New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Artikler om spillerne og klubben 2023

Artikler om spillerne og klubben 2023
Podcasten denne uge med Troels Bech og Jacob Nielsen er voldsomt interessant. Der er sikkert ikke mange nyheder (udover at JN vel her breakede historien om en personalesag), men der gås i dybden med hverdagen og organisationen i AGF. Bestemt et lyt værd. Jeg blev i hvert fald klogere på både Nielsen og klubben.

Et tema, der tydeligvis fylder en del internt, er forpagtningen, som kommunen nu har overtaget fra klubben. Hvad det betyder i praksis, også økonomisk, udestår vel at se for os udenforstående.
 
Podcasten denne uge med Troels Bech og Jacob Nielsen er voldsomt interessant. Der er sikkert ikke mange nyheder (udover at JN vel her breakede historien om en personalesag), men der gås i dybden med hverdagen og organisationen i AGF. Bestemt et lyt værd. Jeg blev i hvert fald klogere på både Nielsen og klubben.

Et tema, der tydeligvis fylder en del internt, er forpagtningen, som kommunen nu har overtaget fra klubben. Hvad det betyder i praksis, også økonomisk, udestår vel at se for os udenforstående.
Hvilken podcast? Hvilken personalesag?
 
Hvilken podcast? Hvilken personalesag?

Kan også findes direkte i diverse podcasttjenester. De diskuterer Jakob Nielsens kalender de første 14 dage af januar, og Nielsen mævner, at han har brugt meget tid på en personalesag, der indeholder en del jura. Det er også diskuteret herinde efter at Peter Brüchmann i en efterfølgende podcast (med Steinlein og Nielsen) spørger ind til det. Hér kommer det frem, at det ikke handler om Haugen og julefrokostsagen, men ellers er der mig bekendt ingen offentlige detaljer.

Podcasten med Bech er mig bekendt det første sted, sagen blev omtalt, og selv om man skulle have hørt Mediano-versionen, vil jeg anbefale at gå tilbage til den. Det er helt grundlæggende interessant - og i øvrigt knap så fikseret på at skulle passe ind i en bestemt ramme, hvad der ofte sker med Peter Brüchmann for bordenden.
 
Hvordan er formationen i dag, jeg kan se start 11 på #AGFlive twitter profilerne, umiddelbart ligner det en 4-4-2 opstilling (eller måske 4-4-1-1?), med:
Bråtveit
Mølgaard, Tingager, Bisseck, Kahl
Links, Madsen, Poulsen, Anderson
Yakob, Mortensen​
Men det kan også være den gamle 4–3-3:
Bråtveit
Mølgaard, Tingager, Bisseck, Kahl
Madsen, Poulsen, Anderson
Yakob, Mortensen, Links​
 
Hvordan er formationen i dag, jeg kan se start 11 på #AGFlive twitter profilerne, umiddelbart ligner det en 4-4-2 opstilling (eller måske 4-4-1-1?), med:
Bråtveit
Mølgaard, Tingager, Bisseck, Kahl
Links, Madsen, Poulsen, Anderson
Yakob, Mortensen​
Men det kan også være den gamle 4–3-3:
Bråtveit
Mølgaard, Tingager, Bisseck, Kahl
Madsen, Poulsen, Anderson
Yakob, Mortensen, Links​
Det er helt klart en 3-5-2:

Bråtveit
Mølgaard, Tingager, Bisseck
Links, Madsen, Poulsen, Anderson, Kahl
Yakob, Mortensen​
 
Nu har jeg lige set 2. Halvleg af dagens træningskamp som endte 1-1.

Det var godt nok en lang offensiv ørkenvandring, også i de knap 20 minutter hvor vi stod i stærkeste opstilling. Med under en måned til Superligaen åbner igen, er det sgu lidt bekymrende, at der stadigvæk ikke er nogen værktøjer til at åbne et dybtstående forsvar op. Det var et uendeligt boldflytteri på midtbanen, efterfulgt af alt for mange afleveringer lige i skoen på en Vålerenga spiller.

Det positive er at der blev lukket af defensivt, og at Vålerenga ikke kom frem til alverden, deres udligning kom lidt ud af ingenting, og så en ung AGF’er der ikke tog sig helt nok af sin mand i feltet. Men ellers var det AGF der sad på spillet.
 
Er der nogen her, der har læst Stiftens artikel om kampen, hvor de ud fra opstillingen ser de første tegn på forårets idealopstilling? De spørger i overskriften til, om der er et målmandsskifte på trapperne (!).

Men det her er vel ikke svaret på, hvordan vi stiller op i Aalborg?

Per Kristian Bråtveit,
Tobias Mølgaard, Frederik Tingager, Yann Aurel Bisseck
Gift Links, Mads Emil Madsen, Nicolai Poulsen, Mikael Anderson, Eric Kahl
Kevin Yakob, Patrick Mortensen

Hvorfor skulle Mølgaard være i gang med at slå TK af? Hvorfor skulle Links nu være svaret på den højre wingback? Det er vel nærmere et puslespil for at få ting til at gå op, mens nogle spillere skånes lidt, mens man så også kan få prøvet nogle spillere af på nogle nye positioner.

Hvis det er tæt på at være vores nuværende idealopstilling, så håber jeg virkelig, at vi er godt i gang med at finde en ny højre wingback, en offensiv midtbane a la Duelund, en gardering til de centrale pladser på midtbanen (a la Vigen) og måske endda en ny førstemålmand.
 
Så kun 2. halvleg. Og jeg synes ærligt talt der var en god intensitet i spillet. Og fart på bolden med førstegangs afleveringer. Men desværre gik det lidt i stå når vi nærmer os boksen. Og vi får ikke lavet kvalificerede forsøg på mål. Så på den måde lignede kampen der vi oplevede i efteråret. Ønsker i den grad at vi får bragt vores hold op på et niveau, hvor modstanderne holder vejret i frygt når vores hurtige driblere - MA og Gift eksempelvis - skærer ind i feltet.

Klassemål Vålerenga scorer.
 
Er der nogen her, der har læst Stiftens artikel om kampen, hvor de ud fra opstillingen ser de første tegn på forårets idealopstilling? De spørger i overskriften til, om der er et målmandsskifte på trapperne (!).

Men det her er vel ikke svaret på, hvordan vi stiller op i Aalborg?

Per Kristian Bråtveit,
Tobias Mølgaard, Frederik Tingager, Yann Aurel Bisseck
Gift Links, Mads Emil Madsen, Nicolai Poulsen, Mikael Anderson, Eric Kahl
Kevin Yakob, Patrick Mortensen

Hvorfor skulle Mølgaard være i gang med at slå TK af? Hvorfor skulle Links nu være svaret på den højre wingback? Det er vel nærmere et puslespil for at få ting til at gå op, mens nogle spillere skånes lidt, mens man så også kan få prøvet nogle spillere af på nogle nye positioner.

Hvis det er tæt på at være vores nuværende idealopstilling, så håber jeg virkelig, at vi er godt i gang med at finde en ny højre wingback, en offensiv midtbane a la Duelund, en gardering til de centrale pladser på midtbanen (a la Vigen) og måske endda en ny førstemålmand.
Man skal nok ikke udlede at for meget af, hvem der spiller i der her kampe nu, men mere hvordan man spiller.
Det man kan læse ud af det er nok nærmere, at Uwe gerne fortsat vil spille 3-5-2 og at han gerne vil prøve alternativer på wingback, samt teste bredden i det centrale forsvar. Hvis Tobias Mølgaard kan spille i højresiden af et 3-mands forsvar, så stiller det os bedre, hvis der kommer et monsterbud på Bisseck. Samtidig kan det være, at UR har indset at der skal prøves noget andet på højre wingback - og at det er Links der (som kommende reserve til pladsen) afprøves, mens SIB forhåbentlig får hentet en ny spiller. Jeg synes nu også godt man kan afprøve Brandhof på den plads. Han spillede den vel trods alt det sidste halve år i Viborg, inden han skiftede til os.
 
Endnu en god grund til at satse på at udvikle egne spillere fremfor endeløse lejeaftaler og kasserede spillere i andre klubber.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Træningskamp mod FCK i eftermiddag. Mon ikke vi er ved at være der, hvor man gasser lidt ned for eksperimenterne, og bringer folk i spil til de rigtige pladser og formation. Det handler naturligvis fortsat om formen, men der er kamp om 18 dage, så det er vel også på tide, at man fokuserer mere på det sportslige.
 
Det vælger jeg indtil videre ikke at lægge noget som helst i. Det er jo en formulering fra FCK og der kan være mange årsager til at AGF finder at en alm. kamp passer dem bedst.
 
Top