JB date=1589135826 sagde:
Hvis den l? til dit h?jreben, har du s? i virkeligheden lavet en meget uheldig tilbagel?gning?
Jeg har kritisk t?nkning i forsvaret og sund fornuft p? m?l s? jeg er tryg ved at l?gge bolden tilbage
Hvad det betyder for mulighederne for abort i praksis, er der stadigv?k debat om derovre, men jeg har ikke h?rt om aktuelle planer om at forbyde abort helt.
Abortmodstanderne ("Pro Life" bev?gelsen) arbejder - ikke overraskende - imod abort. Det er ikke en fuldst?ndig homogen masse, og nogle kan acceptere undtagelser ved voldt?gt og den slags, men generelt folk der opfatter det befrugtede ?g som en person. Det er som oftest begrundet i religion, hvilket Trump ogs? henviser til i dit citat. H?jesteretsdommen Roe v. Wade som jeg n?vnte de vil have omst?dt er netop fra 1973. I mellemtiden er der stater der i stedet fors?ger at g?re det s? vanskeligt som muligt at f? udf?rt en abort, i flere stater er der fx kun en enkelt abortklinik tilbage. I Virginia skiftede flertallet over til demokraterne og s? rykkede lovgivningen mere i retning af kvindens rettigheder.
Det er i ?vrigt en interessant diskussion hvor sent man b?r kunne foretage en abort og et godt eksempel p? at religion helst skal holdes ude af moralske og etiske dilemmaer.
Jeg tror ikke, at det amerikanske system er s? forskelligt fra andre steder. Medicinalindustrien tjener penge p? syge - og ikke raske - mennesker. De tjener penge p? nye patenterede pr?parater og ikke p? eksisterende.
Det bliver et s?rligt stort problem i USA fordi der ikke er et offentligt sundhedsv?sen der kan forhandle priserne ned og fordi man dybest set er ligeglad med om folk har r?d til den medicin de har behov for. Medicin er fx langt billigere hvis man bare krydser gr?nsen til Canada.
Som at overh?lde ham med anklager, hvor ingen indtil videre har f?rt til noget? Jeg tror, du kan v?re rimelig sikker p?, at de vil g?re alt for at komme af med ham, f?r bordet er vendt 180 grader.
Trump fors?mmer i hvert fald ikke nogen lejlighed til at fort?lle hvor uretf?rdigt han synes han bliver behandlet. Pelosi har da sikkert ogs? skrevet et vredt brev til ham, men hvis du kigger n?rmere efter er der begr?nset reel modstand. Jeg vil gerne have vendt bordet, men man skal f?lge meget d?rligt med hvis man tror det er det Trump er i gang med. Det er i hvert fald ikke til noget bedre.
Du kan sige meget om Trump, men korrupt er han ikke. Han bek?mper korruption og hvis nogen havde fundet noget som helst snavs p? ham, s? kan du v?re helt sikker p?, at han var blevet f?ldet for lang tid siden. Den gamle garde har siddet l?nge nok i hans tid til at f? ram p? ham, hvis der var noget at komme efter.
Ha! Det er sv?rt at tage seri?st - men det er m?ske heller ikke meningen... Det er sv?rt at finde eksempler p? at han har bek?mpet korruption, med mindre du mener lovligg?relse af det er en form for bek?mpelse. Der er masser af ?benlys 'snavs' at tage fat i, selvom det da er vanskeligere n?r Trump fuldst?ndig har tilsidesat lovgivningen ift kongressens mulighed for at f?re tilsyn. Det er som sagt ogs? sv?rt for demokraterne n?r de selv st?r p? s? tynd grund. Han blev f?rst impeached da det kom for t?t p? korruptionen hos en fra deres egen inderkreds, det kunne de ikke have. Men uanset hvad sagen havde v?ret og hvilke beviser der var, var han jo nok ogs? blevet frifundet af republikanerne i senatet. De er i den grad ogs? den gamle garde hvis du ser lidt mindre ensidigt p? det. Det siger sig selv at demokraterne vil af med Trump og selv til magten, s?dan er det altid for dem der er i opposition, og de ville ogs? gerne have det hele foregik lidt mere "civiliseret," men det er ikke fordi de vil ?ndre ret meget fundamentalt (selvf?lgelig noget p? nogle omr?der, b?de v?rre og bedre. Milj?politik kunne v?re et eksempel hvor d?rligt trods alt er bedre end destruktivt.)
A pro pos korruption og 'drain the swamp' kan jeg ogs? anbefale lige at tage et kig p? hvem han har ansat i sin administration.
Joe Biden har aldrig lignet en seri?s kandidat. Der kommer helt sikkert en anden kandidat f?r valget. M?ske en "kvinde".
De gjorde hvad de kunne for at f? en af de andre frem og fors?gte endda med Bloomberg, men til sidst var de n?d til at slutte sig sammen bag Biden for at undg? at Sanders vandt. Der er helt sikkert mange der gerne vil skifte ham ud, problemet er jo s? bare at Sanders er nummer to og s? vil de hellere tabe til Trump. Det kan blive interessant at se om de laver et eller andet trick til sidst, men de h?nger nok p? Biden nu. Vicepr?sidenten skulle blive en kvinde (ved ikke lige hvad du mener med "kvinde" i citationstegn) som vel nok bliver en slags de facto pr?sident i l?bet af perioden hvis Biden vinder. Lidt som Bush vist blev det under Reagan.
Sidenhen har der efterh?nden v?ret en del l?ger, som har st?et frem og fortalt om deres gode resultater med hydroxyklorokin, kombineret med bl.a. azithromycin og zink.
Og man har jo ogs? lavet fors?g med det ifb med Covid-19 flere steder, men haft en del uheldige bivirkninger. Du er s? stadig overbevist om at det er en kur og det ville da ogs? have v?ret rart, der er bare ikke meget der tyder p? det.
Og nej, du kan ikke finde et klip, hvor Trump anbefalede et desinfektionsmiddel som l?sning, for det gjorde han ikke. Jeg kender hele histroien, som blev fordrejet i fake news MSM.
Han stod og snakkede om at det var meget sp?ndende og man skulle unders?ge n?rmere om man ikke kunne bruge desinfektionsmiddel invortes. Det 'sjove' er at han efterf?lgende ikke selv forsvarede det med at det var blevet misforst?et eller taget ud af sammenh?ng, men med at han havde ment det sarkastisk. Hvilket s?dan set er v?rre.
N?, men det f?rer nok ikke rigtig nogen steder hen. Du har ?benbart tilsluttet dig et verdensbillede hvor nogle mennesker er onde og nogle andre er helte og s? er det lige meget hvad de g?r og om det er logisk eller sammenh?ngende. Det bliver efter min mening for unuanceret, ikke mindst til et emne som det her der ellers kan v?re meget interessant og er v?sentligt for os alle sammen. Vi m? se hvordan det udvikler sig.
Nu kommer der heldigvis ogs? snart noget fodbold igen