alle.

Jeg opdaterer ikke denne tr?d mere, da grundspillet er f?rdigt. Laver en ny tr?d her til aften, som vil handle om top 3 med samme stil og barometer etc som tidligere. Tabellen vil inkludere hele top 6 hele forl?bet uanset pointantal.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Vildt nok, at vi sluttede 12 point over stregen. Den havde jeg ikke set komme f? minutter f?r tid for 10 dage siden mod Randers. 

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Vildt nok, at vi sluttede 12 point over stregen. Den havde jeg ikke set komme f? minutter f?r tid for 10 dage siden mod Randers. 
[member=37]SteenA[/member]? 

Jep, og viser pr?cis hvorfor den scoring imod Randers i overtiden var s? sindssygt vigtig. Havde vi tabt der, s? havde Randers jo kun v?ret 1 point efter os efter den kamp, og s? er der ikke meget fantasi der skal til for at forestille sig at Randers kunne have k?mpet sig op til at forts?tte imod Hobro runden efter. 

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Og nu er tr?den oprettet til kampen om top 3, top 2 og meget andet :D 
Sjovt at vi LIGE PR?CIS ikke kan hente FCK, s?fremt FCK holder deres nuv?rende snit, da de s? lander p? 78 point, mens vi med nuv?rende 47 point MAX kan opn? 77 i alt selv med 10 sejre. S? det viser ret tydeligt, at det formentligt vil kr?ve to sejre mod netop FCK, eller minimum 1 sejr og en uafgjort. 

L?s mere her:

AGF's kamp om medaljer - 2019/2020-s?son+opf?lgning.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1591556946 sagde:
Jep, og viser pr?cis hvorfor den scoring imod Randers i overtiden var s? sindssygt vigtig. Havde vi tabt der, s? havde Randers jo kun v?ret 1 point efter os efter den kamp
Arh, godt nok var det en s?kaldt "6-point kamp" mod Randers, men s? meget af vores 6 point forspring til dem havde de nu ikke hentet med en sejr.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Stig AKA Frank Heskj?r date=1591557052 sagde:
Sjovt at vi LIGE PR?CIS ikke kan hente FCK, s?fremt FCK holder deres nuv?rende snit, da de s? lander p? 78 point, mens vi med nuv?rende 47 point MAX kan opn? 77 i alt selv med 10 sejre.
Ja, 2. pladsen har vist kun relevans for matematikere. Men man kan da sige, at hvis vi kunne begynde at sl? FCK, s? ville det da rykke en del. Mod de fire andre hold har vi jo lavet 21 ud af 24 mulige point i denne s?son! 

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Ja, 2. pladsen har vist kun relevans for matematikere. Men man kan da sige, at hvis vi kunne begynde at sl? FCK, s? ville det da rykke en del. Mod de fire andre hold har vi jo lavet 21 ud af 24 mulige point i denne s?son! 
[member=37]SteenA[/member]? 

Sl?r vi FCK to gange, s? er sagen en helt anden, da FCK jo f?r sv?rt ved at holde sit nuv?rende snit p? 2,154 point i snit. 
Og holder vi s? samtidig vores snit, og vinder de "rigtige" kampe, s? er der en lille chance. For s? m? FCK jo faktisk kun tabe point i 2 yderligere kampe hvis vi forts?tter vores snit. 

Forts?tter FCK deres snit i de ANDRE KAMPE, s? laver de ca. 17 point. Lagt sammen med deres nuv?rende 56 = 73. 
Det efterlader kun AGF 1 nederlag til et andet hold end FCK, og s? en uafgjort imod FCK.

Men FCK kan jo alts? godt t?nkes at lave f?rre end 2,154 point i snit i de 10 kampe, hvor modstanderne er ekstra gode. Taber de eksempelvis begge kampe til FCM, og vi ikke taber til dem, s? begynder det at ligne noget. Men den sag og meget andet kan alts? f?lges i medalje-tr?den.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom