New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
Synes alle fremtidige spillere skal have indføjet en mundtlig passus i kontrakten at de ikke kommer til fck, fcm, bif - med mindre de byder 30-50% mere end et salg til udlandet kan indbringe, så hellere sælge billigere eller vente.

Der er også noget branding i IKKE at sælge til de 3.

Andre klubber ser jeg kun som relevante for vores breddespillere som Helenius osv vi ikke kan bruge - eller udlejning af talenter der skal udvikle sig som fx Horsens osv
 
Jon spiller efter nytår i The Championship (eller FCK 😡).
(min fremhævning) - hvis dét sker, så jævner jeg Kbh med jorden. Jeg gider ikke mere.
Championship eller midten af Bundesligaen/Æresdivisionen er nok rimeligt realistisk for Jon.
Jeg håber han smider halvandet år oven i kontrakten og sætter suppen i brand til foråret...så vi kan sælge ham for en pæn sjat til sommer, efter vi har vundet pokalen og sølvmedaljer ;)
 
Kan du ikke give ham et tilbud han ikke kan afslå?

Se lige de fotos i bl.a. stiften og tv billeder hvor Bundu jubler som havde han været hvid hele sit liv. Og sammenhold det med præsentations foto i FCK ... han er kommet hjem ;)

Håber og tror på at vi igen i år kan sætte os på 3-4 pladsen, tage pokalen - og næste år igen gå i top2 samt få lidt europæisk succes og så stopper det endeligt med at andre danske klubber overhovedet næves ifb vores spillere, andet end sådan med så kunne vi lige så godt byde 10 euro for Jonas Wind.

Synes faktisk vi har potentialet hvis vi får løftet højre back og PM genfinder den start han havde i AGF og vi får udviklet Kurmi (eller henter en ny super bomber til start11 som vi gjorde med pm) Og ellers holder sammen på det vi har. Bredden er fin.
 
Kan du ikke give ham et tilbud han ikke kan afslå?

Se lige de fotos i bl.a. stiften og tv billeder hvor Bundu jubler som havde han været hvid hele sit liv. Og sammenhold det med præsentations foto i FCK ... han er kommet hjem ;)

Håber og tror på at vi igen i år kan sætte os på 3-4 pladsen, tage pokalen - og næste år igen gå i top2 samt få lidt europæisk succes og så stopper det endeligt med at andre danske klubber overhovedet næves ifb vores spillere, andet end sådan med så kunne vi lige så godt byde 10 euro for Jonas Wind.

Synes faktisk vi har potentialet hvis vi får løftet højre back og PM genfinder den start han havde i AGF og vi får udviklet Kurmi (eller henter en ny super bomber til start11 som vi gjorde med pm) Og ellers holder sammen på det vi har. Bredden er fin.
Jeg skal love for at optimismen får frit løb nu :ROFLMAO: Før jeg tør drømme om en 4. plads eller mere så skal spillet på banen forbedres markant. Det er fint vi kan holde Vejle, SIF og SE fra de store chancer, men det er ikke skønne præstationer og vi har stadig kun scoret sølle 9 mål i 10 kampe. Jeg krydser fingre for at det bliver bedre med mere spilletid til Bundu og Anderson/Grønbæk partnerskabet på midten, men lige nu skal der altså meget mere til at komme op og overhale Randers/Aab. Det er ikke umuligt, men vi skal blive bedre, hvis det skal kunne lade sig gøre.
 
Det er det naturlige lige nu at spillerne tager skridtet til FCK, ligesom det var naturligt for Tengstedt og Olsen at tage skridtet til os, ligesom det er for Rinne til sommer :p , men AGF bliver et stærkere og stærkere sted at være, så jeg tror vi kommer til at se mindre af det fremover. Fx tror jeg Grønbæk og Hausner er udenfor FCKs rækkevidde.
 
Det er det naturlige lige nu at spillerne tager skridtet til FCK, ligesom det var naturligt for Tengstedt og Olsen at tage skridtet til os, ligesom det er for Rinne til sommer :p , men AGF bliver et stærkere og stærkere sted at være, så jeg tror vi kommer til at se mindre af det fremover. Fx tror jeg Grønbæk og Hausner er udenfor FCKs rækkevidde.
Ja tror også vores egne med AGF-dna er meget meget tæt på at udelukke skifte til andre danske klubber, det er nok mere dem udefra i vores klub som kunne finde på det, og nok allermest efter en tur i udlandet som Bundu i fck i foråret. Også fordi AGF ikke vil sælge til FCK. JN lagde ikke skjul på at han var lidt skuffet Stage ikke valgte at blive eller tage til udlandet. Og vi har flyttet os siden Stage. Har også godt tænkt på Rinne, men til sommer kan han max være to år i DK på forsker, så tror ikke helt vildt på det, selvom han vel er ligaens bedste set over de 4 år han har været i DK.
 
Jeg skal love for at optimismen får frit løb nu :ROFLMAO: Før jeg tør drømme om en 4. plads eller mere så skal spillet på banen forbedres markant. Det er fint vi kan holde Vejle, SIF og SE fra de store chancer, men det er ikke skønne præstationer og vi har stadig kun scoret sølle 9 mål i 10 kampe. Jeg krydser fingre for at det bliver bedre med mere spilletid til Bundu og Anderson/Grønbæk partnerskabet på midten, men lige nu skal der altså meget mere til at komme op og overhale Randers/Aab. Det er ikke
umuligt, men vi skal blive bedre, hvis det skal kunne lade sig gøre.

hehe jeg lægger jo også nogle vilde forudsætninger ind for at gå efter top2

I de 40 år jeg har holdt med AGF synes jeg det er en naturlig ambition på den lange bane at være i top3 og gå efter at vinde guld.

Enig spillet under DN er noget rod meget af tiden, sådan har det desværre altid været. Jeg har affundet mig med at det er måden vi vinder på power fodbold og lidt fodboldspil - ville ønske det var som landsholdet og tildels fcm lige omvendt med mest spil tilsat power. Selvom jeg nu også synes FCN spiller spændende.

Derfor har jeg det også sådan at fedt med David men den dag han vil noget andet, er det også en glimrende mulighed for at få en træner ind som får et hold til at sætte 3 afleveringer sammen - eller kunne spille defensivt ved at tage tempoet ud af kampen i 3-kanter. David har dog vist i perioder han gerne vil, også ved at bruge PO i 13 måneder inden vi er vendt lidt tilbage til noget kontrabold, dog ikke så meget som før. Men jeg bliver skræmt når jeg ser Alberto og Lund spille højre kant som mod VFF og Frem. I pokalfight mod Frem var det måske ikke så tosset faktisk, og tanken var vel den samme i Viborg i en herrefight. Men kikset der. Totalt ufarligt.

Jeg tænker sagtens vi kan nå 3-4 pladsen, jeg var/er faktisk mere nervøs for om vi kan komme i top6 - de næste 3 runder bliver temmelig afgørende. På den lange bane over 28 runder skal vi slå randers og aab, samt spille lige op med fcn og bif. Men efter de to vilde handler MA og Bundu synes jeg faktisk vi er marginalt bedst på papiret i tæt duel med bfi og fcn.

Vores største problem er at vi har en 9er vi ikke får sat op og som brænder og nu spillet ca 35-40% af en hel turnering snart uden at score et eneste mål. I FCM havde Stein talt om plejehjem i pressen. Men jeg synes dog stadig PM viser han sparker godt og har været tæt på.

De vilde forudsætninger

Her skal vi være ved sæsonstart næste år:

1) PM rammer sin form fra starten, og igen laver mål i hver eller hver anden kamp - 14-32mål - fx 20 mål på en sæson i åbent spil, og ikke 10 som sidste år eller 0 sidste 1/3 del sæson.

2) VI igen får ligaens bedste højreback som vi havde fundet gratis i Diks

3) At Kurmi og AA bliver gode alternativer der kan lave mål kontinuerligt i hver ca hver anden kamp hvis de spiller fast ved skade til PM. Eller Kurmi kan score 20 mål på en sæson, hvis PM ikke kan. AA har et fint snit der pt svarer til et mål i mere end hver 3. kamp, men tyndt grundlag.

4)at holdet spiller op til sit bedste: JH som i guldåret i fcm, de 3 i MF synes jeg godt vi kan forvente spille i maxsø klassen, Eric er egentlig en bedre fodbold-spiller end Højer i potentiale og tilsyneladende kan han også lave mål. TK ligner også noget stort. Så skal vi have to gode bredde backs (lund og julle/alberto/munks/lassen/anbo kan vel godt gå, eller bare noget lidt bedre). En af dem skal skæres fra. Backman skæres også fra. Så de to frigør penge til opgradering af truppen.

NP/PO kan vel godt i samarbejde løse den 6er. Måske kan vi ligefrem sælge begge få en bedre og et stærkt kanttalent på lige fod med Jon, så vi har 3 lige stærke der. Hvidt er fin backup på 6eren og om 1½-to år er han måske bedre end NP og PO.

MA og Albert synes jeg kan blive ligaens bedste 8er team om et år eller før. Brandhof og Zach er klasse backups.

Den gamle Bundu og Jon på den anden kant synes - plus en 3 i topklasse ved at sælge NP og PO (eller bare PO), så står vi stærkt der, og med Gift som 4 valg, og han kan tage bare nogle små skridt og blive indfri lidt potentiale. Alternativt er Albert-MA 4. valget på kanten og Brandhof eller en Zach i gammel stil standin som 8er ved skader.

Jeg synes potentialet er der i truppen, hvis de forskellige kan genfinde niveauet og vi får en stærk højreback.
 
Defensiv balance: Det ændrede sig i pausen mod Vejle, hvor vi gik tilbage til 4-backkæde. Yann og Hausner har været rigtigt gode men hele den defensive organisation har været stærk. Kahl har bygget på defensivt, Lund har sat sig tungt på højre back, Poulsen tager fra som 6'er og Hansen står godt. Det ses som den primære årsag til at vi er begyndt at vinde.
 
Defensiv balance: Det ændrede sig i pausen mod Vejle, hvor vi gik tilbage til 4-backkæde. Yann og Hausner har været rigtigt gode men hele den defensive organisation har været stærk. Kahl har bygget på defensivt, Lund har sat sig tungt på højre back, Poulsen tager fra som 6'er og Hansen står godt. Det ses som den primære årsag til at vi er begyndt at vinde.
Tak Anra - og enig med stiften, for det er jo stadig smalle sejre vi henter. Så defensiv + kombi med 3 fart spillere i albert, MA og Bundu der ændrer alt for os, og kan noget på egen hånd, plus lave mål, så det ikke kun hænger på PM og Jon.
 
Defensiv balance: Det ændrede sig i pausen mod Vejle, hvor vi gik tilbage til 4-backkæde. Yann og Hausner har været rigtigt gode men hele den defensive organisation har været stærk. Kahl har bygget på defensivt, Lund har sat sig tungt på højre back, Poulsen tager fra som 6'er og Hansen står godt. Det ses som den primære årsag til at vi er begyndt at vinde.

Tak Anra - og enig med stiften, for det er jo stadig smalle sejre vi henter. Så defensiv + kombi med 3 fart spillere i albert, MA og Bundu der ændrer alt for os, og kan noget på egen hånd, plus lave mål, så det ikke kun hænger på PM og Jon.

Jeg synes klart også, at vi lukkede for mange mål ind før Vejle-kampen. Vi havde lukket 12 mål ind der.
MEN: OB og Viborg havde lukket samme antal ind, og BIF kun 1 færre, mens VB havde lukket 5 flere ind. Så det var jo ikke vildt slemt overhovedet. Slemt i AGF-målestok ja, fordi vi i 2-3 år netop har undgået den slags med at lukke 1,5-2 mål in per kamp i længere perioder (bortset fra medaljespillet i foråret).

Men som i foråret var vores helt store udfordring manglende mål for, og nu kom der så bare også flere mål imod uden at vi selv begyndte og score mere sådan rigtig. Eller dvs kampen før Vejle var NETOP første kamp vi spillede en halvleg med masser af chancer som vi gjorde mod OB i 1.halvleg. Så ja vi sikrede noget defensiv styrke fra Vejlekampen, men vi gik også væk fra det vi lige præcis havde fundet mod OB offensivt. Nuvel vi kunne ikke blive ved med at lukke 2 mål føltes det.

Men altså jeg fik før OB-kampen spat af, at vi skabte så lidt fremad banen, at vi jo skulle spille perfekte kampe defensivt for at få point. Eneste mulighed for sejr virkede som 1-0 sejre, uden de personlige fejl. Vi har i min optik ikke fået "lukket af" særligt meget mere end tidligere, da vi faktisk hele sæsonen har været et af de hold der tillod færrest chancer imod. Men vi har fået lukket endnu mere af, kan man sige. Så ja vi spiller til 0 nu. Men altså vi tillod kun 2-3 chancer til BIF, Randers og AaB før det, og tæt på 0 chancer til FCN. FCK moste os med deres fungerende offensiv omkring Daramy. Men derudover synes jeg vi har haft et offensivt problem alene.

Og ja vi har stadig det problem til dels, men altså mod SøE skaber vi da 5-6 chancer bare i 1.halvleg, som vel er mere end i FCN, BIF og FCK-kampene tilsammen. Jeg kan ikke hvorfor Vejle eller Sønderjyske ikke skulle kunne udligne mod os som OB gjorde, udover hvis vi undgår de personlige fejl som vi lavede der. Er det virkelige formationsskiftet der forhindrer Hausner i at oversatse i et udfald mod OB i overtiden, eller ramme den skæft i en clearing mod BIF, eller det der får Bisseck til at kikse mod Viborg, Tingager mod Larne etc etc etc...

Jeg synes vi vinder nu fordi vi scorer mål og lukker af, ikke kun fordi vi lukker af.
Vi skaber ikke rigtig noget i Silkeborg, og vi lukker godt af. Men grunden til at vi vinder er jo at vi scorer på to dødbolde. Kunne de to scoringer ikke være kommet mod Viborg eller AaB? Altså i Aalborg brænder PM, Thorsteinsson, Kurminowski chancer inden Munksgaard brænder GIGACHANCEN han rammer stolpen med, og i Viborg brænder PM en kæmpechance helt fri i feltet hvor han hamrer den over.

Altså jeg synes sgu egentlig ikke vi har så meget kontrol over Vejle og Sønderjyske at jeg ikke synes det kan ende som mod OB, og synes at grunden til at det ikke gjorde det var at vi modsat i OB-kampen angreb mere. Jeg tror ikke vi er nået længere end at hvis vi ikke angriber og scorer, så indkasserer vi selv mål til sidst.

Når vi selv før i går tillod færrest chancer imod sammen med FCK og FCM, så synes jeg mest af alt det er et testamente om, hvor skarpe vi har været i forsvaret ift de personlige fejl, mere end noget andet. Og grunden til at vi ikke har i hvert fald 2-4 point mere er manglende skarphed mod FCN, BIF og Randers som minimum. Og så pisser det mig stadig af at vi ikke scorer 15-20 minutter før tid i Aalborg og Viborg hvor vi brænder kæmpechancer. Et AGF-mål der, og så ville panikken brede sig hos modstanderen præcis som den ville hos os, såfremt vi var foran 2-0 hvor modstanderen så kom på 2-1 med ca. et kvarter før tid.

Det pisser mig stadig af at Randers scorede på et skud det blev rettet af 2 gange på vej ind lige efter vores udligning. Men grunden til at vi fik point var ikke at forsvarede sejlede, og vi skal nu være taknemmlige for at der er lukket af. For altså den slags mål kan vores modstandere jo få igen. Vores helt store problem er, at vi brænder for meget, og ikke scorer nok. OB-kampen skal jo lukkes til 3-1 på en af vores 2 friløbere ved Jon og Kurminowski inden udligningen. Vi skal score mere end det ene mod BIF i kamp 1, og mere end det ene imod Randers. Og det er ELENDIGT at vi ikke scorede i hverken Aalborg eller Viborg...

Så jeg er mega glad for, at Anderson, Bundu, Brandhof og PM tilsammen er 4 spillere som ikke var med fra start, og som kan tegne en ny offensiv akse, som Grønbæk også bare vokser i, og som Kahl også supplerer nedefra med dynamik. Og NP er mere et anker igen nu, hvor Anderson ligger længere fremme og tager flere flænsende løb end PO gør, hvilket får NPs rolle til at give mere mening. Og da Kahl, Bisseck og Hausner er hurtige kan NP også tillade sig at træde længere frem. Altsammen noget der virker bedre. Så giver det mening at give æren til forsvaret? hhmm..

Angreb er det bedste forsvar vil jeg påstå er den gospel jeg lytter mest til.
Angreb vinder tilskuere, mens forsvar vinder mesterskaber siger man. Ja hvis man scorer samtidig, så gør det. Men scorer man ikke, så får man max uafgjort, og skal spille fejlfrit for at få 0-0 med hjem.
 
Spillet sidder ikke i skabet - men også et helt nyt hold der skal finde sammen, og har ledt efter spillestil og formation samt start11 .... i en kæmpe krise vel den største vi har haft i en sæsonstart?

Hele forsvaret er nyt (kun de gange NP, ting og haus har spillet har der været lidt relationer) ellers alle 6 nye, plus alberto indhop - så ikke så underligt det ikke er kittet 100%

Offensivt er der også mange nye relationer, selvom bundu dog kender pm og jon, men snart 1½ år siden. Og central midt har også været nye relationer - bortset fra den PO-NP der ikke fungerede.

Så der er et potentiale der :)
 
Spillet sidder ikke i skabet - men også et helt nyt hold der skal finde sammen, og har ledt efter spillestil og formation samt start11 .... i en kæmpe krise vel den største vi har haft i en sæsonstart?
Ingen tvivl om, at vi stadig er i gang med at spille et hold sammen - og at flere markante spillere, som PM, Bundu, Olsen, Brandhof og D'Alberto stadig jagter formen. Men det er dejligt at vi nu kan vinde kampe, samtidig med at vi øver os i at spille sammen.
 

Har skrevet om det i stadion-tråden også, for det skal tænkes ind i den endelige løsning der.
Men pt har nogen fået ondt i røven over, at AGF reserverer pladser til klubbens sponsorer, fotografer med fotoudstyr mm, når AGF spiller kampe. Det er også spillernes+konernes biler etc. Frivilliges? Ansattes?

Nogen har fået ondt i røven over, at der teknisk set brydes en regel, da parkeringspladserne er offentlige uden for stadion......
 
Har du læst artiklen? Det er ikke nogen der har ondt i røven, det er kommet frem fordi Århus Håndbold har anmodet om VIP-parkering i 2018.
Jeg har ikke læst den nej. Og jeg konkluderer at "nogen har fået ondt i røven", da man netop kunne se igennem fingre med, at noget der foregår hver 14.dag til gavn for kulturen i Aarhus skulle give anledning til at slå ned på arrangøreren. Jeg fatter det ganske enkelt ikke. Det kan sagtens være det er kommet dem til syne i 2018. Men det at man nu handler på det, og kræver at AGF stopper med at give specialadgang til "VIP" er bare sølle vil jeg påstå.

Lidt ligesom hvis politiet skulle anholde os alle for at gå på gaden til Aarhus Walk, da det jo ikke teknisk set er en demonstration (som normalt er det man kan få lov til det igennem). Regler er regler... ja men for fanden..

Snakker her om noget jeg ikke ved meget om. Snakker udelukkende ud fra mine følelser omkring det, og fra hvad jeg anser som fornuftigt.
 
Jeg har ikke læst den nej. Og jeg konkluderer at "nogen har fået ondt i røven", da man netop kunne se igennem fingre med, at noget der foregår hver 14.dag til gavn for kulturen i Aarhus skulle give anledning til at slå ned på arrangøreren. Jeg fatter det ganske enkelt ikke. Det kan sagtens være det er kommet dem til syne i 2018. Men det at man nu handler på det, og kræver at AGF stopper med at give specialadgang til "VIP" er bare sølle vil jeg påstå.

Lidt ligesom hvis politiet skulle anholde os alle for at gå på gaden til Aarhus Walk, da det jo ikke teknisk set er en demonstration (som normalt er det man kan få lov til det igennem). Regler er regler... ja men for fanden..

Snakker her om noget jeg ikke ved meget om. Snakker udelukkende ud fra mine følelser omkring det, og fra hvad jeg anser som fornuftigt.
I det her tilfælde ville det være en fordel at have læst artiklen 😆
Kommunen har fundet ud af at det er ulovligt, i forbindelse med en ansøgning om anvendelse af p-pladserne fra Aarhus håndbold. Det er kommunen naturligvis nød til at få sat en stopper for - hele vejen rundt.

Det har taget en rum tid, fordi kommunen aktivt har arbejdet på AGF’s vegne, om hvordan man kunne omgåes reglerne og/eller ligefrem ændre lovgivning. Men Aarhus kommune har ikke haft held med dette.
Spændende hvad de så finder på. Det er selvfølgelig uholdbart ikke at kunne tilbyde parkering til diverse stakeholdere.
 
I det her tilfælde ville det være en fordel at have læst artiklen

Haha :D Det er det :D
Men det stoppede mig ikke i, og gør det stadig ikke, at mene, at man BØR kunne finde en løsning, hvor man anser AGFs kampe som kulturbegivenheder, og ikke "daglig bruger som lejer" eller noget i den stil. Ligesom når andre begivenheder får undtagelser for hvad der normalt er lovligt.

Kommunen har fundet ud af at det er ulovligt, i forbindelse med en ansøgning om anvendelse af p-pladserne fra Aarhus håndbold. Det er kommunen naturligvis nød til at få sat en stopper for - hele vejen rundt.
Eller også skal man se på hvad der er ulovligt ved det, og omgå det... Det er jo også "ulovligt" at blokere trafikken på vejen normalt som sagt, men til Aarhus Walk får man lov til at gå på gaden. Northside får lov at blokere gaden, og Classic Race gør det.

Det har taget en rum tid, fordi kommunen aktivt har arbejdet på AGF’s vegne, om hvordan man kunne omgåes reglerne og/eller ligefrem ændre lovgivning. Men Aarhus kommune har ikke haft held med dette.
Spændende hvad de så finder på. Det er selvfølgelig uholdbart ikke at kunne tilbyde parkering til diverse stakeholdere.

Jeg sætter spørgsmålstegn ved hvor meget de har arbejdet "på AGFs vegne", men vil gerne stole på din udlægning af det. Hvad får dig til at skrive det? Noget der står i artiklen, eller noget du ved uden om?
 

Har skrevet om det i stadion-tråden også, for det skal tænkes ind i den endelige løsning der.
Men pt har nogen fået ondt i røven over, at AGF reserverer pladser til klubbens sponsorer, fotografer med fotoudstyr mm, når AGF spiller kampe. Det er også spillernes+konernes biler etc. Frivilliges? Ansattes?

Nogen har fået ondt i røven over, at der teknisk set brydes en regel, da parkeringspladserne er offentlige uden for stadion......
Alle skal jo egentlig være lige - men vi ved jo også at i samfundet er "nogen mere lige end andre" (ref til Orwells Animal farm her også). Man har da lige spærret hele Mindeparken osv af til Classic Car Race, og man kan sikkert også finde ud af at spærre af for Dronningen på offentlige arealer, og det er vel heller ikke alle og enhver der må parkere ved rådhuset, selvom det er offentligt.
Der er heller ikke lige adgang til sygehus væsenet - der bliver prioriteret osv osv.

Så måske det faktisk virker logisk nok at når man lejer stadion som også er offentlig, så kan man vel godt få nogle p-pladser med i pakken.

Hvis vi endelig skal til at afskaffe "at nogen er mere lige", så synes jeg vi skal have bredt folketingets goder og særregler ud til alle ;)

PS - Århus Håndbold og andre der holder noget derinde skal naturligvis have lov til at få lidt p-pladser i et omfang. Men naturligvis skal de ikke tage flere pladser end de har brug for. Det er også p-pladser til glæde for tivoli og skovens gæster.

At må så og sige lejer et antal pladser sammen med sportsarrangementet.
 
Top