New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
I øvrigt en ikke uvæsentlig detalje som jeg er sikker på ikke har været til vores fordel sidste sæson:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
I øvrigt en ikke uvæsentlig detalje som jeg er sikker på ikke har været til vores fordel sidste sæson:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Præcis.
Vi lever af at spille foran tilskuere, og jeg er sikker på at kampene i foråret var endt med flere point hvis vi havde haft tilskuere med hele vejen. Men det ved vi selvfølgelig ikke med sikkerhed.

Ift at vi nu allerede i morgen kan åbne fuldt op, så tror jeg ikke vi ser de højeste tilskuertal imod Randers i morgen af den simple grund, at jeg regner med at MANGE ikke er klar over at de åbner fuldt i morgen og/eller at folk ikke helt orker/gider det system med at booke specifikke sæder etc. Altså der skal nok komme ca. 9.000, og ser det godt ud i ligaen, så tror jeg bare der kommer FLERE mod OB den 29. august da de fleste så har fået det med at der nu er "åbent igen". Imellem de to kampe kommer FCK-kampen, hvor jeg tror folk siger: "den gad jeg sgu godt have adgang til", og så håber vi folk selv finder ud af det, AGF når dem via SoMe, eller at en nabo eller ven får det fortalt.

Men jeg tror ikke folk bare sådan lige er klar over det allerede i morgen. Altså dem der plejer at udgøre de resterende 5.000 når der er over 10.000 mener jeg. Altså der skal marginaler til for at ændre 13.000 til 17.000 mod FCK tror jeg. Sportsligt momentum, vejret, og billetstatus/nemhed/informationsniveau/kamptidspunkt og alt muligt andet.

Jeg tror vi bliver 9.000 i morgen, 13.000 mod FCK, og 11.000 mod OB.. Altså når vi når slutningen af måneden tror jeg de fleste har fået med at der er fuldt åbnet igen. Og når vi så når september er der ingen billet-ræs mere ift at købe til unummererede afsnit. Alene i vores lille flok er der røget 2-3 tilskuere til de første par kampe, fordi folk skulle sige ja nogle gange i ugevis for at kunne komme med og sidde ved siden af os der altid ved vi kan komme med. Altså så hvis folk f.eks. vil med mod FCK eller OB, så kan de jo opleve at der hvor deres sæsonkort-venner sidder har optaget nu etc.

Den del bliver bedre efter august, såfremt de fjerner den restriktion også. Lad nu bare folk købe til et afsnit, og alamer HELE afsnittet hvis der er smitte (som man allerede gør). Altså det er jo fuldstændigt ligegyldigt om AGF/regeringen ved om jeg sad på række 25 eller 24. Jeg har delt toiletter, køer, udskænkningspladser og indgange med hele afsnittet alligevel. Så lad os dog sidde unummereret igen...!? AGF må bare ikke. Det er en del af SL-ordningen for genåbning. Og den er jo ikke væk endnu.

I Aalborg kommer der begrænsninger på adgang fordi de ikke har siddepladser etc etc..
Mod Viborg ude burde der være fuldt åben, da deres udeafsnit har stole. Og så til sidst hjemme mod OB, hvor det bliver som i morgen og mod FCK.

Lad os snart komme igennem.
Lang omvej fra, at jeg tror det bliver godt at få flere fans igen. Ja, men pointen: Jeg tror ikke vi bliver så mange flere. Men jeg håber på at blive positivt overrasket.
 
Så må Stiften ligge spalter til det lidt mere useriøse, som de dog nok også bare konstaterer skaber mere debat.
Jeg tror egentlig heller ikke at chefredaktøren har noget imod at trykke sådan et indlæg, hvor Jakob Nielsen bliver kaldt inkompetent. Genialt ufarligt.
 
Ift at vi nu allerede i morgen kan åbne fuldt op, så tror jeg ikke vi ser de højeste tilskuertal imod Randers i morgen af den simple grund, at jeg regner med at MANGE ikke er klar over at de åbner fuldt i morgen og/eller at folk ikke helt orker/gider det system med at booke specifikke sæder etc.
Lige nøjagtig og dertil skal tilføjes: der er stadig er mange som holder sig fra sociale arrangementer, fordi det er den nemmeste måde at minimere risiko på.
 
Lige nøjagtig og dertil skal tilføjes: der er stadig er mange som holder sig fra sociale arrangementer, fordi det er den nemmeste måde at minimere risiko på.
Jeg er også forbavset over hvor mange unge jeg kender, som er blevet smittet de seneste par måneder. Der kom i hvert fald en lille bølge efter de storskærmsarrangementer der var ved EM. Så det er desværre stadig derude. Men alle har i hvert fald mulighed for at blive vaccineret nu, så vi må have fuld gang i samfundet nu.
 
Jeg er også forbavset over hvor mange unge jeg kender, som er blevet smittet de seneste par måneder. Der kom i hvert fald en lille bølge efter de storskærmsarrangementer der var ved EM. Så det er desværre stadig derude. Men alle har i hvert fald mulighed for at blive vaccineret nu, så vi må have fuld gang i samfundet nu.
Den deltavariant er jo også bare langt mere smitsom, så jeg forstår godt hvis der er nogle der bliver hjemme, såfremt de selv ikke føler sig klar til at mingle med tusindevis af andre. Især hvis de har familiemedlemmer der skal passes ekstra på etc.
Så længe der er hundredetusindevis af ikke-vaccinerede, så skal der selvfølgelig overordnet set passes på stadigvæk. Og hvis jeg ikke var vaccineret, så ville jeg også tænke en ekstra gang om jeg ville tage til fodbold/koncerter pt. For der er jo bare det med, at tusindevis af dem der kommer i morgen har coronapas fra vaccination, og ikke tests. Selvom man er skide glad for at testhelvedet er ovre for de fleste af os som udgangspunkt, så ville jeg støtte op om krav om kvik/PCR-tests for at komme til den slags events her, såfremt man finder ud af, at vaccinerede er smittebærere i højere grad end man hidtil har vidst. (Det tyder det jo på at det kan være tilfældet netop med delta-varianten).
 
Selvom man er skide glad for at testhelvedet er ovre for de fleste af os som udgangspunkt, så ville jeg støtte op om krav om kvik/PCR-tests for at komme til den slags events her, såfremt man finder ud af, at vaccinerede er smittebærere i højere grad end man hidtil har vidst. (Det tyder det jo på at det kan være tilfældet netop med delta-varianten).
Det kender jeg i hvert fald et helt frisk eksempel på, hvor en færdigvaccineret smittede sin kæreste.
 
Det kender jeg i hvert fald et helt frisk eksempel på, hvor en færdigvaccineret smittede sin kæreste.
Jep kender også selv et eksempel. Men i min vens tilfælde, og alle de tilfælde jeg har hørt om, og de data jeg har set præsenteret i artikler (uden at påstå det er sådan det bare ER), der er det ikke-symptomatiske smittetilfælde der overrasker mest pt. For jeg tror sgu godt folk er klar over de skal blive hjemme hvis de er syge med corona-symptomer.

Og det er jo det satans ved det, netop at alle os der er vaccinerede kan rende rundt med nok virus til at smitte andre, og selv undgå at blive syge af det til en grad hvor vi slet ikke bemærker at være smittede. Det hørte man jo også om før med den oprindelige variant, altså at folk kunne være uden symptomer og stadig have virus og smitte med den. Perioden hvor man kunne det var kortere end med symptomer og reelt sygdomsforløb etc. Men lig nul var den ikke. Og Delta (som min egen søster blev smittet med via ikke-symptomatisk smitte) er flere gange mere smitsom. Fandme godt vi er nået så langt med vaccinerne nu, og at Delta ikke kom allerede da den britiske variant kom.

Så altså nu hvor man ikke skal testes for at være på stadion, men kan komme ind med vaccinepas, så vil der jo med al sandsynlighed være tusinder på stadion der IKKE er blevet testet de sidste par dage. Nogle endda i ugevis.
 
Man burde måske trække tilbage, at et enkelt stik giver coronapas, men det er nok ikke til at komme igennem med politisk set.
 
Man burde måske trække tilbage, at et enkelt stik giver coronapas, men det er nok ikke til at komme igennem med politisk set.
Nej altså for uanset om du er ikke-vaccineret, vaccineret med 1 stik, eller 2 stik, så kan du være smittet uden symptomer og smitte dem omkring dig. Jeg kender mange der har fået delta, og de aner ikke hvorfor. Det kan jeg ikke tro skyldes andet end de fik det fra en som ikke vidste han var smittet.

Så problemet er mere, at det kun er ikke-vaccinerede der bliver testet til en dag som i dag. Vi skal ikke bilde os selv ind at vi tror at alle tager ned og får en kviktest/PCR bare lige for at være sikker på ikke at smitte andre (og man kan stadig ikke være sikker desværre).

Osv osv.

Jeg tror den eneste "løsning" på udfordringen omkring vaccinerne/ikke-sympotomatisk smittetilfælde ville være, at man stadig bare skulle testes for at komme ind uanset om man var vaccineret eller ej.
 
Jo, men der er jo en langt større sandsynlighed for, at man bliver smittebærer med kun et stik. Der dækker Pfizer kun nogle og 30 procent. Tests skal udfases på et tidspunkt. Det er alt for dyrt at holde kørende.
 
Nu ender det her med at blive en ny Corona-tråd, men løsningen er selvfølgelig at så mange som muligt bliver vaccineret, så vi opnår flokimmunitet og sygdommen langsomt dør ud. Man kan så desuden sige, at dem som bliver smittet også bidrager til det efterfølgende. Så vi er vi forhåbentlig på vej. Men i sidste ende skal det selvfølgelig ske på globalt plan for endelig at udrydde den virus.
 
Jo, men der er jo en langt større sandsynlighed for, at man bliver smittebærer med kun et stik. Der dækker Pfizer kun nogle og 30 procent. Tests skal udfases på et tidspunkt. Det er alt for dyrt at holde kørende.
Altså pointen er jo netop at man kan være smittebærer som vaccineret. Man bliver bare højst sandsynligt ikke selv syg af det, og gør man, så har man forsvindende lille risiko for at det er en slem omgang, og endnu mindre risiko for at det bliver så alvorligt at det medfører indlæggelse. Men altså folk tager jo hjem til deres familier bagefter, og møder venner etc. Så længe der er hundredetusindevis der ikke er vaccinerede findes den nuværende situation.
Nu ender det her med at blive en ny Corona-tråd, men løsningen er selvfølgelig at så mange som muligt bliver vaccineret, så vi opnår flokimmunitet og sygdommen langsomt dør ud.
Ja sorry ;D Det kom ud på et sidespor :D
Og enig. Og indtil vi når den status, så KUNNE MAN kræve tests før store events, evt. kropstemperatur-scanne eller andet ved indgange bla bla.

Lad os fortsætte i corona-tråden, hvis der er lyst til videre snak.
Men det var jo ift at få flere på stadion at snakken opstod. Men hvad kan vi gøre her? Intet.
 
Jeg er spændt på at se, hvad David ender med, når der er lidt større valgfrihed.

Med en 3-4-3 er vi pludselig i en lidt anden situation. Landsholdet har ikke en 'Patrick Mortensen' i idealopstillingen, men Dolberg, Braithwaite og Eriksen.

Nu er venstre back på plads og højre også snart. De tre centrale har man.

På midten går det nok også, med Nicolai og Patrick som de foretrukne.

I angrebet kunne man godt se PM og Dawid som de to angribere, og så mangler der en Eriksen, mere end en kant.

Links kan i princippet være en af de to angribere, Grønbech er nok lidt spøjs, men kan passes ind. AA også. Jeg synes det mangler noget. Der er ikke en oplagt 'Eriksen' og jeg har ikke nogen stor trang til at benytte AA, Links eller ST, så det mangler lidt endnu.

Backs er også noget udsatte. Lund kan benyttes, men Munks rimer ikke ret godt på Mæhle. Gersbach er jeg stadig i vildrede om. Hvis han havde været løsningen, var David nok gået i 4-3-3 noget før.

Jeg vælger - også fordi jeg af princip vil være positiv - at tolke vanskelighederne som udtryk for at holdet har været ved at sadle om
 
Det er yderst interessant og selvom spillerne måske kan løbe lidt i vejen for hinanden, så det bare spillet mere fleksibelt og kreativt.

Spændende hvordan Alberto løser den offensive del, SIB sagde godt han han kunne spillet kant - det undrede mig også meget, da han aldrig har gjort det, men med formationsskiftet giver den udtalelse mere mening.

Hvis han ikke er så god offensivt, så har vi heldigvis Albert som kunne være spændende på den positioner. En Brandhof der også har spillet kant i Skive og af Lars Friis betegnet som en spændende hurtig offensiv back der kommer i boksen bliver også pludselig meget mere interessant derude nu. Har vist en kæmpe boks til boks motor centralt og som kant. Så begge må være i spil til wing backen og CM.

Det giver pludselig også mening at have både julle og TK i backup når vi spiller med 3 midtstoppere - og vi kan have alle 3 med som har høj klasse. Lassen og Munks kan også begge spille der. Munks har prøvet det i FCM. Og begge kan bruges som wingback, men må være røget lidt bag i køen. Generelt er jeg dog ikke så vild med Munks hovedspil. Hvis der kommer et fint bud på ham synes jeg bare man skal sælge her halvvejs i kontraktperioden. Men ellers fin ærlig type at have.

Fremme er der ingen diskussion PM, Dawid, Jon og Gift satses der klart på. Nu får Gift ny vind og chance så må vi se. Albert kan måske komme lidt i klemme i det støre puslespil, men omvendt også få nye muligheder. Kan i hvert fald spille alt fra wingbacks, hængende angriber, 10er, 8er.

Spændende uanset. Og vi trængte til at ryste posen efter et et 2021 hvor vi ikke har lavet nok mål.
 
Nogen der har læst stiftens bud på fordele og ulemper ved formationsskiftetet?
I store træk:
Det er en powerformation
Kræver meget fysisk af wingbacks + centrale midtbanespillere
Bundu og Ankersen passede til den tidligere taktik, Links og Jon passer meget bedre i den nye
Vores centrale midtbane er ikke perfekt til taktikken - Olsen skal udfylde en felt-til-felt rolle og bevæge sig i flere offensive rum
Man ender hurtigt i undertal hvis bolden smides væk på egen banehalvdel (men det sker selvfølgelig ikke med vores boldsikkerhed :D)
Yann er født til rollen
Vi har masser af gode centerforsvarere, så fornuftigt at have tre.
Kurminowski, Links, Jon og Kahl virker oplagte til den nye formation
 
I store træk:
Det er en powerformation
Kræver meget fysisk af wingbacks + centrale midtbanespillere
Bundu og Ankersen passede til den tidligere taktik, Links og Jon passer meget bedre i den nye
Vores centrale midtbane er ikke perfekt til taktikken - Olsen skal udfylde en felt-til-felt rolle og bevæge sig i flere offensive rum
Man ender hurtigt i undertal hvis bolden smides væk på egen banehalvdel (men det sker selvfølgelig ikke med vores boldsikkerhed :D)
Yann er født til rollen
Vi har masser af gode centerforsvarere, så fornuftigt at have tre.
Kurminowski, Links, Jon og Kahl virker oplagte til den nye formation
Tak :)

Ja Zach, FB, Albert (men fylder måske for lidt) og Hvidt har masser af motor til CM - ingen tvivl, er også lidt i tvivl om NP og PO trods fin motor kommer helt derop i antal km og intensive løb. Pudsigt nok de to som spillede første gang. Men det handler naturligvis heller ikke om at løbe flest km, hvis de løbes forkert.
 
3-4-3 kan noget - derfor spiller mange store hold pludselig denne model. Jeg kan også godt se den permanent i AGF.

Men den gør wingbacks'ne til de bærende spillere offensivt. Der havde Diks og Højer nok været federe end Kahl og D'Alberto - ved første øjekast..
 
Top