New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
Ja det virker med Fatahs forfremmelse, Friis' daværende rolle, og nu Dennis Pedersen, der sammen med Fatah skal sikre, at vi finder talenter derude omkring klubben, og udvikler dem til en grad så de kan tage skridtet op på førsteholdet, og så rent faktisk slå igennem på superliganiveau, og forhåbenligt endnu mere. Det er ikke bare noget man regner med sker automatisk. Der investeres kraftigt i teamet der skal sikre det, og det er så fedt.
Jeg er også sikker på at akademiet kommer til at ændre udviklingen i klubben. AGF er vel den sidste klub i superligaen som mangler et akademi, og det til trods for at Aarhus traditionelt ikke producerer specielt mange talenter ifht. andre dele af landet.

Det bliver rigtigt godt at få unge talenter ind fra andre dele af landet, jeg synes man har hørt mange historier om store aarhusianske fodboldtalenter med en lovende fremtid, der besluttede sig for at de hellere ville feste og være sociale med vennerne end at forpligte sig til et liv som elite fodboldspiller.

Man kender det også fra f.eks. Universitetet, hvor studerende fra udlandet, eller andre dele af DK, ikke har et stor socialt netværk i byen, og derfor har lettere ved at begrave sig i studier (i hvert fald i et stykke tid ;)).

Lad os få et talentmiljø i klubben hvor alt handler om at blive en bedre fodboldspiller, det hjalp Mikkel Duelund og Victor Fisher at komme til sådan et miljø, og det kan man også bygge op i AGF.
 

NOOOO!! Jeg ved det er en lille ting. Men for helvede hvor er det nedslående at man ikke engang kan følge sit fodboldhold i denne tid. Jeg får spat. Og AGF har indtil nu været en af de vigtigste ting for mig ift at opretholde en form for normalitet.

Aarh... come on. Kan man virkelig ikke nå at få det på plads på over et døgn? Men ok ... med de totalbilleder de brugte sidst, kunne man alligevel ikke se andet, end der var spillere på banen, men om de også havde en bold, var ikke helt tydeligt 😂.
 
Aarh... come on. Kan man virkelig ikke nå at få det på plads på over et døgn? Men ok ... med de totalbilleder de brugte sidst, kunne man alligevel ikke se andet, end der var spillere på banen, men om de også havde en bold, var ikke helt tydeligt 😂.
Hele kampen optages alligevel jo. Ellers kunne de ikke lave sammendrag. Så det er live-streaming-delen der aflyses. Og at se en træningskamp mange timer efter den er spillet er jo ikke det samme. Så vil mange nok hellere bare se målene.
Men når jeg ser en træningskamp, så er det ofte nogle helt andre ting jeg holder øje med. Mod Viborg: Hvordan gjorde Brandhof det. Hvad med Gersbach der var tilbage fra skade? Jevtovic fra start, hvordan mon de går sammen med reserverne. Hvad med den nye hurtigløber-rolle omkring 9'eren, hvordan går det?

Og kun målet til 2-2 har noget med det ovenstående at gøre, og viser jo bare 1 gang hvor det gik rigtig godt.
 
Ja der er vel masser af filmudstyr, de klipper jo også noget sammen de kan se på bagefter, men det egner sig nok bare ikke til en liveudsendele. Det kunne ellers være interessant nok at se det lidt fra oven. Det er ærgerligt, men det er klart den styre frygt er for at der bliver problemer med afviklingen af Superligaen.
 
Og at se en træningskamp mange timer efter den er spillet er jo ikke det samme. Så vil mange nok hellere bare se målene.
Men når jeg ser en træningskamp, så er det ofte nogle helt andre ting jeg holder øje med. Mod Viborg: Hvordan gjorde Brandhof det. Hvad med Gersbach der var tilbage fra skade? Jevtovic fra start, hvordan mon de går sammen med reserverne. Hvad med den nye hurtigløber-rolle omkring 9'eren, hvordan går det?
Egentlig er det også de ting der interesserer mig mest ved træningskampene, hvordan nogle enkelte spillere gør det. Og det er egentlig samtidig et argument for, at det er ligegyldigt om jeg ser det senere. Men det er tit noget andet end "højdepunkter" (mål) der er interessant for mig. Når superligaen starter handler det til gengæld næsten kun om de højdepunkter.
 
Nå men det er jo fint. DEt er også sidste chance for ham her i foråret, hvis han skal vise at vi kan satse på ham efter Højer. JEg har nok været hans største kritikker. JEg har troet at han var ved at være invalid. Men det er da fedt hvis han kan komme i gang og endelig betale lidt tilbage. Pokalkampene er lige til ham. Og med den store trup vi har, så tror jeg det er fint med dobbeltkampe i pokalen. Det kan give spilletid til Gerbach, Backman, Hvidt, AA, MJ, Jevtovic, Munksgaard, Eskelinen og hvad vi vi ellers har af spillere der ikke starter inde i Superligaen.
 
Nå men det er jo fint. DEt er også sidste chance for ham her i foråret, hvis han skal vise at vi kan satse på ham efter Højer. JEg har nok været hans største kritikker. JEg har troet at han var ved at være invalid. Men det er da fedt hvis han kan komme i gang og endelig betale lidt tilbage. Pokalkampene er lige til ham. Og med den store trup vi har, så tror jeg det er fint med dobbeltkampe i pokalen. Det kan give spilletid til Gerbach, Backman, Hvidt, AA, MJ, Jevtovic, Munksgaard, Eskelinen og hvad vi vi ellers har af spillere der ikke starter inde i Superligaen.
Det var dog lidt skuffende at ham og Jevtovic ikke viste eksempler på det gode samarbejde som der tales om. Jeg havde håbet at det ville blive lidt ligesom med Højer og Ankersen i sidste sæson, men det var der ikke tegn på overhovedet mod Viborg, de kan dog stadigvæk komme.
 
PC bliver på lønningslisten i AGF til hans opsigelse træder i kraft: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...c-nedbrud-en-realitet-agf-afviser-fck/8432995

Det lyder udmærket uden at vide hvilke beløb vi taler om. Det er jo ikke kun en sparet løn for os, men en situation hvor vi svækkes og de styrkes, hvor vi mister muligheden for at spørge ham hvis det bliver aktuelt i det her transfervindue og hvor de styrkes yderligere ved at få ham ind på kontoret med det samme. Det skal en konkurrent i ligaen selvfølgelig betale et eller andet for. Man kan dog sige overskriften er lidt misvisende, når det er AGF som har givet dem et tilbud som de så afslår.
 
Nå men det er jo fint. DEt er også sidste chance for ham her i foråret, hvis han skal vise at vi kan satse på ham efter Højer. JEg har nok været hans største kritikker. JEg har troet at han var ved at være invalid.
Jeg forstår ikke rigtig, at man kan være kritiker af en skadet spiller. Du får det til at lyde som om han har forsøgt at pjække fra sit arbejde. Han har tværtimod fået meget ros for at være seriøs og virkelig villet give den en skalle. Det har da været en utrolig sur situation for ham. Men han er 23 år og tilsyneladende over skaden nu. Så der er potentielt masser af fremtid i ham. Men man tager nok ikke nogen chancer med ham lige nu. Lad os se ham bygge formen op og få nogle indhop/pokalkampe i foråret og forhåbentlig er han så klar til den nye sæson og en forlængelse af kontrakten.
 
Jeg forstår ikke rigtig, at man kan være kritiker af en skadet spiller. Du får det til at lyde som om han har forsøgt at pjække fra sit arbejde. Han har tværtimod fået meget ros for at være seriøs og virkelig villet give den en skalle. Det har da været en utrolig sur situation for ham. Men han er 23 år og tilsyneladende over skaden nu. Så der er potentielt masser af fremtid i ham. Men man tager nok ikke nogen chancer med ham lige nu. Lad os se ham bygge formen op og få nogle indhop/pokalkampe i foråret og forhåbentlig er han så klar til den nye sæson og en forlængelse af kontrakten.
Selvfølgelig kan han ikke gøre for at han er skadet, men derfor kan jeg da godt være skuffet over at vi har spiller der næsten ikke har spillet i to år. Det kan godt være "kritik" er det forkerte ord, men som tiden er gået har det været en dårlig investering for os.
 
Selvfølgelig kan han ikke gøre for at han er skadet, men derfor kan jeg da godt være skuffet over at vi har spiller der næsten ikke har spillet i to år. Det kan godt være "kritik" er det forkerte ord, men som tiden er gået har det været en dårlig investering for os.
Jeg er med på at det har været frustrerende, men det er vel "kun" et år han har været ude? Han spillede i hvert fald pokalkampene i efteråret 2019. Problemet, når Gersbach har været klar, har også været at Højer har været så dominerende og at vi samtidig har haft stærke Diks på leje, som ikke har kunnet spille 100%, så vi nærmest altid har haft to højrebacks i kamptruppen (hvor Diks kunne tage venstre back i løbet af en kamp, hvis Højer blev skadet).
 
Det lyder udmærket uden at vide hvilke beløb vi taler om. Det er jo ikke kun en sparet løn for os, men en situation hvor vi svækkes og de styrkes, hvor vi mister muligheden for at spørge ham hvis det bliver aktuelt i det her transfervindue og hvor de styrkes yderligere ved at få ham ind på kontoret med det samme. Det skal en konkurrent i ligaen selvfølgelig betale et eller andet for. Man kan dog sige overskriften er lidt misvisende, når det er AGF som har givet dem et tilbud som de så afslår.
Med fx flere folk frem og tilbage til Viborg og Silkeborg så har jeg egentligt indtrykket af, at AGF pt er i 'good standing' mange steder, og at Fournais & co lægger vægt på at have et godt, professionelt forhold rundt omkring i de andre klubber. I tilfældet over for FCK har man en helt anden tilgang.

Jeg synes, at det (med rette!) siger noget om selvforståelsen i klubben pt, og i øvrigt også noget om, at FCK ikke har den position i dansk fodbold, de havde for bare et par år siden.
 
Med fx flere folk frem og tilbage til Viborg og Silkeborg så har jeg egentligt indtrykket af, at AGF pt er i 'good standing' mange steder, og at Fournais & co lægger vægt på at have et godt, professionelt forhold rundt omkring i de andre klubber. I tilfældet over for FCK har man en helt anden tilgang.

Jeg synes, at det (med rette!) siger noget om selvforståelsen i klubben pt, og i øvrigt også noget om, at FCK ikke har den position i dansk fodbold, de havde for bare et par år siden.
Fournais specifikt virker også som en der er svært at have et dårligt forhold til, men det tror jeg også han og JN mv lægger vægt på og det er ikke uvæsentligt hvis det lykkes at det blive det klare førerhold i Vestdanmark. Det er lidt samme problemstilling som AGF har haft ift byens andre klubber og der er mange ting der er nemmere hvis der er et godt forhold. Jeg forestiller mig nu også samtalerne med FCK er foregået godt og professionelt, de kan de jo godt selvom man ikke kan blive enige om en aftale. Der er selvfølgelig et andet styrkeforhold selvom FCK fortsat økonomisk er langt langt foran - vi føler os i det mindste ikke pressede til at spare en løn eller tage en symbolsk betaling. Ift Silkeborg er det svært at vide hvordan de ser på at vi henter en medarbejder der, men det er nok lidt som for os ift FCK, at man også accepterer at det er et skridt op for vedkommende.
 
Jeg forestiller mig nu også samtalerne med FCK er foregået godt og professionelt, de kan de jo godt selvom man ikke kan blive enige om en aftale.
Jeg har bestemt heller ikke grund til at tro andet, og der var mere en observation end en kritik.

Jeg får bare fornemmelsen, at der i andre tilfælde er et "Det er vigtigt med en god forbindelse, for vi skal jo nok handle med dem igen", mens der ift FCK ikke er samme forventning. Altså, at man i hvert fald i Aarhus ikke ser et behov for at etablere nogen særlige broer for fremtidige skifter. Og at de dage, hvor AGF kunne aftage FCK-reserver som Hjalte Nørregaard er forbi, og hvis der skal spillere/stab den anden vej, så bliver det ikke gratis.
 
Jeg har bestemt heller ikke grund til at tro andet, og der var mere en observation end en kritik.

Jeg får bare fornemmelsen, at der i andre tilfælde er et "Det er vigtigt med en god forbindelse, for vi skal jo nok handle med dem igen", mens der ift FCK ikke er samme forventning. Altså, at man i hvert fald i Aarhus ikke ser et behov for at etablere nogen særlige broer for fremtidige skifter. Og at de dage, hvor AGF kunne aftage FCK-reserver som Hjalte Nørregaard er forbi, og hvis der skal spillere/stab den anden vej, så bliver det ikke gratis.
Ja, sat lidt på spidsen kan man jo sige det på den måde, at vi har et mål om ikke at have det samme venlige forhold til FCK - forstået på den måde, at vi vil være i en direkte konkurrencesituation. Selvfølgelig stadig professionelt og med indbyrdes respekt, men det er klart at det er noget andet end ift mindre jyske klubber, der stadig er konkurrenter, men hvor man grundlæggende ikke kæmper om de samme placeringer og hvor skifter er mere naturlige ift karrierens udvikling den ene eller anden vej.
 
Jeg har bestemt heller ikke grund til at tro andet, og der var mere en observation end en kritik.

Jeg får bare fornemmelsen, at der i andre tilfælde er et "Det er vigtigt med en god forbindelse, for vi skal jo nok handle med dem igen", mens der ift FCK ikke er samme forventning. Altså, at man i hvert fald i Aarhus ikke ser et behov for at etablere nogen særlige broer for fremtidige skifter. Og at de dage, hvor AGF kunne aftage FCK-reserver som Hjalte Nørregaard er forbi, og hvis der skal spillere/stab den anden vej, så bliver det ikke gratis.
Jeg tænker da også at jo længere tid William Kvist sidder i sportsdirektør stolen i FCK, des mere komfortabel bliver han i den, og jo vanskeligere bliver det for PC at overtage den.

Det er bestemt sandsynligt at PC ikke får arbejdsro når han starter 1. April, og at WK vil blande sig og forstyrre PC’s arbejde. Det er altid godt når en konkurrent, får den værst tænkelige begyndelse på “en ny start”, og det synes jeg godt der kan være tegn på, med WK’s “forelskelse” i sportsdirektør stillingen. PC skal ikke begå mange fejl før WK begynder at møve sig ind på stillingen, og WK er bestyrelsesmedlem og kan vel ret nemt fyre PC - ikke en specielt fed situation for PC - men fint for AGF og andre konkurrenter til FCK.
 
Forhandlingerne mellem AGF og FCK omkring PC virker til at være været professionelt håndteret fra AGF, LF er erhvervsmand til fingerspidserne og håndtere sådanne spørgsmål som så meget andet. Det er også derfor der er sluppet meget lidt ud fra AGF omkring sagen, selv JN henviser hvergang til LF.

Polemikken opstår når WK blander sig, jeg er mere og mere overbevist om at FCK har skudt sig i foden ved at lade WK optræde på slap line. Nu var der så igår et klip hvor han mener AGF er pigefornærmede, og selve klippet viser en person som optræder arrogant og macho. Jeg er sikker på hardcare FCK fans vil synes det er fedt, mens en del andre vil tænke sit om mandens udtalelse og opførsel, når man tænker på han sidder i FCK´s bestyrelse. Og tænker man tilbage på FCK´s hykleri omkring Nicolai Poulsen´s udtalelser omkring Fischer´s optræden som en pige, så bliver det bare for dumt.

Så er der PC, jeg ville begynde at kigge mig over skulderen, for når WK udtaler han ønsker sportschef rollen, så er PC på usikker is. Det er bare ikke nemt i en politisk organisation, hvor andre i hierakiet ønsker din stilling. Dem som husker da Michael Laudrup var træner i Moskva, der blev han fyret efter nogen tid, og sportschefen overtog trænerrollen. Det samme skete for Michael Laudrup i Swansea, hvor Garry Monk overtog.

Vi har nok ikke hørt det sidste fra FCK, de har en dum sammensætning i ejerskabet (Lars Seier), en kluntet formand i Bo Rydahl (qua fyringen af Ståle), en klovn i WK (kaffegate og pigeudtalelsen). Så må vi se om Thorup, PC og Selles kan opveje de negativer. Det bliver spændende. :)

/Aske
 
Ja, sat lidt på spidsen kan man jo sige det på den måde, at vi har et mål om ikke at have det samme venlige forhold til FCK - forstået på den måde, at vi vil være i en direkte konkurrencesituation. Selvfølgelig stadig professionelt og med indbyrdes respekt, men det er klart at det er noget andet end ift mindre jyske klubber, der stadig er konkurrenter, men hvor man grundlæggende ikke kæmper om de samme placeringer og hvor skifter er mere naturlige ift karrierens udvikling den ene eller anden vej.
Jeg tror, at vi ser tingenge på helt samme måde her. Jeg synes bare, at det er bemærkelsesværdigt. Tænk på, hvor absurd den (af mig) kursiverede sætning havde virket for bare 24 måneder siden!
 
Top