Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Annoncer på AGF-Forum.dk

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
201
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Bare rolig.... AGF-Forum.dk vil stadig være fri for annoncer, forudsat du er registreret bruger og er logget ind.

Jeg overvejer kraftigt at begynde at have annoncer (ikke mange og ikke non-relevante) på sitet, men kun for gæster. Den nye software er ikke billig, så det er en udgift jeg gerne vil have dækket ind igen. Samtidig viser logs, at der som regel er langt flere gæster end registrerede brugere aktive på sitet.
Så samtidig med at jeg skåner registrerede brugere for annoncer, så rammer jeg faktisk flere ved kun at vise dem for gæster (eller brugere der ikke er logget ind).

Da (A)GF-Forum.dk stort set altid har været "brugernes forum", og I - hvad enten I ved det eller ej - har haft meget at sige i forhold til mange ting, så vil jeg gerne lige høre jer, om det er noget I mener vil genere jer i det daglige - altså hvis ikke I logger ind men blot browser rundt på forum'et?

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Jeg er personligt altid logget ind så det vil være sjældent jeg ser de reklamer. Kan man skrive “Log ind og slip for reklamer” et sted? Det kan man måske lokke nogle til at tilmelde sig og så er skridtet til også at deltage lidt kortere.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
735
Point
28
Jeg er også altid logget ind, så fint for mig. Der er da i hvert fald ingen grund til, at du selv skal lægge økonomi til, at vi alle kan diskutere her.

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
Rigtig mange nyder forum her, så jeg er også ganske sikker på, mange gerne vil være med til at løfte udgiften solidarisk, hvis det i den ene eller anden grad er træls at få reklamer ind over siden. (uagtet, det kun er for gæster)
Vil du have lyst til at løfte sløret for, hvilket leje udgifter til ny software ligger i? -jeg formoder, det er årligt?

Ellers lyder reklamer for gæster alene også som en gængs vej, men jeg vil godt kunne forstå, hvis du gerne vil være fri for disse, i det omfang, det kan undgås.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.123
Point
48
Jeg er ikke stor tilhænger af at begynde turen nedad reklamevejen, men brugerbetaling er nok også sidens død med mindre det kan klares med nogle frivillige donationer. Der kan vel heller ikke være de helt vilde udgifter på et tekstforum som dette? Ellers skulle det nok have været diskuteret inden man skiftede forum. Ikke ment som kritik. Det nye forum er en klar forbedring!

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
201
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Rigtig mange nyder forum her, så jeg er også ganske sikker på, mange gerne vil være med til at løfte udgiften solidarisk, hvis det i den ene eller anden grad er træls at få reklamer ind over siden. (uagtet, det kun er for gæster)
Vil du have lyst til at løfte sløret for, hvilket leje udgifter til ny software ligger i? -jeg formoder, det er årligt?

Ellers lyder reklamer for gæster alene også som en gængs vej, men jeg vil godt kunne forstå, hvis du gerne vil være fri for disse, i det omfang, det kan undgås.
Licensen koster $160. Det er et engangsbeløb.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
201
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Jeg er ikke stor tilhænger af at begynde turen nedad reklamevejen, men brugerbetaling er nok også sidens død med mindre det kan klares med nogle frivillige donationer. Der kan vel heller ikke være de helt vilde udgifter på et tekstforum som dette? Ellers skulle det nok have været diskuteret inden man skiftede forum. Ikke ment som kritik. Det nye forum er en klar forbedring!
Der kommer ALDRIG brugerbetaling på dette site, og jeg forlanger heller ikke folk spæder til. Jeg er selv imod reklamer på internetsites, men man må også erkende at de desværre er nødvendige fra tid til anden.

Jeg vil dog ikke generere registrerede brugere, som samtidig er logget ind, med reklamer så derfor vil de - hvis de kommer på - blive begrænset til gæster og brugere der ikke er logget ind.

Som jeg skrev til @mono så koster licensen til softwaren $160, og jeg har ingen forventning om at få de penge betalt igen, hverken som donationer eller som indtægter ved reklamer - men hvis nu de kunne blive betalt, så ville jeg da være et fjols hvis jeg sagde nej tak :)

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Hvor meget kan reklamerne generere? Det er jo fint hvis de udover at betale for softwaren også kan dække de koffeinpiller der skal holde Alsgaard vågen om natten når han reparerer det ;) OK, jeg tænker mere om det, når udgifterne er dækket, fx kunne betale for en buket blomster til Årets Spiller eller en lille opmuntring til en spiller som Duncan når han skal sidde ude meget længe og den slags. Der kan også skillinges sammen til både software og blomster, men så er det ret nemt.

steen

Member
Oprettet
27 Februar 2019
Beskeder
35
Point
8
Jeg har været med fra de gode gamle dage da det var under "fæstningen" og jeg synes stadig det er et rigtigt godt forum som jeg besøger næsten hver dag. Jeg er altid logget ind men skriver meget sjældent.

De §160 du nævner er er et engangsbeløb men der er vel også nogle løbende omkostninger som skal betales. Jeg er da sikker på at der er så mange medlemmer, at beløb i den størrelse nok kan dækkes ved frivillige betalinger. Det vil i hvert fald være forfærdelig hvis siden skal skæmmes af blinkende reklamer ol.

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
Indføre brugerbetaling vil med garanti stoppe for nye debattører. Jeg har intet problem med annoncer så længe de ikke er ødelægger oplevelsen. Frivillig donation tror jeg dog er vejen frem. Jeg er i hvert fald 100% klar til at hjælpe til.
Det var ingenlunde heller vejen med brugerbetaling, jeg ville ned ad. Men med kendskab til udlægget på $160, så var det dét beløb, jeg tænkte, det ikke vil være svært at finde frivillig solidarisk dækning for.
@Alsgaard Jeg forstår til fulde, du ikke vil bede om dækningen, men må vi sende dig en pengedue med 10 eller 20 dask i enden, til udlægget er dækket? (og således holde reklamer helt ude af forum)

MASK

New member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
23
Point
3
Forståeligt at du gerne vil have dække det, men jeg er mere tilhænger af donationer.
Kan du ikke smide et MobilPay nummer, så kan folk smide lidt efter det. Skulle der kommer "for meget" så kan dusmide det i tifo kassen.
Skulle du vælge reklamer, så synes jeg det er fint at folk der lurker betaler vs de faste brugere.

mono

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
120
Point
18
Alder
36
God vej - god løsning!

Det vil jeg meget gerne være med til at støtte, for at vi kan have den her flade. Tak for indsatsen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.454
Point
63
Jeg har lyttet til stemmerne og valgt ikke at indføre reklamer for gæster (endnu).

Til gengæld har jeg oprettet et donationsområde, som flere har ytret velvillighed til at ville benytte.

Se mere på Donationer.
Hvor meget lyder udgifter på? Altså kan vi ikke få en indikation? Evt. gøre det helt åbent med nedtæller. Nogle gange kan man hjælpe, andre gange ikke. Og hvis man ved at 20kr rækker langt, så kan de være man donerer det, mens hvis man tror at der skal 200kr til per mand, så tænker man ikke at en 20'er nytter noget alligevel? Og det er vel også en årlig udgift = noget vi kontinuerligt kan støtte op om.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
201
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Hvor meget lyder udgifter på? Altså kan vi ikke få en indikation? Evt. gøre det helt åbent med nedtæller. Nogle gange kan man hjælpe, andre gange ikke. Og hvis man ved at 20kr rækker langt, så kan de være man donerer det, mens hvis man tror at der skal 200kr til per mand, så tænker man ikke at en 20'er nytter noget alligevel? Og det er vel også en årlig udgift = noget vi kontinuerligt kan støtte op om.
Der er et mål på donationssiden under “Donations”. Det er omregnet ca. det licensen koster 😊

Udover det beløb på siden, er der også kommet ca. 300,- på MobilePay 👏

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.454
Point
63
Der er et mål på donationssiden under “Donations”. Det er omregnet ca. det licensen koster 😊

Udover det beløb på siden, er der også kommet ca. 300,- på MobilePay 👏
Perfekt. Jeg må lige vente med at donere til en anden måned. Betaler selv noget videreuddannelse, som pt dræner nærmest alt. Jeg synes helt sikkert ikke du skal dække disse udgifter alene.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
201
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Perfekt. Jeg må lige vente med at donere til en anden måned. Betaler selv noget videreuddannelse, som pt dræner nærmest alt. Jeg synes helt sikkert ikke du skal dække disse udgifter alene.
Ingen er forpligtet til at donere, jeg er blot glad for at nogen har lyst til det og synes sitet er det værd! :cool:

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
201
Point
28
Webside
agf-forum.dk
Bortset fra at mobile pay indbetalinger ikke fremgår. Men det er da super, at vi nærmer os målet.
Nej, den tillader ikke at jeg indtaster nogle beløb manuelt for at få den højere op.

Til gengæld har MobilePay-donationer fået deres egen side som tak :) https://www.agf-forum.dk/donate/donationer-via-mobilepay/

Og jeg kan fortælle, at målet er nået! :) Tusind tak til alle der har doneret! Skulle I få lyst til fortsat at støtte løbende til serverudgifter (licensen til softwaren er betalt for 1 år, en forlængelse koster $55), så skal jeg ikke sige nej tak :)

Dine ulæste indlæg