New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2021

Artikler om spillerne og klubben 2021
Kæmpe spiller. Det var ikke fjernt at have tanker i retningen af, at han ikke kom tilbage på eliteniveau. Men ikke desto mindre utrolig utrolig trist at se det sort på hvidt. Tak for indsatsen, Kaptain.
 
Han blev årets spiller hos mig nærmest på den alene, en aktion og en reaktion der blev et symbol på klubbens genrejsning, men også i en periode hvor vi ikke kunne tabe med kaptajnen ved roret. Indtil han fik endnu en skade.

Det er trist det er slut, men selvfølgelig ikke uventet og givetvis også den rigtige beslutning. Han er en af dem man frygter kan få problemer med helbreddet på længere sigt, så det er nok fornuftigt at slutte her.

- Vi har aftalt med Niklas, at han overgår til en anden funktion i klubben i den sportslige organisation. Vi har aldrig været i tvivl om, at vi gerne ville fastholde ham i AGF. Det har været en længere dialog, som vi allerede tog hul på, da vi forlængede aftalen med ham senest, som vi så nu skal gøre færdig. Allerede den gang fortalte vi Niklas, at vi gerne ville beholde ham i klubben efter hans karriere - det er så desværre allerede blevet aktuelt nu.
Det lyder helt fint, spændende hvor i organisationen det så bliver.
 
Gad vide om følger af hovedskaderne var årsagen til at han måtte lade sig udskiften i den kamp mod Brøndby. At han fik anfald af svimmelhed for eksempel. Den udskiftning undrede mig, da han ikke viste tegn på skade. Og herefter sad ude i længere tid.
 
Jeg er ærligt talt glad for, at han stopper. Ikke fordi jeg ikke ville elske at se ham levere syngende tacklinger og dominere i luftrummet - det ville jeg svælge i. Men manden har været hærget af skader i halvanden sæson, hvis det kan gøre det, og han har nået en alder, hvor man hurtigt kommer bagud i tempo og styrke.
Min helt store frygt var, at han ville få comeback og så slet ikke være på niveau. Det ville give ridser i eftermælet, og det fortjener han virkelig ikke.

Nu stopper som han som legende og noget nær urørlig. 109 kampe for klubben er også en sjat. Jeg er meget tilfreds med, at han fortsætter i klubben, for hans mentalitet skal bare installeres i alle i AGF.
 
KÆMPE STORT TAK - synes virkelig han om nogen gik foran - også som rollemodel og indpisker og et rart menneske oveni. Kan godt li' når man leder gennem kvalitet og gejst - fremfor frygt.
 
Egentlig har Nicklas fortjent en selvstændig tråd. Han har været primus motor under genrejsningen efter blamagen i 2014 og en vigtig brik i, at vi endelig kom i top 6 efter adskillige skuffelser. Dejligt at læse, at han bliver tilknyttet staben. Et stort tak til en spiller, der som John Stampe i firserne, Perter Graulund i nullerne og -trods fejl og mangler-Brian Steen har sat et stort aftryk på vores klub.
 
Det lyder helt fint, spændende hvor i organisationen det så bliver.
Han er i hvert fald i gang med at tage en træneruddannelse jf. denne artikel: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf-anfoerer-droemmer-om-at-blive-traener/

Så måske har han bare fået en træner-læreplads. Der er sikkert et par U-hold der gerne vil have ham ind som assistent. Men der er vel generelt flere steder, hvor han kan drage nytte med sin erfaring. Også i noget transition fra U19 til senior.
 
Meget fint lavet som afskedssalut til karrieren på banen:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bruun nævner noget om Lundkvist, hvilket jeg synes var forkert og googlede lidt - og faldt over dette super fine interview, hvis andre heller ikke har hørt det, så god hygge med det

Bl.a. lidt om det at være den gode leder, som Lundkvist var fremfor Stampe- jvf de gode ledere vi har haft i AGF seneste år i Mortensen og Backman fx, vindertyper, men på en god og balanceret facon (ikke at Stampe og andre ikke er var store)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jeg melder mig i koret med ros til Bruun. Jeg synes han, sammen med Bischoff, er de bedste kommentatorer i dansk fodbold. Det er sjældent følsomt eller overilet det de siger. Bare sagligt og relevant på en stille og rolig facon.
 
Den længeventede statistik, som I ikke vidste, I havde brug for. Nicolai Poulsen gulekort kontra point til holdet.

Poulsen har nu spillet 64 kampe for klubben. I 31 af disse har han fået gult kort (i 3 af dem 2xgult) og i 34 af dem har han ikke fået kort. Det lyder vanvittigt, men ja, den er rigtig nok, 34 kampe uden gule kort!

I de 31 kampe, hvor han har fået kort (underordnet hvor mange kort), har vi skrabet 44 point sammen. Det giver 1,42 point/kamp.

I de 34 kampe, hvor han ikke har fået kort, har vi skrabet 53 point sammen. Det giver 1,6 point/kamp.

I de 16 kampe vi har haft uden NP (skade eller karantæne), har vi hentet 28 point. Det giver 1,75 point/kamp.
 
Last edited:
I de 31 kampe, hvor han har fået kort (underordnet hvor mange kort), har vi skrabet 44 point sammen. Det giver 1,42 point/kamp.

I de 34 kampe, hvor han ikke har fået kort, har vi skrabet 53 point sammen. Det giver 1,6 point/kamp.

I de 14 kampe vi har haft uden NP (skade eller karantæne), har vi hentet 25 point. Det giver 1,79 point/kamp.
Den sidste har vi diskuteret før og indimellem set en smule data på. Det er faktisk en væsentlig forbedring af pointsnittet som kan afgøre en del placeringer.
Det er lidt svært, når NP formentlig er første mand på holdkortet men måske DN og trænerteamet burde se den;)
 
Top