Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Artikler om spillerne og klubben 2020

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja man skal jo passe på hinanden uanset hvad. Men hold op de er svære de der sammenstød og kampe om bolden. Det skal heller ikke ende med blive ballet og lilleputfodbold. Der skal også være duelspil. Men var Kusk kommet flyvende ude ved sidelinjen havde det sikkert set mere dramatisk ud og ville være blevet fløjtet.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
102
Point
28
Se den her. Hvis vi en skønne dag score et mål med det opspil, og det bliver annuleret, så bliver jeg muggen. Lad mig sige det sådan.

Vurdeing. Han prikker bolden tilpas tid før Højer deltager i spil situationen. Og han brager ikke hensynsløst, stempling, løftet ben mv., ind i Højer bagefter. Den kan selvfølgelig dømmes, navnlig med VAR. Men så oplagt er den ikke.

I øvrigt. Hvad laver Blume!? Stopper op og basker med armene før spilletsekvensen er afsluttet. Han skal (tænke i det mindst) dække målet og orientere sig om modstadere. Kæmpe videre.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
234
Point
28
Min umiddelbare holdning var, at målet skulle blive stående, men Kusk have et gult kort. Jeg har til gengæld ikke dommerkort, og jeg fornemmer, at den løsning slet ikke er mulig i henhold til reglerne.

Noget andet er, at det vel er Grønbæks mand, der pludseligt er helt fri. Det er ikke mange sekunder efter, at AaB skifter formation, men det skal han jo også lære taktisk at reagere på. Altså, det er svært at blive sur, men det sender jo et signal om stadigt plads til udvikling. Apropos en diskussion andetsteds om hans defensive bidrag/mangler.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja det må være enten Højer der er kommet for langt ind i banen, eller vores kant der ikke får bakket op. Men fejl sker.

Uanset hvad i hvert fald ikke jordens største forseelse. Og enig Blume skal bare spille videre.

PS
Fedt med 2 kampe i handskerne til Kamil - så han er ekstra kamp-skarp:

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Lige set den nogle gange i der i slow - nej hvis det var omvendt, så ville man blive muggen. Fodbold er jo også en kontaktsport og ikke ballet. Kusk går ikke efter manden også.

Højer skal også søge ind der og dække af.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
735
Point
28
Jeg er meget uenig. Synes det er et oplagt frispark og gult til Kusk. Bare fordi man når bolden først må man ikke stemple modstanderen bagefter. Som tidligere nævnt fik Maguire to gange gult i går for nærmest identiske situationer.

• Like
Reactions: fsc

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Puha det er ikke let at være VAR mand - jeg har set den flere. Spørgsmålet er om Kusk ikke bare glider lidt tilfældigt og Højer lader sig falde i håb om frispark. Eller om han virkelig får et slag over begge ben. Men ellers jeg enig i den man naturligvis ikke må tage manden bare fordi man når bolden først.

Der er tilsvarende også den slags situationer hvor en spiller skyder og modstanderen løber ind i skuddet og får et spark i samme omgang.

Synes virkelig der er mange af den slags situationer. Det er jo næsten umulig ikke at slå sig eller at bolden bliver skud på ens arme eller hænder. Eller der er kontakt.

Jeg synes der skal kigges meget mere på hvornår det er forsætlig, eller man tilsidesætter hinandens helbred, prof frispark.

Jeg savner egentlig mere hård konsekvens ved oplagte frispark.

Synes godt nok den er svær den situation der.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Og lige set den 5 gange mere. Synes godt nok det er svært at afgøre 100% om Kusk kan undgå at glide videre, eller om han bevist fører benene igennem. Og ligedan om Højer lader sig falde for at få frispark. Kontakt er der 100% og knopperne er vel ikke oppe som jeg ser det.

Ses bedst ved 3:36

Synes den i en nøddeskal viser hvordan fodbold er vanskeligt.

Savner næsten man i sådan en situation bare laver dommerkast fordi det er overdrevent svært at se hvad der egentlig sker (eller spillet bare går videre) . Det uheldige her er naturligvis der kommer en scoring på efterfølgende.

Omvendt så kommer Kusk vel glidende ind i en spiller - og det er vel et eller andet sted også risikabelt spil?

Er så glad for jeg ikke er fodbold-dommer.

Hvem har dommerkort?

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
De fleste herinde ved det men nu har JP sat ord på, hvorfor spillerne har holdt lidt ferie https://jyllands-posten.dk/sport/fo...es-ferie-allerede-fire-kampe-inde-i-saesonen/

Det handler primært om at hvile hovederne og lade mentalt op. Slippe for presset og kravet om at præstere i hver eneste nærkamp hver eneste dag.

AGF-truppen har manglet de sidste procenter i nogle af de første opgør. Det så man senest i 1-1-opgøret imod AaB. Da AGF vandt 4-2 over OB, var det overhovedet ikke lige så overbevisende, som cifrene endte. Helt sløjt var det, da AGF tabte 0-3 til Mura i Slovenien.

Der mangler noget.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.210
Point
48
Er det kun mig der er ved at blive sindssyg af alt den medieskabte hype omkring klubben? Nu er der endnu en fodboldpersonlighed der nærmest gør os til mesterskabsfavoritter, imens Brøndby har haft den bedste sæsonstart siden midt 90’erne, og alligevel bliver betragtet som en døgnflue.

Der er ingen tvivl om at knivene er ved at blive hvæsset, og hvis ikke AGF præsterer bedre end i sidste sæson så er der ikke langt til slagtebænken.

Lige nu ser jeg både FC Midtjylland, Brøndby og FC København som klare favoritter til at ende over os i tabellen. BIF pga. deres stærke transfervindue og deres pointmæssigt perfekte sæsonstart, FC Midtjylland Fordi de har truppen til at spille to turneringer, og en skræmmende historik. FCK fordi de har en idealopstilling bestående udelukkende af landsholdsspillere og en bænk af landsholdsboblere, så selvom de har fået en ny træner, så er der så meget klasse i det hold så de kan knuse alt modstand hvis de gider.

Det kan godt være at AGF har en marginal chance for et mesterskab i år, men det er kun fordi vi er så tidligt på sæsonen. Når de første skuffende resultater har indfundet sig, så stopper hypen forhåbentlig hurtigt igen, og Brøndbys unge spillere kan få det pres over på deres skuldre i stedet.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
479
Point
28
Jeg tror heldigvis vores klubledelse er så erfarne og så jyske, at de ikke hopper med på vognen.
Vi har meldt en offensiv forventningsplan ud, og der står en del om medaljeplaceringer og om pokalturneringen, men ikke noget om mesterskab.

White Stripes

Member
Oprettet
1 April 2019
Beskeder
46
Point
8
Jeg forventer, at vi overhaler BIF i løbet af sæsonen. Hvad der sker med FCM og FCK er svært at sige. Men jeg deler Troels Bagers opfattelse af perspektiverne. Kan vi nå op på samme høje niveau som sidste sæson, kan det blive rigtigt sjovt for AGF.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Det er godt nok ikke den mest dybdegående analyse Thøgersen har begået, men selvfølgelig har AGF en relativt godt chance for at blive de bedste blandt midterholdene og at stryge til tops hvis både FCM og FCK storkikser hele sæsonen. Men hvor sandsynligt er det? Vi skal selvfølgelig bare forsøge at gå efter det, vi har været bedre end FCK i år, men de har så ingen europæiske kampe og det har FCM jo omvendt, men også en meget bred trup, problemet er at de begge skal kikse. Og i så fald skal der heller ikke samtidig være et andet hold der har en sæson hvor det hele lykkes. Jeg kan ikke som udgangspunkt se Brøndby står bedre, det brude ikke kunne holde hele vejen for dem, men det kan selvfølgelig også være det udgangspunkt der gør det lidt nemmere.

OB fører ved pausen mod FCM, men det har været spil til ét mål den anden vej, inklusiv et brændt straffe, så baseret på den halvleg har de ikke hovederne helt i CL.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Man må tage hatten af for så mange mediepersoner der står i kø for at gøre AGF til dark horse - det er et skulderklap.

Og den samme mediemølle der gerne vil slagte os.

FCM er min favorit, men man skal bestemt ikke afskrive FCK, der på papiret stadig er større end FCM, men sæsonstarten in mente, så tror jeg mest på FCM.

Qua sæsonstart og budget er Bif bedste dark horse - ud fra materiale og momentum fra sidste sæson, så er AGF også tæt på.

Iøvrigt synes jeg også AaB, FCN og OB ser stærke ude. De vinder ikke guld, men kan bestemt godt kile sig ind på 4. plads fx og sende bif eller agf ned som nr 5 fx og ingen af de to er heller 100% sikre på top6. Søe kan blive en overraskelse også.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
234
Point
28
Jeg har skrevet det før, og jeg mener det stadigt: Både FCM og FCK har forudsætningerne for at nå noget af det højeste niveau, der er set i Superligaens historie. Indtil andet er bevist, så er det derfor helt på månen at spekulere i andre klubbers guldmuligheder.

Vi kan lige så diskutere om ikke et lovende dansk landshold kunne blive europamestre til sommer. Jo, hvis alt går galt for andre og alt går godt for Danmark, men... come on, altså.

Hele diskussionen minder om, at man bygger en historie op for senere at kunne kritisere klubben for ikke at investere hårdt og gribe ud efter muligheden, når den nu bød sig til - uagtet at muligheden var forsvindende lille. I stedet har AGF holdt snuden i sporet og fastholdt en solid økonomi, hvor man lige så stille bygger mere og mere på. Den rigtige fremgangsmåde? Ja, for pokker! Nå ja, og havde klubben investeret aktivt og talt om guld, så havde der virkeligt, virkeligt ikke været mangel på historier om det dumme, naive og AGF-agtige i den manøvre.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
@Mikkel_K
Helt enig Mikkel - godt skrevet👍👍

muligheden er der ja men den er altså ikke særlig sandsynlig og rigtig mange ting skal flaske sig. Det samme gælder for en række andre klubber😉

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
102
Point
28
for senere at kunne kritisere klubben for ikke at investere hårdt og gribe ud efter muligheden
Det vil i så fald være uden grund. Der er blevet investeret hårdt. Grabara og Amini ligner rent boost af et momentum for at stile højere. Ved godt at Amini har været polstring indtil videre men alligevel. To top spillere uden transferrettigheder. Og ren driftsomkostning. Diks er ligeså med den asteriks, at man i ham har et perspektiv om at overtage hans kontrakt på sigt. Og at hans position var tyndt besat.

Gad nok vide hvor mange penge der er at hente alene på TV-aftalen, hvis AGF vinder en position på alle tre terminer. Jeg mener i sidste sæson var 5-3-3. Set i forhold til omkostning ved at polstre truppen. Håber ikke jeg lige begik hybris, der. KSDH.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Kunne være mere enig Mikkel - men alligevel er der også noget kontekst i det her

Medierne higer efter spænding og overraskelser - i en tid hvor det som du skriver er helt vildt så historisk stærke fcm og fck er (og fck er på papiret og økonomien stadig noget stærkere end fcm)

Medierne elsker AGF og har savnet os så meget i over 20 år, at de nærmest er i orgasme over at se os tilbage.

Man skal bestemt heller ikke undervurdere, at journalisterne gerne vil være de første der ser overraskelsen komme (med AGF) og derefter er der nu ved at gå lemminge-effekt over udråbelsen af AGF som dark horse.

Det har naturligvis givet næring at vi slog fcm og fck flere gange sidste år, og var mm fra sølv. Og havde været tættere på fcm end fck på os, hvis vi ikke havde haft den dårligste sæsonstart i 30 år eller noget.

Endelig er der table of justice som har været med AGF længe nu.
Personligt synes jeg kun der er en tabel. Men anerkender den også kan give fingerpeg.

GENERELT har vi alt for statisk opfattelse og lader sidste indtryk fylde for meget. Lige nu synes de fleste FCM nærmest har atom-udslettet FCK. Det er helt gak gak. Og troede AGF slutter som nr 3 og vi er i hvert fald er klart bedre end Bif - og nu trækker vi så lidt i land pga to spillerunder der siger noget andet.

Og der hersker nærmest en stemning om at vi ikke kan slutte udenfor top6, men der er altså 7 stærke klubber + SØE på vej fx.

Overraskelser sker i begge retninger, jeg tror vi bliver nr 4, men helt afvise at vi kan komme i top2 synes jeg ikke man kan, men vi kan lige så vel ende som nr 7-8. Risikoen er nok større.

FCM burde heller ikke have snuppet 3 x guld på 6 år. AaB og FCN skulle aldrig have vundet i 12 og 14.

Og landsholdet kunne måske have vundet i 84 og 86 hvor vi havde klassen til at overraske. Vi skulle ikke have gjort det i 92 og faktisk vil jeg også mene vi trods manglende klasse kunne have vundet VM under Åge med den betondefensiv og momentum vi var i ... med lidt held naturligvis. Ligesom Grækenland heller ikke burde have vundet EM.

Iøvrigt synes jeg også man skal have lov at drømme og sætte sig høje mål.
Der er faktisk ikke noget mere fedt end når OB og AaB melder ud at de vil tilbage i toppen af DK-fodbold, eller som når man i dag læser Jan Bech ønsker FCM tillykke og siger vi skal lukke hullet hurtigst muligt. Ambitioner og drømme er fedt.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
225
Point
28
Der er blevet investeret hårdt. Grabara og Amini ligner rent boost af et momentum for at stile højere.
Jo, jo PC rykker stille og roligt truppen fremad. Men der skulle altså noget helt andet til for at true FCM og FCK. Bare som eksempel: I forsvaret har vi glimrende spillere i Tingager og Hausner. Men på samme plads har FCK Victor Nelsson og Zanka, og FCM har Scholz og Sviatchenko. Med al respekt for vores spillere. Det er simpelthen en helt anden hylde. Vores offensivspillere fx Patrick Mortensen og Thorsteinsson er også henholdsvis solide og spændende. Men der har FCK fx Wilczek og Wind og FCM Sisto og Evander. Det er noget helt, helt andet.

Kan godt lide Mikkels sammenligning med landsholdet. Yussuf, Braithwaite og Dolberg er gode spillere i relativt store klubber. Men er de sammenlignelige med De Bruyne, Hazard og Lukaku. Nej vel?

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Amini når dårligt nok at komme i form til at spille inden han er ude af døren igen. Det er en gentlemanaftale mere end et symbol på ambitioner i AGF.
Ja - lige den aftale er vist mere symbolpolitik end det er et sats. Amini har stort set ikke spillet i året 2020 og det er vel længe siden han kunne betegnes som en profil på holdet. I kalenderåret har han ihvertfald mest været fyld men det kan selvfølgelig være han kommer stærkt tilbage - jeg har dog min tvivl.

Martin Hansen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
915
Point
28
Alder
46
Webside
twitter.com
Vores offensivspillere fx Patrick Mortensen og Thorsteinsson er også henholdsvis solide og spændende. Men der har FCK fx Wilczek og Wind og FCM Sisto og Evander. Det er noget helt, helt andet.

Hvis jeg skulle vælge mellem Saba fra FCM og Mortensen, ville jeg vælge PM alle ugens dage. Han er bare en bedre 9er og blandt de bedste i ligaen.
Ellers helt enig i dit indlæg.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.210
Point
48
Ja - lige den aftale er vist mere symbolpolitik end det er et sats. Amini har stort set ikke spillet i året 2020 og det er vel længe siden han kunne betegnes som en profil på holdet. I kalenderåret har han ihvertfald mest været fyld men det kan selvfølgelig være han kommer stærkt tilbage - jeg har dog min tvivl.
PC og AGF har stor interesse i at udnytte al den medieomtale der kom af Aminis uheldige situation i Tyrkiet, til at fremstå som den der redder ham ud af en ærgerlig situation. Det er noget som unge Australske talenter bemærker, AGF er nu en tryg havn i et fjernt men meget interessant europæisk fodboldeventyr.

Hvis man er lidt usikker på om en ung spiller er klar til at komme til Europa, så er AGF et godt sted at starte karrieren og en klub der passer godt på både nuværende og tidligere spillere. Så hvis det er symbolpolitik så er det i hvert fald strategisk meget begavet symbolpolitik i forhold til fremtidige kontrakter.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.582
Point
48
Hvis man er lidt usikker på om en ung spiller er klar til at komme til Europa, så er AGF et godt sted at starte karrieren og en klub der passer godt på både nuværende og tidligere spillere. Så hvis det er symbolpolitik så er det i hvert fald strategisk meget begavet symbolpolitik i forhold til fremtidige kontrakter.
Helt enig men sportsligt tror jeg ikke han kommer til at bidrage meget - derfor kaldte jeg det symbolpolitik fra den vinkel (måske et dårligt ord).
Det var naturligvis et meget vigtigt signal i så mange andre henseender. Jeg håber dog ikke han trækker den store veksler økonomisk og skal bruges som symbol på en sportslig satsning.

Martin Hansen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
915
Point
28
Alder
46
Webside
twitter.com
Jeg tror simpelthen ikke på, der har været nogen bagtanker fra klubbens side andet end at hjælpe en vellidt tidligere spiller med at komme ud af en kattepine.
Det er da kun dejligt, hvis den hjælp giver lidt goodwill i medierne og sender et signal til nuværende og fremtidige spillere, men det tror jeg helt oprigtigt ikke har været i PCs tanker.

Amini har været en fin spiller på banen og en kæmpe gevinst udenfor banen, det er baggrunden for hjælpen, tror jeg.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
225
Point
28
Før Amini kom til, var der da en del debat om ikke vi manglede en gardering på midten i lyset af Zachs skade. Så jeg tror ikke det bare er ren godgørenhed fra AGF's side. Man er nok nærmere lidt overrasket over, hvor langt Amini er fra formen.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.123
Point
48
Før Amini kom til, var der da en del debat om ikke vi manglede en gardering på midten i lyset af Zachs skade. Så jeg tror ikke det bare er ren godgørenhed fra AGF's side. Man er nok nærmere lidt overrasket over, hvor langt Amini er fra formen.
Alternativt gør man Amini en tjeneste med en kort kontrakt (= opholdstilladelse i Danmark/Europa for familien) imens han forsøger at finde en klub til januar. Men det bliver da ikke lettere for ham at komme i andre klubbers søgelys, når han ikke spiller kampe.

Men så længe status er, at han kun er i klubben et par måneder, så giver det jo ikke rigtig mening at vælge ham foran f.eks. Hvidt.

Dine ulæste indlæg