This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Var det fra Stiftens livechat?Andre, mere interessante, kommentarer:
- Madsen og Anderson er kommet fint igang efter pausen
- Bagkæden styrer slaget. Valdes har været god. Reec har været farlig. Svenske Marco Olsson Valdes hentede AGF sidste år ind til U19–holdet.
- Daghim noget usynlig
- Links med endnu et godt gennembrud. Madsen brænder stor chance.
- 82' Asker Beck ind. Valdes ud
Jeg tror at snakken om at Sigurd Haugen skal til Viking i dette vindue er død:Kampen ligner ikke noget jeg gider bruge min opmærksomhed på (edit: ... at drage konklusioner udfra. I vinterpausen tager man alle kampe med, vi skal bare huske på de har meget lav informationsværdi)
Ift Haugen og Viking, så tror jeg han vil være meget effektiv på lavere niveau. Han har næsen for de rigtige løb og placering, er hurtig og meget aggressiv. Hvis der er lidt mere tid kan han bedre få styr på teknikken og så ryger der mange kasser ind. Derfor kan jeg godt se han være interessant for 10-11 mio i en norsk klub.
Hans udvikling går nok hurtigere i Superligaen, men forudsætter spilletid, som nok kommer til at mangle. I Norge kan han øve sig i kampene - måske har han målnæse og måske kan han forbedre sig teknisk. Selv hvis han ikke kan, tror jeg stadig han kan blive en god angriber for den rette klub deroppe. I min vurdering ligger, indrømmet, en klar vurdering af den norske liga som ringere end den danske - og jeg tror også den er mere strategisk, hvor den danske er meget taktisk.
Jo alt er vel til salg for det rette beløb, men Viking skal ikke forvente at få ham til det beløb som Bjørnebye betalte for et halvt år siden eller mindre, og det var vist det de håbede på.Er det ikke bare en klassiker? Bliver et beløb højt nok vil SIB sige ja og Haugen får i det tilfælde sikkert at vide, hans fremtid ikke ser lys ud i klubben.
Diosgyori spiller til daglig i den anden bedste fodboldrække i Ungarn, men ifølge Uwe Rösler skal man ikke tage fejl af modstanden.
- Og vi fik meget ud af kampen - vores modstander gav os en god test. De havde før de mødte os vundet 3-0 over VFL Bochum fra Bundesligaen, så det er bestemt ikke noget dårligt hold.
- Og de kom med en god fysik og var farlige på omstillinger. På den måde var det en god testkamp for os, siger den tyske træner.
Hvilken podcast? Hvilken personalesag?Podcasten denne uge med Troels Bech og Jacob Nielsen er voldsomt interessant. Der er sikkert ikke mange nyheder (udover at JN vel her breakede historien om en personalesag), men der gås i dybden med hverdagen og organisationen i AGF. Bestemt et lyt værd. Jeg blev i hvert fald klogere på både Nielsen og klubben.
Et tema, der tydeligvis fylder en del internt, er forpagtningen, som kommunen nu har overtaget fra klubben. Hvad det betyder i praksis, også økonomisk, udestår vel at se for os udenforstående.
Hvilken podcast? Hvilken personalesag?
Det er helt klart en 3-5-2:Hvordan er formationen i dag, jeg kan se start 11 på #AGFlive twitter profilerne, umiddelbart ligner det en 4-4-2 opstilling (eller måske 4-4-1-1?), med:
BråtveitMen det kan også være den gamle 4–3-3:
Mølgaard, Tingager, Bisseck, Kahl
Links, Madsen, Poulsen, Anderson
Yakob, Mortensen
Bråtveit
Mølgaard, Tingager, Bisseck, Kahl
Madsen, Poulsen, Anderson
Yakob, Mortensen, Links
Man skal nok ikke udlede at for meget af, hvem der spiller i der her kampe nu, men mere hvordan man spiller.Er der nogen her, der har læst Stiftens artikel om kampen, hvor de ud fra opstillingen ser de første tegn på forårets idealopstilling? De spørger i overskriften til, om der er et målmandsskifte på trapperne (!).
Men det her er vel ikke svaret på, hvordan vi stiller op i Aalborg?
Per Kristian Bråtveit,
Tobias Mølgaard, Frederik Tingager, Yann Aurel Bisseck
Gift Links, Mads Emil Madsen, Nicolai Poulsen, Mikael Anderson, Eric Kahl
Kevin Yakob, Patrick Mortensen
Hvorfor skulle Mølgaard være i gang med at slå TK af? Hvorfor skulle Links nu være svaret på den højre wingback? Det er vel nærmere et puslespil for at få ting til at gå op, mens nogle spillere skånes lidt, mens man så også kan få prøvet nogle spillere af på nogle nye positioner.
Hvis det er tæt på at være vores nuværende idealopstilling, så håber jeg virkelig, at vi er godt i gang med at finde en ny højre wingback, en offensiv midtbane a la Duelund, en gardering til de centrale pladser på midtbanen (a la Vigen) og måske endda en ny førstemålmand.
Den kazakhiske klub spillede mod Aarhus Fremad, ikke GF
Mandagens træningskamp mod AGF var oprindeligt aftalt til tre halvlege (2 x 45 min. + 30 eller 45 min.), men AGF har desværre meddelt, at de ikke kan stille hold til mere end 2 x 45 min.
Vi har vel stadig en ret tynd trup, antalsmæssig og man har måske ikke anset det for vigtigt at trække mange ungdomsspillere med til tæsk i København en mandag eftermiddag? Jeg kan dog sagtens forstå, at FCK gerne vil spille 3 x 45 min med deres trup.Står det skidt til med os? Hvad fortæller moderskibet ikke?
![]()
AGF-testkamp på 2 x 45 min. | F.C. København
Mandagens træningskamp mod AGF var oprindeligt aftalt til tre halvlege, men AGF har desværre meddelt, at de ikke kan stille hold til mere end 2 x 45 min.www.fck.dk