Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Vi har desværre oplevet en stigende mængde spamindlæg.
    Derfor ser vi os nødsaget til at gennemgå brugerdatabasen og slette de brugere, der LIGNER spambots. Dette sker løbende over de kommende dage.

Det har dog den uheldige konsekvens, at vi kan risikere at vi kommer til at slette enkelte brugere, som har en mailadresse der kan ligne en type, som en spambot plejer at benytte.

Vi gennemgår alle brugere manuelt, og ser med kritiske øjne på mailadressen, så vi gør vores aller bedste for at vi kun rammer spambots.

Ved spørgsmål, kontakt Alsgaard i en privat besked.

Artikler om spillerne og klubben 2021

SteenA

Well-known member
Vi skal have gang i en ny tråd til at dække det nye år, som forhåbentlig generelt bliver et bedre år end 2020 men for AGF og spillerne blot nogenlunde blive lige så succesfyldt.

Starten på året står igen i Coronaens tegn. Der er endnu ikke meldt noget ud om programmet for januar. Med forsamlingsforbud og diverse foranstaltninger kommer jeg faktisk helt i tvivl om, hvor vidt det overhovedet er tilladt at afholde træningskampe? Vi kan selvfølgelig spille AGF 1 mod AGF 2, men det adskiller sig ikke meget fra alm. træning. Reserveholdsturneringen blev jo afblæst af samme grund. Omvendt er superligaklubberne vel private firmaer, som ikke ligger under for lovkrav om forsamlingsforbud. Vi må se, om der er en problemstilling.

SteenA

Well-known member
Træningskampe er tilladt.
Hvorfor pokker får vi så ikke en artikel på agf.dk, hvor planerne for januar bliver offentliggjort?
Men måske er det bare den sene afslutning på efteråret der har gjort, at man ikke er nået så langt i planlægningen. Jeg tænker bare, at man burde planlægge vinteropstarten i god tid. Normalt er der jo træningslejr og meget logistik omkring kampene der.

Jeg synes man burde prioritere at få spillet 3-4 kampe i 2. halvdel af januar, så der kan blive spilleminutter til både Gersbach, Jevtovic, Backman, Tengstedt, Mathias Jørgensen m.fl. som er uden kampform og sikkert heller ikke bliver stamspillere lige med det samme.

Jeg tænker dog, at det er de strenge test-krav, som har sat en stopper for reserveholdsturneringen og også vil sætte en begrænsning på, hvor mange træningskampe vi kommer til at se.

Senest redigeret:

SteenA

Well-known member
Det har vi også
Ok, den var forbigået min opmærksomhed. Der blev senere lavet en nyhed, hvor man skøjtede henover januar og beskrev kampprogrammet i februar.

Men altså træningskampe mod Viborg, Brøndby og AaB. Så må vi bare afvente datoer for de kampe.

Dichio

Well-known member

SteenA

Well-known member

T-Knogle

Well-known member
Nu er Mathias Jørgensen ikke den første der siger det, så der er sgu nok noget om snakken, det fungerer tilsyneladende rigtigt godt socialt i klubben:
Tidligere har det været en achilleshæl at spillerne ikke kunne med hinanden, der var kliker og ikke særlig god stemning. Jeg kan huske at Jerry Lucena f.eks. nævnte det som en stor omvæltning da han først kom til klubben, han ville til at invitere spillerne hjem og spise i håb om at det ville skabe en bedre stemning i truppen. Glen Riddersholm talte også om at der var mere galt end han først havde regnet med, da han kom til klubben, gad vide om det primært er Glens fortjeneste at der er blevet så meget anderledes?

Kaptajn P

Active member
Mit indtryk er at det betyder ekstremt meget at have Patrick Mortensen i toppen af hierakiet, og så lyder det til det er noget både PC og David har været meget opmærksomme på ved tilgange. PC fik sagt i en medianopodcast på vej ud af døren at de har droppet potentielle spillere fordi de mente personligheden ville være skadelig for stemningen

Holmertz

Well-known member
Jeg kunne godt se Ammitzbøll have en karriere a la PM. Mange af de rigtige evner, men det tager tid at udvikle alle værktøjerne til at være en dygtig moderne 9'er. Så vigtigt han har fået erfaring i Norge og kan han fortsat bygge på kunne han godt blive en rigtig dygtig superligaangriber om et par år.

Martinstranger

Administrator
JP har opsummeret hvad AGF bør sigte mod

Pokalen må blive AGF’s største fokuspunkt i foråret, for vinderen af pokalturneringen er sikret et europæisk gruppespil, i første omgang en playoffkamp om at komme i Europa League-gruppespil, og hvis den tabes, er vinderen direkte med i Uefas nye gruppespil i Conference League. Ikke et selskab for de helt store, men dog seks kampe – hvis restriktionerne tillader det – med mulighed for at tjene en god skilling til klubkassen og give spillere og trænere uvurderlig erfaring.

Om Superligaen og de næste kampe:
FC Midtjyllands forsvarende mestre deler førstepladsen med Brøndby, begge har tre point flere end aarhusianerne inden de sidste ni kampe i grundspillet. Fem af ni kampe er på udebane, tre af dem mod FC København, FC Midtjylland og Brøndby, og det er naturligvis opgør som disse, der skal vise, hvor seriøse AGF’erne er i jagten på en topplacering.

I sidste sæson havde AGF en formidabel statistik på udebane mod netop de tre modstandere. I grundspillet tabte AGF godt nok 1-2 i Parken, men vandt siden 3-0 i Brøndby og 3-1 i Herning. I medaljeslutspillet var indsatsen endnu mere imponerende.

Martinstranger

Administrator
Der var også lidt om vores nye unge angriber https://jyllands-posten.dk/sport/fo...ar-knap-et-halvt-aar-til-at-bevise-sit-vaerd/

I AGF ser cheftræner David Nielsen ham som spidsangriber, men han ser også en mulighed for at bruge ham på en af de to kanter. I første omgang skal han vise, hvad han kan efter to år i USA:

»Det er planen, at han skal ind og spille og give den gas, og vi har nogle træningskampe, hvor han kan vise sig frem. Mathias kan nogle ting, som vi ret hurtigt gerne vil se, hvad kan gøre for vores spil,« siger AGF-træner David Nielsen.
Til gengæld fik han bygget sin krop op i USA, hvor der blev fokuseret meget på det fysiske.

»Den amerikanske måde at spille fodbold på er meget anderledes. Det er meget frem og tilbage. Og de timer, de bruger i styrkelokalet, er helt enormt. Nogle gange kan man godt mene, at de bruger lidt for meget tid på det fysiske i stedet for at bruge lidt mere tid på det taktiske. Men sådan er det. Og jeg havde også brug for at få kroppen til at blive større. Det var også et af mine mål med at forlade Superligaen,« siger Mathias Jørgensen.

Nu har vi flere gange hørt at der trænes meget i AGF men gad vide hvordan det er, i forhold til USA.

Aske v2

Active member
Jeg tænker ikke vi i DK træner mindre end andre klubber, faktisk vil jeg tro vi i perioder overtræner, det synes jeg man eks. oplever med cykel ryttere som ikke får kapital af deres træningsiver. Vi har nok via vores mindreværdkompleks som vi DK nogengange lader tage lidt over, gået i hulemand mode, og tænkt, bare vi træner nok, så bliver det godt.

Det handler nok mere om at træne korrekt, og skabe rammen og mulighed for at træne korrekt.

Eksempelvis mener jeg vi i DK i for mange år har været for ringe teknisk i forhold til andre lande. Men når man så ser hvilket lækkert underlag (kunstbane) vores spillere bruger i opstarten i år, så er det et eksempel på at forholdende man træner under er blevet bedre.

I min familie har vi nogen Aarhus1900 folk, og i de alenlange diskussioner vi har haft, har første kritik punkt af AGF spillere ofte været den fuldstændig ladne tilgang til det at være en atletisk sportsmand i forhold til andre atleter, her tænkes selvf. på atletik udøvere, men også andre sportsgrene hvor man tager sin livsstil seriøst. Det kunne være boksning som eksempel. Jeg læste en artikel med Lars Højer Nielsen, hvor han fortalte man kunne stige mange kilo i vægt under en ferie, det understreger nok at der var en pointe med livsstilen hos fodboldspillere.

Er det så blevet rettet? Ja, det må bare været det meget korte svar. PM er et super eksempel på at den moderne fodboldspiller har et helt andet syn på sin sport idag. Ronaldo og Zlatan har helt sikkert været forbilleder for hvor langt man kan drive sin sport hvis man lever og træner seriøst.

Så MJ har da en pointe når man i USA måske overtræner fysisk, for derved glemmer man andre facetter i sin personlige udvikling.

Jeg mener vi idag høster frugten af det store fokus på at AGF hele tiden optimere rammerne, og den løbende udvikling hos den enkelte, som hold og som klub.

/Aske

Dichio

Well-known member
ift den videnskablige, herunder data, medicinske, kost og mentale tilgang har amerikanerne i hvert fald været førende i de fleste andre lande. Men tænker nu vi er kommet godt med. Amerikanerne har bare en speciel dedikation i sport og arbejde - det kræver ofre at nøjes med 1-2 ugers ferie om året og de arbejdsuger de har.

Og altid været sådan - Wade Barret sagde man det samme om fx - J White også osv.

Men bare kig på fx fodbold og håndbold spilleres fysiske udvikling fra "pindarme" i 70-80-90'erne, men der er også sket en voldsom udvikling fra 00'erne henover 10'erne til der hvor vi er i dag.

Taktisk har vi fx altid været godt med og lidt foran i DK ift mange lange, men alligevel ikke ift Italien, der altid har haft vild fokus på det. Spanien er også blevet vilde med det felt, hvilket man også har erfaret med Ruben i AGF.

Nizzleroy

Well-known member
Jeg læste en artikel med Lars Højer Nielsen, hvor han fortalte man kunne stige mange kilo i vægt under en ferie, det understreger nok at der var en pointe med livsstilen hos fodboldspillere.
Det tror jeg efterhånden er en saga blot. Ihvertfald i de klubber der har midlerne. Nu ved jeg ikke hvordan det foregår i AGF, når der er ferie, men jeg følger også en mindre klub i England, og her bliver spillerne udstyret med noget moderne stads, der måler dem igennem hele ferien. Så går det ikke at de møder op efter ferien og data viser at de har ligget ned hele ferien. Der bliver endvidere udarbejdet individuelle programmer de skal holde sig til, for at holde et niveau så de ikke bliver skadet når de kommer tilbage.

fsc

Well-known member
Det tror jeg efterhånden er en saga blot. Ihvertfald i de klubber der har midlerne. Nu ved jeg ikke hvordan det foregår i AGF, når der er ferie, men jeg følger også en mindre klub i England, og her bliver spillerne udstyret med noget moderne stads, der måler dem igennem hele ferien. Så går det ikke at de møder op efter ferien og data viser at de har ligget ned hele ferien. Der bliver endvidere udarbejdet individuelle programmer de skal holde sig til, for at holde et niveau så de ikke bliver skadet når de kommer tilbage.

Anekdote alarm... Men har har hørt en historie om en afrikansk spiller i en anden superligaklub, der blev sendt på juleferie med et træningsprogram og en pulsmåler, der skulle dokumentere 10 km løb pr dag.

Den fysiske træner kunne dog ikke fatte de data, der lå på måleren. Indtil spilleren erkendte, at han havde monteret måleren på sin hund, som skulle løbe turen for ham

Martinstranger

Administrator
Lidt om PC's fortsatte suspendering og det virker til at fortsætte. Det lyder også som om JN har tænkt sig, at benytte sig af PC i det omfang han kan https://www.tipsbladet.dk/nyhed/sup...enderet-sportschef-han-staar-til-raadighed-os

Kvist ville ellers gerne have PC til Fck straks og er tilsyneladende startet året, med interview hvor der ikke behøver være kaffe i hånden. Gad vide om det er et nytårsforsæt?

Dichio

Well-known member
Synes det giver god mening at betale PCs løn hele januar, ren win win - vi kan trække på ham i nogen omfang, og fck er sat ud på sidelinjen. Der skal en stor pose penge til. Det sker ikke, så var det sket.

Måske man finder ud af det når vinduet er lukket.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Der er noget Kvist misforstår...

Det er 100% op til FCK om de vil have den vare med det samme, som de pt står ved affaldscontaineren og venter på udløber på dato...

"Jeg ved den leverpostej skal smides ud om 3 uger, så hvorfor ikke bare give mig den nu? Det er nu op til Bilka..."

Winther

Administrator
Det er 100% op til FCK om de vil have den vare med det samme, som de pt står ved affaldscontaineren og venter på udløber på dato...
Hehe ja, alt er til salg for en pris. De her medarbejdere går som regel for relativt beskedne, hvis ikke ligefrem symbolske beløb og så giver det fin mening at holde på PC. Vi har ikke noget ud af at hjælpe FCK når de fisker i AGF, og med risiko for at der kan komme mere af det, og desuden er det en reel værdi at man fx kan spørge PC om nogle detaljer i en tidligere forhandling eller en nærmere vurdering af nogle der har henvendt sig tidligere osv. Man må gå ud fra der er sket en omfattende overførsel af viden, men man kan aldrig få det hele med. Det kan hurtigt blive mere værd en mindre pose penge fra FCK.

Martinstranger

Administrator
DN taler forresten pænt om Ammitzbøll - så man tror tilsyneladende stadig på ham.

Hvis ikke vi havde Ammitzbøll til at komme tilbage, så havde vi nok beholdt Helenius. Nu skal han bare ud og vise, hvad han kan. Det var næsten synd, sidst han var her, at vi ikke fik set mere af ham, for han gjorde det rigtig godt i de kampe, han spillede, siger David Nielsen.

- Nu har han været deroppe og få et ekstra år, er blevet mere moden og har fået lov at bo alene ude på vestkysten oppe i Norge. Det plejer ikke at være dårligt for folk.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
DN taler forresten pænt om Ammitzbøll - så man tror tilsyneladende stadig på ham.
Jeg har bare lidt svært ved at tro, at Ammitzbøl skulle stå foran Mathias Jørgensen. Og med mindre Jørgensen er tiltænkt en rolle på Blumes plads som indskifter, eller som en art kantspiller, så kan man ikke både se Jørgensen og Ammitzbøl ordenligt an her i foråret, kan man?

DN siger at Ammitzbøl er ham der kommer ind i stedet for Helenius. Eller rettere at man havde beholdt Helenius, såfremt vi ikke nu også havde Ammitzbøl, og ikke et ord om Jørgensen i den forbindelse. Nogen der kan huske om DN/JN sagde at Jørgensen skulle ind og udfylde det hul Helenius efterlader?

Jeg ser dem begge som hurtige angribere der skal ligge på kanten af feltet og løbe i dybden inde i feltet, og tage et touch og afslutte når vi er i etablerede angreb, mens de skal ligge på midten og være klar til at stikke af når vi erobrer bolden der. Hvis de spiller samtidig med PM, så skal den op på PM, der så skal spille videre (måske i dybden) derfra, eller direkte fra PO på midtbanen.

8000

Well-known member
Jeg har virkelig svært ved at se Mathias Jørgensen på nogen som helst måde være stand-in for Paddy med den nuværende spillestil. De er 2 vidt forskellige typer. Paddy er stor, stærk og god med hovedet, men ret langsomt. Mathias Jørgensen er spinkel og hurtig.

Hvis Jørgensen kommer til at blive brugt som decideret angriber, bliver det formentligt ved siden af Paddy. Ellers tror jeg, han kommer til at blive brugt som kantspiller.

Dine ulæste indlæg