Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Artikler om spillerne og klubben 2021

8000

Well-known member
AaB deler et billede på Twitter af Mæhle. Og det er fuld forståeligt.

Jeg håber, at vi en dag får en ny Martin Jørgensen, der gør en forskel for landsholdet. Det kunne være fedt!

Dichio

Well-known member
Lige præcis - som jeg skriver det i EM-tråden rækker talentudviklingen videre end bare her og nu - samt økonomien. Det er også en branding af klubben i årrække/evigheds perspektiv.

Landsholdet har jo nærmest været FCK i 20 år, før det Bif og før det meget AGF også. Pt FCN.

SteenA

Well-known member
Ordvalget er normalt det sidste, men indikerer klippet at det kan ske eller at det er helt udelukket?
Det indikerer da i den grad, at det er udelukket. Det er sjovt at alle vores spillere - også udlændingene tager den her Brøndby-antipati til sig. Diks virkede også nærmest vred, da han dementerede et skifte til Brøndby, da han blev spurgt efter sidste runde og det havde cirkuleret i medierne nogle dage. Jeg gætter på, at han var blevet mobbet i spillertruppen i de dage.

Winther

Administrator
Det indikerer da i den grad, at det er udelukket. Det er sjovt at alle vores spillere - også udlændingene tager den her Brøndby-antipati til sig. Diks virkede også nærmest vred, da han dementerede et skifte til Brøndby, da han blev spurgt efter sidste runde og det havde cirkuleret i medierne nogle dage. Jeg gætter på, at han var blevet mobbet i spillertruppen i de dage.
Det forklarer måske et eller andet når jeg ikke synes det klip er helt tydeligt hehe. Men generelt tror jeg da der er noget om det, måske ikke sådan at de fuldstændig udelukker det, det kan jo stadig være det klart bedste tilbud de får, men sådan at de trods alt foretrækker en anden løsning. De kan ikke nødvendigvis tillade sig at afvise noget på forhånd, men fx en spiller som Diks er sikkert også bevidst om at han fik en mulighed for at komme tilbage efter skade i AGF og har fået gang i karrieren igen her, og Grabara har også været igennem en udvikling med førsteholdsfodbold, haft mulighed for at lave nogle store fejl og spille videre. Man har dog bestemt også indtryk af at der er lidt klubfølelse der kommer ind under huden og så hjælper det selvfølgelig også med et godt omklædningsrum og lidt sportslig succes. Grabaras direkte svar er i øvrigt også bare fedt. I det her tilfælde kan det så også have noget at gøre med at han under alle omstændigheder vil stå på et lidt højere niveau denne sæson.

T-Knogle

Well-known member
Efter de to seneste sæsoner, er der ikke nogen der ser noget andet hold i Superligaen som et væsentligt step op. Når man ikke har den lidt længere historie i AGF inde under huden, så er AGF helt på niveau med de øvrige top 3-4 klubber, og Brøndby er i hvert fald ikke et step op, de var bare heldige at AGF blev ramt af så mange skader.

Nizzleroy

Well-known member
Efter de to seneste sæsoner, er der ikke nogen der ser noget andet hold i Superligaen som et væsentligt step op. Når man ikke har den lidt længere historie i AGF inde under huden, så er AGF helt på niveau med de øvrige top 3-4 klubber, og Brøndby er i hvert fald ikke et step op, de var bare heldige at AGF blev ramt af så mange skader.
Næææ men er han fortsat 4. eller 5. valg i Liverpool senere på sommeren så kan det godt være attraktivt at spille i superligaen igen.

Dichio

Well-known member
Ja man ved aldrig, men jeg tror heller ikke Kamil tager til Bif - har de ikke lige hentet en helt ung og ham fra Lyngby, plus har en i forvejen? Jeg tror Bif går efter at bruge egne talenter.

De vel erkendt at 20 års underskud ikke kan blive ved forevigt.

Dichio

Well-known member
Jeg har virkelig svært ved at se Mathias Jørgensen på nogen som helst måde være stand-in for Paddy med den nuværende spillestil. De er 2 vidt forskellige typer. Paddy er stor, stærk og god med hovedet, men ret langsomt. Mathias Jørgensen er spinkel og hurtig.

Hvis Jørgensen kommer til at blive brugt som decideret angriber, bliver det formentligt ved siden af Paddy. Ellers tror jeg, han kommer til at blive brugt som kantspiller.
Jo men så ændrer man vel bare stil. I lyngby spillede han også med Mayron George der faktisk er ringe på låget trods størrelse, jeppe kjær - og kasper junker, pusic og bundu brugte han også i agf. Vildt mange forskellige typer. Virker ikke til David kun har en måde at spille på.

T-Knogle

Well-known member
Ja man ved aldrig, men jeg tror heller ikke Kamil tager til Bif - har de ikke lige hentet en helt ung og ham fra Lyngby, plus har en i forvejen? Jeg tror Bif går efter at bruge egne talenter.

Jeg synes ikke der er nogen diskusion. Hverken Grabara eller nogen anden målmand kommer til BIF i den kommende sæson, de har hele tiden sagt at de har deres målmandsteam på plads til den kommende sæson, efter de hentede Thomas Mikkelsen i Lyngby:

Winther

Administrator

De har deres europæiske gruppespil med en lille chance for Champions League at lokke med og det betyder helt sikkert noget for hvem de kan tiltrække, men ellers er det da rigtigt at det ikke er noget stort skridt op fra AGF og måske er lønnen heller ikke engang voldsomt meget højere, selvom de nok tilbyder mere. Det giver god mening hvis Grabara også bare foretrækker at tage et skridt op til en lidt stærkere liga.

8000

Well-known member
Jo men så ændrer man vel bare stil. I lyngby spillede han også med Mayron George der faktisk er ringe på låget trods størrelse, jeppe kjær - og kasper junker, pusic og bundu brugte han også i agf. Vildt mange forskellige typer. Virker ikke til David kun har en måde at spille på.

Hvor langt tilbage var du lige for at finde det indlæg fra mig, som du citerede? :LOL:

Selvfølgelig kan man ændre stil. Det synes jeg dog ikke, at DN har været særlig villig til hos os.

Eksemplet med Paddy og Ammitzbøll er meget tydeligt. Da Paddy var ude og erstattet med AA, fortsatte vi med at spille med lange bolde, som skal tages ned. Men det er slet ikke AA's styrke.

Dichio

Well-known member
Hvor langt tilbage var du lige for at finde det indlæg fra mig, som du citerede? :LOL:

Selvfølgelig kan man ændre stil. Det synes jeg dog ikke, at DN har været særlig villig til hos os.

Eksemplet med Paddy og Ammitzbøll er meget tydeligt. Da Paddy var ude og erstattet med AA, fortsatte vi med at spille med lange bolde, som skal tages ned. Men det er slet ikke AA's styrke.
haha det må være sommervarmen eller agurketiden :cool:

SteenA

Well-known member
Jeg synes ikke der er nogen diskusion.
Nej, og det var faktisk også min pointe med at bringe linket fra twitter. Grabara håner Brøndby-tilhængeren ved at sige at det ikke kommer til at ske. Jeg havde ikke troet at det skulle starte en debat om, hvorvidt det kommer til at ske :D

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Det her er fedt...

Det kunne skrives både under talentarbejde-tråden, i skadesupdate, og i transfertråden, samt i denne (som kan berøre alle emner lidt).

Vi kan nemlig nu følge de unge i reservekampene, se dem der er på vej tilbage fra skader, og dem der er på prøvetræning, samt dem der bare skal i form...

Vi er i Reserveholdspulje med SIF, FCM og Horsens (aner ikke hvorfor de er med, men det køres efter et andet rang-system øjensynligt)

SteenA

Well-known member
AGF har åbenbart følt sig kaldet til at kommentere Stiftens artikel om spillere der ikke kommer til OL.

Stiftens artikel:

AGFs kommentar:

Helt fra begyndelsen har der været en god dialog med de nationale forbund, som AGF generelt har en god relation til, og som respekterer vores argumenter i denne sag. Sportschef Stig Inge Bjørnebye har også haft teamsmøder med både den australske og sydafrikanske U21-landstræner, der ligeledes har udvist forståelse for vores beslutning. Det samme gør sig gældende med de tre spillere, der selvfølgelig gerne ville have oplevet en OL-slutrunde, hvis de i sidste ende var blevet udtaget, men de kan også se udfordringerne fra klubbens side og har forståelse for vores beslutning – en forståelse, der slet ikke kommer frem i avisartiklen.

Såfremt AGF skulle have frigivet de tre spillere, skulle de have været afsted med deres respektive landshold fra slutningen af maj, hvor Superligaen sluttede, og helt frem til potentielt 8. august. Og hertil kommer ferie, som de skulle have afviklet efterfølgende – altså netop i den periode, hvor førsteholdets kampprogram er allermest sammenpresset. Det skal også med, at ingen af spillerne har været endeligt udtaget til OL. De skulle først igennem en udtagelsesfase med træningslejr og testkampe.

Stats

Well-known member
Jeg forstår slet ikke, at AGF føler sig forpligtet til at kommentere på den artikel.

De fleste mennesker med bare lidt omløb i hovedet kan forstå AGF's motiver.

SteenA

Well-known member
Jeg forstår slet ikke, at AGF føler sig forpligtet til at kommentere på den artikel.

Enig. Især kan man undre sig over, at man orker konfrontationskursen, men der må være blevet trådt på en øm tå. Det ligner meget at JN er blevet pisset af igen.

Man behøver jo f.eks. heller ikke at skrive (min fremhævning):
Udlægningen er – sædvanen tro, fristes man til at sige - dog trukket en del skarpere op i avisen, end det forholder sig i virkeligheden

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

Der er absolut ingen tvivl om, at SHC/JN har en kamp med Stiften (især Schouby og Dennis Bjerre), som bare ser grim og ynkelig ud til tider.

AGF med SHC har det med at stille sig ind foran historier og forsvare. Og det forstår man sagtens.
Men når der forklares, og forklares, og forsvares, selvom det jo i sidste ende er korrekt at AGF har holdt spillerne hjemme, så handler det i bund og grund om, at Stiften har skrevet "AGF nægter spillere at tage til OL" og ikke har skrevet "AGF har totalt forståeligt bedt spillerne blive hjemme"... Men det er jo altså ikke avisens opgave at fremlægge sagen så mildt og spiseligt som muligt.

Har AGF nægtet spillerne at tage afsted eller bedt dem, kan man spørge?
De har bestemt at de ikke bliver fri til at rejse. Er det så en stramning at kalde det "nægte"? Det kan sagtens semantisk/forståelsesmæssigt forsvares at skrive, at AGF så "nægter" spillerne at tage til OL.

Men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at en kommunikationsmand som SHC læser de ord på en måde, som byder ham at skulle forsvare klubbens position. For jeg er af den overbevisning, at det læses som et angreb når det skrives på den måde. Og ja det kunne skrives på en måde, som ligger mere op til forståelse for klubbens situation, men det er jo ikke rollen for avisen at vise forståelse for AGF sportsligt. Spillerne har fået at vide de ikke må tage afsted. Det blev til den overskrift. Det ser lidt værre ud end det måske er, bl.a. fordi der vitterligt ER elementer der gør, at man sagtens kan forstå AGF i sagen.

Men forstår man Stiften? Forstår man at de kalder det "nægter"? Tja, det gør man vel. Det bliver en lidt større historie uden at blive usand, og når nogen for at vide at de ikke må tage afsted, så er man vel også "nægtet" afrejse. Men Stiften skriver jo heller ikke efter BIF-kampen at TK blev "nægtet" en startplads...!?

White Stripes

Active member

Der behøver ikke at være en modsætning mellem de to.

Nogle gange er det bare nødvendigt at slå lidt fra sig.

Martinstranger

Administrator
Enig. Især kan man undre sig over, at man orker konfrontationskursen, men der må være blevet trådt på en øm tå. Det ligner meget at JN er blevet pisset af igen.

Man behøver jo f.eks. heller ikke at skrive (min fremhævning):
Jeg forstår til gengæld godt, at man gør opmærksom på Stiftens kraftigt vinklede artikel. Mange af argumenterne kan vi herinde sagtens forholde os til og er bevidste om (Europa, superligastart mv) men det er den brede læserskare formentlig ikke. Spørgsmålet er så, om de overhovedet ser AGF’s artikel😉

sidst men ikke mindst tror jeg vi har det vigtigste punkt. Spillerne ville selvfølgelig gerne have været afsted men har formentlig en noget anden og mere nuanceret opfattelse af situationen end den er blevet udlagt i avisen. Gersbach og Duncan har nærmest ikke spillet i et år - det ville være rovdrift på dem at inddrage sommerferien og sætte dem i et skarpt program - det tvivler jeg på de selv har forventet (men måske haft et ønakescenarie om). Derfor ser jeg delvist denne artikel som et forsvar af spillerne👍

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
sidst men ikke mindst tror jeg vi har det vigtigste punkt. Spillerne ville selvfølgelig gerne have været afsted men har formentlig en noget anden og mere nuanceret opfattelse af situationen end den er blevet udlagt i avisen. Gersbach og Duncan har nærmest ikke spillet i et år - det ville være rovdrift på dem at inddrage sommerferien og sætte dem i et skarpt program - det tvivler jeg på de selv har forventet (men måske haft et ønakescenarie om). Derfor ser jeg delvist denne artikel som et forsvar af spillerne
Derfor virker det jo også lidt til, at Stiten får malet et mere negativt billede end spillere og klubben ser det som.
Og så er det jo fair at spørge, hvorvidt det så er et sandt billede der males, eller forsøges på at fordreje det til.

Men man skal vælge sine kampe. Og når AGF har VALGT at spillerne skulle fratages muligheden for at deltage i OL, så må man sgu også æde at Stiften kalder at AGF"nægter" spillerne at tage afsted, selvom spillerne 100% måtte forstå det (Især Duncan/Gers). Men de kan jo så se Arzani tage afsted, selvom han var mere skadet end de to. Ja sådan er der så meget..

Stiften fik en større historie ud af det. Og på den led lykkedes de vel med det de ville? Sælge en historie.

SteenA

Well-known member
I forhold til hvor skuffede spillerne er, som kom jeg også til at tænke på Gersbachs første sæson her, hvor der bare ikke var nogen spilletid, bortset fra at han kunne få pokalkampene. Og det var selvfølgelig vigtigt for ham at spille på Ærø (hvor han også var vores bedste spiller):

Så jeg gætter på, at han fortsat har som højeste prioritet at blive klar til at spille kampe for AGF.

Dichio

Well-known member
Det virker lidt som om at her var en mulig historie - og så blev den skrevet, selvom den reelt ikke har meget indhold. Spillerne skal naturligvis passe deres job og har kun fri i FIFA-vinduerne, med mindre det passer ind at give dem ekstra ordinært fri.

Mange alm lønmodtagere kan heller ikke lige få 2 måneders ekstra ferie oven i de 6 alm uger. Og skal man endelig have en ekstra uge eller to skal man KØBE sig fri - tvivler også på at Links & Co har tilbudt at frasige 17% af årslønnen for at tage afsted.

Ellers forstår man som godt skuffelsen hos spillerne, men sådan er det. Skuffelser er en del af livet også. Man kan ikke alt og slet ikke i en corona tid, der har vendt op og ned på alt muligt.

Endelig er det vel heller ikke i spillernes interesse at komme helt bag i køen i AGF, hvor de kæmper hårdt for at få spilletid. Links var knap nok i start11 i foråret og ligner en der bliver 3. valg i næste og væk til OL kunne han let ende som nr 4-5 efter Milan og ST.