New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2022

Artikler om spillerne og klubben 2022
Jeg håber ikke han får flere spille minutter for os fra nu af.
Det er desværre nok ikke tilfældet pga. Bjørnebys arbejdsvægring i januar vinduet. Vi har ingen alternativer til næste kamp. Overhovedet. Med mindre man pludselig spiller 3-5-2 og smider TK ind sammen med Tingager og Bisseck. Men det er sgu nok lige lovlig satset pludselig at gøre. Så slipper vi også for både Jon og Bundu hvilket er win-win.
 
Det er desværre nok ikke tilfældet pga. Bjørnebys arbejdsvægring i januar vinduet. Vi har ingen alternativer til næste kamp. Overhovedet.
Du ved godt at arbejdsvægring betyder at man NÆGTER at udføre sit job, ikke? Altså som sportschef er det jo også en vurdering ikke at gøre så meget i et enkelt mellemvindue. En periode fra nytår til nu, hvor vi har sendt Patrick Olsen og Eskelinen ud (frigjort penge frem mod næste bevægelser til sommer), hentet Wilshere, Dall og Noring ind. Altså er både PO og Eskelinen erstattet, og en ekstra yngre spiller kommet ind. 5 handler. Og med alle 3 der har udløb til sommer, således at man kan lave større og mere permanente bevægelser der.

Jeg bryder mig sgu ikke om retorikken mod vores egne trænere, ledere og spillere til tider.
 
Der skal stilles med det stærkeste hold, hvilket også betyder at Jon får flere kampe, står 2 spillere nogenlunde lige, så falder valget nok på ham med mest potentiale i forhold til AGF. Dvs. Grønbæk og Links står foran køen i forhold til Jon Dagur. Det er spillets regler, og gælder også for vores kære islænding.

Lad os få det bedste ud af Jon mens vi kan, derefter kan vi ønske ham held og lykke i fremtiden. :)

/Aske
Præcis så længe nedrykning er teoretisk risiko eller 7 pladsen mulig. Derefter kan vi give fri-pladser. De sidste to kampe har der dog også være eksperimenteret med alternative opstilling og relationer og fint nok. Det behøver ikke være en svækkelse at tænke nyt også uden jon og bundu fx.

I øvrigt fantastik at Yann er udtaget til U21 - teoretisk kan han allerede redde os en stor transfer til sommer. Håber dog vi kan nyde ham lidt længere. I Mediano fik vi stryg for lejespillere, og det skal man også passe på med. Men med Yann var det jo en super case at leje ham, og kan også blive hvis Bundu bliver god for os og falder i pris

Ja lidt to modsat-rettede, men ikke altid sikkert det bliver bemærket i udlandet at han spiller godt, hvis han ikke lave mange mål-ass. Herhjemme bør vi stå forrest i køen. Spørgsmålet er som om vi vil investere i ham. Jeg håber han viser fremskridt, men heller ikke mere end han bliver solgt til os for en lille transfer og han så eksploderer igen næste sæson, efter vi har bygget ham lidt op i denne. Han var jo ligaens klart bedste wing for 2-3 år siden trods alt. Er kun 24. Han kan da ikke have glemt det helt.

Mht Jon kan man jo håbe vi spiller mere flot næste 10 kampe og han skal vælge mellem aab, ob og andre tilsvarende klubber agf og forlænger 4 år hos os. Tror dog løbet er kørt. Men kvalitetsspiller det er han. Også en af ligaens bedste for 15 måneder siden og første 1½ år i AGF. Og man skal huske han vel kun var ca 20-21 år, da han trodte ind og var en profil og kampafgørende spiler fra dag1.

Kom så David slip nu de heste løs og spil noget lækker fodbold i foråret og fremover.
 
Du ved godt at arbejdsvægring betyder at man NÆGTER at udføre sit job, ikke? Altså som sportschef er det jo også en vurdering ikke at gøre så meget i et enkelt mellemvindue. En periode fra nytår til nu, hvor vi har sendt Patrick Olsen og Eskelinen ud (frigjort penge frem mod næste bevægelser til sommer), hentet Wilshere, Dall og Noring ind. Altså er både PO og Eskelinen erstattet, og en ekstra yngre spiller kommet ind. 5 handler. Og med alle 3 der har udløb til sommer, således at man kan lave større og mere permanente bevægelser der.

Jeg bryder mig sgu ikke om retorikken mod vores egne trænere, ledere og spillere til tider.
Det ved jeg godt. Jeg synes bare det var så horribelt ageret i januar vinduet, og jeg ikke lige kunne finde et bedre ord. At Eskelinen først bliver sendt afsted sidst i marts, Norring hentet i marts som tredjevalg og Olsen også først efter lukkedagen. Og så lige Dall der næppe får en betydning synes jeg bare er meget meget lidt imponerende arbejde når manglerne er så himmelråbende store. Jeg synes sgu det er en skændsel at vi går ind til en vigtig halvseæson med en fløjbesætning der hedder Jon, Bundu og Links. Det gør bare arbejdet endnu større til sommer og så kommer vil til at lide under det. Igen. Det er så ringe sportschef arbejde. Hvordan gik de første 7 kampe i denne sæson, fordi vi ikke var klar? Nå ja, det prøver vi da bare lige igen til næste sæson.
 
Du ved godt at arbejdsvægring betyder at man NÆGTER at udføre sit job, ikke? Altså som sportschef er det jo også en vurdering ikke at gøre så meget i et enkelt mellemvindue. En periode fra nytår til nu, hvor vi har sendt Patrick Olsen og Eskelinen ud (frigjort penge frem mod næste bevægelser til sommer), hentet Wilshere, Dall og Noring ind. Altså er både PO og Eskelinen erstattet, og en ekstra yngre spiller kommet ind. 5 handler. Og med alle 3 der har udløb til sommer, således at man kan lave større og mere permanente bevægelser der.

Jeg bryder mig sgu ikke om retorikken mod vores egne trænere, ledere og spillere til tider.
Synes også det var klogt nok træk at bytte og prøve en ny playmaker, leje et fremtidens talent og se ham an i Dall, bytte vores 3 keeper med noget godt Og går ud fra han kiggede på et hav af kanter hen over vinteren og stadig gør, så vi får handlet godt ind denne sommer og står stærkt til efteråret.

Håber også han har kig på en lækker 9er, hvis PM og Kurmi ikke genfinder sig selv, men det ligger vel også i kortene Mortensen skal på eventyr og vi skal høste den transfer vi nu en gang kan få.

Og gerne hentet nogle gratis/billige kanter som vi gjorde med fx ting, yann, højer, bundu, zach, brandhoff, jon, pm, så vi ikke er ude i at smide 15 og 11 mio igen eller hente en 30 årig med fremtiden bag sig. Håber vi kan lave smarte handler og så hellere investere 25 mio i talentudvikling og blive blandt de aller aller bedste der. Vi bør kunne være nr 1 efter fcn, som er udenfor nummer.

Jeg synes SIB lyder fornuftig når vi hører ham blive interviewet. Eneste jeg er lidt nervøs for er om han med sin stjernetid i Liverpool også er blevet fartblind med de store summer og ikke vil hente for mange profiler. Omvendt også klasse han tænkte ud af boksen med Bendtner og nu Wilshire. Med lidt held havde de nået at sælge Bendtner efter topscorersæsonen inden han dummede sig og gik i hundene. Der var vel kæmpe mio bud. Nu forlænge vi med Wilshire i april og sælger ham til Premier L igen haha
 
Det ved jeg godt. Jeg synes bare det var så horribelt ageret i januar vinduet, og jeg ikke lige kunne finde et bedre ord. At Eskelinen først bliver sendt afsted sidst i marts, Norring hentet i marts som tredjevalg og Olsen også først efter lukkedagen. Og så lige Dall der næppe får en betydning synes jeg bare er meget meget lidt imponerende arbejde når manglerne er så himmelråbende store. Jeg synes sgu det er en skændsel at vi går ind til en vigtig halvseæson med en fløjbesætning der hedder Jon, Bundu og Links. Det gør bare arbejdet endnu større til sommer og så kommer vil til at lide under det. Igen. Det er så ringe sportschef arbejde. Hvordan gik de første 7 kampe i denne sæson, fordi vi ikke var klar? Nå ja, det prøver vi da bare lige igen til næste sæson.
Jeg synes det er fedt og befriende vi har Nizzle med flere som går lidt til stålet også i ordvalg - så har vi lidt sjov og debat. Man fornemmer jo et godt hoved på dem alle og nuancerne er der også, når vi går i debat. Og ikke mindst synes jeg Nizzle mfl har fint engagement og hjerte for AGF.

Tror bare problemet var at SIB ikke havde nogen midler stort set at handle for - der kunne rykke nok. Med mindre nogen forsvandt i vinter. Han sagde han kunne agere, men tvivler på han kunne betaler stor transfer oven i løn.
 
Synes også det var klogt nok træk at bytte og prøve en ny playmaker, leje et fremtidens talent og se ham an i Dall, bytte vores 3 keeper med noget godt Og går ud fra han kiggede på et hav af kanter hen over vinteren og stadig gør, så vi får handlet godt ind denne sommer og står stærkt til efteråret.
Det gør han da sikkert, men det kunne han også have gjort hele efteråret. Det helt store problem er jo, at vi skal lave så mange ændringer på ét vindue og superligaen starter så tidligt op. Vi kommer til at stå i nøjagtig samme situation til starten af næste sæson som til denne. Det kunne man have afhjulpet ved at reagere i januar og være bare en my forudseende.
 
Jeg synes det er fedt og befriende vi har Nizzle med flere som går lidt til stålet også i ordvalg - så har vi lidt sjov og debat. Man fornemmer jo et godt hoved på dem alle og nuancerne er der også, når vi går i debat. Og ikke mindst synes jeg Nizzle mfl har fint engagement og hjerte for AGF.

Tror bare problemet var at SIB ikke havde nogen midler stort set at handle for - der kunne rykke nok. Med mindre nogen forsvandt i vinter. Han sagde han kunne agere, men tvivler på han kunne betaler stor transfer oven i løn.
Hvis ikke han havde nogen midler i januar, hvorfor skulle han så have det til sommer? Det er jo ikke fordi han har hentet en masse midler ind ved at give to spillere væk. Bevares han har gjort plads i lønbudgettet, men det var jo sket alligevel.
 
Det gør han da sikkert, men det kunne han også have gjort hele efteråret. Det helt store problem er jo, at vi skal lave så mange ændringer på ét vindue og superligaen starter så tidligt op. Vi kommer til at stå i nøjagtig samme situation til starten af næste sæson som til denne. Det kunne man have afhjulpet ved at reagere i januar og være bare en my forudseende.
Enig hvis rette spillere til rette pris var der, og pengene var i kassen. Men nu kommer der jo et naturligt luft i økonomien når bundu og jon er væk Måske også andre.

Jeg er egentlig ikke bekymret for mange udskiftninger, hvis det er tilsvarende kvalitet man får ind. Bytter vi halvdelen af holdet med det danske landshold, tænker jeg det spiller godt fra dag1.

Det kræver mere tid når man vil hente fra lavere hylde, kicksstarte en Wilshire, Yann osv, eller hente talenter op eller udefra. Der tænker jeg det handler om at gøre det 6-12 måneder i forvejen som man gør med Dall, Ihler osv
 
Enig hvis rette spillere til rette pris var der, og pengene var i kassen. Men nu kommer der jo et naturligt luft i økonomien når bundu og jon er væk Måske også andre.

Jeg er egentlig ikke bekymret for mange udskiftninger, hvis det er tilsvarende kvalitet man får ind. Bytter vi halvdelen af holdet med det danske landshold, tænker jeg det spiller godt fra dag1.

Det kræver mere tid når man vil hente fra lavere hylde, kicksstarte en Wilshire, Yann osv, eller hente talenter op eller udefra. Der tænker jeg det handler om at gøre det 6-12 måneder i forvejen som man gør med Dall, Ihler osv
Er du så parat til igen at afskrive de første 7 runder fordi vi først kan have alle de spillere ind 1. september som så også lige skal spilles ind?
 
Hvis ikke han havde nogen midler i januar, hvorfor skulle han så have det til sommer? Det er jo ikke fordi han har hentet en masse midler ind ved at give to spillere væk. Bevares han har gjort plads i lønbudgettet, men det var jo sket alligevel.
Nu er jeg ikke enig i præmissen om at der ikke blev lavet noget i januar pga. penge, men vil dog påpege, at Patrick Olsen med en løn på 200.000kr/md i 3,5 år frem var en afskrivning på hele 8,4 mio kroner. Det er PO alene. Derudover er Ekselinen nu afgivet også, og han var på 5-års kontrakt, hentet i 2019 så havde 2,5 år tilbage, og sikkert med en fin løn også.

Januar blev mindre aktiv fordi vi havde haft absurd stor udskiftning i sommers hos en ny sportschef, som overtog et stykke arbejde fra en midlertidig sportschef (JN), der jo havde lejet mange spillere for netop at give den nye muligheder for anden udskiftning, hvilket så faldt sammen med "tvungen exit" af hele 3 ekstra fra startopstillingen i Grabara, Diks og Højer, som var 2x leje fra sommeren før, og så et salg der ikke kunne udskydes længere.

Og så var truppen jo først rigtig på plads i runde 8, og resten af efteråret lavede vi jo 3.flest point af alle i ligaen. Så det var jo begrundet tro, at truppen kunne fortsætte ca det spor, og måske endda ligge lidt på. Så da vi slutter vinduet med at holde fast i det vi har synes jeg det er den rigtige beslutning. 3-4 nye spillere der kunne jo have ødelagt det momentum man havde bygget op. Og truppen med en ny assistent-træner for offensiven scorede jo mange mål i opstarten, og det så fint ud. Det er jo nemt at være bagklog nu her.

At man så uden om vinduet får afskibet PO og Eske, og så hentet Wilshere, Noring og Dall ind, det synes jeg er fint nok arbejde.
 
Men til sommer har Noring, Dall, Wilshere, Jon og Bundu udløb.

Så der er MANGE lønkroner at rutte rundt med. Især fordi Eske og PO stod for sammenlagt 6 års lønninger. Og POs alene altså ca. 8,5 mio kroner.
Selv hvis Eskelinens "kun" var 150.000kr, så er det 4.5 mio på de 2,5 år. Så sammenlagt altså 13 mio frigivet.

Om de så skal bindes op på Noring og Wilshere til sommer må vi se. Jon og Bundu: må vi se. Dall: må vi se :D
 
Nu er jeg ikke enig i præmissen om at der ikke blev lavet noget i januar pga. penge, men vil dog påpege, at Patrick Olsen med en løn på 200.000kr/md i 3,5 år frem var en afskrivning på hele 8,4 mio kroner. Det er PO alene. Derudover er Ekselinen nu afgivet også, og han var på 5-års kontrakt, hentet i 2019 så havde 2,5 år tilbage, og sikkert med en fin løn også.

Januar blev mindre aktiv fordi vi havde haft absurd stor udskiftning i sommers hos en ny sportschef, som overtog et stykke arbejde fra en midlertidig sportschef (JN), der jo havde lejet mange spillere for netop at give den nye muligheder for anden udskiftning, hvilket så faldt sammen med "tvungen exit" af hele 3 ekstra fra startopstillingen i Grabara, Diks og Højer, som var 2x leje fra sommeren før, og så et salg der ikke kunne udskydes længere.

Og så var truppen jo først rigtig på plads i runde 8, og resten af efteråret lavede vi jo 3.flest point af alle i ligaen. Så det var jo begrundet tro, at truppen kunne fortsætte ca det spor, og måske endda ligge lidt på. Så da vi slutter vinduet med at holde fast i det vi har synes jeg det er den rigtige beslutning. 3-4 nye spillere der kunne jo have ødelagt det momentum man havde bygget op. Og truppen med en ny assistent-træner for offensiven scorede jo mange mål i opstarten, og det så fint ud. Det er jo nemt at være bagklog nu her.

At man så uden om vinduet får afskibet PO og Eske, og så hentet Wilshere, Noring og Dall ind, det synes jeg er fint nok arbejde.
Så nu kopierer vi bare lige sidste år og til sommer har vi så den situation som du beskriver som "absurd stor udskiftning" hvor der er en rimelig sansynlighed for at vi skal hente 2-3 fløje, en erstatning for Wilshere og nok også en højre back. Og så er vi slet ikke nået til vores angriberproblem endnu. Ved at stikke hovedet i sandet i januar - i håb om ikke at ødelægge kontinuiteten - har man så bare skubbet problemerne foran sig, hvor denne sæson så bare kan gentage sig selv forfra med en trup, der sikkert ikke er klar til sæsonstart og skal gennemgå endnu en absurd stor udskiftning. En stor del af denne problematik kunne man have imødekommet ved at hente bare én fløj i januar. Det har ikke noget med at være bagklog at køre, men for mange af os er det nærmere "der kan i bare se. Det var jo tydeligt hvad vi sagde i januar". Når Superligaen starter så tidligt som den gør, og er så langt nede i fødekæden, så bliver man simpelthen nødt til at bruge januarvinduet til at forberede næste sæson. Du kommer næppe til at se FCK og Midtjylland lave samme store udskiftninger til sommer, for de vil gerne være klar til sæsonstart, og især FCK har derfor allerede lagt truppen til næste sæson og vil formentlig kun skulle lave ændringer hvis de kan lave et stort salg.

I øvrigt var vi slet ikke så godt spillende at det ville ødelægge kontinuiteten at hente en habil fløj ind. Det var jo tydeligt for enhver at Jon var ved at miste modet og Bundu nok ikke kom i nærheden af sit tidligere niveau. Og med hensyn til PO og Eske, så kan det umuligt have været det der gjorde det, for jeg er nu ret sikker på, at man godt vidste at man ville komme af med dem, så længe man var villig til at gå langt nok ned - og det var man så. Det var jo ikke 34 årige nulbonner på lange kontrakter. Det var en spiller i sin bedste alder og en ung målmand, Selvfølgelig skulle de nok finde en ny klub.

Hele denne sæson har været præget af den elendige sæsonstart, og det har vi så gjort os umage med at skulle gentage, ved at give os selv nøjagtig de samme problemer til det kommende sommervindue.

Det er sgu da lidt naivt at tro det ændrer sig dette år. Men hey, der er sket vildere ting i fodboldverdenen.
 
Du kommer næppe til at se FCK og Midtjylland lave samme store udskiftninger til sommer, for de vil gerne være klar til sæsonstart, og især FCK har derfor allerede lagt truppen til næste sæson og vil formentlig kun skulle lave ændringer hvis de kan lave et stort salg

Det har du ret i, det kan jo virke omvendt at vi først har truppen på plads når vi er henne i September, vi plejer nu også ofte at have 1-2 spillere vi har skrevet kontrakt med som starter til sommer. Vi har købt ind på potentiale og ikke så meget på her og nu, jeg satser på at vi snart kan lave nogen gode salg, så vi også får råd til at give 20 millioner for en spiller her i vinter vinduet som først skal være klar til sommer.

Sidste sommer var voldsom også mere en normalt, man kan bare sige at jo flere penge du kan lægge, jo bedre spillere kan du få, og jo hurtigere kan de indgå i startopstillingen og præstere.

Jeg mener ikke vi står præcis samme sted til sommer, vi har kontrakter på alle i bagkæden i hele næste sæson, alene der er en stor forskel. De bør være spillet sammen når sommerferien er slut. Hvis vi er så ringe at vi ikke kvalificere os til Europa, får vi dermed et meget gunstigt udgangspunkt på den defensive organisation.

På midtbanen og angrebet har vi også fået tilført rutine til mange af de spillere som skal bære os igennem de næste par sæsonner, eks. Grønbæk, Links og Kurminowski må være fit til næste sæson. Frederik Ihler får allerede indhop og ligner en spiller som er på vej, ganske som Grønbæk for 2 år siden.

Vi vinker farvel til Jon Dagur, det er stensikkert. Jack Wilshire aner jeg ikke noget om endnu, det kan blive fugl eller fisk, og Bundu kan i sin nuværende form ikke koste ret meget, så måske er han her i næste sæson, måske ikke.

Derfor peget meget i retning af at vi kan stå med et væsentlig mere sammenspillet og stærkere hold end længe set når næste sæson starter.

/Aske
 
Jeg er enig i argumentet om, at vi skulle have haft landet en forstærkning til fløjen i dette vintervindue. Specielt når vi med 95% sikkerhed vidste at Jon skulle "fases ud" i dette forår. Men vi skulle selvfølgelig ikke bare hente en spiller for at hente ham. Vi SKAL hente de rigtige forstærkninger. Vi gider ikke en ny Jevtovic-løsning.

Jeg synes ikke at det kommende vindue kan sammenlignes med sidste sommer. Vi har vel 8-9 i den øjeblikkelige startopstilling, som også kommer til at være der næste år, med mindre vi sælger. Og vi har også kvalificerede afløsere til centerforsvaret, hvis det er der vi sælger en. Der skal ske noget med vores fløje og det at der slet ikke er hentet nogen (fast) i de to seneste vinduer kan for mig stadig godt hinte om, at man fortsat overvejer 3-5-2. Jeg mener dog, at man under alle omstændigheder også skal kunne spille med fløje. Men det kan man selvfølgelig også med Grønbæk/Anderson og faktisk også Brandhof og Wilshire. Igen - vi ved ikke helt hvad masterplanen er. Måske er David væk til sommer og så er det måske godt at have lidt penge til spillere som en ny træner vil nikke ja til.
 
Jeg mener ikke vi står præcis samme sted til sommer, vi har kontrakter på alle i bagkæden i hele næste sæson, alene der er en stor forskel. De bør være spillet sammen når sommerferien er slut. Hvis vi er så ringe at vi ikke kvalificere os til Europa, får vi dermed et meget gunstigt udgangspunkt på den defensive organisation.
Det er korrekt. Nu er det bare en stor del af forreste kæde der mangler. Mon det bliver midtbanen i 2023 ;)
 
Det er korrekt. Nu er det bare en stor del af forreste kæde der mangler. Mon det bliver midtbanen i 2023 ;)
Altså, vi hentede jo også Kurminowski, Anderson og Brandhof sidste sommer. Det er på fløjen vi mangler. Og så er vi vel stadig ikke helt stolte på højreback.
 
Dobbeltmoralen lever godt. Alle skælder ud på ham - alle vil have ham. nu er både ob, aab og bif på rygtebasis nævnt, og naturligvis er han interessant for de fleste.
Det er lidt sjovt med de historier om at OB og AaB er ude efter ham og Inge Andre Olsen lader den også svæve i luften, når han bliver spurgt. Men Jon selv afviser at der har været nogen kontakt med andre danske klubber:

Thorsteinsson har ellers været sat i forbindelse med andre danske klubber, der skulle have interesse i at hente islændingen, når hans kontrakt med AGF udløber. Men det lægger han et låg på.

- Jeg regner ikke med at blive i Danmark, hvis jeg forlader AGF. Jeg har ikke været i kontakt med andre klubber i Danmark, og det regner jeg heller ikke med at skulle.

- Det er på tide, at jeg skal et andet sted hen, selvom det har været sjovt her.
 
Altså, vi hentede jo også Kurminowski, Anderson og Brandhof sidste sommer. Det er på fløjen vi mangler. Og så er vi vel stadig ikke helt stolte på højreback.
Hvad har Anderson og Brandhof med forreste linje at gøre? Det er den jeg siger vi stort set mangler til sommer. Og så spekulerer jeg lidt for sjov i om trenden fortsætter og det så er hele midtbanen der skal have en tur i 2023.
 
Hvad har Anderson og Brandhof med forreste linje at gøre? Det er den jeg siger vi stort set mangler til sommer. Og så spekulerer jeg lidt for sjov i om trenden fortsætter og det så er hele midtbanen der skal have en tur i 2023.

Jeg frygter som dig også at vi igen til sommer spilder tiden, og skal vente til efter X antal runder før vi har vores hold.

Vi kan nemt mangle lige så mange spillere til sommer som sidste år.
 
Top