New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2023

Artikler om spillerne og klubben 2023
Last edited:
Dommeren kom åbenbart for sent. Så ved man, at det er en vigtig kamp... Så lidt forsinket start.

Startopstilling (3-5-2):

Jesper Hansen - Thomas T. Kristensen, Frederik Tingager, Mikkel Kristensen - Jacob Andersen, Mathias Sauer, Nicolai Poulsen, Kevin Yakob, Eric Kahl - Sigurd Haugen, Jelle Duin

Stiften skriver at alle får 45 minutter i dag.

-----------------
2-0 efter 17 minutter! Kahl til 1-0 med højrepoten efter Yakob-forsøg og Haugen der løber i dybden og scorer til 2-0

Kampen spilles i øvrigt på bane 4 (kunstgræs). Hausner står åbenbart over i dag på grund af ondt i knæet.

----------------
4-0 kort før pausen. Haugen fik en ny tur i dybden. Endte med mål af Sauer til 3-0. Yakob, som åbenbart har spillet godt, til 4-0 "efter flot angreb af AGF"
 
Last edited:
4-0 ved pausen over SønderjyskE og så skifter man vel hele holdet nu.

Vores kommende modstander i superligaen, AaB, spiller også træningskamp lige nu hjemme mod Frederica. AaB er bagud 0-2 efter en halv time. Thelander, som mangler kamptræning, er ude med en skade. Det samme er deres nye målmand i øvrigt. Men vi skal nok ikke lægge for meget i de her kampe. Trupperne har vel mest fokus på fysisk træning lige nu. Edit: Fredericia fik åbenbart et mål annulleret, så AaB er kun bagud 0-1.
 
AGF i 2. Halvleg: Hansen – Herrington, Lund, Bisseck – Mølgaard, Madsen, Valdes, Anderson, Links – Daghim, Haugen.
Så Hansen og Haugen får lov at spille videre. Ingen Mortensen åbenbart?
 
AGF i 2. Halvleg: Hansen – Herrington, Lund, Bisseck – Mølgaard, Madsen, Valdes, Anderson, Links – Daghim, Haugen.
Så Hansen og Haugen får lov at spille videre. Ingen Mortensen åbenbart?
Ingen Mortensen - og ingen Grønning?

Nu 5-0. 2 x Haugen.

/W
 
Reeg og Hutters erstattede Haugen og Hansen et kvarter inde i 2. halvleg. Så Bråtveit er åbenbart heller ikke klar i målet. SønderjyskE reducerede til slutresultatet 5-1 med et langskud. Fremgår dog ikke, om det var et drop af Hutters.
Det er åbenbart hårdt at være Stiften-journalist: "Det pisser ned og blæser en pelikan. Journalisten kan ikke mærke sine fingre, men AGF er fortsat i teten."

Andre, mere interessante, kommentarer:

- Madsen og Anderson er kommet fint igang efter pausen
- Bagkæden styrer slaget. Valdes har været god. Reec har været farlig. Svenske Marco Olsson Valdes hentede AGF sidste år ind til U19–holdet.
- Daghim noget usynlig
- Links med endnu et godt gennembrud. Madsen brænder stor chance.
- 82' Asker Beck ind. Valdes ud
 
Valdes har været god. Reec har været farlig. Svenske Marco Olsson Valdes hentede AGF sidste år ind til U19–holdet.
Jeg måtte google Valdes, men han er (lige) fyldt 18 år og ifølge AGFs nyhedshistorie, da han blev hentet, kan han spille både som 8'er og 6'er. Han var fast mand på den centrale midtbane på U19-holdet i efteråret, og han spillede også alle tre kampe på midtbanen for Sverige ved forsommerens U17-EM (de slog bl.a. Danmark).

Han lyder sådan set ret lovende, og med en skade til Hvidt og Duncan væk på leje, så kunne han vel godt se frem til spilletid i foråret? Nogle, der har set ham, eller som kan uddybe?
 
Interviews med Yakob or Rössler:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nu skal man aldrig forvente for meget ud fra hvordan de første træningskampe går men alligevel er tendenserne altid interessante.

Andre, mere interessante, kommentarer:

- Madsen og Anderson er kommet fint igang efter pausen
- Bagkæden styrer slaget. Valdes har været god. Reec har været farlig. Svenske Marco Olsson Valdes hentede AGF sidste år ind til U19–holdet.
- Daghim noget usynlig
- Links med endnu et godt gennembrud. Madsen brænder stor chance.
- 82' Asker Beck ind. Valdes ud
Var det fra Stiftens livechat?

Surfede lige rundt for at snuse lidt mere til hvordan det var gået i træningskampen men for en gangs skyld er artiklerne rundt om ikke kopier af hinanden :oops:

AGF's egen er som den er og der bliver Links blandt andet fremhævet https://agf.dk/nyheder/2023/sejr-i-vad-og-malrig-forste-testkamp/

Bold.dk's virker meget klinisk - lige før man skulle tro det var AI der skrev den. https://bold.dk/fodbold/nyheder/agf-og-haugen-bankede-soenderjyske-i-aarets-foerste-test/

Stiften har en artikel men her nævnes Links ikke og heller ikke Olsson Valdes som nævnes ovenfor. Haugen bliver selvfølgelig nævnt pga. 2 mål og så de tre unge får en bemærkning om de gjorde det fornuftigt (Mikkel Kristensen, Jacob Andersen og Mathias Sauer). Derudover nævnes det at der var mange flere chancer.

Må vist have fundet livechatten og set igennem - syntes meldingerne rejser lidt spændende spørgsmål men nu er det selvfølgelig kun den 1 træningskamp:
Var de unge gode og kan vi have forventninger til dem fremadrettet - som skrevet ovenfor ser Sauer interessant ud på statistik men hans kontrakt udløber vist til sommer?
Var angriberne gode eller blev der brændt for mange store chancer?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Målene fra kampen mod Sønderjyske. Der er et par gode afslutninger, men også noget dårligt forsvarsspil. Det er svært at vurdere ret meget ud fra det, og det er jo også bare første træningskamp efter at de sikkert er startet efter nytår med en del test og fysiske øvelser, men når vi nu skal have gang i offensiven, er det godt at få scoret nogle mål.
 
Kampen ligner ikke noget jeg gider bruge min opmærksomhed på (edit: ... at drage konklusioner udfra. I vinterpausen tager man alle kampe med, vi skal bare huske på de har meget lav informationsværdi)

Ift Haugen og Viking, så tror jeg han vil være meget effektiv på lavere niveau. Han har næsen for de rigtige løb og placering, er hurtig og meget aggressiv. Hvis der er lidt mere tid kan han bedre få styr på teknikken og så ryger der mange kasser ind. Derfor kan jeg godt se han være interessant for 10-11 mio i en norsk klub.

Hans udvikling går nok hurtigere i Superligaen, men forudsætter spilletid, som nok kommer til at mangle. I Norge kan han øve sig i kampene - måske har han målnæse og måske kan han forbedre sig teknisk. Selv hvis han ikke kan, tror jeg stadig han kan blive en god angriber for den rette klub deroppe. I min vurdering ligger, indrømmet, en klar vurdering af den norske liga som ringere end den danske - og jeg tror også den er mere strategisk, hvor den danske er meget taktisk.
 
Kampen ligner ikke noget jeg gider bruge min opmærksomhed på (edit: ... at drage konklusioner udfra. I vinterpausen tager man alle kampe med, vi skal bare huske på de har meget lav informationsværdi)

Ift Haugen og Viking, så tror jeg han vil være meget effektiv på lavere niveau. Han har næsen for de rigtige løb og placering, er hurtig og meget aggressiv. Hvis der er lidt mere tid kan han bedre få styr på teknikken og så ryger der mange kasser ind. Derfor kan jeg godt se han være interessant for 10-11 mio i en norsk klub.

Hans udvikling går nok hurtigere i Superligaen, men forudsætter spilletid, som nok kommer til at mangle. I Norge kan han øve sig i kampene - måske har han målnæse og måske kan han forbedre sig teknisk. Selv hvis han ikke kan, tror jeg stadig han kan blive en god angriber for den rette klub deroppe. I min vurdering ligger, indrømmet, en klar vurdering af den norske liga som ringere end den danske - og jeg tror også den er mere strategisk, hvor den danske er meget taktisk.
Jeg tror at snakken om at Sigurd Haugen skal til Viking i dette vindue er død:
 
Er det ikke bare en klassiker? Bliver et beløb højt nok vil SIB sige ja og Haugen får i det tilfælde sikkert at vide, hans fremtid ikke ser lys ud i klubben.
 
Er det ikke bare en klassiker? Bliver et beløb højt nok vil SIB sige ja og Haugen får i det tilfælde sikkert at vide, hans fremtid ikke ser lys ud i klubben.
Jo alt er vel til salg for det rette beløb, men Viking skal ikke forvente at få ham til det beløb som Bjørnebye betalte for et halvt år siden eller mindre, og det var vist det de håbede på.
 
Livestreamning fra dagens træningskamp.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Uwe var glad for de unges indsats i kampen https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/nyheder/agf-chef-fremhaever-unge-spillere-efter-testkamp/

Diosgyori spiller til daglig i den anden bedste fodboldrække i Ungarn, men ifølge Uwe Rösler skal man ikke tage fejl af modstanden.
- Og vi fik meget ud af kampen - vores modstander gav os en god test. De havde før de mødte os vundet 3-0 over VFL Bochum fra Bundesligaen, så det er bestemt ikke noget dårligt hold.
- Og de kom med en god fysik og var farlige på omstillinger. På den måde var det en god testkamp for os, siger den tyske træner.
 
Top