Nyheder

Kamptråd Brøndby - AGF, søndag d. 18.04.2021

Hvad ender kampen?

• AGF sejr

Votes: 4 20,0%
  • Uafgjort

Votes: 6 30,0%
  • Modstander sejr

Votes: 10 50,0%

• Total voters
    20
  • Poll closed .

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.382
Point
83
Lidt om hvad der manglede og skal til

En løfterig første halvleg mod Randers er i hans verden dog ikke lig med, at alle problemer er løst. Så langtfra.

»I fodbold er der ikke et sædvanligt niveau, man er kun så god, som man lige har vist. For os handler det om at prøve at få energien og kroppen tilbage på højt niveau. Vi blev i sidste uge ramt af lav energi og sygdom, som betød, at mange måtte spille alle kampe. Altså, dårlig timing på formnedgang og dårlig timing i kampen i Aarhus. Det var ikke så godt. Alle skal stables på benene, og så kører vi videre,« siger AGF-træneren.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Godt at have NP tilbage - håber bentøjet holder, håber ikke han har måtte forcere pga hvidts karantæne.

Og fedt ST er tilbage til indhop, han har jo lidt af samme evner som fx Helenius med at kunne komme ind sidste 15 min og lægge et tryk med hovedspillet og et stærkt skud. Ikke helt AAs fart, men stærkere i skud, hovedspil og teknisk umiddelbart. Han kommer jo fra nordens brasilianere hehe

Og øv med Backman, nu var han lige kommet retur.

Sejr i dag og altid ser noget anderledes ud. I det mindste håber jeg vi ikke taber, så vi får sat prop igen om ikke andet. Men sejr vil gøre foråret endnu mere lysegrønt end Marselisskoven snart bliver.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Links er på bænken. Diks på 6'eren igen? I givet fald Grønbæk som fløj. Sanneh og Blume fra start:

EzQ8WO5VoBIJI7F

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
NP på bænken er da også lovende. Men nok ikke en vi sætter ind til sidst, hvis vi er bagud. Måske får vi mere glæde af Links' fart, når han kommer frisk ind i 2. halvleg.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Godt træk med to hurtige bagerst i buba og haus og diks lige foran de to som et trekløver til at lukke bifs hurtige kontraspil - spændende om det lykkes.

Synes egentlig Links har været bedste mand på kanten i foråret, eller mindst ringe om man vil. Men sidste gang var han helt væk. Og rigtig set at sætte Albert på kanten. Og Jon får vel pladsen fordi vi reelt ikke har andet at skyde med. Men håber han bliver vild igen.

Fribs

Member
Oprettet
3 Marts 2021
Beskeder
49
Point
8
Placering
Århus
Hvor er det fantastisk at andre end PM nu får gang i scoringerne!
Selvom PM da også gerne lige må tage topscorer-pladsen 😉

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
314
Point
43
Super mål lige til sidst!

Men for dælen blume han skylder, den var sgu stor! Jon manglede også bare lige en enkelt sko størrelse for at have fået taget POs Laudrup aflevering ned!

Nu SKAL vi komme helt anderledes ud til 2 halvleg end vi plejer!

Iøvrigt - Buba er godt nok dårlig med en fodbold..

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.300
Point
113
Dejligt med en føring ved pausen. Man sidder bare ikke med fornemmelsen af at nu er vi i vores yndlingssituation. Vi har smidt mange flere føringer i denne sæson end i forrige. Men dejligt at vi er "tilbage"!

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Inden udligningen nåede jeg at tænke at der enten kun var energi til en kvart kamp denne gang eller om vi forsøgte at komme til pause med så mange kræfter sparet at vi ville have noget til anden halvleg. Hold op vi holdt op med at spille da vi kom foran. Til gengæld var det godt at se os skrue op igen efter udligningen.

Forhåbentlig har vi nu også noget at komme med i anden halvleg, det bliver svært hvis vi bare stiller os ned. Jeg frygter for om vi løber tør for kræfter, men det kunne være herligt at finde noget af kontrastyrken frem igen også.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
314
Point
43
Fedt vi har både NP og links at skyde med denne gang.

Vi skal også op i gear igen nu.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.382
Point
83
Indrømmet - jeg så den kun kort og ingen mulighed for at spole. Blev Blume ikke stoppet ved en Bif-forsvarer placerede en hånd i hovedet på ham? (Nu skal vi ikke have VAR på alt og den var sikkert for lille men så sjovt ud).
Af det jeg har set, ser vi bedre ud end de seneste kampe men i modsætning til sidste sæson, er man ikke sikker på de kan køre en føring hjem.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
314
Point
43
Shit hvor er Sanneh ringe. Hurtigt ud med ham igen.

Jeg ser ikke andre hold, så skal ikke kunne sige hvor god han var sidst han var i Danmark.

Men ja, hold da op et niveau...Der skal godt nok bankes meget rust af hvis han skal ligne en der kostede 60 mil.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Shit hvor er Sanneh ringe. Hurtigt ud med ham igen.
Jeg spekulerer på om han også havde de koncentrationssvigt, som jeg synes det lidt ligner, da han spillede i FCM, men måske bare kompencerede tilstrækkeligt med andre styrker.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Det er vel ikke energi til mere end en halv time samlet og så er det svært at vinde, men hold da op vi har sat mange føringer til efterhånden.

Sydhavnen

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
314
Point
43
Det er vel ikke energi til mere end en halv time samlet og så er det svært at vinde, men hold da op vi har sat mange føringer til efterhånden.

Vi brænder godt nok også for mange chancer.

Alt i alt kan man ikke være utilfreds med uafgjort mod bøf på udebane.

Krydret med det dummeste røde kort jeg har set længe, hold da op en klaphat..

Stats

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
415
Point
43
Bubacarr Sanneh vinder mange dueller og har flere nøgletacklinger, men i længden skaber det bare mere negativt end positivt med alle de har "hovsa"-ting og mangel på taktisk discplin/forståelse.

Fin indsats efter omstændighederne. Vi skal vinde kampe for at blive helt forløst, men jeg er glad for, at vi bider fra os igen efter udligningen. Der havde jeg bange anelser, da vi slet ikke aflastede defensiven i perioden op til udligningen.

Ærgerligt med et dumt gult kort til Casper Højer. Det er en af nøglekampene der venter på torsdag.

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
587
Point
43
Uafgjort i Brøndby må altid være godkendt. Også selvom det er træls, når man har været foran to gange. Jeg synes, det bliver stadig mere tydeligt, hvad Tingager betyder.
Indsatsen i dag var til gengæld godkendt i min bog. Bevares, Brøndby havde bolden mest, men det var ikke sådan, at de vadede i chancer.
Et godt hvil til drengene og så...Randers hjemme MED tilskuere! Jeg er én af dem, og jeg har tænkt mig at råbe helt urimeligt grimme ting af Randers hele kampen. Det bliver elektrisk!

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.061
Point
83
Fin indsats efter omstændighederne. Vi skal vinde kampe for at blive helt forløst, men jeg er glad for, at vi bider fra os igen efter udligningen. Der havde jeg bange anelser, da vi slet ikke aflastede defensiven i perioden op til udligningen.
Ja, jeg synes reaktionen på udligningen var en af de positive ting. Jeg synes også vi fik skruet lidt op igen i slutningen, så vi var ikke helt døde til sidst denne gang.

Det var også godt bare at få scoret to mål, begge i åbent spil, det ene efter en periode med godt pres og den anden et rigtig godt opspil.

Jeg er ikke helt enig i at uafgjort i Brøndby nødvendigvis altid er godkendt, men jeg synes måske nok vi var relativt bedre i nogle andre uafgjorte kampe mod dem og i dag kunne vi da også både have tabt. Det er nu alligevel træls at vi altid skal lukke et mål ind på en eller anden stor fejl, denne gang endnu et unødvendigt straffespark. Det gør det altså svært.

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Oprettet
12 Februar 2019
Beskeder
514
Point
63
Alder
50
Webside
ole-salling.simplesite.com
Det her burde være Sanneh's sidste kamp for os.

Han sejlede rundt i forsvaret og betød intet når han var med fremme på hjørnespark/indkast.

Ind med Juelsgård

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Synes begge hold spiller godt i dag bedst i hver sin halvleg generelt. Ærgerligt PM går ud og vi stopper ved at presse højt. Var PM skadet eller overbelastet - jeg havde ikke taget vores farligste ud.

Marginalerne heller ikke med os. Der kunne være fløjet for hænder i ryggen på jon, og omvendt får man heller ikke altid straffe det klodsede sammenstød af Haus. Bolden var sendt dårligt mod mål inden de løber sammen. 2 stk 50-50 synd for gutterne hvor det bliver 2-2 istedet for 3-1 til os.

Synes heller ikke umiddelbart der var tydelig offside på Bror , som han dog sendte forbi - lidt skidt. Men tæmning var kattepote-lækker. Efter nogle dårlige kampe havde han flot touch på bolden i dag, bl.a. 3 sidste fod på Alberts scoring - løb mest af alle i dag.

Godt at se Albert få åbne målkontoen i dag. Ligesom det var fedt at se Diks lave mål fra 6eren og dybdeløb ind i boksen derfra samt offensive flotte afleveringer, uden det kostede defensivt ift NP. Synes også vi så NPs mangler, da i en kontra hvor han slet ikke kunne følge med. NP er super hvis vi skal være nr 3-4, men top2 så vil det være godt at få en Diks-Onyeka type. Der har vi udviklingspotentiale på 6eren. Udover vi skal score flere mål fra kanter og offensive 8er. Højreback er Munks også fin hvis vi skal være nr 3-4, mens Diks er en ligaens bedste back. En skam vi ikke kan klone ham.

Og hvor var det nogle lækre afleveringer fra PO. Spørgsmålet var om vi egenligt ikke mistede lidt ved at bytte ham med NP. Nemt være bagklog.

Så masser af godt og spillemæssigt og power tilbage - men øv vi smider sejren, der havde bragt os ind i kampen om både sølv og bronze.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Det her burde være Sanneh's sidste kamp for os.

Han sejlede rundt i forsvaret og betød intet når han var med fremme på hjørnespark/indkast.

Ind med Juelsgård

Enig han ser lidt lad ud nogen gange pga sine rolige stil (også for meget for min stil), men omvendt giver Haus vilde stil også nogle dumme kort og straffe. Haus må lære at komme mere ind i duellerne som Backman, ikke bruge arme og blive bedre i luftspillet.

Buba synes jeg er lidt forfulgt af medierne og fans. Fx var var kommentatoren efter ham, men han reddede flot en duel i 2. omgang, hvilket KEP også bemærkede.

Men ingen af de to kommentere at han faktisk reddede os ved på ægte Backman maner at kaste sig og få foden på et Lindstrøm forsøg, der nok ellers var gået i mål - men i stedet gik til hjørne.

Buba fik også pakket Uhre helt væk, så man kom i tvivl om han var med.

De to straffe som kunne være endt både 1-3 og 2-2 - samt Lindstrøm i hopla var vel forskellen på 1 og 3 point i dag for os.

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Gult til Højer - så får vi set Gersbach an næste gang, hvad han kan på højt niveau efter et par års pause derfra.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
Ros til David i dag synes jeg.

Holdet virkede godt sat op, de rigtige ændringer i start opstillingen, og 2 hurtige udskiftninger i 2 halvleg, noget som vi er mange der tit har skreget på.
Meget enig.
Og fedt med fart på begge kanter efter udskiftningen af Jon med Links.

Jon var vel eneste mand i offensiven der ikke leverede i første halvleg. Men for silvan hvor gav Grønbæk meget fra den modsatte kant. Jeg så gerne Links på venstre fra start, og Grønbæk fra start på højre. Så kan Jon komme ind og give den gas frem for den af de to der går først død.

Også spændende at se Ammitzbøl få tid til at kunne indgå i flere løb og kombinationer med lidt flere minutter. Han kan altså noget. Men han er ikke nær så god som Paddy ift presspillet. Der er han mere som Grønbæk en der arbejder hårdt, frem for at arbejde hårdt OG smart. Paddy ved via sin erfaring langt mere hvor han bedst skal placere sig for at forstyrre opspil, og jagter ikke bage bolden rundt.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.382
Point
83
Marginalerne heller ikke med os. Der kunne være fløjet for hænder i ryggen på jon, og omvendt får man heller ikke altid straffe det klodsede sammenstød af Haus. Bolden var sendt dårligt mod mål inden de løber sammen. 2 stk 50-50 synd for gutterne hvor det bliver 2-2 istedet for 3-1 til os.
EB skriver vi har begået 8 straffe i år, hvilket et flest af alle hold og vi har modtaget 4. Sidste sæson begik vi 3 og fik selv 5.

Gad vide om det er forskellen på i år og sidste år.

Aske v2

Member
Oprettet
25 Oktober 2020
Beskeder
79
Point
18
Flot kamp af gutterne, vi ligner næsten os selv efterhånden, minus de der 10-20% energi som nok bare mangler indtil ny sæson starter. Jeg er bare fan af Jon Dagur, hold nu op hvor er han elegant når han driver forbi sin modspiller, han mangler selvf. at holde en hel kamp. Men sådan som har spillet imod Randers og nu Brøndby, bliver han rigtig sjov fremadrettet.

Man kommer nok ikke uden om vores forsvar, v har nu lavet 8 straffespark i sæsonnen, flest af alle klubber. En del af dem er hårdt dømt, men alle i det forsvar har dummet sig. Randers har kun lavet 1 straffe, så det kan lade sig gøre. Det må være fokus punkt til næste sæson. Tænk nu hvis vi kunne stå med 1-2 straffe på sæsonnen og 6 mål færre imod os? Det ville have været dejlige mange flere point.

Bubacarr Sanneh lignede jo en bambi på glatis, jeg var ligesom mange andre, heller ikke tryg ved ham. Placere sig dumt i perioder, clearer bolden forfærdeligt, men står også i vejen for flere ting. Jeg var lige ved at hidse mig lidt op, da han for 100 gang i kampen, skød bolden 40 meter lige op i luften. Men kom så til at tænke på at han reelt kun har spillet kampe i AGF i 2 mdr., og endda været skadet og syg. Hans niveau er ikke superhøjt for nuværende, men det kan nok forklares med den laaaange pause, der er meget rust der skal bankes af ham.

Glæder mig til at komme på stadion på Torsdag og Søndag og se drengende! :)

/Aske

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.973
Point
83
Ja hele mit liv har jeg sagt det går lige op på en sæson, men synes ikke i år. Jeg synes godt nok den med Haus var dumt, også svært at se faktisk helt hvad der sker på de tv-billeder, men han kommer for hårdt ind i duellen og skal skærme mere som Backman er så super god til. Men det er hvad der sker for en hurtig og duelspiller som Haus. men det var jo en ringe afslutning som Kamil kunne tage med lukkede øjne.

Også godt med på at de der skub som fx Jon får i dag ikke altid giver straffe. Altid svært at se hvor meget skub der er - og man kan ikke se den igen nogen steder. Og vi så den også kun en gang på tv.

Ift resultatet ændrer det intet. Men marginalerne er ikke med os. Omvendt kunne en emsig dommer have fløjet hands mod os i dag.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.300
Point
113
EB skriver vi har begået 8 straffe i år, hvilket et flest af alle hold og vi har modtaget 4. Sidste sæson begik vi 3 og fik selv 5.

Gad vide om det er forskellen på i år og sidste år.
Man kan i hvert fald sige, at vi har fået nogle straffe imod på VAR. Omvendt så har vi også bare været langsommere i handling, og mindre skarpe i for mange indgreb. Og jeg tillægger det mere den store udskiftning i midterforsvaret og manglen på overskud generelt.

Hvis du med "forskellen" snakker om vores pointhøst, så er der helt sikkert noget om det. Nu er det langt fra sikkert at kampen i dag ender med AGF-sejr uden det straffe, men tager man dem ud, sådan i en hurtig vending: (med fed = flere point uden straffe, og kursiv = vi fik point pga straffe)

BIF vs AGF 2-2 = 2 point mere uden straffe imod
AGF vs Randers = 2 point mere uden straffe imod
FCK vs AGF = 2 point mere uden straffe imod

AGF vs SøE = samme point uden straffe imod
AaB vs AGF = 1 point færre uden straffe til os
AGF vs ACH = samme point uden straffe imod
AGF vs FCK = 1 point mere til os uden straffe imod
SøE vs AGF = 2 point mere til os uden straffe imod

AGF vs FCM = Samme point selv uden straffe til os
ACH vs AGF = samme point selv uden straffe imod
BIF vs AGF = 1 point færre uden straffe til os

Så altså 5 gange, hvor manglende straffe til modstander kunne give "ekstra" point.
Og altså 2 gange, hvor straffe til os gav "ekstra" point.

De 2 gange hvor vi har fået straffe ville give 2 "ekstra point".
De 5 gange imod har vi "mistet" 9 point.

Altså en negativ pointforskel på 7 point.
Men jeg synes mange af straffesparkene har været vores egen skyld.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom