New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
Spørgsmålet er om vi overhovedet får det bedste ud af de spillere vi holder hjemme.
Jeg kan huske hvordan jeg selv præsterede og havde det med en tidligere arbejdsplads, da jeg ikke kunne få fri til nogle ting der betød meget for mig.
 
Ja det er er der en pointe i, og de to aussier og Gift kunne vel også få lov at købe sig fri en måned, hvis man som i gamle dage lige kunne leje en spiller for en måned et andet sted. Problemet er nok at man i dag skal skrive kontrakt med en for et halvt år, og Gift vil næppe afstå et halvt års løn (eller dele i porten med 3 måneders løn) for at få fri? Noget andet er så det kunne være en investering i Gift, tænk hvis han nu kunne sælge sig selv via OL, plus han er en glad mand i AGF når han er tilbage. Noget helt andet er det er relativt begrænset tab at skulle undvære dem.
 
Sandsynligheden for at Gift kunne sælge sig selv til OL vil jeg vurdere til at være ekstrem lille. Jeg tænker også det er lidt noget vrøvl fra agenten. Naturligvis er Gift nok skuffet, men mon ikke det er en samtale man har haft igennem længere tid med Gift, så han ikke tror han skal afsted men pludselig bliver ringet op af AGF mens han står i lufthavnen med en pakket kuffert.

Og jeg er slet ikke sikker på, at Duncan og Gersbach ville være med i truppen, taget i betragtning at de ikke har spillet fodbold i umindelige tider. Gersbach kan vel slet ikke rejse helt til Tokyo uden at blive skadet undervejs:(

Gift er hverken den første eller sidste spiller der bliver nægtet rejse til OL, og da slet ikke når det ligger midt i en travl opstart. Han er i forvejen på kanten af holdet, så med lidt forstærkning så er hans vej til spilletid pludselig lang hvis han først slutter sig til klubben i anden halvdel af august. For sin egen karrieres skyld, så kan det vise sig at være en bjørnetjeneste at tage afsted til OL og vende hjem til kulden på bænken og sporadiske indhop.
 
Super interessant valg. Må håbe han kommer med nogle nye idéer og han ikke har taget for meget af Hodgsons stil med, som ikke just er séervenligt :)
 
Må håbe han kommer med nogle nye idéer og han ikke har taget for meget af Hodgsons stil med, som ikke just er séervenligt :)

Jeg kan godt li Crystal Palace's stil. men jeg er også så gammel, at jeg har set tipsfodbold og foretrækker old school engelsk fodbold fremfor det rigmandsshow man har i dag.

Det lyder for mig som et perfekt valg.
 
Umiddelbart virker det da som et skridt ned at gå fra First Team Coach i Premier League til assistenttræner i Superligaen. Eller måske har jeg ikke helt styr på begreberne? Det kan være han er blevet stillet i udsigt, at han skal tage over efter David Nielsen?
 
Ja det er fedt nok. Lyder som cool type. Vel ca. det Sønderjyske hentet som cheftræner. Frygter han er kørt i stilling som kommende chef.

I meddelsesen ligger de fokus på at han skal udvikle måden vi forsvarer på, men især også måden vi træner på/træningskulturen.

Mon JN har fundet sin nye Colin Todd?
 
David har vel uanset max 1-2 sæsoner tilbage i AGF. Readington lyder da sindssygt spændende at have i baghånden.
 
Jeg hæfter mig ved at han også har været med i udviklingen af talenter i Crystal Palace. Så han ved altså noget om fødekæden og hvordan man gør spillere klar til livet som professionel. Og så ved han noget om, hvad der kræves på øverste hylde i spillet; det kan ikke være skidt.
Jeg troede imidlertid at defensiven faktisk var Davids område, men dér kan jeg selvfølgelig have taget fejl.
 
Uden at vide noget som helst om ham, kan jeg godt lide kombinationen af at komme fra Premier League (alt andet lige med mange erfaringer og formentligt et nyt, friskt internationalt perspektiv) og så netop komme fra Crystal Palace, med de Roy Hodgson og old school-konnotationer, det nu indebærer.

Det virker på samme tid nyt og ambitiøst samt solidt og back-to-basics.
 
Hvorfor nu det?

Hvis han er dygtig nok og passer på profilen, er det vel kun positivt at have DN's afløser parat i god tid?

David har vel uanset max 1-2 sæsoner tilbage i AGF. Readington lyder da sindssygt spændende at have i baghånden.
Lidt som en joke.
Min plan jo er at David skal blive til vi vinder et mesterskab igen :D
Så han har nok lidt travlt.

Og ja, mon ikke JN har fundet sin nye Colin Todd?
 
Hvorfor nu det?

Hvis han er dygtig nok og passer på profilen, er det vel kun positivt at have DN's afløser parat i god tid?
Når han kommer fra det job han gør, så har han givetvis også haft muligheder for at blive cheftræner et sted. Så det er nok et aktivt valg, at han helst vil være assistent frem for cheftræner. Det er der jo (forståeligt nok) nogen der foretrækker.
 
Synes det er spændende AGF går nye veje, og vi har gode erfaringer med spansk input. Det er jo ikke en total sats vi har stadig Karlsen og David - og iøvrigt spændende om David skal videre om 1-2 år til en stor klub, eller om han bliver kongen af Århus som Otto Rehagel der genskabte Bremen og var der i 14 år. Synd de er nede nu. Også HSV. Nordtysk fodbold lider.
 
Synes det er spændende AGF går nye veje, og vi har gode erfaringer med spansk input. Det er jo ikke en total sats vi har stadig Karlsen og David - og iøvrigt spændende om David skal videre om 1-2 år til en stor klub, eller om han bliver kongen af Århus som Otto Rehagel der genskabte Bremen og var der i 14 år. Synd de er nede nu. Også HSV. Nordtysk fodbold lider.
Men med Bremen, HSV og Schalke nede samt Nürnberg og Hannover giver det en masse interessante kampe i Hamborg og Bremen for os danske fans.

Edit: Men jeg er helt enig. Det er synd for både HSV der ikke kan rykke op, Werder der skal til at bygge op igen og Schalke. Jeg tror dog umiddelbart Schalke har ret godt af turen som klub. Lidt ligesom vi havde 'godt af' den første nedrykning i 2006.
 
Men med Bremen, HSV og Schalke nede samt Nürnberg og Hannover giver det en masse interessante kampe i Hamborg og Bremen for os danske fans.

Edit: Men jeg er helt enig. Det er synd for både HSV der ikke kan rykke op, Werder der skal til at bygge op igen og Schalke. Jeg tror dog umiddelbart Schalke har ret godt af turen som klub. Lidt ligesom vi havde 'godt af' den første nedrykning i 2006.
Jeg tror sgu ikke nogen klub har godt af en nedrykning. De ændringer man skal lave kunne man lige så godt lave i øverste række med de fordele der hører til økonomisk og mht tiltrækning. JEg tror bestemt det er en skrøne at en klub skulle have godt af en nedrykning.
 
Jeg tror sgu ikke nogen klub har godt af en nedrykning. De ændringer man skal lave kunne man lige så godt lave i øverste række med de fordele der hører til økonomisk og mht tiltrækning. JEg tror bestemt det er en skrøne at en klub skulle have godt af en nedrykning.
Nej, jeg tror som sådan vi er meget enige.
Men en nedrykning tvinger klubben til at tage nogle beslutninger og vende nogle ting, som de allerfæreste klubber af sig selv ville have kigget på, hvis man redder sig og alt kører som det plejer. Der tror jeg der er noget at vinde.
Men det er klart, vi er ude i, at de klubber det er 'godt for' er klubber der er blevet drevet uhensigtsmæssigt i mange år og derfor har godt af at få rusket op i tingene.

Og jeg er helt enig i, at det på mange måder - økonomisk og tiltrækningsmæssigt er en kæmpe ulempe.
 
Både de sportslige og økonomiske tab er for store ved nedrykning i dag, og sætter også spor fremad i tiden. Men naturligvis er der noget rigtigt i, at det måske tvinger nogle klubber i ud talentsatsning og man får ryddet op i trup og ledelse.

Ja det er stærk 2. bundesliga med nogle vildt store hold. Alle klubber kommer fra byer i århus-odense og op - til større end Kbh. Den liga og championship er virkelig stærke anden ligaer.
 
Top