Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Artikler om spillerne og klubben 2021

Dichio

Well-known member
Med Zeca ude langtidsskadet og at de to andre foran NP begge er fra FCM, må Tipsbladet altså mene, at vi er den klub der pt. har den næstbedste defensive midtbane (selvom de har trukket ham ned pga. advarsler).

Altså, NP har da nogle spillemæssige mangler, men det er også fint at nogen ind imellem husker at rose ham for de store kompetencer han har. Han er i øvrigt en af de få spillere, som har toppræsteret fra dag et han tiltrådte i klubben og en af de største enkelt-opgraderinger vi har lavet på holdet (fra Guira tidligere).
Jeg er meget enig, også i Tipsbladets vurdering, men synes nu faktisk vi skal huske på at Guira var ligaens stærkeste defensive spiller i stats, og det var hans evne fremad banen som var problemet med ham, ligesom NP (som dog er noget bedre i det taktiske og mere stabil i sin indsatser). Begge er med god grund udskældt for at bremse spillet og ikke kunne sætte ordentlige afleveringer sammen, men skal have ros for det defensive. Jeg synes dog NP er noget stærkere i den taktiske forståelse - begge veje. Guira havde sin blødning mod vensyssel, som blev lidt et eftermæle.

Hvad kom først hønen eller ægget?
Vores optur startede placeringsmæssigt med NPs ankomst, men pointmæssigt og spillemæssigt kom den faktisk i vinterpausen et ½ år før NP kom til. hvor vi fik munks, ting, kamil og ikke mindst den der har betydet allermest for vores transformation Patrick Mortensen (og ironisk nok også vores fald fra tiderne med kun 4 mål i åbent spil sidste 30 runder). Så NP kom altså ind på et helt andet hold. Plus at vi den sommer også fik Jon, diks, Zach (der var stærk den sæson) ind samt Helenius der gjorde det godt i bredden første sæson. Endelig Bundu der fik sit store gennembrud.

Så i hele den kontekst synes jeg faktisk ikke NP betyder meget andet end et komma. Men jeg kan godt li ham og glad for ham. Rigtig god, men det er der og især på højreback og i allerstørste grad på 9eren vi skal være bedre.

Dichio

Well-known member
Du har researchet langt bedre end mig. Jeg tænkte bare tilbage på Grauhunden, der ikke fungerede i Åkebys 4-3-3, men ret godt med en makker.

Det kan ganske givet også fungere i en noget anderledes 4-3-3, men det ser jeg bare ikke som specielt sandsynligt. ... Og af hensyn til Ato m.fl. vil jeg også tilføje at Graulund var langt bedre ven med bolden, end Kurmi virker til at være.
Har haft samme tanke. Ja Graulund var håbløs som ene angriber, men Kurmi har en lidt bedre fart tænker jeg, plus fodbold spilles lidt bedre i dag og ikke så simpelt som dengang - synes virkelig der er sket meget teknisk og taktisk.

Vi skal huske på at Kurmis aldersmæssigt skal sammenlignes med Graulund i slut vejletiden, og han havde også store problemer da han skiftede et step op og gik godt stykke tid inden han fik succes i Brøndby. Kan Kurmi bare nå 80% af Graulunds styrke vil det være og mål-maskine vil det være fantastisk.

Kurmi er en mellemting mellem profil og udviklingsspiller, lad os se til sommer - måske allerede i foråret.

Iøvrigt har vi kun set ham ca 450 min, og han har allerede scoret og været tæt på at lave et par mål mere. Farten, vendinger, placeringsevne og målnæsen er der. Teknisk og fylde tja - der må han bygge på. Kan han vel også.

Fribs

Active member
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/her-er-superligaens-5-bedste-venstre-kantspillere

JDT med en flot og fortjent 2. plads!

Er både elsket og hadet i Superligaen. En ultra-aggressiv, konfrontatorisk person, der godt kan lide en konflikt på banen og i øvrigt rager en del kort til sig, fordi han både er verbal samt til tider alt for hård ved modstanderne. Når man ser bort fra dette, må man sige, at islændingen er en glimrende spiller. Han er målfarlig og med et godt blik for medspillerne, og så har han den ild og aggressivitet i sit spil, som David Nielsen værdsætter, og som på en måde er AGF's DNA.

Dichio

Well-known member
Vilde stats han har. Synes da i hvert fald han skal holdes op mod Bundu, det er næsten samme alder iøvrigt. Det fede ville naturligvis være at finde en helt ung. Men spændende er han. Desværre ved Sif nok også hvad de skal have for ham...

Dichio

Well-known member
De kåringer af Tipsbladet er ikke fem potter pis værd - når man kan have Lucas Andersen som 3. bedst i en sæson, hvor det nærmeste han er kommet AaB er genoptræning, så mister det alt værdi
Nej tænkte det samme - også at de mente NP er vores bedste mand. Han er måske bedste 6er og mest hårdtarbejdende og en fin fyr at have, men synes nu Albert, MA, Jon, Eric, JH er mere vigtige for os - vil nødigt undvære nogen af dem ift NP i næste runde. Vores 3 midterforsvarere synes jeg også er et større aktiv, men netop fordi vi har 3 kan vi godt klare os uden en af dem ift at skulle undvære fx NP. PM og Bundu tilbage i topform bliver vores to allerstørste aktiver - håber de snart er der igen.

Og ja så er der lige højreback.... hvor vi har 117 ok superligaspillere i top5-6 klasse, men det er der vi mangler en top3-4 mand (synes Brandhof kunne blive det), og NP bliver nokheller ikke en top2 spiller, men passer godt til vores system - alle de øvrige synes jeg har potentialet til blive top2 spiller og er pt top4 klasse (underforstået pm og bundu på toppen).

Nizzleroy

Well-known member
Altid en af favoritterne. Der var ikke så meget pis med ham, og han gav bare en uerstattelig ro. Han bliver i klubben, så det bliver interessant at se i hvilket omfang. Måske han vil være rigtig god for et af ungdomsholdene.

?stblokken

Active member
Kæmpe spiller. Det var ikke fjernt at have tanker i retningen af, at han ikke kom tilbage på eliteniveau. Men ikke desto mindre utrolig utrolig trist at se det sort på hvidt. Tak for indsatsen, Kaptain.

Martin Hansen

Well-known member
giphy.gif

Winther

Administrator
Han blev årets spiller hos mig nærmest på den alene, en aktion og en reaktion der blev et symbol på klubbens genrejsning, men også i en periode hvor vi ikke kunne tabe med kaptajnen ved roret. Indtil han fik endnu en skade.

Det er trist det er slut, men selvfølgelig ikke uventet og givetvis også den rigtige beslutning. Han er en af dem man frygter kan få problemer med helbreddet på længere sigt, så det er nok fornuftigt at slutte her.

- Vi har aftalt med Niklas, at han overgår til en anden funktion i klubben i den sportslige organisation. Vi har aldrig været i tvivl om, at vi gerne ville fastholde ham i AGF. Det har været en længere dialog, som vi allerede tog hul på, da vi forlængede aftalen med ham senest, som vi så nu skal gøre færdig. Allerede den gang fortalte vi Niklas, at vi gerne ville beholde ham i klubben efter hans karriere - det er så desværre allerede blevet aktuelt nu.
Det lyder helt fint, spændende hvor i organisationen det så bliver.

?stblokken

Active member
Gad vide om følger af hovedskaderne var årsagen til at han måtte lade sig udskiften i den kamp mod Brøndby. At han fik anfald af svimmelhed for eksempel. Den udskiftning undrede mig, da han ikke viste tegn på skade. Og herefter sad ude i længere tid.

Stone Cold

Well-known member
Jeg er ærligt talt glad for, at han stopper. Ikke fordi jeg ikke ville elske at se ham levere syngende tacklinger og dominere i luftrummet - det ville jeg svælge i. Men manden har været hærget af skader i halvanden sæson, hvis det kan gøre det, og han har nået en alder, hvor man hurtigt kommer bagud i tempo og styrke.
Min helt store frygt var, at han ville få comeback og så slet ikke være på niveau. Det ville give ridser i eftermælet, og det fortjener han virkelig ikke.

Nu stopper som han som legende og noget nær urørlig. 109 kampe for klubben er også en sjat. Jeg er meget tilfreds med, at han fortsætter i klubben, for hans mentalitet skal bare installeres i alle i AGF.

Dichio

Well-known member
KÆMPE STORT TAK - synes virkelig han om nogen gik foran - også som rollemodel og indpisker og et rart menneske oveni. Kan godt li' når man leder gennem kvalitet og gejst - fremfor frygt.

Sydhavnen

Well-known member

20 år siden....Shit jeg er blevet gammel.

Han var en klar favorit den gang!

• Like
Reactions: fsc

ramloser

Active member
Egentlig har Nicklas fortjent en selvstændig tråd. Han har været primus motor under genrejsningen efter blamagen i 2014 og en vigtig brik i, at vi endelig kom i top 6 efter adskillige skuffelser. Dejligt at læse, at han bliver tilknyttet staben. Et stort tak til en spiller, der som John Stampe i firserne, Perter Graulund i nullerne og -trods fejl og mangler-Brian Steen har sat et stort aftryk på vores klub.

SteenA

Well-known member
Det lyder helt fint, spændende hvor i organisationen det så bliver.
Han er i hvert fald i gang med at tage en træneruddannelse jf. denne artikel: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf-anfoerer-droemmer-om-at-blive-traener/

Så måske har han bare fået en træner-læreplads. Der er sikkert et par U-hold der gerne vil have ham ind som assistent. Men der er vel generelt flere steder, hvor han kan drage nytte med sin erfaring. Også i noget transition fra U19 til senior.

Dichio

Well-known member
Bruun nævner noget om Lundkvist, hvilket jeg synes var forkert og googlede lidt - og faldt over dette super fine interview, hvis andre heller ikke har hørt det, så god hygge med det

Bl.a. lidt om det at være den gode leder, som Lundkvist var fremfor Stampe- jvf de gode ledere vi har haft i AGF seneste år i Mortensen og Backman fx, vindertyper, men på en god og balanceret facon (ikke at Stampe og andre ikke er var store)

https://soundcloud.com/user-982305271%2Fagf-legenderne-afsnit-6-lars-lundkvist

Kaptajn P

Active member
Man skal lige hoppe lidt rundt - ca 30 min inde - igen ca. 55 min ... og lidt om Hammerholdt og Århus Fremad ind i mellem

Absolut ingen grund til at hoppe. En fantastisk podcast fra start til slut. Det er meget svært ikke at holde af Morten Bruun.