New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl AGF - OB, Søndag d. 27.09.2020 kl. 14.00

Fejl AGF - OB, Søndag d. 27.09.2020 kl. 14.00
Det viser bare lidt hvilke målmænd man har set sig sure på og hvilke der stadig er inde i varmen.

Sådan er det når det er et dansk talent, så har kommentatorerne svært ved at se fejl. Lige gyldigt hvad Eske gør, så nævner de et eller andet omkring ham.
 
Skal lige have det genset men tror den af uransaglige årsager passerer forbi alle tre og dermed er svær at se. Umiddelbart var den svær at klandre ham for men det gjorde de😉
 
Hehe, han kan klandres for alt. Når han bokser burde han have grebet den, og omvendt😁
Ja og det begynder at irritere mig grænseløst. Der skal intet til før han skal svines til og andre målmænd kan lave de største fejl og være chanceløse. Havde Eskelinen lavet den med Oliver Christensen var der ikke blevet talt om andet end et kæmpedrop😜
 
Ja og det begynder at irritere mig grænseløst. Der skal intet til før han skal svines til og andre målmænd kan lave de største fejl og være chanceløse. Havde Eskelinen lavet den med Oliver Christensen var der ikke blevet talt om andet end et kæmpedrop😜

Helt enig. Det er så sikkert som amen i kirken at det havde været et drop hvis det havde været Eske, for det er jo det hjørne han skal dække😂
 
Tingagers grimasse efter OB’s andet mål kunne godt tyde på, at han mente det var Eskelinens mål. Han var også usikker i andre situationer, og jeg tror, at vi får en ny målmand i den kommende uge.

Vi vinder på at have den effektivitet, som OB ikke havde. Vi har fem chancer og scorer på de fire (Patrick M brændte den sidste), og det er jo bare helt imponerende. Derimod bekymrer det, at vi igen lukker to ind, og helt ærligt burde det her jo ikke være gået godt. David bliver ved at teste vores nerver og blodtryk ved at stå så lavt, så lavt og give så meget spillerum væk. Men all right, vinderen har ret. Enhver læge vil bare stadig kunne fortælle, at det ikke er sundt hvad vi her bliver udsat for. 🙂
 
Klassekamp af Julle. Supersub.

Tengsted gør sig slet ikke spilbar nok. Meget mere bevægelighed. Og bedre blik for spilmuligheder. Ellers god med bolden.

Kæft hvor kunne de tæske langhalm på Munks arm på bolden. Der var aldrig skyggen af straffe. Han tager fra lige ned under sig. Lad nu vær med det sensationsævl..
 
Tingagers grimasse efter OB’s andet mål kunne godt tyde på, at han mente det var Eskelinens mål. Han var også usikker i andre situationer, og jeg tror, at vi får en ny målmand i den kommende uge.

Vi vinder på at have den effektivitet, som OB ikke havde. Vi har fem chancer og scorer på de fire (Patrick M brændte den sidste), og det er jo bare helt imponerende. Derimod bekymrer det, at vi igen lukker to ind, og helt ærligt burde det her jo ikke være gået godt. David bliver ved at teste vores nerver og blodtryk ved at stå så lavt, så lavt og give så meget spillerum væk. Men all right, vinderen har ret. Enhver læge vil bare stadig kunne fortælle, at det ikke er sundt hvad vi bliver udsat for. 🙂
@Jakob Marschner +1
Graulund udtalte engang i frustration at det var svært at vinde fodboldkampe når man skulle score 3 eller 4 mål hver gang... På sigt er det forsvaret som vinder kampene.
 
Ja jeg er farvet, men ham kommentator ortved er virkelig ikke skarp i dag - "kampen mod Randers hvor forsvaret stod godt for AGF har været en undtagelse denne sæson"...Der er spillet 2 kampe..

Ja og så får AGF også lige en sviner af Ortved for ikke at vise mere mod Mura i EL!!! - Du kunne jo eventuelt bede din arbejdsgiver om ikke at give AGF de værst tænkelige forberedelsesmuligheder med en kamp Mandag aften 3 dage inden de skal spille i den anden ende af Europa. Kig indad Ortved! Det var jeres skyld at AGF ikke viste mere energi og Power i Slovenien ikke AGFs.
 
Jeg så en kamp hvor OB var klart bedst, og hvor Eskelinen igen var usikker, så så langt er jeg i hvert fald enig med kommentatorerne. David erkendte da også efter kampen på sin egen machomåde, at det ikke var en helt retfærdig sejr.

Men føj nogle gode langskudsmål. Vi har mange, der kan sætte den fra kanten af feltet.
 
Puha, god dag at vise så voldsom effektivitet. Vi så trætte ud, og virkede ikke til at være i vanlig kontrol. Farligt mod et hold med momentum. Godt vi slap fra det.
 
Jeg så den samme kamp som @Ato Vari. I sidste ende er det ligegyldigt, hvordan de 3 point er kommet i hus, men det hvis ikke der bliver styr på det forsvar, så får vi problemer. I dag vinder vi på at være skarpest med flotte langskudsmål, det er bare ikke en holdbar løsning især ikke fordi, vi generelt havde svært ved at tilspille os chancer.

Ny målmand, ny forsvarspiller, mere fokus på den defensive organisation, ved det ikke men noget skal der ske.
 
OB var bedst spillende i dag, ingen tvivl. Men jeg synes at, selvom de sværmede fælt omkring vores felt, ikke at de var synderligt farlige. Ikke sådan konstant, i hvert tilfælde.
Jeg synes Eske igen var på det jævne - målene er svære at give ham skylden for, selvom kommentatorerne forsøgt.
Jeg synes forsvarskæde med rust og en midtbane, der åbenlyst var mere offensiv end defensiv, viste sine begrænsninger. Men især midten vist også sine styrker.
Og så er det en fornøjelse at sidde på den rigtige side af dén oplevelse, jeg har haft alt for mange gange fra den anden vinkel: Tidligere, når AGF skulle møde et skadesplaget hold, så har der været et eller andet obskurt talent, som bare satte ild til kampen og så vandt dem, med lazarettet over AGF, fordi de ikke var så svækkede som vi troede (håbede). Dengang var jeg frustreret, fordi det føltes som om, det altid var os dét gik ud over.
I dag var det Grønbæk, der kom ind og overhovedet ikke var en svækkelse. Shit han var god. Forskellen er for mig tydelig: Det AGF hold vi har lige nu, er det bedst trænede og mest harmoniske i mere end 20 år. Unge spillere og nye spillere tør godt begå fejl, fordi toppen af hierakiet ikke bider hovedet af dem for det. Og alle kender desuden deres roller til punkt og prikke. Så kan et enkelt talent eller to godt hjælpe holdet...
Vi vandt ikke fortjent. Men vi var skarpest i de afgørende situationer. Det er sådan noget tophold gør.
 
4 klassemål af AGF, men den kollektive defensive kvalitet var ikke så god i dag. Men vilje og kvalitet i felterne - sans Eske. Og jeg har ikke været nogen Eske basher...men jeg bryder mig ikke om Eske's stil. Eske kommunikerer dårligt, står ofte som en salt støtte og tror han er en kobraslange, som snupper alt på stregen. Julle skærmer Jebali fint af, 2 AGF forsvarer kan se et blødt skud midt i målet og som jeg, forventer en rutine redning eller boldopsamling af Eske...men nej, mål til OB. I min bog, da er Eske ikke fortrolig med AGFs forsvarsstil og han virker mere & mere usikker i sine indgreb. Jeg stemmer for konkurrence på målmandsposten og måske endda en erstatning af Eske.
 
Top