New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl Brøndby - AGF, søndag d. 18.04.2021

Fejl Brøndby - AGF, søndag d. 18.04.2021

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
BIF ude.jpg

Modstanderfan: Det er vores sædvanlige Brøndby fan Sklander (Twitter navn), der har udfyldt de opgaver jeg har stillet ham

Fortæl en sjov anekdote fra en kamp mod AGF

Jeg har faktisk aldrig været på Aarhus Stadion, men jeg husker da jeg stod på Brøndby Stadion og så kampen mod Randers i 2010 på storskærm, hvor meldingen kom at nu var jeres nedsmeltning og en realitet, I var rykket ud selvom i havde jeres "Dreamteam" og var langt foran Randers.. Hele Sydsiden startede "sommer, sommer og sol, duften af GF i 1.division". Det var en dejlig eftermiddag, trods regnvejr og FCK guld.

Hvilken AGF person gennem tiderne har gjort størst indtryk på dig?
Jeg tror jeg vil sige John Stampe. Hele hans historie og de ting Tøfting har fortalt om "bankbogen" er noget jeg kan huske. Der mangler typer som Stampe i moderne fodbold.

Hvilke tifos / fantiltag husker du bedst af AGF mod jer?
Jeg er så dårlig til at huske tifoer, men mon ikke I har lavet en KSDH tifo en gang eller ti ;).

Jeg tror vi bryder forbandelsen, Brøndby vinder 2-0 over et træt AGF hold.


Fokus på Brøndby:


hvornår scores der.jpg

mål for.jpg

mål imod.jpg

Indbyrdes:

udvikling indbyrdes.jpg
indbyrdes.jpg

Formbaromter:

AGF:


:unsure: 😡😡

BIF:

:unsure:😡😡

Karantæne info:

AGF:


I karantæne: Benjamin Hvidt

Næste kort: Casper Højer, Patrick Mortensen

Gult kort 4 points: Bubacarr Sanneh
Gult kort 6 points: Jon Thorsteinsson, Gift Links

BIF:

I karantæne: Morten Frendrup

Kommende modstander: Randers- de møder FCM

Næste gule kort: Marvin Egho
Gult kort - 6 points: Vito Hammershøy-Mistrati, Erik Marxen, Simon Piesinger, Bassala Sambou

Turneringen generelt
Rundens øvrige kampe:

kampprogram.jpg


Stilling i Top 6:

stilling.jpg

Pointudvikling i Mesterskabsspillet:

udvikling alle.jpg
 
Fortæl en sjov anekdote fra en kamp mod AGF

Jeg har faktisk aldrig været på Aarhus Stadion, men jeg husker da jeg stod på Brøndby Stadion og så kampen mod Randers i 2010 på storskærm, hvor meldingen kom at nu var jeres nedsmeltning og en realitet, I var rykket ud selvom i havde jeres "Dreamteam" og var langt foran Randers.. Hele Sydsiden startede "sommer, sommer og sol, duften af GF i 1.division". Det var en dejlig eftermiddag, trods regnvejr og FCK guld.
Det var fandme latterligt. Hverken en anekdote fra en kamp mod os, eller en kamp han så. Bare "haha, I rykkede ud, og det morede vi os over"...

Det er en ommer, Sklander.
 
Hvis vi ryger ud af pokalen mod Randers, så er der ikke nogen bedre måde at komme tilbage på sporet end ved at slå Brøndby.

Klart, det bliver mega svært på udebane. Sådan er det bare.
 
Det var fandme latterligt. Hverken en anekdote fra en kamp mod os, eller en kamp han så. Bare "haha, I rykkede ud, og det morede vi os over"...

Det er en ommer, Sklander.

Det kommer ikke bag på mig at vi på et tidspunkt ville opleve svar som disse, når vi beder modstanderfans fortælle "røver historier" fra kampe mellem deres egen klub og vores.
Tror faktisk også det blev nævnt da jeg efterspurgte spørgsmål til kamptrådene.



Min personlige indstilling er at jeg ikke retter i noget det de svarer - medmindre det er undertrykkende, racistisk eller ulovligt
 
Det kommer ikke bag på mig at vi på et tidspunkt ville opleve svar som disse, når vi beder modstanderfans fortælle "røver historier" fra kampe mellem deres egen klub og vores.
Tror faktisk også det blev nævnt da jeg efterspurgte spørgsmål til kamptrådene.



Min personlige indstilling er at jeg ikke retter i noget det de svarer - medmindre det er undertrykkende, racistisk eller ulovligt
Det er jeg med på. Jeg er bare skuffet over at der ikke kom en anekdote fra en BIF/AGF-kamp. Nuvel, det er forståeligt at ikke alle svar kan "ramme" lige det man håber på ift stilen. Videre.
 
Endnu en kamp vi ikke får lov til at vinde.
BIF skal tilbage på sporet efter derbyet og vi er pænt afsporet.
Den vinder vi ikke. Uanset hvor godt vi spiller. Jeg har mistet troen på det for tiden og sådan er det.
Det kan være det vender hvis jeg ser en mandefolkeindsats mod RFC i Pokalen torsdag men det er også det der skal til for at slå BIF og det magter vi ikke at sætte sammen to kampe i træk
 
Jeg var bare overrasket over at en voksen Brøndbyfan ikke har besøgt Aarhus Stadion en eneste gang i sit liv.
En af Viasats guldkunder går jeg ud fra...

Det er jeg nu ikke synderligt overrasket over.
Kontanthjælpen er ikke hvad den har været jo..
 
Spørgsmålene er vist designet til stemningsfans. Jeg ville ærlig talt heller ikke ane, hvad jeg skulle svare, hvis jeg fik dem. En anekdote fra en kamp mod BIF? Øhh har I hørt om dengang Mogens Krogh scorede i Aarhus? En tifo? På stående fod kan jeg kun huske en eneste AGF-tifo og det var "Ajax fjerner skidtet". Kan ikke nævne nogen fra andre klubber, for det interesserer mig ikke rigtigt.
 
Spørgsmålene er vist designet til stemningsfans. Jeg ville ærlig talt heller ikke ane, hvad jeg skulle svare, hvis jeg fik dem. En anekdote fra en kamp mod BIF? Øhh har I hørt om dengang Mogens Krogh scorede i Aarhus? En tifo? På stående fod kan jeg kun huske en eneste AGF-tifo og det var "Ajax fjerner skidtet". Kan ikke nævne nogen fra andre klubber, for det interesserer mig ikke rigtigt.
Du behøver ijo kke snakke om TIFO. Det spørgsmål er jo "fantiltag" også.
Som støttetrøjer, fyrværkeri bag tribunen i Horsens, eller andre ting som stod frem. Men enig i at den er meget svær hvis man ikke er med på udebanerne, og ikke følger så meget med på twitter/SoMe, men bare ser kampene.

Ville du ikke kunne svare på, hvilken personlighed fra BIF der har gjort et indtryk på dig gennem tiden?
Altså ingen der har været igennem BIF nogensinde har gjort et indtryk på dig?
 
Jeg var bare overrasket over at en voksen Brøndbyfan ikke har besøgt Aarhus Stadion en eneste gang i sit liv.
En af Viasats guldkunder går jeg ud fra...
Det overrasker ikke mig.
Da jeg begyndte på Kbh’s universitet i 1996 var der, udover mig, kun én på hele mit hold, som havde været uden for Sjælland. Den pågældende havde sejlet DK rundt og ligget i Aarhus havn et døgns tid.
 
Ville du ikke kunne svare på, hvilken personlighed fra BIF der har gjort et indtryk på dig gennem tiden?
Altså ingen der har været igennem BIF nogensinde har gjort et indtryk på dig?
Jeg ville nok lave et skriv omkring Per Bjerregaards op- og nedture. Men det ville næppe blive særlig interessant for en samling af personer som ved langt mere om manden end jeg gør.
 
Apropos Bif, har en østjysk ven der af uransagelige årsager holder med Brøndby. Bortset fra det er han meget fornuftig.

Men han mente AGF ville stå med et stort hul efter denne sæson når Kamil og Diks rejser og for 0 kr, og tror heller ikke vi får meget for Højer pga kort tid til udløb. Og PM snart bliver ældre og ikke gør det så godt og heller ikke får en krone for ham.

Jeg sagde jeg godt mente AGF måske kunne hamle op med Bif næste sæson, da CV har meldt ud at marxø, uhre og jobbe skal sælges, og de også skal bygge nyt op. Og FCN sælger og bygger op hver sommer.

Men han mente Bif får så mange penge fra Europa spil og spillersalg, at det ikke betyder noget - tværtimod. Og nævnte et astronomisk beløb for de 3 spillere....

Hvad tænker I Bif får for de 3? (marxsø, uhre og jobbe)
 
Hvad tænker I Bif får for de 3? (marxsø, uhre og jobbe)

De optimistiske bud

Marxsø 13-15 millioner
Uhre 5-6 millioner
Lindstrøm 15-20 millioner

Jeg har ikke andet at have det i end min egen fornemmelse og længderne på deres kontrakter.

Havde de været FCK eller FCM spillere havde jeg hævet tallet markant.
 
Så et sted mellem 35-40 mio.

Jeg tænkte også noget med
Maxsø og Uhre 2 x 15 mio
Lindstrøm 30 mio

Ialt 60 mio

I Brøndby snakker de over 100 mio for de 3. Hvis det sker synes jeg vi skal ansætte CV som ass til Bjørne :)
Okay jeg er godt med på at drømmer man stort får man 80 mio, men 100 mio + (altså hvordan lige det 25-25-50+)?

Synes jo egentlig Tingager der er et år ældre er ca samme case næsten, PM bedre end Uhre, men ca samme - plus noget alder.
 
Så et sted mellem 35-40 mio.

Jeg tænkte også noget med
Maxsø og Uhre 2 x 15 mio
Lindstrøm 30 mio

Ialt 60 mio

I Brøndby snakker de over 100 mio for de 3. Hvis det sker synes jeg vi skal ansætte CV som ass til Bjørne :)
Okay jeg er godt med på at drømmer man stort får man 80 mio, men 100 mio + (altså hvordan lige det 25-25-50+)?
Hvis Lindstrøm sælges for 30 mio. , så er jeg sikker på JN står klar med en underskrevet check. Han er lige fyldt 21 år, har scoret 9 mål og 9 assist i 22 kampe samt er ikke så akadesplaget som Bundu. Han ryger langt over 30 mio.
Mikael Uhre er lidt noget andet, da han er 5 år ældre og en "latebloomer" umiddelbart. Han har dog scoret 14 mål og i 24 kampe, så han ryger også for mere end 15 mio. ellers skal Brøndby da beholde ham.
Synes jo egentlig Tingager der er et år ældre er ca samme case næsten, PM bedre end Uhre, men ca samme - plus noget alder.
Nu er transfermarkt ikke korrekt men umiddelbart vurderer de Maxsøe som 4xTingager. Han har også været på landsholdet mv. og derfor er Tingager pt. et skridt bagved https://www.transfermarkt.com/vergleich/spielervergleich/statistik/def/spieler/253206&289683

PM vs. Uhre - næsten umulig sammenligning. PM har måske 2-3 år tilbage på toppen mens Uhre har 7-8 år.

Den sidste kæmpe faktor er klubbernes status og historik for salg af spillere. Vi er langt langt langt langt bagefter Brøndby i forhold salgspriser for spillere. Vi er på vej opad men der skal kæmpes og vi kan ikke forvente at lave en 1-1 sammenligning endnu.
Bundu var et godt salg på den front, for så kan omverdenen se vi kan få gode priser for vores udviklingsspillere - det samme gælder Jens Stage.
 
Den sidste kæmpe faktor er klubbernes status og historik for salg af spillere. Vi er langt langt langt langt bagefter Brøndby i forhold salgspriser for spillere. Vi er på vej opad men der skal kæmpes og vi kan ikke forvente at lave en 1-1 sammenligning endnu.
Bundu var et godt salg på den front, for så kan omverdenen se vi kan få gode priser for vores udviklingsspillere - det samme gælder Jens Stage.

Jeg kan ikke se at historik skulle være nogen væsentlig faktor.
Brøndbys økonomi er offentlig, så de fleste klubber vil have en god fornemmelse af hvor startbudene skal ligge og hvor meget de kan presse prisen
Med det i tankerne kan jeg ikke se dem få tilbudt 30 mio for Lindstrøm.
Havde han været FCM spiller vil det naturligvis have været et useriøst lavt bud for Lindstrøm.

Hvornår har Brøndby sidst lavet et virkelig godt salg hvor man blev blæst bagover?
De fik 20 millioner for Rønnow hvilket var et ok salg - men vel heller ikke mere end en fair markedspris for en landsholdsaktuel målmand.

Mukhtar drømte de om at få langt over 50 millioner for, men han endte med at ryge for 20.

Hvis Brøndby sælger de tre spillere for over 50 millioner, så er det ikke på grund af Brøndbys historik, men fordi jeg undervurderer CVs evner.
 
Ja du har sgu nok ret, nok bare fordi jeg ikke vil indse at Bif har nogle vilde guldfugle der haha - fordi vi i dag er ved at være tilbage i konkurrence med om at blive nr 1 (efter de to udenfor liga) Og ja Bif har solgt stort før og CV har også.

Synes din argumentationer er super hele vejen igennem. Måske 25-25-50 alligevel ikke er helt tosset, men tror nu nærmere det bliver under og ikke 100 mio+ (måske 2,5 mio 3 mio og 6 mio euro - de får 86 mio)
 
Top