New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2022

Artikler om spillerne og klubben 2022
Jeg er ret sikker på, at vi hentede en australsk landsholdsspiller fra Holland med en plan om at sælge Højer i det efterfølgende vindue, men Gersbachs skader fik planen til at rykke sig konstant.
Jep. Kludret formuleret af mig. Men jeg vil sige, at han var hentet bl.a. fordi vi var sårbare på pladsen også, og at der skulle tages et valg, og valget blev en reel arvtager. Det er Lund jo ikke for Alberto, og Kahl har ingen konkurrent eller backup nærmest på nogen måde.

Så altså man må sige at vi har brugt alle back-pengene på Kahl, frem for at hente 2 spillere til 5-6 mio hver, og så en transferfri Alberto/Lund.
De rette spillere har ikke været tilgængeligt må SIB have vurderet.
 
Så altså man må sige at vi har brugt alle back-pengene på Kahl, frem for at hente 2 spillere til 5-6 mio hver, og så en transferfri Alberto/Lund.
Jeg tror bare ikke at vi endnu er et sted, hvor vi vil betale 5 mio for en backup til venstreback. Jeg tror så heller ikke at en back som vi køber for den pris vil være tilfreds med at være backup.

I virkeligheden er løsningen nok, at vi køber en stærk fløj, som også kan vikariere som back.
 
Jeg tror bare ikke at vi endnu er et sted, hvor vi vil betale 5 mio for en backup til venstreback. Jeg tror så heller ikke at en back som vi køber for den pris vil være tilfreds med at være backup.

I virkeligheden er løsningen nok, at vi køber en stærk fløj, som også kan vikariere som back.
Eller henter Mikkel Kirkeskov hjem fra Holstein Kiel?
 
Jeg tror bare ikke at vi endnu er et sted, hvor vi vil betale 5 mio for en backup til venstreback. Jeg tror så heller ikke at en back som vi køber for den pris vil være tilfreds med at være backup.

I virkeligheden er løsningen nok, at vi køber en stærk fløj, som også kan vikariere som back.
Well, når man betaler 11 mio for en venstreback, så er der jo også plads til, at man kan betale 3-4 mio for en reserve, og så 7 mio for ham der skal spille fast som udgangspunkt. Og tænkte nu faktisk mere på en venstreback og en højreback til hver 5,5 mio frem for transferfrie Alberto og Kahl til 11 mio.
 
Jeg tror bare ikke at vi endnu er et sted, hvor vi vil betale 5 mio for en backup til venstreback. Jeg tror så heller ikke at en back som vi køber for den pris vil være tilfreds med at være backup.

I virkeligheden er løsningen nok, at vi køber en stærk fløj, som også kan vikariere som back.
Ja det ville være godt, eller finde en midterforsvarer, der kan næste gang vi skal hente en der. Tænker godt der kan komme et salg af Haus eller Yann inden for næste 15 måneder. Måske allerede til sommer. De næste 15 måneder er det dog nok Lunds rolle at være backup.

Jeg vil nu hellere have en højreback til start11 med Diks potentiale til start11 og beholde Munks som en super stærk backup fremfor en backup til venstreback og rykke Lund over som backup på højre, hvilket også er muligt. Med mindre Alberto udvikler sig meget sidste 9 kampe, tror jeg de bliver enige om rive den kontrakt over. Han har også en alder og er ikke i et fremmed land for at være breddespiller. Har et navn både i hjemlandet og Portugal.

Kunne som også være en midtbanespiller der kan kunne være backup på venstreback. Vi havde selv en U19 der kunne begge dele, men desværre ikke var god nok til at bide sig i superligatruppen.
 
Well, når man betaler 11 mio for en venstreback, så er der jo også plads til, at man kan betale 3-4 mio for en reserve, og så 7 mio for ham der skal spille fast som udgangspunkt. Og tænkte nu faktisk mere på en venstreback og en højreback til hver 5,5 mio frem for transferfrie Alberto og Kahl til 11 mio.
Det kunne også være smart en anden en anden gang fremfor en lotto og Kahl. Men man mente vel der var råd til lotto på højre fordi vi har Munks, mens vi ikke så godt havde råd på venstre, hvor Lund er ren backup. Munks kan fint gå i start11 en halv eller hel sæson. Men Alberto er en ommer med mindre han løfter sit spil.
 
Det er i hvert fald et meget klart vink med en vognstang, at han sad på bænken hele dagen i dag, det kunne godt tyde på at trænerteamet har set hvad de skulle se, og vurderet at han ikke har niveau.
 
Det er i hvert fald et meget klart vink med en vognstang, at han sad på bænken hele dagen i dag, det kunne godt tyde på at trænerteamet har set hvad de skulle se, og vurderet at han ikke har niveau.
Ja for egentlig er han lidt mindre "unaturlig" kant end Lund af to onder. Men hos mig er der stadig frit lejde til Alberto til at lære at forsvare sidste 1½ måned og 9 kampe. For teknik, boldomgang og indlæg er fine nok. Også selvom jeg fra dag1 ikke synes det var en fornuftig tilgang. Samme med Oliver Lund. Nu er de her, og skal bare have støtte. Samme måde havde jeg det lidt med Milan.
 
Hvad fanden er det for noget pis med at Stig Inge Bjørnebye skal diktere hvilke spillere træneren må bruge. Det er simpelthen uholdbart. Med det makværk han har lavet indtil videre, så skal han nu også til at bestemme hvem trænere må og ikke må bruge. Og så i situation, hvor vi har så mange ude. Hold kæft en klovn. Pak dit tøj og skrid. Og hvis ikke han gør det, så vil jeg absolut ikke klandre David for at gøre det. En sportschef må aldrig diktere sådanne ting. Og da slet ikke når han har givet træneren så ringe betingelser med så elendigt sportschef arbejde. Han bliver ikke en succes i AGF. Det er jeg 100% sikker på.
 
Hvad fanden er det for noget pis med at Stig Inge Bjørnebye skal diktere hvilke spillere træneren må bruge. Det er simpelthen uholdbart. Med det makværk han har lavet indtil videre, så skal han nu også til at bestemme hvem trænere må og ikke må bruge. Og så i situation, hvor vi har så mange ude. Hold kæft en klovn. Pak dit tøj og skrid. Og hvis ikke han gør det, så vil jeg absolut ikke klandre David for at gøre det. En sportschef må aldrig diktere sådanne ting. Og da slet ikke når han har givet træneren så ringe betingelser med så elendigt sportschef arbejde. Han bliver ikke en succes i AGF. Det er jeg 100% sikker på.
Du overfortolker. Læs David Nielsens få udtalelser om den manglende udtagelse af JDT...

Vi har truffet en beslutning, som jeg også har siddet med til. Det er for at passe på klubben, siger David Nielsen.
 
Du overfortolker. Læs David Nielsens få udtalelser om den manglende udtagelse af JDT...

Vi har truffet en beslutning, som jeg også har siddet med til. Det er for at passe på klubben, siger David Nielsen.
Jeg læser bare Stig sig:

- Det er en klubbeslutning, og dermed en beslutning jeg har truffet. Sportsligt ville David gerne have haft Jon med, men det er en politisk beslutning, som jeg har truffet for at udvikle klubben.
 
Hvad fanden er det for noget pis med at Stig Inge Bjørnebye skal diktere hvilke spillere træneren må bruge. Det er simpelthen uholdbart. Med det makværk han har lavet indtil videre, så skal han nu også til at bestemme hvem trænere må og ikke må bruge. Og så i situation, hvor vi har så mange ude. Hold kæft en klovn. Pak dit tøj og skrid. Og hvis ikke han gør det, så vil jeg absolut ikke klandre David for at gøre det. En sportschef må aldrig diktere sådanne ting. Og da slet ikke når han har givet træneren så ringe betingelser med så elendigt sportschef arbejde. Han bliver ikke en succes i AGF. Det er jeg 100% sikker på.
Hold da op. Alt ting er åbenbart helt galt i klubben. Sportschefen må ikke træffe beslutninger, han skal stå på mål for beslutninger der blev truffet før han tiltrådte, Lund er en katastrofe men David Nielsen er fejlfri.
Selfølgelig skal vi ikke have en spiller der går ud og kritisere spillestilen (selv om der er nok at kritisere) og som har afvist en kontraktforlængelse, der giver det meget mere mening at lade fremtiden få spilletid. I den ideelle verden er en klub bygget op så en træner er ansat til at udvikle den spillestil som klubbens ledelse ønsker og han bruger de spillere som sportschefen stiller til rådighed til ham.
 
  • Like
Reactions: Tom
Du overfortolker. Læs David Nielsens få udtalelser om den manglende udtagelse af JDT...

Vi har truffet en beslutning, som jeg også har siddet med til. Det er for at passe på klubben, siger David Nielsen.

Lige præcis.

Dernæst
- tager SIB ansvaret - fordi det er skal David ikke i personalesager.
- vi kender jo ikke sagen, nogen der ved hvad Jon har sagt? Eller hvordan han har ageret på træningsbanen i skuffelse over at være sat på bænken først og dernæst fået at vide man vil spille dem der er der efter ferien?
- david og sib har samme interesse i at bruge dem som der er i fremtiden, og vinde her og nu. Det er en fælles båd. Lige nu er vi vel 9 af 10 fans enige om at det handler om at spille et hold sammen?
- en eller anden aktionær/ejer uden fodbold forstand skal naturligvis ikke sætte holdet - det skal træneren. Men der er altså ikke noget nyt i at sportschefen er overordnet ift træner ift hvem træneren har til rådighed - og af dem han har til rådighed vægler træneren selv.
- Det skal altså aldrig være træneren der sætter truppen. Det skal klubben og det har man valgt en sportschef til der varetager klubbens interesser.
 
Hold da op. Alt ting er åbenbart helt galt i klubben. Sportschefen må ikke træffe beslutninger, han skal stå på mål for beslutninger der blev truffet før han tiltrådte, Lund er en katastrofe men David Nielsen er fejlfri.
Selfølgelig skal vi ikke have en spiller der går ud og kritisere spillestilen (selv om der er nok at kritisere) og som har afvist en kontraktforlængelse, der giver det meget mere mening at lade fremtiden få spilletid. I den ideelle verden er en klub bygget op så en træner er ansat til at udvikle den spillestil som klubbens ledelse ønsker og han bruger de spillere som sportschefen stiller til rådighed til ham.
Han må træffe alle de beslutninger han vil. Jeg vælger bare at holde ham ansvarlig for de beslutninger. Jeg kan godt forstå man helst ikke vil bruge Jon, men nu var vi i så ringe en forfatning i går, at jeg finder det hovedløst, at man tvinger træneren til at bruge Lund på kanten og kun have en 16-årig debutant som alternativ. En virkelighedsnær sportschef havde sgu nok trukket beslutningen til efter weekenden. At smide spillere ud fordi deres kontrakt løber ud er ikke nødvendigvis den bedste beslutning. Man bliver nødt til at se på realiteterne, og der har Stig leveret så ringe et stykke arbejde, at det er dårlig dømmekraft, at han ikke vil lade David bruge en ud af de to kanter som Stig selv har sørget for kun er til rådighed.

Hvilke beslutninger skal han stå på mål for, som blev truffet før hans tiltrædelse? Han har haft to transfervinduer, og pånær Bisseck har det vel være elendigt? Han har jo selv bragt os i den situation med den meget amputerede og ret så ringe offensiv.

David er langt fra fejlfri. Jeg er bestemt ikke hans største fan. Men Lund er måske ikke en katastrofe. Han er bare ikke særlig god. Eller jo, han er en katastrofe som fløj - men det kan vi jo takke sportschefen for.

Jeg er enig i det sidste så langt til, at sportschefens opgave er at stille spillere til rådighed når transfervinduet lukker. Det er ikke hans job at komme midt mellem to vinduer og fortælle træneren hvilke spillere han må eller ikke må bruge. Det skal han simpelthen have afklaret inden vinduet lukker. Men Stig var tilsyneladende helt tilfreds med at gå ind til foråret med Jon. Alle og enhver vidste jo med rimelig sikkerhed, at han ikke kom til at forlænge. Men Stig synes det var helt fint, for der blev ikke hentet et alternativ. Det synes han så ikke nu, og gudhjælpemig om han ikke træffer den beslutning, når holdet er i sin allermest håbløse forfatning. Hvor er hans realitetssans?
 
- Det skal altså aldrig være træneren der sætter truppen. Det skal klubben og det har man valgt en sportschef til der varetager klubbens interesser.
Så må sportschefen jo gøre sit arbejde når transfervinduet er åbent. Det magtede han så bare ikke. Så er nu simpelthen ikke tiden spille stor mand.
 
Hmmm noget kan måske tyde på at David synes Jon var fin nok motiveret og ikke et problem. Hvis det forholder sig sådan synes jeg også det havde været smart at bruge Jon i start11 mod Vejle fordi det stadig var en vigtig kamp.

Jeg føler mig dog ikke 100% på vi ved alt om hvad der er op og ned.

Personligt har jeg altid synes Jon er en fed spiller, men synes også han de sidste 6 måneder har spillet lidt for ego, og bl.a. kun lavet en assist i år, det er simpelthen for ringe af en kant der skal fodre PM og andre der løber i boksen.

Men uanset er det jo altid sportschefen der skal tage styringen på hvem træneren kan vælge mellem - sådan er jobbeskrivelsen for begge, og derfor også noget vås når bold.dk skriver hvad bliver det næste. Bortset fra man også kunne vælge den engelske model med en manager der styrer klubben og sætter holdet, mens træneren mere er assistent. Ligesom med Ståle i fck. Uanset hvad er alt efter bogen pt. SIB har aldrig dikteret hvem der skal spille den enkelte kamp.

Ærgerligt man ikke lige ventede med at tage principbeslutningen til efter VB-kampen. Men den var nok truffet inden alle karantænerne og skaderne.

Men fint vi har en sportschef der tænker det lange sigte for klubben, og en træner som David der mest tænker en uge frem.

Man kan ikke forvente sportschefen, træneren eller assistenterne er enige om alt. Men man kan forvente de bakker op om hinanden trods uenigheder.

 
Han må træffe alle de beslutninger han vil. Jeg vælger bare at holde ham ansvarlig for de beslutninger. Jeg kan godt forstå man helst ikke vil bruge Jon, men nu var vi i så ringe en forfatning i går, at jeg finder det hovedløst, at man tvinger træneren til at bruge Lund på kanten og kun have en 16-årig debutant som alternativ. En virkelighedsnær sportschef havde sgu nok trukket beslutningen til efter weekenden. At smide spillere ud fordi deres kontrakt løber ud er ikke nødvendigvis den bedste beslutning. Man bliver nødt til at se på realiteterne, og der har Stig leveret så ringe et stykke arbejde, at det er dårlig dømmekraft, at han ikke vil lade David bruge en ud af de to kanter som Stig selv har sørget for kun er til rådighed.

Hvilke beslutninger skal han stå på mål for, som blev truffet før hans tiltrædelse? Han har haft to transfervinduer, og pånær Bisseck har det vel være elendigt? Han har jo selv bragt os i den situation med den meget amputerede og ret så ringe offensiv.

David er langt fra fejlfri. Jeg er bestemt ikke hans største fan. Men Lund er måske ikke en katastrofe. Han er bare ikke særlig god. Eller jo, han er en katastrofe som fløj - men det kan vi jo takke sportschefen for.

Jeg er enig i det sidste så langt til, at sportschefens opgave er at stille spillere til rådighed når transfervinduet lukker. Det er ikke hans job at komme midt mellem to vinduer og fortælle træneren hvilke spillere han må eller ikke må bruge. Det skal han simpelthen have afklaret inden vinduet lukker. Men Stig var tilsyneladende helt tilfreds med at gå ind til foråret med Jon. Alle og enhver vidste jo med rimelig sikkerhed, at han ikke kom til at forlænge. Men Stig synes det var helt fint, for der blev ikke hentet et alternativ. Det synes han så ikke nu, og gudhjælpemig om han ikke træffer den beslutning, når holdet er i sin allermest håbløse forfatning. Hvor er hans realitetssans?
Enig det havde været smart at trække den og spille Jon mod Vejle.

Men naturligvis er jobbeskrivelsen til enhver tid at sportschefen bestemmer hvem der er til rådighed - også mellem vinduerne. Man kan så være uenig eller enig om det var en dum beslutning af SIB. Jeg synes det var lidt tosset, hvis Jons indstilling er fin. Og synes det er helt tosset ikke at have ham på bænken resten af foråret, hvis Jon er prof om at bundu, albert, links, de 3 unge er foran ham. Men som vi kender Jons temperament er han nok næppe det - så det måtte jo ske... men vi kunne lige have ventet en uge.
 
Han må træffe alle de beslutninger han vil. Jeg vælger bare at holde ham ansvarlig for de beslutninger. Jeg kan godt forstå man helst ikke vil bruge Jon, men nu var vi i så ringe en forfatning i går, at jeg finder det hovedløst, at man tvinger træneren til at bruge Lund på kanten og kun have en 16-årig debutant som alternativ. En virkelighedsnær sportschef havde sgu nok trukket beslutningen til efter weekenden. At smide spillere ud fordi deres kontrakt løber ud er ikke nødvendigvis den bedste beslutning. Man bliver nødt til at se på realiteterne, og der har Stig leveret så ringe et stykke arbejde, at det er dårlig dømmekraft, at han ikke vil lade David bruge en ud af de to kanter som Stig selv har sørget for kun er til rådighed.

Hvilke beslutninger skal han stå på mål for, som blev truffet før hans tiltrædelse? Han har haft to transfervinduer, og pånær Bisseck har det vel være elendigt? Han har jo selv bragt os i den situation med den meget amputerede og ret så ringe offensiv.

David er langt fra fejlfri. Jeg er bestemt ikke hans største fan. Men Lund er måske ikke en katastrofe. Han er bare ikke særlig god. Eller jo, han er en katastrofe som fløj - men det kan vi jo takke sportschefen for.

Jeg er enig i det sidste så langt til, at sportschefens opgave er at stille spillere til rådighed når transfervinduet lukker. Det er ikke hans job at komme midt mellem to vinduer og fortælle træneren hvilke spillere han må eller ikke må bruge. Det skal han simpelthen have afklaret inden vinduet lukker. Men Stig var tilsyneladende helt tilfreds med at gå ind til foråret med Jon. Alle og enhver vidste jo med rimelig sikkerhed, at han ikke kom til at forlænge. Men Stig synes det var helt fint, for der blev ikke hentet et alternativ. Det synes han så ikke nu, og gudhjælpemig om han ikke træffer den beslutning, når holdet er i sin allermest håbløse forfatning. Hvor er hans realitetssans?
Uha du tror ikke at det hele har noget med Jon's udtalelser til Islandsk presse at gøre? Skal vi ikke være ærlige og erkende at Stig ikke havde meget at gøre med det første vindue da beslutningerne var truffet af direktøren og træneren før han tiltrådte? Det er faktisk også mit indtryk at problemet hos dig ikke er beslutningen om at sætte Jon af som det var beslutningen om at lade Lund spille og det gælder uanset hvilken plads han spiller. Som klub er man nødt til at have både interne og externe retningslinjer for hvad ansatte kan og ikke kan. Den sidste der forbrød sig imod det blev også bænket og fyret, iøvrigt af direktøren og træneren i fællesskab.
 
Uha du tror ikke at det hele har noget med Jon's udtalelser til Islandsk presse at gøre? Skal vi ikke være ærlige og erkende at Stig ikke havde meget at gøre med det første vindue da beslutningerne var truffet af direktøren og træneren før han tiltrådte? Det er faktisk også mit indtryk at problemet hos dig ikke er beslutningen om at sætte Jon af som det var beslutningen om at lade Lund spille og det gælder uanset hvilken plads han spiller. Som klub er man nødt til at have både interne og externe retningslinjer for hvad ansatte kan og ikke kan. Den sidste der forbrød sig imod det blev også bænket og fyret, iøvrigt af direktøren og træneren i fællesskab.
Jeg vil nu godt vove pelsen og sige at han havde noget at gøre med de 18-ish millioner der er brugt på Kahl og Kurminowski er noget han har andel i. Jeg er med på at Hansen og Anderson nok er et inside job, men at sige at det er Jakob Nielsen og David Nielsen der har styret sommervinduet tror jeg sgu ikke på. For det første har Stig jo nok fulgt med i markedet selvom han ikke var ansat noget sted og for det andet så kom han ind flere måneder før vinduet reelt åbnede. Selvfølgelig havde han en stor hånd med i sommervinduet.

Som sagt har jeg noget imod, at sportschefen har bragt træneren i en situation hvor han skal bruge en spiller som Lund som fløj. Dernæst kommer den dumme udtalelse om at David ville bruge ham, men Stig forbød ham det.
 
Top