New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
Kommer der noget nyt op i artiklen? (købeartikel)

Nej intet nyt. Blot af SIB får travlt, da Højer, diks kan være væk og PM måske kunne tænke sig en sidste tur ud.

Kun spekulationer og intet nyt.
 
Jesper Engmann fra JP har i højere grad holdninger til AGF end indsigt og kilder i klubben. (Edit: Han minder vel på det punkt meget om os) Bedst illustreret ved at han gennem hele vinteren og foråret har skrevet og sagt at Troels Bech var den mest oplagte kandidat som ny sportschef. Hans analyse af at helt halvt hold måske skal byttes ud er givetvis både interessant og korrekt. Men spekulationer om at Diks er på vej til FCK osv. giver jeg ikke meget for.
 
Last edited:
Det bliver spændende hvilket hold AGF kan stille med, næste sæson.
Det har længe været min bekymring, at holdet har relativt mange lejede spillere, i toppen af kompetencernehierakiet.
Og jeg har tænkt, at det var en chance der blev taget netop i år, da det tydeligt har været et år, med ekstra mulighed for medaljer og europæisk fodbold af flere årsager.
Det gik så ikke helt så godt / hvis det ikke går - og det tvivler jeg på - så har ledelsen virkelig brændt nogle huller i lærredet, det kan blive svært at fylde ud på kort tid, både sportsligt og økonomisk.
Det svarer imø lidt til tidligere tiders sats med at bruge penge og købe over evne, med håbet om sportslig succes, der så senere kan betale regningerne.
Måske, forhåbentlig, tager jeg fejl.
 
Jesper Engmann
Nej han er noget fra sine velmagtsdage, og ved det samme som enhver herinde. Diks har vi jo set til FCK i et år nu, forstærket af PC er i stolen nu. Godt Ståle puttede en masse penge i Ankersen, det gør det mere kompliceret for dem at bytte med Diks. Men agf, fck eller ej - han ryger jo nok til en udenlandsk klub.

jeg har tænkt, at det var en chance der blev taget netop i år
Lige i år synes jeg det gav mening at tage den chance - lige før jeg synes man skulle have satset mere på den bifs låste handlemuligheder og fcks turn around in mente. Uanset hvad er vi ikke der hvor vi stille havde drømt om.

Afgang af stærke profiler erstattes som regel i superligaen af nye på vej frem, så lidt i klasse går vi nok, men fcn, bif, fck og fcm - kan heller ikke nogen bedre end dem de har hvis onyeka, jonas wind, jobbe osv osv sælges. Kunsten må være at byttet det der ikke fungerer til nogle bedre talente og få penge ind når profilerne ryger og købe nye talenter ind som kan vokse sig lige så store.

Naturligvis træls at kamil, diks og bror ingen mønt giver i kassen, og det bliver nok heller 40-45 mio for højer, pm og jon pr styk som Vejle vil have for en teenager eller 75-150 mio bif og fck vil have for jobbe og wind.

Men vi står et godt sted, vi er tophold nu og for andet år i træk, sund økonomi, så vi må være mere attraktive end nogensinde (siden midt 90erne).

Om som jeg skrev tidligere vi har kun brugt bror 70% og diks 50% af tiden, Kamil 85%, så der er i hvert en upside på de 30-50-15% (og reelt ve op modl 50% for Kamil var ikke stærk i efterårskampe).

Der er vel også en upside i det hele taget ift Bror.
 
Men spekulationer om at Diks er på vej til FCK osv. giver jeg ikke meget for

Hvorfor? Det virker oplagt, at Diks skulle være interessant for FCK. PC kender ham indgående, han har udviklet sig til en af de bedste backs i ligaen, har en høj gensalgsværdi og Peter Ankersen bliver 31 til september. Kan se mange FCK fans på SoMe har ham på ønskesedlen.
 
Ja også derfor det ikke kræver en doktorgrad at komme med det rygte. Enig han er ligaens bedste back, og frygter PC er iskold nok til at sælge Ankersen med tab til en eksotisk klub for at hente Diks ind.

Diks har uden tvivl tilbud fra rundt om i Europa, lad os håbe han tænker 1 år i AGF og skydes af til endnu bedre klub end hvad han har tilbud fra nu, skifter han til fck, kan han blive låst ind høj salgspris som Stage og Falk der let kan ende med at blive i DK for evigt, måske de begge bare skulle have taget ud da de kunne... man kan jo altid komme hjem igen (formentlig også til fck, hvis man vil det, listen af dansker halv flops ude som fck har købt hjem er lang ).
 
Hvorfor? Det virker oplagt, at Diks skulle være interessant for FCK. PC kender ham indgående, han har udviklet sig til en af de bedste backs i ligaen, har en høj gensalgsværdi og Peter Ankersen bliver 31 til september. Kan se mange FCK fans på SoMe har ham på ønskesedlen.
Måske var det forkert formuleret. Jeg mener, at det "bare" er spekulation. De bedste spillere i ligaen vil altid blive kædet sammen med FCK, og især med PC kan jeg sagtens forstå, at koblingen bliver lavet. Min pointe er blot, at der ikke er andet i det, end at for os der ser det udefra, virker det oplagt.

Men FCK har bundet rigtig mange penge i en tidligere landsholdsspiller samt har en anden tidligere superligaprofil på positionen. De står ligesom os og mange andre hold over for en stor udskiftning til sommer. Det gør, at det måske ikke er den position, der står først for. Michel Wikkelsø Davidsen fra BT, der normalt har gode kilder i transfermiljøet omkring hovedstadsklubberne, siger også, at han ikke tror på, at de vil gå efter Diks. Bl.a. fordi de allerede har bundet så mange penge i backpositionerne.
 
Spørgsmålet er også hvor meget tab de 20 mio de har i Bartolec de vil tage, for om to år er kontrakten løbet ud og været 7 år i DK. Så han skal sælges denne eller senest næste sommer. Ankersen tror jeg som sagt også PC er klar til at tage tab på for at komme af med for at få unge sultne spillere ind, mon ikke FCK vil slå lidt ind på den samme vej som bif, fcm og agf der i en eller anden grad.

Kunne godt se dem sælge Bartolec for 5-6 mio og videresalgssjov, og håbe de får noget fra den klausul.
 
Hvad sker der for AGF's hjemmeside?

Går ind på www.agf.dk og så er der en forside med "Spot på semifinalen"..... er det bare for at minde mig om, at det netop var de to kampe mod Randers, hvor vi ikke var der mentalt.
 
Når jeg går derind nu, så hedder forsideartiklen Mesterskabsspillet starter i Farum. Artiklen er fra 31. Marts. Synes generelt den nye hjemmeside er helt håbløs.
 
Der har været nogle ret ærgerlige problemer med caching på det nye site. Så snart man refresher siden, så får man trods alt det nyeste indhold, men det burde jo ikke være en ting på et spritnyt website. Og så har nyhedsmodulet lidt nede på forsiden været i stykker i flere uger nu, ligesom koncernpartnerne bare ikke vises (!).

Det har været lidt af en skuffelse at følge med i. Ikke mindst i lyset af at Rasmus Nørgaard Hansen blev ansat med fokus på digital forretningsudvikling. Det tog et stykke tid, før det kunne ses med det blotte øje, men når resultatet så indtil videre er så mangelfuldt, så er det selvfølgelig en skuffelse. Websitet er jo en kæmpe kanal for klubben, og hvis en perifær fan kommer forbi med bare den mindste interesse i at købe en billet, så skal det bare spille 100% hver gang. Og da der efter flere måneder endelig måtte sælges billetter igen, så gik systemet jo simpelthen ned.

Nå, det er i det mindste bedre at sætte noget i gang end at sidde helt fast, og så må vi håbe, der bliver truffet nogle gode valg, og at alting ser bedre ud ret snart.
 
Nå, det er i det mindste bedre at sætte noget i gang end at sidde helt fast, og så må vi håbe, der bliver truffet nogle gode valg, og at alting ser bedre ud ret snart.
Det er der nogen der syntes ;) Jeg venter hellere lidt på den rigtige løsning men nu er det snart længe siden de lancerede den nye hjemmeside men er nogen af problemstillingerne blevet løst?
Det er en balancegang - for hvornår er jeg en gammel sur mand, som blot vil have det som det plejer eller hvornår er jeg en bruger som er berettiget skuffet over den nye løsning.
Der har været nogle ret ærgerlige problemer med caching på det nye site. Så snart man refresher siden, så får man trods alt det nyeste indhold, men det burde jo ikke være en ting på et spritnyt website. Og så har nyhedsmodulet lidt nede på forsiden været i stykker i flere uger nu, ligesom koncernpartnerne bare ikke vises (!).
Aarrhhhh er det bare det - for syntes ikke en refresh virkede i går men det virker i dag, når jeg trykker på det link jeg lavede ovenfor.

Nu må AGF selvfølgelig også selv om hvordan deres hjemmeside er sat op men den bliver mindre brugt fra min side end tidligere. Spørgsmålet er om det er så stor en kanal som vi tror eller trafikken er rykket til SOME.
 
Det er der nogen der syntes ;) Jeg venter hellere lidt på den rigtige løsning men nu er det snart længe siden de lancerede den nye hjemmeside men er nogen af problemstillingerne blevet løst?
Der virker i hvert fald til at blive arbejdet med siden. For et par måneder siden var det kun de allernyeste nyheder man kunne finde og søgte man via google fik man en "not found" side fra linket. Det var kritisk, men siden er en stor del af nyhedshistorikken kommet på plads.

Man kan dog godt undre sig over, at man ikke starter med en beta-side, hvis man har tænkt sig at opgradere på den her måde, hvor alt indhold ikke er på fra starten. Jeg brugte mest siden til at følge U-17 og U-19 trup og resultater, men det har ikke været muligt på den nye side. Hvordan ser vores U-19 trup ud?
 
Det er der nogen der syntes ;) Jeg venter hellere lidt på den rigtige løsning men nu er det snart længe siden de lancerede den nye hjemmeside men er nogen af problemstillingerne blevet løst?
Det er en balancegang - for hvornår er jeg en gammel sur mand, som blot vil have det som det plejer eller hvornår er jeg en bruger som er berettiget skuffet over den nye løsning.
Nu skrev jeg med vilje ikke 'Nå, det er i det mindste bedre at få noget eklatant lort lanceret her og nu end at vente et par måneder på det helt perfekte website, der blæser alt og alle bagover' ;)

Bortset fra en interim periode med Frank Heskjær, hvor der blev sat nogle rimelig bizarre initiativer i gang, så kom klubben bare fra en periode på nærmest en menneskealder, hvor vi sandt for dyden ikke var kendte for vores iværksættertrang og vores evne til at gå forrest med nye ideer. Derfor hælder jeg mest til at bifalde nye initiativer og se det positive i et nyt website frem for det ældgamle design, vi slæbte rundt på (selvom jeg selvfølgelig ville have foretrukket en bedre løsning, eller at de havde ventet 3-4 uger og fået testet lortet igennem).

Man glemmer nogle gange, hvor vi var før Jacob Nielsen, og hvor dødsygt vores klub har været drevet i helt ekstremt lang tid. Det er nærmest surrealistisk, at diverse bestyrelser over så lang tid har kunnet holde kompetente og initiativrige mennesker væk fra kontorerne, når man tænker på hvor utrolig mange mennesker, der stort set frivilligt ville kaste sig over et job i vores elskede klub.
 
Jeg ved ikke om det har været omtalt, men bold.dk har haft et par artikler om Mathias Jørgensen, som stadig håber at komme i spil i sæsonens sidste kampe:


Det lyder lidt vildt med 7½ kg ekstra muskler på så kort tid. Virker ikke helt tilfældigt at han så er rendt ind i to muskelskader efterfølgende.

- Det hele handler ikke kun om at være hurtig, som jeg har følt, det gjorde før. Jeg skal bygge på mit spil, hvis jeg vil være den bedste udgave af mig selv, og det føler jeg, at min nye fysik kan hjælpe med.
Egentlig forbinder jeg heller ikke sprintere med helt splejsede fyre, så jeg ikke se hvorfor man ikke kan bygge muskler på og bevare hurtigheden. Men det kommer jo nok an på hvor de muskler sidder, går jeg ud fra.


Så håbet er at blive i AGF?

-
Altså, det er lidt sjovt. Jeg talte med min familie om det, og håbet er, at det næste sted, jeg skal til, der skal jeg spille fodbold og jeg skal være kontinuerligt med i træning og 7-9-13 slippe for skader. Hvor det så bliver, det må tiden vise. Jeg har ikke nogen første- og anden prioritet lige nu.
Jeg ved ikke om det er mig der læser noget ind i dette, men MJ har vel været kontinuerligt med i træningen i AGF, når han ikke har været skadet?
 
Med hensyn til hjemmesiden vil jeg næsten gætte på, at de har skiftet udvikler, eller noget i den stil, hvilket satte en deadline for skiftet. For det er noget makværk, og det er i hvert fald markant mindre mobilvenligt på min relativt lille ikke-apple mobil. Det var ellers blandt andet mobilvenlighed de solgte det på.

En lille quiz: Prøv at finde ud af, hvem der træner AGF's superligahold uden at bruge søgefunktionen.
 
Med hensyn til hjemmesiden vil jeg næsten gætte på, at de har skiftet udvikler, eller noget i den stil, hvilket satte en deadline for skiftet. For det er noget makværk, og det er i hvert fald markant mindre mobilvenligt på min relativt lille ikke-apple mobil. Det var ellers blandt andet mobilvenlighed de solgte det på.

En lille quiz: Prøv at finde ud af, hvem der træner AGF's superligahold uden at bruge søgefunktionen.
Jeg ved ikke engang hvordan jeg skal finde det med søgefunktionen. Generelt er det en side der er glad for kæmpe billeder. Den er rimelig uoverskuelig når man begynder at komme ned i underpunkterne på siden. Topmenuen fungerer fint, men de der megabilleder gør at man hurtigt mister overblikket.
 
Det kunne jeg så ikke, heller ikke med søge funktionen.

Der er også noget galt med nyhedsarkivet. I min søgen efter træneren fandt jeg denne artikel: https://www.agf.dk/nyheds-artikler/2019/maj/david-nielsen-enestaaende-opbakning/
Den er dateret til 21 april 2021, men ud fra indholdet er den nok nærmere fra 2019. Det er muligvis den dato hvor artiklen er lagt på den nye hjemmeside. Jeg ser nu at der er en del andre artikler ældre artikler fra samme dag. Det bliver nok svært at bruge nyhedsarkivet, når der ikke er publiceringsdato på.
 
Top