New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2023

Artikler om spillerne og klubben 2023
En spiller fra Malmø, og en spiller fra BIF, der møder FCK. Jeg er bange for at det ikke er tænding der mangler. Jeg siger, hold lidt igen og spar på krudtet til ligaen starter.

En spiller fra Malmø, og en spiller fra BIF, der møder FCK. Jeg er bange for at det ikke er tænding der mangler. Jeg siger, hold lidt igen og spar på krudtet til ligaen starter.
De har jo begge en startplads at erobre, så de skal da komme med noget.

Rigtig fin indsats af AGF idag. Men offensivt skla der bygges på eller laves om på den kommende træningslejr.

Bjur så faktisk lovende ud i enkelte sekvenser, men AGF TV kunne godt lære lidt af Fuckernes TV, meget bedre end hvad vi af og til får i livestreams 😂

Slut: 0-0

Hvis det var en test af vores defensive organisation, så var det vel en vellykket kamp. Pænt tempo og en del spillere med 90 minutter og lad os håbe at træningslejren bliver brugt på at spille en start-11 klar, hvor Duelund selvfølgelig skal finde sin plads.

Ikke helt perspektivløst, det jeg så af kampen.
Bevares, vores offensiv er ret tand- og fantasiløs, men forsvaret stod temmelig solidt og spillet indtil sidste tredjedel var faktisk ikke helt skidt.
Bjur ligner én, der både har fart og teknik - når han lærer system og medspillere at kende, så kan det godt blive fint.
Daghim ind før Haugen... med mindre Sigurd er i stykker, så ligner det at rekordkøbet ryger i kolonnen for flop, hvis han står bag en lejesvend og en ungdomsspiller.

Særligt at bemærke fra 2. halvleg:

Langt flere afslutninger. Vel 5 styks. Et par rigtigt farlige. Poulsen på overliggeren efter returbold på frispark, og så Bjur med et rigtig farligt frispark.
Mortensen var ikke med i noget som helst. Daghim gav dog lidt mere forstyrrelse. Men angrebet virker helt tandløst.

Bjur så godt ud og fik en fin debut.

Mølgaard er da kommet helt skævt ud til denne sæson. Mister bolden, og afleveringerne er helt håbløse.
Madsen mister konstant bolde, fordi han i slowmotion dribler lidt rundt med sig selv for konsekvent at lukke sig selv inde og miste den. Er efterhånden blevet hans helt egen standardsituation.

Bisseck i en klasse for sig. Poulsen gjorde det også rigtigt godt. Links løber meget og blander sig i meget, men outputtet er stadigt skidt.

Sluttede i denne opstilling:
Hansen
Mølgaard - TK - Bisseck - Bjur
Felix - Poulsen - Madsen - Anderson
Duin - Daghim

Når det kun blev til de 2 x 45 min. skyldtes det, at vores trup ikke er stor nok til en 3. halvleg. Suk.

Flot livestream med god lyd, fine gentagelser og endda en speaker. Her kunne vi lære rigtigt meget. Og hvor svært kan det egentlig være?

Last edited:
De sluttede ikke i en 442. De sluttede med Mølgaard, TK og Bisseck bagerst. Beijmo og Bjur på wingbacks. Poulsen, Madsen og Anderson på miften og Duun og Daghim i front Var Haugen, Brandhof og Yakob ude idag?

Flot livestream med god lyd, fine gentagelser og endda en speaker. Her kunne vi lære rigtigt meget. Og hvor svært kan det egentlig være?
Det har AGF faktisk gjort/prøvet før.
Tror man gik væk fra det alene fordi det jo koster en ekstra mand på job, og man ikke synes nok så med til at det kunne "betale sig".
Og er sgu trist over at sådanne projekter ikke forsøges over en hel sæson, frem for bare at prøve det en sommer i 1-2 kampe, og så droppe det.

Husker en kamp hjemme mod BIF som vi vandt 2-1 på mål af Links/Jevtovic, hvor der var kommentering i hvert fald. Og med gentagelser og 3 kamera-zoner.

Det har AGF faktisk gjort/prøvet før.
Tror man gik væk fra det alene fordi det jo koster en ekstra mand på job, og man ikke synes nok så med til at det kunne "betale sig".
Og er sgu trist over at sådanne projekter ikke forsøges over en hel sæson, frem for bare at prøve det en sommer i 1-2 kampe, og så droppe det.

Husker en kamp hjemme mod BIF som vi vandt 2-1 på mål af Links/Jevtovic, hvor der var kommentering i hvert fald. Og med gentagelser og 3 kamera-zoner.
Og i sommer var der vel også live streams? Kan ikke huske om de havde valgt at lave dem uden kommentator der. Eneste kamp der kunne være lavet live stream af i det her vindue må under alle omstændigheder have været den første mod Sønderjyske og det kan være de bare ikke syntes det var relevant lige efter pausen og synd at der skulle stå nogle og filme i kulden… Jeg så ikke kampen i dag så det kan sagtens være FCK har flere kameraer og bedre tekniske forhold osv, men det er da ikke sådan at AGF laver en (for fans) seværdig produktion. Jeg har ikke indtryk af at det er opgivet, man har jo netop lavet lidt tilskuerfaciliteter på Fredensvang og et plateau til kameraet og bedre lyd osv. Produktionen kan stadig forbedres, fx med flere kameraer i stedet for et der står lidt forskudt for midten, men det det er da allerede OK synes jeg.

Interessen er intakt og der kommer 1.000 fans til Aalborg til forårets åbningskamp. Aab vil ikke udvide udebaneafsnittet og det er vel nok meget forståeligt.

Det synes jeg udelukkende er forståeligt hvis de selv har solgt masser af billetter.
Hvis de ikke har, så burde man da udvide til hele sektionen bag målet, som vi flere andre gange har haft.

Det synes jeg udelukkende er forståeligt hvis de selv har solgt masser af billetter.
Hvis de ikke har, så burde man da udvide til hele sektionen bag målet, som vi flere andre gange har haft.
Jeg ved ikke om de tænker at værdien af færre der støtter udeholdet er højere end værdien af nogle ekstra solgte billetter, men det kan måske også bare komme på tale senere. Det er lidt tidligt for dem at konstatere hvor mange billetter de kan sælge.

"Synd" for AaB, at de ikke lykkedes med at få en medlidenhedstransfer i mål med Abildgaard fra Celtic. Han skifter til Italien. Dermed har AaB vel nu misset at finde den centrale midtbanespiller de mangler i 5-6 vinduer i træk. Denne gang kommer det til at koste for dem, hvis ikke der kommer en kanin op af hatten her i de døende minutter af vinduet.

Interessen er intakt og der kommer 1.000 fans til Aalborg til forårets åbningskamp. Aab vil ikke udvide udebaneafsnittet og det er vel nok meget forståeligt.

Lidt vildt der er udsolgt med 2,5 uge til sæsonstart.

Jeg er voldsomt imponeret! Det bliver koldt, banerne er elendige og spillet er som regel horribelt de første par runder efter vinterpausen.

Jeg skulle til at tilføje at der ikke er en spændende transfer i stil med fx Johnny Hulfods-sene Hanssen, men ham Duelund kunne være lidt derhenad.