Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Vi har desværre oplevet en stigende mængde spamindlæg.
    Derfor ser vi os nødsaget til at gennemgå brugerdatabasen og slette de brugere, der LIGNER spambots. Dette sker løbende over de kommende dage.

Det har dog den uheldige konsekvens, at vi kan risikere at vi kommer til at slette enkelte brugere, som har en mailadresse der kan ligne en type, som en spambot plejer at benytte.

Vi gennemgår alle brugere manuelt, og ser med kritiske øjne på mailadressen, så vi gør vores aller bedste for at vi kun rammer spambots.

Ved spørgsmål, kontakt Alsgaard i en privat besked.

Kamptråd Conference League kvalifikation: AGF - Larne FC, Torsdag d. 29.07. kkl. 19.00

Hvem går videre til næste runde?

• Total voters
    25
  • Poll closed .

Aske v2

Active member
Hold nu op hvor er det træls det hele, og igen smider vi en kasse pga. manglende timing af Tingager, hvor ville jeg ønske vi kunne stille med et rigtigt hold til de her kampe, og ikke en flok nye spillere, parret med andre på vej tilbage fra skader og ude af kampform.

Havde de ikke fået den pind, var 1-0 nok til forlænget, og hvad var der så sket?

/Aske

Di Stefano

Active member
Hold nu op hvor er det træls det hele, og igen smider vi en kasse pga. manglende timing af Tingager, hvor ville jeg ønske vi kunne stille med et rigtigt hold til de her kampe, og ikke en flok nye spillere, parret med andre på vej tilbage fra skader og ude af kampform.

Havde de ikke fået den pind, var 1-0 nok til forlænget, og hvad var der så sket?

/Aske
Nordirerne var så trætte, at de ikke ville have kunnet kravle ud til en omkamp 11 mod 10. Så det.

Mengsen

Active member
Han var godt nok ringe i 1 halvleg og dødboldene er ikke noget at skrive hjem om. Derudover smed han et hav af bolde væk. Som kommentatoren sagde omkring dødboldene - han må godt nok have vist vidunderspark til træning, når han får lov at blive ved med at sparke.

Links var til gengæld endnu engang en evig kilde til uro - selvom han også går i offside, virker han lagt mere farlig for modstanderne.

Det er sjovt. Links har mange aktioner der lykkes. Der kommer nul og niks ud af det, men det ser fint ud. Grønbæk var noget mere svingende, men det var ham der havde ideerne, der er jeg enig med Ato. Ringe dødbolde, men trussel i åbent spil

Martinstranger

Administrator
Grønbæk var noget mere svingende, men det var ham der havde ideerne, der er jeg enig med Ato. Ringe dødbolde, men trussel i åbent spil
Han havde en periode i 2 halvleg hvor det blev bedre men det føltes som en ørkenvandring i 1 halvleg. Måske jeg skal se den igen men den virkede meget ineffektivt og som mange bolde der blev smidt væk.

Han har ikke været god i denne sæson (men den er også ung). Forhåbentlig kommer han op i gear igen og får bygget de ekstra 5-10 % på hans spil.

Dichio

Well-known member
Synes JN skal gå ned og sige de skal kigge i bukserne - og mande sig op, ellers ansætter vi Hyballa ... må skræmme dem nok:)

Nej lidt mental træning og indkøb og udvikling af offensiven samt PM tilbage, så burde det lysne.

Martinstranger

Administrator
Synes JN skal gå ned og sige de skal kigge i bukserne - og mande sig op, ellers ansætter vi Hyballa ... må skræmme dem nok:)
Der har da været stor fremgang siden han kom med det berømte citat:p Vi sidder jo her og bitcher over endnu en dårlig oplevelse i Europa.

Hyballa tror jeg vi springer over - han har vist andre opgaver for nuværende.

T-Knogle

Well-known member
Der har da været stor fremgang siden han kom med det berømte citat:p Vi sidder jo her og bitcher over endnu en dårlig oplevelse i Europa.

Hyballa tror jeg vi springer over - han har vist andre opgaver for nuværende.
Jeg så der var en vittig sjæl på Bold.dk, der sagde at det er nu man skal ud med det, hvis man har noget lort der trænger til at blive druknet i den mediestorm der foregår i Esbjerg lige nu. Så hvis man skal tage noget godt med fra det her, så er det måske timingen, mon ikke AGF’s fiasko hurtigt bliver overdøvet i mediebilledet af Poul Conway og Peter Hyballa?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ikke blandt dem omkring hvor jeg sad😂 Alle spillere var lort ifølge dem + noget dejligt hygge racisme med at sidde og råbe "ind over til en neger"🤦‍♂️
Hvis jeg hører den slags, så siger jeg PROMPTE fra. Og det håber jeg også andre vil gøre fremover. Det er ikke "hygge-racisme" hvis folk gøres klart at dem omkring dem ikke finder det hyggeligt. Det er forhåbenligt bare ment som et forsøg på lorte-humor (selvom der intet sjovt er i dag). Og uanset hvor det kommer fra, så skal det stoppes.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
I øvrigt er der jo ikke så langt mellem håb og håbløshed. Det er håbet pt. For vi er jo i håbløshedens dybe hul lige nu flere af os her til aften.

Jeg håber vi med D'Alberto og Kahl får de backs som netop kan slå de indlæg som vores midtbane og kanter ikke evner. Og jeg håber at Brandhof kan tage de løb boks-til-boks som vi savner, og jeg håber at vi får minimum en ny kantspiller ind, som kan true direkte mod mål, og at alle de 4 jeg nævner der kan finde Kurminowski LANGS JORDEN og ikke langs overkroppen hele tiden. Suk mand.

Nuvel: Vi kan snart stå med 5 nye i start 11. Så er dem der skuffer nu kun indskiftere.
Mest af alt, så mangler holdet selvtillid ad helvede til...

Di Stefano

Active member
Det er vel på dette tidspunkt i vores europæiske exittråd, at vi skal sige tak til FCM og FCK for at have slæbt en masse points hjem til DK's UEFA regnskab og sige undskyld til resten klubberne i DK, for at vi igen har ydet en helt håbløs indsats.
Jeres points er dem vi skal glæde os over, når vi igen bliver en klub, der er professionel nok til at spille med der, hvor det for alvor bliver sjovt at komme på stadion for at møde andre europæiske hold.
Indtil da : Kig i den mentale trusse som JN ville have udtrykt det 🥳. Og se så at få noget tempo i den bold. Vi magter ikke at give 200 kr. for at se bold i Old Boys tempo. Det kan vi klare selv.

cph

Active member
Jeg er selvfølgelig 100% med på, at folk har forskellige måder at komme af med deres frustration på, og for nogen virker det åbenbart at skrive alt muligt skrald.

Men når den kæmpe skuffelse er aftaget en anelse, så forstår jeg ikke en klap af, at man begynder at miste troen på top-6, at man mener transferstrategien har været håbløs, og at man tvivler på, om David Nielsen har mere at give AGF.

Prisen for at have David som træner er åbenbart, at vi er fuldstændig håbløse mod klart ringere hold. Det er lettere mystisk, og det er sindssygt frustrerende. Nu koster det for anden gang alle de anstrengelser, vi gjorde for at kæmpe os ud i Europa. Så ufatteligt skuffende. Men vi burde jo efterhånden samtidig have lært, at fiaskoerne mod de små hold ikke betyder, at vi ikke performer i ligaen. David (og hans varierende assistenter) har givet os de bedste resultater i mere end 20 år (!) og efter min mening også noget af det bedste spil i samme periode. Jeg er ikke enig i, at vi er et tonserhold. Den første halve time så sent som mod Brøndby var efter min mening ret attraktiv fodbold. Men det er ikke en gang min pointe. Vi ansatte David Nielsen til at vinde flere kampe end Riddersholm - og det gjorde han. Punktum. Og jeg tror bestemt også, vi kommer i top-6 igen i denne sæson. Endda med ret stor margin til holdene udenfor top-6.

Og har Bjørnebye og transferstrategien så skylden for fiaskoen i aften? Vi var tvunget til at starte på en ny cyklus efter afgangen af Højer, Diks, Blume, Grabara m.fl. Vi kunne måske have handlet mere kortsigtet for at komme lidt længere i Conference League og få en bedre start på sæsonen, men vi valgte at tage det lange lys på og øge sandsynligheden for at stå med et rigtig stærkt hold om 6-18 måneder (hvem ved hvor hurtigt vi kan spille det her kuld sammen?). Det kan man være uenig i rent strategisk, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan være utilfreds med Bjørnebyes arbejde, og egentlig også at man kan være uenig i strategien om at hente unge talenter - kombineret med noget vigtig rutine og noget fleksibilitet ift. pladser på banen.

Det er hårdt at se på lige nu. Men jeg synes det er skingert og grænsende til det naive ikke at have forståelse for, at det kommer til at tage tid at skabe et nyt hold. Pisse ærgerligt at det ligefrem skulle koste et ekstremt pinligt nederlag til et hold fra Nordirland (og sikkert også et par grimme nederlag mere i den kommende tid), men desto stærkere bliver vi senere på efterårssæsonen, når vi har givet klubben tiden til at spille holdet sammen.

Jeg er egentlig også villig til at sælge de her kampe, da der alt andet lige stadig er lang vej til et gruppespil.

Dog er det mere spillet der bekymrer. Der er Ingen, som i INGEN der løber for boldholder. Alt spillet foregår foran Larnes forsvar, og derfor er det også ret nemt at forsvare, når du kan se alt. Ingen løb i dybden, på tværs af 4 back kæden. Ingen løb frem i rummet mellem forsvar og midtbane.

Vores angreb er vildt statisk. Alle står og kan modtage bolden i fødderne, og dermed får vi aldrig rykket Larnes forsvar, og aldrig spillet os igennem til større chancer.

Vi spiller kort sagt, voldsomt langsomt, og når du gør det i 2021, så forbliver det tandløst. Vi mangler nogle hurtige offensive spillere der kan ruske op og udfordre en 4 back kæde

EDIT: Og så håber jeg man prøver sætter Jon af, eller overvejer hans fremtid i klubben. Hans indstilling overfor holdkammerater (opgivende attitude), samt psykokat gule kort er sgu ikke AGF værdigt. Håber han får en 3-4 dage hos U19 holdet. Hans indstilling skal ihvertfald ændres markant.

Senest redigeret:

Tom

Active member
"Jaaaaaaaaaaaaaamen vi skal jo huske på hvor vigtige de der koffeinkomponentinkompetent-point er for Danmark lige præcis i år. Pisse pinligt af AGF og især deres fans. Der havde bare været enormt godt for (indsæt valgfri klub her) at alle andre havde vundet ChL/EL/CfL for os!!!!"

Aske v2

Active member
Hvis jeg hører den slags, så siger jeg PROMPTE fra. Og det håber jeg også andre vil gøre fremover. Det er ikke "hygge-racisme" hvis folk gøres klart at dem omkring dem ikke finder det hyggeligt. Det er forhåbenligt bare ment som et forsøg på lorte-humor (selvom der intet sjovt er i dag). Og uanset hvor det kommer fra, så skal det stoppes.

Jeg hørte sætningen i 1990ish, til en showkamp arrangeret af AGF i stadion hallen, hvor Rached Lawal råbte til en AGF spiller: "Indover til en nigger".

Det grinede hele stadion hallen af, og jeg synes det er et sjovt ordspil, jeg har ikke glemt det den dag idag.

/Aske

Dichio

Well-known member
Jeg er egentlig også villig til at sælge de her kampe, da der alt andet lige stadig er lang vej til et gruppespil.

Dog er det mere spillet der bekymrer. Der er Ingen, som i INGEN der løber for boldholder. Alt spillet foregår foran Larnes forsvar, og derfor er det også ret nemt at forsvare, når du kan se alt. Ingen løb i dybden, på tværs af 4 back kæden. Ingen løb frem i rummet mellem forsvar og midtbane.

Vores angreb er vildt statisk. Alle står og kan modtage bolden i fødderne, og dermed får vi aldrig rykket Larnes forsvar, og aldrig spillet os igennem til større chancer.

Vi spiller kort sagt, voldsomt langsomt, og når du gør det i 2021, så forbliver det tandløst. Vi mangler nogle hurtige offensive spillere der kan ruske op og udfordre en 4 back kæde

EDIT: Og så håber jeg man prøver sætter Jon af, eller overvejer hans fremtid i klubben. Hans indstilling overfor holdkammerater (opgivende attitude), samt psykokat gule kort er sgu ikke AGF værdigt. Håber han får en 3-4 dage hos U19 holdet. Hans indstilling skal ihvertfald ændres markant.
Ja det er vel prisen at have det dynamiske power spil som spidskompetence, at det måske koster lidt på tiki-taka typerne. Men jeg synes egentlig også vi har mange gode spillere som også burde kunne mestre bare lidt af det til at åbne et lavt forsvar eller forsvare en føring ved at spille den rundt.

Tja både og for Jon er jo nærmeste den eneste offensivspiller vi har med 100% sikker kvalitet. Gift og Albert kæmper med at udfolde talentet og Dawid skal lige spilles ind. Plus vi mangler en jobbe/bror anno 19-20.

I øvrigt synes - ikke fordi vi tabte - at man snart bør indføre effektiv spilletid, og give kort når det er oplagt film. Det er dræbende kedeligt for fodbolden med tidsudtræk.

T-Knogle

Well-known member
Ja det er vel prisen at have det dynamiske power spil som spidskompetence, at det måske koster lidt på tiki-taka typerne. Men jeg synes egentlig også vi har mange gode spillere som også burde kunne mestre bare lidt af det til at åbne et lavt forsvar eller forsvare en føring ved at spille den rundt.

Tja både og for Jon er jo nærmeste den eneste offensivspiller vi har med 100% sikker kvalitet. Gift og Albert kæmper med at udfolde talentet og Dawid skal lige spilles ind. Plus vi mangler en jobbe/bror anno 19-20.

I øvrigt synes - ikke fordi vi tabte - at man snart bør indføre effektiv spilletid, og give kort når det er oplagt film. Det er dræbende kedeligt for fodbolden med tidsudtræk.
Det er ret tydeligt hvorfor Bror Blume var så vigtig for AGF’s spil, efter han er væk er det nu op til Nikolaj Poulsen at ligge præcise afleveringer, og han må ha løse ankler af alle de skraldemandstaklinger, det virker i hvert fald som om det er ret tilfældigt hvilken retning afleveringerne ryger, når han han skal prøve at finde en medspiller.

SteenA

Well-known member
Det er ret tydeligt hvorfor Bror Blume var så vigtig for AGF’s spil, efter han er væk er det nu op til Nikolaj Poulsen at ligge præcise afleveringer, og han må ha løse ankler af alle de skraldemandstaklinger, det virker i hvert fald som om det er ret tilfældigt hvilken retning afleveringerne ryger, når han han skal prøve at finde en medspiller.
Selvfølgelig er det ikke NPs rolle at skulle være spilfordeler, men han havde faktisk en fremragende bolderobring og frispilning ag Kurminowski, så var meget tæt på at resultere i mål.

Blume var god (når han var god), men det var Tøfting også. Nu må vi se fremad og selvom vi nok ikke skal forvente mirakler fra Brandhof, så bliver det godt med mere konkurrence/aflastning derinde. Specielt efter at Hvidt åbenbart ser ud til at skulle være ude i længere tid. Vi kan vel også håbe på at Duncan langsomt spiller sig i topform, så vores centrale midtbane er andet og mere end NP og PO.

Martin Hansen

Well-known member
Vi ansatte David Nielsen til at vinde flere kampe end Riddersholm - og det gjorde han. Punktum.

Jeg har ikke set en eneste kritisere resultaterne under DN, ikke en. Så hvorfor insinuere folk kritiserejr ham for at være en dårligere trænere end Glen?

Det er hårdt at se på lige nu. Men jeg synes det er skingert og grænsende til det naive ikke at have forståelse for, at det kommer til at tage tid at skabe et nyt hold. Pisse ærgerligt at det ligefrem skulle koste et ekstremt pinligt nederlag til et hold fra Nordirland (og sikkert også et par grimme nederlag mere i den kommende tid), men desto stærkere bliver vi senere på efterårssæsonen, når vi har givet klubben tiden til at spille holdet sammen.

Så er det jo klart, at det også er noget vi har kigget på, hvad det er, vi skal nu som hold, hvad vi gerne vil udbygge som hold. Her har vi fundet en, der også har kunne hjælpe os til det, så det har været godt, uden at vi skal lave os selv om til FC Nordsjælland, så er det jo klart, at det vi har analyseret på os, er de steder vi er nødt til at blive bedre for at kunne blive ved med at kæmpe med, hvor vi gør, så er det helt klart også i en del af spillet med bolden og paratheden på bolden som han i dag allerede lige har blæst alle spillere bagover i en pasningsøvelse. Folk stod og snork sov, så det var et meget godt eksempel.”

“Nej, vi skal være bedre på bolden, men vi ikke være bedre til at have bolden, der er ikke nogen grund til at have bolden. Der skal mere kvalitet, i det vi laver, når vi er på bolden, vi skal kunne spille hurtigere, vi skal kunne spille forskellige typer af kampe. Nogle kampe vil modstanderne trække sig længere tilbage, andre vil skubbe op. Det er mere kvaliteten og paratheden som vi er optaget af. Vi er et hold, der sidste år endte med at producere et hav af chancer med vores fuldstændige rapide angrebsspil, det skal vi kunne holde fast i, men kampene kan også ændre sig.”

Et interview med DN fra august 2020.

Min kritik går på, hvad DN SELV siger holdet skal kunne. Karlsen er ansat alene med det formål at holdet skal være bedre på bolden, PO er hentet ind til en rekordpris med det formål. Her næsten et år efter, kan jeg bare konstatere den ambition indtil videre er fejlet.
Jeg forventer, det tager tid, men jeg ser ingen forbedringer absolut ingen i boldomgangen eller at holdet i det etablerede angrebsspil er blevet bedre og det her et år efter.

Det er fuldstændig på sin plads at kritisere DN for noget han selv har udtalt uden at det er skingert.

Martin Hansen

Well-known member
Teknisk dygtig?

Empiri er ikke voldsom men ja jeg synes, han har vist at være en teknisk dygtig angriber.

som desperat skyder på mål

Manden er givetvis desperat for at få hul på bylden som et stort indkøb og på et hold som sand for dyden kæmper med at skabe chancer for ikke at sige score mål.
Han ved godt, han som angriber snart for skylden for de manglende mål.

Det er ved Gud ikke mange opløftende aktioner gennem 4 kampe, uagtet at holdet også lige skal sættes op til ham

Men jeg tror altså det hænger sammen + at han ikke kender holdkammeraterne og de kender ikke ham og så er DNs spillestil bare krævende for de offensivespillere, fordi der skal arbejdes hårdt begge veje med stor intensitet.

Men Ammitzbøll har da vist mere på sine få minutter i de fire kampe, og han er nogenlunde samme type.

AA kender så både medspillerne og spillestilen og alligevel sidder jeg ikke og tænker han er løsningen.
Dawid skal have tid, selvfølgelig skal han det, men lige så selvfølgelig skal vi da se meget mere til ham.
Pt. er han dog langt fra hovedproblemet.

Nå, måske har jeg bare brug for en syndebuk lige nu.

Jeg kan komme i tanke om en håndfuld som står foran på den liste ingen højere end Jon.

Dichio

Well-known member
Sjovt så forskelligt vi kan opleve det samme nogen gange - ikke lige dig Martin, men generelt.

Jeg synes faktisk AGF er blevet bedre på bolden det sidste år, og synes også vi har vist i sidste sæson, vi kunne vinde over dem uden for top6 - modsat forrige sæson. (og have det svært når vi er kæmpefavoritter).

Der vandt vi over de store og spillede noget ideforladt i de såkaldt lette kampe.

Men jeg savner bliver endnu bedre til det. Især at vi får noget tempo og forskellige løb offensivt mod tætpakkede forsvar. Jon gør lidt det samme hver gang, og gør det fint, men det småspil bror og jon havde for et år siden savner vi. Links får ikke slutprodukt, Albert heller ikke altid. PM gik en smule istå og nu skadet. Blume helt i stå i foråret.

Men det går op og ned - vi spillede jo stærkt mod Brøndby og kæmpede flot 0-0 i Farum. Indsatsen i går fejlede jo heller ikke noget.

cph

Active member
Min kritik går på, hvad DN SELV siger holdet skal kunne. Karlsen er ansat alene med det formål at holdet skal være bedre på bolden, PO er hentet ind til en rekordpris med det formål. Her næsten et år efter, kan jeg bare konstatere den ambition indtil videre er fejlet.
Jeg forventer, det tager tid, men jeg ser ingen forbedringer absolut ingen i boldomgangen eller at holdet i det etablerede angrebsspil er blevet bedre og det her et år efter.

Det er fuldstændig på sin plads at kritisere DN for noget han selv har udtalt uden at det er skingert.
Selvfølgelig er det på plads med kritik. Jeg refererede til den del, der handlede om, at tiden med David snart måtte være forbi.

Jeg har det måske bare lidt som Dichio, som åbenbart også ser noget lidt andet i kampene end nogle andre. Jeg har også set et hold, der kan spille anderledes end tidligere oppe på den sidste tredjedel. Og jeg synes sådan set også, at Patrick Olsen har været en rigtig god tilføjelse.

Jeg synes at vi, i modsætning til den første sæson eller to med David Nielsen, nu kan variere langt mere i stilen, hvor vi tidligere var meget afhængige af kontraspillet og de lange afleveringer op på forreste mand. Vi er blevet mere dynamiske, som det hedder for tiden, og det lyder til, at det er i den retning vi arbejder. Også med de nyeste indkøb. Men vi har også stadig lange perioder, hvor der ved gud ikke er meget dynamik. Men det bliver forhåbentlig bedre med Kahl i stedet for Lund og med D'Alberto i stedet for Munksgaard. Og hvem ved, måske også med Brandhof i stedet for Grønbæk? Den har jeg meget svært ved at vurdere.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Og jeg tror bestemt også, vi kommer i top-6 igen i denne sæson. Endda med ret stor margin til holdene udenfor top-6.
Her vil vende den om og sige, at det er naivt at tro, vi cruiser i top 6. Jeg hælder mere til at vi ikke kommer i top 6 end at vi gør. Det skyldes flere ting:
- Vi har skabt meget få chancer i åbent spil i hele 2021.
- Vi har til gengæld været stærke på dødbolde, men her har vi mistet ligaens bedste dødboldspecialist.
- Vi har mistet et stort antal mål og assists med Diks og Højer, der var ligaens bedste backpar. Til gengæld har vi fået en lovende udviklingsspiller ind og en formentlig ok superligaspiller. Men her og nu kan jeg ikke tro andet, end at vi er markant svækkede på positionerne.
- Vi har mistet vores primære mellemrumsspiller og ikke fået nogen ind. Det kan komme endnu, men lige præcis den position er så afhængig af relationer, at det ikke bliver plug and play.

Med andre ord tror jeg på en genopbygningssæson, hvor vi kommer nærmere på de grumme pladser i bunden end de sjove pladser i toppen. Det skyldes i høj grad dårlig trupplanlægning med kortsigtede løsninger på for mange pladser. Men det er jo ikke SIB's skyld. Jeg synes bare AGF er nødt til at forventningsafstemme ud fra den situation, vi står i nu.

Kan det blive godt? Ja. Om et år.

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
AA kender så både medspillerne og spillestilen og alligevel sidder jeg ikke og tænker han er løsningen.
Dawid skal have tid, selvfølgelig skal han det, men lige så selvfølgelig skal vi da se meget mere til ham.
Pt. er han dog langt fra hovedproblemet.

Og derfor kan det jo undre, at David skifter 1:1 ift Ammitzbøl og Kurminowski da vi desperat mangler et mål til sidst. Og gudhjælpemig om ikke også Ammitzbøl skulle hjælpe med opdækning på en dødbold i de sidste minutter, i stedet for at ligge på midterlinjen klar til at blive sendt afsted.. Det var med alt alt alt for meget livrem og seler. Frygten for at indkassere mål på fejl sidder i den grad i holdet, og i trænerstaben, og det er en selvopfyldende profeti frygter jeg. Altså da Tingager går ud kommer TK2 på banen. Fint nok. Men man kunne også have sat Duncan på banen, og lade Bisseck, Alberto og Gersbach rydde op bagtil. Bisseck kan løbe dem op, Tingager var unødvendig at beholde på banen så længe når vi nu stod med så kort tid tilbage og manglede mål. Ud med Tingager eller Munksgaard og ind med Ammitzbøl på det tidspunkt, og ind med Duncan eller Tengstedt for den anden til sidst. What do I know? GØR NOGET??!!!??

Jeg måtte råbe som jeg sjældent har råbt på stadion, i TOTALT AFMAGT og frustration, at Ammitzbøl skulle løbe op på midten på den dødbold. Jeg skreg, 4-5 gange på det. Og selvfølgelig har Ammitzbøl jo fået den rolle. Men han skal IKKE ligge og forsvare som eneangriber 1 mål fra forlænget spilletid. Altså hvad sker der??? Havde vi haft både Ammitzbøl og Kurminowski på banen og den ENE skulle hjælpe med at erobre bolden, så fair nok.

Men fandme da nej som eneangriber på det tidspunkt i kampen. Den slags bliver jeg skør af.
For vi bruger fundementalt bare alt alt alt for mange kræfter på at forhindre modstanderne i at blive farlige, og på at erobre bolden/stjæle den fra dem, så når vi selv har bolden, så er der ikke overskud til at køre gode nok og hurtige nok angreb set over hele kampen... Og når vi så laver de fejl som Tingager og Hausner gør her i starten, så bliver hele setuppet alt for skrøbeligt. Mon ikke der er plads til at indkassere et par mål hist og pist hvis man selv har en offensiv der kører? Jo sgu.

Jeg glæder mig til at se hvordan vores nye backs kommer til at påvirke opspillet, og hvordan en type som Brandhof kan give noget eksplosivitet med fysik i tasken også inde på midten.

- Vi har skabt meget få chancer i åbent spil i hele 2020.
- Vi har til gengæld været stærke på dødbolde, men her har vi mistet ligaens bedste dødboldspecialist.
- Vi har mistet et stort antal mål og assists med Diks og Højer, der var ligaens bedste backpar. Til gengæld har vi fået en lovende udviklingsspiller ind og en formentlig ok superligaspiller. Men her og nu kan jeg ikke tro andet, end at vi er markant svækkede på positionerne.
- Vi har mistet vores primære mellemrumsspiller og ikke fået nogen ind. Det kan komme endnu, men lige præcis den position er så afhængig af relationer, at det ikke bliver plug and play.

Der er nemligt masser vi har mistet, men som KAN bygges op igen.
PO burde være stærk på dødbolde. Albert sendte det ene lorte-hjørnespark ind efter det andet i første halvleg. Lad nu bare PO sparke dem.
Diks og Højers målfarlighed håber jeg kan blive kompenseret lidt ved at både Kahl og Anthony er offensive backs. Om de selv kan score målene ved jeg ikke. Men PO burde kunne score på nogle af de frispark som han nu skal sparke flere af, så der henter vi nok lidt.

Blume er savnet pt ja, men han blev først god igen da Albert kom ud på højrekanten og der kom de rette eksplosive og hurtige løb omkring ham igen (som fra Bundu/Ankersen-tiden). Foråret startede jo med at ingen kunne finde hinanden uanset om Blume eller Albert spillede 8'eren. Da så Albert kom på kanten, og Blume kunne spille Albert var det en anden sag, og Albert scorede et par mål via løb ind fra højre, samt at Blume var farlig i flere kampe i bagrummet, og også fik scoret fra det lille felt mod AaB i playoff.

Vi mangler i den grad en ny højrekant. Og det jeg hører er også at vi leder efter en sådan.

Martin Hansen

Well-known member
Jeg refererede til den del, der handlede om, at tiden med David snart måtte være forbi.

Jeg var en af dem, som skrev i går, jeg er begyndt at tænke om DN kan AGF til næste niveau og indføre det, han selv har som mål, og som jeg i øvrigt er enig i er alt afgørende for at vi netop kan tage et skridt videre.
Jeg synes ikke, det er skingret at være bekymret. DN har trods alt fået de bedste arbejdsbetingelser i form af dyrt indkøbte spillere, træningsfaciliteter, opgraderinger i trænerstaben mv. end nogen anden AGF træner før ham.
Derudover har han været i klubben i 4 sæsoner - den længst siddende nuværende træner i en SL klub - og det er ca. her de fleste klubber også de mest veldrevne og succesfulde klubber begynder at vise trætheds tegn og der bliver skiftet ud.

Jeg vil godt understrege på det kraftigste, at jeg ikke på nogen måde er ude i at mene, DN er fyringstruet som i slet ikke. Han skal have lov til, at vise hvad han kan få ud af de nye og ret dyre spillere og om der snart sker noget spillemæssigt som lovet, men jeg tænker også, at hvis vi om et år både ser resultatmæssig nedgang og ingen spillemæssig udvikling, at det så måske er på tide, om ikke begge parter har bedst af at stoppe samarbejdet.
5 år i samme klub er lang tid selv for succesfulde trænere.

Edit:

På mange områder er jeg vild med DN. Hans mandskabsbehandling er i verdensklasse, når det kører spillemæssigt er det underholdene og angrebsivrigt - vil langt heller se et GF end et intetsigende omgang boldmassage som i AaB - og så har han skabt en helt unik sammenhold, hvor vi aldrig hører et pip om uro.
DN har været en udpræget succes uanset hvordan det kommer til at gå og skulle DN gå i morgen, vil han aflevere et hold i en forfatning som ikke er set bedre end i midt 90erne.

Jeg synes at vi, i modsætning til den første sæson eller to med David Nielsen, nu kan variere langt mere i stilen, hvor vi tidligere var meget afhængige af kontraspillet og de lange afleveringer op på forreste mand. Vi er blevet mere dynamiske, som det hedder for tiden, og det lyder til, at det er i den retning vi arbejder. Også med de nyeste indkøb. Men vi har også stadig lange perioder, hvor der ved gud ikke er meget dynamik. Men det bliver forhåbentlig bedre med Kahl i stedet for Lund og med D'Alberto i stedet for Munksgaard. Og hvem ved, måske også med Brandhof i stedet for Grønbæk? Den har jeg meget svært ved at vurdere.

På en langt rækkende offensive statiske parametre er holdet gået tilbage i sidste sæson og på andre hvor der nu burde være fremskridt er der stilstand.
Det stemmer også godt overens med hvad jeg ser på banen, så ikke overraskende er jeg ret uenig :).

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Jeg tror det er sundt at være realistisk, have bekymringer ift at tage evt problemfelter seriøst (så er der også noget debat herinde) - men også være optimistisk og tro på egne evner, held og at kunne gøre det lidt bedre end det lige objektivt ser ud til. Tro og at opsøge heldet, kan flytte bjerge - indtil det modsatte er bevist. Hårdt arbejde gør også at kan komme lidt længere end forventet, og måske blive nr 3-4.

Ens optimismebarometer svinger lidt fra uge til uge - alt efter resultater, skader, transfers og hvad de spillere viser af takter sammen med dem vi har i forvejen.

Men lidt objektivt har vi i to sæsoner præsteret bedre end de to 4-5 pladser vi kunne forvente, og læg dertil at nok er vores topniveau 4-5 pladsen, men de hold der ligger nr 6-10 er meget tættere på os økonomisk end vi er på nr 3. Og 1-2 styk plejer at overraske og komme i top6. Så ud fra det er er det alene, plus de ting som Ato Vari, Seppe m.fl. fx er inde på nyopbygningsfase og ved at udvide og udvikle spillestilen som chp er inde på, så er det meget realistisk at forvente vi bliver mellem 4-8 i år.

Jeg har også flere bekymringer omkring Hausners manglende hovedspil og JH manglende luftstyrke. Vores to nye backs der spillemæssigt kan levere fint, men naturligvis næppe helt det niveau og ikke de mål de bidrog med. I det hele taget mangler vi mål, ass og kreative løb og løsninger oppe foran hos de 4 længst fremme.

Jeg synes dog vi kan knytte forhåbninger til de nye gør en forskel:
JH er en af ligaens bedste og fantastisk sweeper når vi står højt, nye dynamiske backs, Yann der i sæsonstarten er gået fra joker til at være bedste midterforsvarer, Dawid der et spændende talent, Oliver solid og passer til vores stil, FB som var vild forrige sæson med 10 mål og 5 ass.

Tilsat DNs tro på endnu mere dynamiske stil, at dem vi har udvikler sig yderligere og SIB måske henter noget til offensiven.

Jeg synes AGF og FCN har nogle spændende talenter og bredde, der gør at vi sammen med Bif så småt er ved at lægge afstand på papiret i hvert fald til dem fra nr 6 og ned, og ud fra det bør vi kunne sikre top6 de fleste sæsoner fremadrettet hvis tingene er som nu. Nuvel, vi har store udskiftninger og det bliver en overgangssæson måske, men vi har stadig 20 runder til at spille nyt hold sammen og den top6 hjem.

Skal man drømme lidt så var vi lige så gode som Bif sidste år, og de har også deres udfordringer, så lidt drømme om metal synes jeg godt man må have også hvis alt flasker sig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg var en af dem, som skrev i går, jeg er begyndt at tænke om DN kan AGF til næste niveau og indføre det, han selv har som mål, og som jeg i øvrigt er enig i er alt afgørende for at vi netop kan tage et skridt videre.
Jeg synes ikke, det er skingret at være bekymret. DN har trods alt fået de bedste arbejdsbetingelser i form af dyrt indkøbte spillere, træningsfaciliteter, opgraderinger i trænerstaben mv. end nogen anden AGF træner før ham.
Derudover har han været i klubben i 4 sæsoner - den længst siddende nuværende træner i en SL klub - og det er ca. her de fleste klubber også de mest veldrevne og succesfulde klubber begynder at vise trætheds tegn og der bliver skiftet ud.

Jeg vil godt understrege på det kraftigste, at jeg ikke på nogen måde er ude i at mene, DN er fyringstruet som i slet ikke. Han skal have lov til, at vise hvad han kan få ud af de nye og ret dyre spillere og om der snart sker noget spillemæssigt som lovet, men jeg tænker også, at hvis vi om et år både ser resultatmæssig nedgang og ingen spillemæssig udvikling, at det så måske er på tide, om ikke begge parter har bedst af at stoppe samarbejdet.
5 år i samme klub er lang tid selv for succesfulde trænere.
Det øverste afsnit UDEN det nederste afsnit er en helt anden boldgade. Nuancer er vigtige, og kontekst mindst ligeså vigtig. Og vi skal blive enige om præmissen der snakkes ud fra.
Med det in mente: Helt enig.

Jeg er mest imod dem der kun holder sig til første citat, og alene snakker ud fra den tankegang. Altså som i: Det er for dårligt det vi ser nu etc.
Jaja, men altså 3 af de spillere der er hentet har ikke spillet superliga for os endnu, og vi er 2 runder inde.
Og vores topscorer kommer snart tilbage etc etc. Der er 100 ting at kunne pege på at vi skal have afdækket for at vi ved, om sæsonen, eller bare efteråret, bliver en skuffelse eller ej.

Vi skal en del kampe mere ind i sæsonen før der skal konkluderes noget som helst om, hvorvidt vi kan få dem der er her pt til at spille godt sammen denne sæson. Der er op til 5-7 nye i start 11 ift foråret, så altså vi må se hvordan det ser ud inden længe. Sidste sæson kom vi flyvende ud med en 4-2 sejr over Vejle, med nær-identisk trup som foråret 2020. Der vil være spillemæssige bump på vejen når man skifter så meget.

T-Knogle

Well-known member
Jeg håber at de her udtalelser betyder at David Nielsen også kigger ind ad, i alt for mange kampe siden Selles stoppede i klubben, har han ikke været i stand til at hjælpe holdet fra bænken, det er den klart største trænermæssige ændring der er sket med Sellas afgang. Tidligere var det reglen mere end undtagelsen, at man kunne vende et nederlag til sejr i pausen, nu er det lige omvendt. Det virker som om David Nielsens mod forsvandt med Sellas, som om han lænede sig rigtigt meget op ad ham for at finde modet til at skifte formation, eller skifte en forsvarer med en angriber, det er blevet for vattet DN, vis noget mod.

- Det kan få mange konsekvenser. Vi er en klub, der vil noget og skal noget. Vi må analysere på, om vi har gjort noget fundamentalt forkert i de her kampe, for det er sindssygt skuffende.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Tidligere var det reglen mere end undtagelsen, at man kunne vende et nederlag til sejr i pausen, nu er det lige omvendt. Det virker som om David Nielsens mod forsvandt med Sellas, som om han lænede sig rigtigt meget op ad ham for at finde modet til at skifte formation, eller skifte en forsvarer med en angriber, det er blevet for vattet DN, vis noget mod.

- Det kan få mange konsekvenser. Vi er en klub, der vil noget og skal noget. Vi må analysere på, om vi har gjort noget fundamentalt forkert i de her kampe, for det er sindssygt skuffende.
Jeg tænker nogle gange, at vi fundamentalt MÅSKE ikke længere går så meget all-in på at vinde som vi tidligere gjorde. Vi havde tidligere alt at vinde, og nu hvor vi er et tophold, så har vi mere at tabe.
Vi skifter ikke en forsvarer ud i går og sætter en ekstra angriber ind etc etc etc. Vejle/OB-kampene i foråret hvor vi gik ud for at holde OB/Vejle fra at komme ind i top 6-kampen selvom vi selv lå nummer 3 etc.

Orker ikke lige at lave en fuld gennemgang, og det er selvfølgelig bare en fornemmelse man kan have.

Jeg ved ikke om Selles var ham der påvirkede David i retning af at satse mere. Lars Friis måske lidt også?
Men der kan være noget der. Og vi havde ikke samme kvalitet at sætte ind heller i foråret og nu her, som vi havde i 19/20. Men jeg vil stadig påstå at det kan være både/og.

Dine ulæste indlæg