Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Kamptråd Conference League kvalifikation: AGF - Larne FC, Torsdag d. 29.07. kkl. 19.00

Hvem går videre til næste runde?

• Total voters
    25
  • Poll closed .

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamptråd europa.jpg

Personligt havde jeg håbet at vi kunne stille med reserverne, men efter en elendig omgang "fodbold" har vi kniven for struben og skal vinde.
Larne vist sig fra sin bedste side, men vi gjorde det heller ikke specielt svært for dem.

Der er kun en ting at sige om kampen - vi skal frem på banen

Jeg har igen fået fat i en fan fra Larne til at svare på mine spørgsmål.
Det er Larnes mediemand Ian Cahoon

How do you expect your team to play in the second leg?

Like most of our matches in the Europa Conference League this season, Thursday is a little bit of the unknown for us. We will take a lot of confidence from the first leg, where we showeed a lot of what we are good and played very well against a top quality team.

At the the same time, we are aware that AGF feel they can probably play better than they did at Inver Park, so we won't have it all of our own way.

Playing in front of 9,000 - 10,000 fans will also be a different experience for many of our players as we are used to crowds of around 1,500 - 2,000 in our domestic league. Hopefully this can bring the best out in us.

Your team is used to play on artificial turf - how are they on a grass pitch?

I don't think this will be an issue for us. More than half of our away games in the Northern Ireland Football League are on grass pitches, so we play on them regularly. When we are preparing for a game on a grass pitch the team will train on grass in the days leading up to the game.

I would also expect Ceres Park to have a top quality grass surface, so there will be issues from our point of view.

How do you think the match will finish?

That is a difficult one to call! Very few people would have expected us to win the game at Inver Park, and even fewer would predict a result which would take us through the 3rd Qualifying Round. However, we have shown we can upset the expectactions and if we can produce a similar performance in Aarhus then who knows? Whatever happens in the second leg, hopefully we have enhanced the repuation of Northern Ireland football.

Her er lidt statistik på hvornår målene scores i Larnes kampe

larne mål.jpg

Der er stadigt mange billetter til kampen, så kom op af stolen og ud og støt klubben

Winther

Administrator
Ja det må være rimeligt at gøre den ekstra bred og ekstra våd så gennemsnittet falder rigtigt ud. Jeg læser det også som Lame i statistikken ovenfor og satser på at det er dem der er det i returkampen :)

Der kommer vel i øvrigt næppe 9-10.000, det må vi vel slet ikke, men heller ikke fuldt hus under restriktionerne, men forhåbentlig nok til at det kan give et ekstra tryk.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg har 2 ønsker til torsdag.

1: At vi går videre.
2: At vi gør det med mere end 1 mål så der ikke kan siges at vi kun gik videre fordi vi fik et mål foræret af Larne.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
3. At vi ikke får flere skader.
Købt. Men det er sgu nærmest det mindst sandsynlige scenarie jeg kan forestille mig.
Så megen tiltro har jeg sportsligt til holdet, og så lidt tiltro har jeg til nogle af spillernes fysiske tilstand.

Og ærligt talt, var det så ikke hovedløst at vælge netop kampen mod FCN til at sætte Hausner ud til en pause, så Tingager skulle spille sin 2. kamp på kunstgræs på 3-4 dage. Ham og hans knæ.... Var det virkelig en god idé?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Og jeg bliver meget skuffet hvis vi ikke truer dem mere på dødbolde end vi gjorde i det første opgør.
ISÆR fordi banen var smallere burde vi kunne have lagt de hjørnespark helt præcist, og bare domineret dem.

Aske v2

Active member
Jeg synes ærlig talt det er lidt vanskeligt at forholde sig til de her kampe, vi står med et hold, fyldt med nye spillere, som når bolden bliver spillet til højre, løber de til venstre. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan vi alle bliver frustrerede, både fans og spillere. Det næste er selvfølgelig at lede efter forklaringer, analyser og helt efter bogen, bliver alt fejet til side, for sådan et hold skal vi slå 10 ud af 10. Det kan nok ikke være anderledes.

Jeg synes kampen imod Larne og siden mod FCN, viser at vi har mange fine spillere, de mangler i den grad relationer, tempo og integration på holdet. Dertil påpeger DN jo helt rigtigt, at vi har udfordringer med hold som ikke bringer intensitet, vi ser det hvergang imod lavere rangerende hold i pokalen. Vi har også udfordringer på kunstgræs, det er jo også tydeligt.

Ergo må vi forvente en kamp om overlevelse når vi lægger kunstbane, lav intensitet hold, 4 nye spillere i startopstillingen samt skader til nøglespillere sammen, og sætter det op imod den helt legitime forventning om at vinde 10 ud af 10.

Tror jeg så på at Torsdag bliver et AGF flyvende udover banen og vinde 4-0? Nej, dertil har jeg nok set for meget fodbold med AGF igennem tiderne. Vi er ikke ringere end så mange andre hold i den her øvelse, vi mangler nok bare at acceptere forventningen om at 10 ud af 10, ikke altid skal oversætte til "2 * 4-0", men nok mere i stil med "hiv og sving".

Og ryger vi ud, så må vi lære af oplevelsen og komme videre, det har andre hold prøvet før os, Lars Jacobsen fortalte jo vidt og bredt om hans oplevelser med klare nederlag til eks. Linfield og andre små hold, og alligevel nåede han flere gode kampe med FCK og på landsholdet. Selvom han fik rodet sig ud i en længere snak om karriere på spil, og manglende landholdskampe hvis vi røg ud til Larne. Det virkede lidt modsætningsfyldt, jeg tror han lod sig rive lidt med, af den negative stemning i kommentatorboksen.

Det bliver spændende at se om vi kan knække en svær nød på Torsdag? :)

/Aske

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Tror jeg så på at Torsdag bliver et AGF flyvende udover banen og vinde 4-0? Nej, dertil har jeg nok set for meget fodbold med AGF igennem tiderne. Vi er ikke ringere end så mange andre hold i den her øvelse, vi mangler nok bare at acceptere forventningen om at 10 ud af 10, ikke altid skal oversætte til "2 * 4-0", men nok mere i stil med "hiv og sving".

Vi skal videre ja. Også selvom det "bare" bliver med hiv og sving. Da der blev blæst til semifinale mod Randers sidste år var der sgu ingen der tænkte på at vi kun med hiv og sving klarerede det mod B93 i Farum, eller da vi spillede mod AaB i Aalborg i semi 2020 at vi var tæt på at ryge ud mod Kolding, eller Marstal Riise/VSK.

Og ryger vi ud, så må vi lære af oplevelsen og komme videre, det har andre hold prøvet før os, Lars Jacobsen fortalte jo vidt og bredt om hans oplevelser med klare nederlag til eks. Linfield og andre små hold, og alligevel nåede han flere gode kampe med FCK og på landsholdet. Selvom han fik rodet sig ud i en længere snak om karriere på spil, og manglende landholdskampe hvis vi røg ud til Larne. Det virkede lidt modsætningsfyldt, jeg tror han lod sig rive lidt med, af den negative stemning i kommentatorboksen.

Synes han bliver misforstået der.
Han sagde at spillerne kan bruge det til at få svar på hvorfor de ikke spiller på landsholdet LIGE NU, eller får det rigtige tilbud fra udlandet LIGE NU. Altså præcis som man kan sige om Jon. Han er for meget nat og dag endnu, og han går for ofte død (han udgik så med skade denne gang).

Så når du underpræsterer sådan mod sådan et hold, så har du en af forklaringerne på hvorfor du ikke er på landsholdet NU. Ikke at du aldrig kan komme det.

T-Knogle

Well-known member
Jeg synes ærlig talt det er lidt vanskeligt at forholde sig til de her kampe, vi står med et hold, fyldt med nye spillere, som når bolden bliver spillet til højre, løber de til venstre. Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan vi alle bliver frustrerede, både fans og spillere. Det næste er selvfølgelig at lede efter forklaringer, analyser og helt efter bogen, bliver alt fejet til side, for sådan et hold skal vi slå 10 ud af 10. Det kan nok ikke være anderledes.

Jeg synes kampen imod Larne og siden mod FCN, viser at vi har mange fine spillere, de mangler i den grad relationer, tempo og integration på holdet. Dertil påpeger DN jo helt rigtigt, at vi har udfordringer med hold som ikke bringer intensitet, vi ser det hvergang imod lavere rangerende hold i pokalen. Vi har også udfordringer på kunstgræs, det er jo også tydeligt.

Ergo må vi forvente en kamp om overlevelse når vi lægger kunstbane, lav intensitet hold, 4 nye spillere i startopstillingen samt skader til nøglespillere sammen, og sætter det op imod den helt legitime forventning om at vinde 10 ud af 10.

Det bliver spændende at se om vi kan knække en svær nød på Torsdag? :)

/Aske
Jeg er ikke helt enig i at “4 nye i startopstillingen” er en legitim undskyldning. AGF startede kampen i Nordirland med:

Jesper Hansen
Alexander Munksgaard - Sebastian Hausner - Frederik Tingager - Oliver Lund
Patrick Olsen - Nicolai Poulsen - Albert Grønbæk
Milan Jevtovic - Dawid Kurminowski - Jon Dagur Thorsteinsson​

Jesper Hansen og Oliver Lund kender David Nielsens spillestil fra Lyngby, og har været med i hele opstarten, så selvom de er nye, så render de ikke til højre når der blive afleveret til venstre.

Kurminowski var den eneste “nye” i den opstilling, så det er nok ikke grunden til den anspændte og nervøse kamp fra alle spillere.

Til gengæld siges det nu at Link ikke spillede fordi han ikke kunne få indrejsetilladelse! Han var med på flyet, så man må jo have gået ud fra at han kunne komme in i Nordirland. Undskyld men magen til uforberedt fodboldklub, skal man sgu da godt nok lede længe efter. David Nielsens udtalelse efter kampen om “alt hvad der kunne gå galt, gik galt” giver efterhånden rigtigt god mening, og man må håbe der har været en meget alvorlig evaluering efter kampen, så sådan noget rod ikke sker igen.

Aske v2

Active member
Jeg er ikke helt enig i at “4 nye i startopstillingen” er en legitim undskyldning. AGF startede kampen i Nordirland med:

Det er helt fint du mener det, men du er igang med fortolkninger og flytter selv grænsen for hvornår man er ny.

Hvis jeg så prøver den modsatte vej, kan man sige at AGF stillede med 5 helt nye i startopstillingen, da jeg så medtager Tingager og Jevtovic, og da Gersbach så kom ind, samt Amnitzbøll, er vi efterhånden så langt fra vores start elver fra sidste år som man kan komme.

Jeg synes klart man kunne se at Tingager var rusten i sine indgreb, jeg anfægter ikke engagementet, det var upåklageligt, men hvis der ikke kan skelnes mellem spillere i form og integreret og det modsatte, så bliver det som jeg skrev meget vanskeligt for et hold.

Kurminovski havde til kampen haft 10 dage i klubben, han var central som opspilstation, og det lykkedes han bare ikke med, og når Grønbæk og Jevtovic så valgte at smide 90% af alle boldende, så har vi bare ikke meget spil.

Jeg synes som alle andre, vi var milevidt fra vores niveau, jeg kan bare godt se nogen årsager til det, det er helt fint hvis du/I ikke kan. :)

/Aske

T-Knogle

Well-known member
Jeg synes som alle andre, vi var milevidt fra vores niveau, jeg kan bare godt se nogen årsager til det, det er helt fint hvis du/I ikke kan. :)

/Aske
Så var jeg måske ikke tydelig nok, jeg kan sagtens se en masse årsager til at AGF lignede zombier i 90 minutter mod Larne i Nordirland, jeg mener bare ikke at en af dem er at spillerne løber til højre når bolden bliver sent til venstre.

David Nielsen sagde at Larne minder om et 2. Divisionshold, men at deres duelstyrke og dødbolde er på et ekstremt højt niveau. Den helt primære årsag til tragedien i Nordirland, er manglende forberedelse.

Der var alt alt for mange ting som kom uventet, herunder banestørrelse, banens beskaffenhed, modstanderens spidskompetencer, indrejsetilladelse til nøglespiller, plan hvis modstanderen kommer bagud, ledere på banen, evnen til at sætte tempo i kampen, evne til at spille på egne præmisser, og ikke modstanderens. Men mange nye spillere der ikke kender hindanden er ikke i top 5.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Det er nemlig også det jeg hæfter mig ved.
Altså at jeg ser masser af områder og muligheder for, at det er et spørgsmål om tid før denne trup kan spille helt anderledes godt, selv før vi får endnu flere tilført.

Af folk der ikke har været i kamp endnu, som kan blive store profiler for AGF i sæsonen er Anthony D'Alberto, Eric Kahl, Patrick Mortensen og Brandhof.

Det alene gør jo, at man kan tro på at der gemmer sig langt mere offensiv power rundt om hjørnet. Kahl og D'Alberto er begge offensive backs, vores problemer på den centrale offensive midtbane kan forhåbenligt hjælpes på vej af Brandhof-typen, og PM er vel altid en der give håb om mål over en sæson.

Var vi bare ringe, med præcis de spillere der skulle spille resten af sæsonen, så var jeg mere bekymret. Som jeg var det undervejs i foråret, hvor der jo ikke var 4-5 nye der var på vippen til at kunne komme ind med begrundet tro på positive ændringer.

Mikkel_K

Well-known member
Jeg er helt ligeglad med, hvordan det sker, eller hvordan det ser ud, bare AGF går videre.

Alt andet vil være fiasko, men stilpointene er altså allerede væk. Nu gælder kun resultatet.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg er helt ligeglad med, hvordan det sker, eller hvordan det ser ud, bare AGF går videre.

Alt andet vil være fiasko, men stilpointene er altså allerede væk. Nu gælder kun resultatet.
Jo jo, men det lover da bedre for de kommende mange kampe/periode hvis vi går videre i sikker stil, og xyz spiller en langt bedre kamp, ikke sandt?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Det er et acceptabelt antal koefficient point vel også, med mindre vi går videre og tager tre point i en af kampene mod det portugisiske hold
3 sejre vil være flot :D Så lad os gøre det :D
En sejr torsdag, og i en af kampene mod det portugisiske hold er vel lige på grænsen til godkendt, såfremt vi så napper en uafgjort i den anden kamp, eller går videre alligevel, og napper et point i runden efter.

Men altsammen kan se trist ud torsdag aften, hvor vi måske tager hjem med 0 point.
Puha. Tør ikke tænke tanken pt.

Guller

Active member
Men hvad med kampen på torsdag...?
Hvor kan man se den?
Det er lidt frustrerende at bo ca 1,5 km fra Communale med den store tv pakke fra Stofa og så ikke kunne se den

JB

Member
Men hvad med kampen på torsdag...?
Hvor kan man se den?
Det er lidt frustrerende at bo ca 1,5 km fra Communale med den store tv pakke fra Stofa og så ikke kunne se den
TV2 Sport X. Desværre. Det ligner en tur på værtshus eller også skal jeg se den hos en ven.

Prøveabonement gratis hele Juli, men jeg ved ikke, om man kan slippe for at taste kreditkort detaljerne ind.

Senest redigeret:

T-Knogle

Well-known member
Mon ikke overgangen fra Lasse Winther til Marcus Tjärnberg er den primære årsag til at Larne FC var så stor en overraskelse for holdet. Man må forvente at de er blevet forberedt til fingerspidserne til returopgøret.