New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
Hvis jeg i øvrigt lige skal komme med et halvsurt opstød midt i alt det gode der sker omkring klubben, så er jeg ikke så vild med den opdatering man har lavet af agf.dk. Måske er det bare mig der ikke kan finde ud af at navigere på siden eller måske er den indholdsmæssigt ikke helt på plads endnu, men jeg ledte f.eks. lige efter U-19 truppen og nyheder om U-19 - forgæves. Det er heller ikke godt, at man ikke har bevaret et arkiv/link til gamle sider, så alt hvad man finder på google ikke længere findes. Selv forholdsvis nye nyheder er bare pist væk nu. Men ellers har siden da fået et designmæssigt løft.
Håber du sender det til AGF også.
For det er HÅBLØST at de ikke bevarer arkivet. Det bruger fans, medier/presse jo konstant.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Apropos bænk - så har Tøffe en holdning til den nuværende "smalle" bænk i AGF


Han har også lidt statistik:
Jeg tror ikke, at svaret skal findes i tallene, men lad os tage dem alligevel.


  • I sidste sæson havde AGF en scoringsprocent på 15,1 pct. I denne sæson er den 14,6 pct.
  • AGF havde bolden 45,9 pct. af tiden i sidste sæson. I denne sæson er tallet 44,8 pct.
  • I sidste sæson var AGF det hold med næstflest afslutninger. De er nummer tre i denne.
  • 43,3 pct. af afleveringerne var fremadrettede i sidste sæson. Tallet i denne sæson er 43,5 pct.
  • De scorede i gennemsnit 1,61 mål per kamp i 2019/20. Det aktuelle tal er 1,50.
  • Endelig lukkede de i snit 1,14 mål ind per kamp i sidste sæson. I 2020/21 er det 1,17.
Når nu tallene ikke giver mig en forklaring, må jeg bruge mine egne øjne.


Der er dog en statistik, der bekræfter mig i det, jeg ser - nemlig at man i denne sæson som hold har løbet fem kilometer mindre i snit per kamp.


Det fortæller mig, at AGF ikke spiller med samme energi og friskhed som i sidste sæson.
 
Sjældent enig med Tøffe. Spillefilosofisk er der ingen ændringer, spilleren formår endda næsten at udføre filosofien som i sidste sæson, men jeg ser heller ikke den samme energi også set over hele sæsonen.

Som tidligere nævnt rammer det bare AGF hårdere end så mange andre hold, fordi spillestilen er så afhængig af spillerne fysisk og mentalt er på toppen, men det falder altså også tilbage på DN, som ikke har formået at rotere nok og nok også har givet for lang snor til underpræsterende spillere bl.a Blume og Thor.
 
Sjældent enig med Tøffe. Spillefilosofisk er der ingen ændringer, spilleren formår endda næsten at udføre filosofien som i sidste sæson, men jeg ser heller ikke den samme energi også set over hele sæsonen.

Som tidligere nævnt rammer det bare AGF hårdere end så mange andre hold, fordi spillestilen er så afhængig af spillerne fysisk og mentalt er på toppen, men det falder altså også tilbage på DN, som ikke har formået at rotere nok og nok også har givet for lang snor til underpræsterende spillere bl.a Blume og Thor.
Sæsonen har også været meget komprimeret. Vi startede først sæsonen 14. september og spillede helt indtil jul. Vinterpause kun på godt en måned og rigtig mange opslidende vinterkampe. Samtidig skal sæsonen være slut sidst i maj. Det koster energi - og måske mere for et hold som AGF. Vi var endda så "dumme" at spille os helt frem til semifinalerne i pokalen.
 
Og så er det jo lidt marginaler og en hel masse små ting til sammen der gør at vi ikke har tur i den og ligger til guldet (skrev 13-14 punkter den anden dag), men hey Tøffe & Co vi ligger jo samme sted som sidste år!

Måske er det mest forventningerne der er blevet lige lovlig høje
 
Sæsonen har også været meget komprimeret. Vi startede først sæsonen 14. september og spillede helt indtil jul. Vinterpause kun på godt en måned og rigtig mange opslidende vinterkampe. Samtidig skal sæsonen være slut sidst i maj. Det koster energi - og måske mere for et hold som AGF. Vi var endda så "dumme" at spille os helt frem til semifinalerne i pokalen.

Vi startede sæsonen mod Honka 27. august - lang tid før de andre superligahold.

Lorte Randers spillede sidste kamp i 19/20 den 19. juli og startede suppen 13. september.
AGF spillede sidste kamp i 19/20 den 29. juli og startede EL kampagne 27. august.

Det gør en forskel.
 
Jeg tænker at den største grund til at ikke har set farligere (bedre) ud i år er den store mangel på kvalitet på fløjene. I år har vi reelt kun 2 fløje der kan tilbyde noget på banen. Sidste år havde vi 3 i Jon, Ankersen og Bundu. Og når de to vi så har i år end ikke er lige så gode som Bundu, og nok ikke engang som sidste års Ankersen, så giver det problemer. Der er simpelthen ikke nogen til at presse hverken Jon eller Links og begge har spillet alt for meget i forhold til deres bidrag berettiger. Alt for mange minutter og alt for lidt output. Når man så tilføjer en meget kort sommerferie og en endnu kortere vinterpause, så koster det. Pilen peger mere på PC og JN end den peger på DN, for det er ikke helt nemme betingelser han har fået, hvis man håbede på mere end blot top-6.

Heldigvis sikrede DN minimum top-6 så vi kan bygge videre, og det lader til, at bestyrelsen og JN har fået øjnene op for, at truppen trænger til reelle forstærkninger og ikke bare fyld.
 
Heldigvis sikrede DN minimum top-6 så vi kan bygge videre, og det lader til, at bestyrelsen og JN har fået øjnene op for, at truppen trænger til reelle forstærkninger og ikke bare fyld.


Det er jo ikke rigtigt.

PO blev hentet for et rekordbeløb, Jevtovic var helt sikkert set som Ankersens afløser og så blev Grabara lejet igen. Det er altså 3 spillere som alle skulle regnes for reelle forstærkninger og ikke bare fyld. Så kan vi diskutere herfra og til end of day om, vi har fået valuta for pengene, men det ændrer ikke en tøddel på, der blev hentet reelle forstærkninger.
Der blev brugt penge også rigtig mange penge efter AGF forhold i form af transfer og lønudgifter.
Jeg er ved på, du er meget lidt imponeret over PCs ageren i sommervinduet, men det er ikke rimeligt, du anklager PC for at hente fyld og ikke adressere problemerne.
Med til snakken hører også, man gerne ville se om Lunding og Kaastrup kunne tage skridtet, i det lys nytter det jo ikke noget at købe spillere.

Vintervinduet er til gengæld en anden snak, men her kommer vi bare ikke udenom, det vindue var ekstrem på den negative måde pga. Corona. Ses ved at PL klubberne aldrig har brugt så lidt penge i et vindue som i januar og der blev sat rekord i antal af lejede spillere i hele Europa.
 
Man kan også tilføje at kanterne sidste sæson blev besat af en Ankersen med ca. 20 kampes måltørke, Bundu der var meget skadet i foråret og Jon der var vores farligste mand. Han er her endnu. Men enig vi må forvente flere mål fra alle vores kanter og der er numerisk mange. Men også fra 8er især, samt lidt fra forsvaret og 6er.

Men igen 3 mål adskiller os fra 2. pladsen, og 5 mål fra fcm
Værre er det ikke...
 
Vintervinduet er til gengæld en anden snak, men her kommer vi bare ikke udenom, det vindue var ekstrem på den negative måde pga. Corona. Ses ved at PL klubberne aldrig har brugt så lidt penge i et vindue som i januar og der blev sat rekord i antal af lejede spillere i hele Europa.
Og så manglede PC netop også. Man kan sige der bliver arbejdet på tingene i så lang tid at PC’s ageren i klubben også rakte ind i vintervinduet, og JN er ikke den værste at have til lige at tage over, men det kan jo godt have ramt os lidt. Vi hentede MJ og ham har man nok haft kig på et stykke tid, men Arzani var vel en Ørskov havde kendskab til og et andet problem i det her vindue var muligheden for at scoute spillerne på normal vis. Det er godt nok ikke nemt at konstatere ret meget ift MJ og DA og om man bare har været uheldig med skader, der også har ramt ST, men man kan da i hvert fald konstatere at man forsøgte at adresse problemet på fløjene. Så spørgsmålet er om der er nogen der er specielt skyldige.

Uanset hvordan går i den her sæson kan man konstatere at der skal bruges flere penge hvis vi skal være permanent med i medaljekampen. Med det nuværende budget kan vi ikke forvente mere end hvad vi ser i år og at der ikke skal så meget til før vi også ryger et par pladser ned i stillingen.
 
Jeg synes bare ikke PC sommervindue var specielt godt, eftersom han efterlod os i en meget dårlig position på fløjene der er så en vital del af vores spil og en stor succes sidste sæson. Jeg vil holde fast i at der er fyldt på med for mange spillere af tvivlsom kvalitet siden sidste sæson. Det er reelt kun Grabara og PO der er tilføjet som forstærkning i forhold til sidste sæson. I forhold til PO skal det også tages in mente at man mistede en profil i Amini så det er mere 1:1.
 
Jeg synes bare ikke PC sommervindue var specielt godt, eftersom han efterlod os i en meget dårlig position på fløjene der er så en vital del af vores spil og en stor succes sidste sæson. Jeg vil holde fast i at der er fyldt på med for mange spillere af tvivlsom kvalitet siden sidste sæson. Det er reelt kun Grabara og PO der er tilføjet som forstærkning i forhold til sidste sæson. I forhold til PO skal det også tages in mente at man mistede en profil i Amini så det er mere 1:1.
Ja, der er to vinduer her og sommervinduet har jo også stor indflydelse på hvor vi står nu. Vintervinduet får en del fokus fordi det resultatmæssigt gik fint nok i efteråret, men når vi sender et par fløjprofiler videre, Bundu og Ankersen, selvom det mod forventning var sidstnævnte der var vigtigst i afslutningen var det ret afgørende at der blev fundet en god erstatning hvor man indtil videre ser ud til at have ramt ved siden af med Jevtovic. Det er så også skidt hvis man kan se det efter efteråret og man kikser igen med det man forsøger at addressere det med.
 
Tja PC har vel selv svaret på det, i sommerkampene så Links ud til at brænde igennem, så fik han en skade, ligesom Milan også fik en skade da vi var på EC-tur. Jon alm svingende og formnedgang. Albert gjorde det vildt stærkt i starten af sæsonen på kanten (og nu igen).

Læg dertil

Kaastrup retur i sommer, men udlejet til Viborg og evt. Lunding til vinter sammen med Kaastrup (begge blev så solgt)

Så man tænkte vel det ville være spild at hente den ellers planlagte, med tanke på de 4 skulle have spilletid (plus ST som også skulle have spilletid, Ihler på vej efter debut i juni, Diks-finten, Anbo mulighed også).

Da det ikke fungerede hentede man Arzani og MJ primært 9er og lidt kant også - men begge skadet.
 
Top