Nyheder

Debat om Coronavirus

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
[member=70]JB[/member]

Som jeg har n?vnt tidligere, er der rigtig meget, som tyder p?, at der er fundet en kur imod COVID19. Det er ikke kun en, men flere og flere fremtr?dende l?ger og eksperter p? omr?det, som har praktisk erfaring med bek?mpelse af vira, som g?r helhjertet ind for behandling med hydroxychlorokin kombineret med andre medikamenter som bl.a. azithromycin og zink

WHO har nu stoppet fors?gende med hydroxychloroquine

But the World Health Organization said Monday it was halting testing of the drug for COVID-19 after studies questioned its safety, including one published Friday that found it actually increased the risk of death.

Det er squ ikke for sjovt, videnskaben kr?ver ofte langvarige studier, f?r et pr?parat kan frigives.

WHO stops hydroxychloroquine trials over safety concerns

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.816
Point
83
Martin Hansen date=1590484980 sagde:
Det er squ ikke for sjovt, videnskaben kr?ver ofte langvarige studier, f?r et pr?parat kan frigives.
Det er ogs? derfor politiker(e) skal lade v?re med at udtale sig om medikamenters virkning f?r man har f?rdiggjort s?danne studier. Men det er selvf?lgelig desperate tider.

Lige nu er det s? Remdesivir, der er en del af kuren og s?dan kommer det nok til at fors?tte. Uden ligefrem at g?re det til en konspirationsteori, s? vil jeg give JB ret i, at man ogs? skal v?re opm?rksom p?, at der er store penge i det her cirkus og at mange helt sikkert vil v?re interesserede i at fremh?ve positive fase-1 studier som den store kur/vaccine. Men man er n?dt til at g?re det forskningsm?ssigt korrekt, som med al anden medicin der skal kunne godkendes.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Der er uden tvivl, masser af ting man kan p?pege, men min pointe var mere JBs holdning, at nu var der kommet en behandlingsmulighed og s? var det bare at give los, s?dan fungerer videnskab ikke og m? heller ikke fungere s?dan,
Medicin er lavet for at helbrede eller behandle, men forkert medicin er i v?rste fald d?delig og der SKAL foreligge grundigt videnskab bag, det er der ikke med hydroxychlorikin.

Og ja det var fuldst?ndig vanvittigt verdens mest magtfulde person, kan st? p? et pressem?de og fremh?ve pr?paratet uden dokumenteret virkning.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
Hvis det er producenten selv eller dem der laver fors?gene med det, der melder ud om deres resultater, er det jo grundl?ggende i orden. Det skal g?res korrekt, men der er ogs? regler for den slags, b?de l?gefaglige og ift kursmanipulation osv. De har m?ske nok stadig nogle egeninteresser, men de er rimeligt ?benlyse s? l?nge man kan se hvem afsenderen er. Der er nogle problemer med hvordan hele medicosystemet fungerer, som jeg ogs? var inde p?, men det er trods alt noget andet end uansvarlige politikere, der mener man skal tage et bestemt medikament med livsfarlige bivirkninger forebyggende fordi "det kan man da lige s? godt." Men der er vel trods alt heller ikke s? mange eksempler p? d?t.

Det var vist i ?vrigt s?dan at Remdesivir (og muligvis andre lignende medikamenter) m?ske mindsker d?deligheden mere end ligefrem at det er en sikker kur. Men det vil naturligvis ogs? v?re et stort fremskridt.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
WHO har nu stoppet fors?gende med hydroxychloroquine

CiterBut the World Health Organization said Monday it was halting testing of the drug for COVID-19 after studies questioned its safety, including one published Friday that found it actually increased the risk of death.

WHO stops hydroxychloroquine trials over safety concerns
Undskyld, jeg ikke har svaret diverse indl?g noget f?r. Har haft travlt. Jeg er ked af at sige det, men det var meget forudsigeligt, at WHO ville forbyde / frar?de alt - og her mener jeg ALT - som ikke har med tvangsvacciner at g?re. Der er mange, som tror, at WHO er en offentlig verdensomsp?ndende organisation, hvor alle lande har lige meget at skulle have sagt, osv. En slags verdensomsp?ndende organisation, som er en garant for, at den nyeste og bedste forskning kommer hele verdens befolkning til gode. Her er det bare, at du - og mange andre - g?r helt galt i byen. Der er heldigvis nogle, som har gjort sig den ulejlighed at unders?ge, hvem der tegner WHO udadtil og hvem der poster penge i foretagenet og hvilken agenda de typer har. Check lige den gennemgang af denne kvindes research af WHOs leder, deres alliancer og bagm?nd. G? venligst ind og kontroller de oplysninger - uden hj?lp af Main Stream Mediernes mere eller mindre bevidste medvirken til at fortie og lyve med henblik p? at promote det globalistiske, fascistiske narrativ. Lad mig vide, hvad du kommer frem til???

Fauci Ignores WHO Boss Crimes Against Humanity - YouTube

Du kan ogs? l?re meget af de 3 videoer, som hun har lavet om "The Global Public Health Mafia". God "forn?jelse".

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Sp?ndende eller det ved jeg nu ikke, om dine p?stande er, men venter i sp?nding p?, hvorn?r WHO vil frar?de brugen af Remdesivir.

Nej jeg har ikke hverken tid, lyst eller vilje til at l?se op p? diverse obskure mennesker, du mener, er sandhedsvidner. Jeg brugte rigeligt tid p? ham den amerikanske l?ge, du n?vnte tidligere, som viste sig at v?re lige s? pr?cis utrov?rdig som forventet.

Fors?get med hydroxychlorikin p? Hvidovre sygehus er i ?vrigt ogs? stoppet, men det er squ nok en stor sammensv?rgelse det hele med det form?l at g?re Bill Gates til jordens enehersker.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
Jo mere man unders?ger Hydroxychlorokin, desto mere l?rer man.  Hydroxychlorokin har v?ret godkendt i USA siden 1955. I 65 ?r!!!! Det er p? WHOs liste af "Essential Medicines", de sikreste og mest effektive pr?parater som der er brug for i et sundhedssystem. I 2017 var hydroxychlorokin det 128ende hyppigst udskrevne medicin i USA med mere end 5 millioner recepter. T?nk lige engang over det f?r du hopper p? fake news vognen. Du burde efterh?nden v?re for klog til g? p? den slags propaganda, der er udt?nkt af folk, som ikke arbejder for vores bedste.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
Nej jeg har ikke hverken tid, lyst eller vilje til at l?se op p? diverse obskure mennesker, du mener, er sandhedsvidner.
Jeg h?ber bare, at du har s? meget kritisk sans, at du ikke ?der alt r?t, hvad de typer fors?ger at f? presset igennem. Du bliver jo n?d til at lytte p? modargumenterne, n?r der ikke er s?rlig meget af propagandaen, som giver mening i en verden, som er pr?get af sund fornuft.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
Fors?get med hydroxychlorikin p? Hvidovre sygehus er i ?vrigt ogs? stoppet, men det er squ nok en stor sammensv?rgelse det hele med det form?l at g?re Bill Gates til jordens enehersker.
Jaja, hvis jeg fik Corona-virus, s? ville jeg absolut ikke have  problemer med at konsultere en l?ge, som udskrev en recept best?ende af 200 mg hydroxychlorokin 3 x dagligt i 10 dage, 500 mg Azithromycin 1 gang dagligt i 5 dage, 220 mg zink sulfat 2 gange dagligt i 10 dage og masser af C-vitaminer. Just saying.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.816
Point
83
JB date=1590516447 sagde:
Det er p? WHOs liste af "Essential Medicines", de sikreste og mest effektive pr?parater som der er brug for i et sundhedssystem.
Men det er jo ikke en vitaminpille. Det er godkendt til brug mod specifikke sygdomme, f.eks. malaria. Insulin har ogs? v?ret godkendt i flere menneskealdre i bek?mpelse af sukkersyge. Vil du s? ogs? bare tage det mod Covid-19?

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
SteenA sagde:
Vil du s? ogs? bare tage det mod Covid-19?
Nej, men jeg vil ops?ge den l?ge, som har bedst resultater med at bek?mpe Covid-19, og hvis han - som mange l?ger - p?st?r, at hydroxychlorokin med andre medikamenter er vejen frem, s? har jeg tillid til det. Uanset om WHO siger noget andet. Det er resultaterne, der styrer mit valg.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
[member=70]JB[/member]

Jo mere man unders?ger Hydroxychlorokin, desto mere l?rer man.  Hydroxychlorokin har v?ret godkendt i USA siden 1955. I 65 ?r!!!! Det er p? WHOs liste af "Essential Medicines", de sikreste og mest effektive pr?parater som der er brug for i et sundhedssystem. I 2017 var hydroxychlorokin det 128ende hyppigst udskrevne medicin i USA med mere end 5 millioner recepter. T?nk lige engang over det f?r du hopper p? fake news vognen. Du burde efterh?nden v?re for klog til g? p? den slags propaganda, der er udt?nkt af folk, som ikke arbejder for vores bedste.

Er det et seri?st indl?g?

Du kan squ da ikke i ramme alvor bruge alderen p? et pr?parat, som argument for at det virker p? netop Covid-19. Det er undskyld mig hovedrystende.
Bare en tanke, det kunne v?re blandingen af Covid-19 virussen og det hydroxychlorokin indeholder er det rene gift for kroppen og som der nu mist?nkes, kan give hjertestop. Det er et helt vanvittigt argument, sorry to say.
Det svarer til at sige et gennemtestet pr?parat som Tamiflu b?r virke p? Covid-19, fordi det er en influenza virus.

Jeg h?ber bare, at du har s? meget kritisk sans, at du ikke ?der alt r?t, hvad de typer fors?ger at f? presset igennem. Du bliver jo n?d til at lytte p? modargumenterne, n?r der ikke er s?rlig meget af propagandaen, som giver mening i en verden, som er pr?get af sund fornuft.

Tak for omtanken men jeg er nu udstyret med en ganske kritisk sans, men nej jeg k?ber som udgangspunkt ikke hvad en eller anden obskur person siger p? Youtube eller p? en af de efterh?nden mange, mange konspiratoriske hjemmesider.
Du derimod er s? g?et helt over i den anden gr?ft og er efterh?nden begyndt at afskrive alt hvad der st?r i mainstream medierne, eller det er i hvert fald det indtryk, jeg f?r.
F?llestr?kket for s?dan nogen som Amazing Polly er at, de er velformulerende og dygtige til at strikke en historie sammen, s? folk som er nemt modtagelige overfor konspirations og deep state teorier, hopper i med hele kroppen, men ofte kan de virkelige eksperter ret nemt pille forklaringerne fra hinanden. 9/11 som et rigtig godt eksempel.

Jaja, hvis jeg fik Corona-virus, s? ville jeg absolut ikke have  problemer med at konsultere en l?ge, som udskrev en recept best?ende af 200 mg hydroxychlorokin 3 x dagligt i 10 dage, 500 mg Azithromycin 1 gang dagligt i 5 dage, 220 mg zink sulfat 2 gange dagligt i 10 dage og masser af C-vitaminer. Just saying.

Fint for dig du vil gamble med dit eget liv. Andre af os stoler mere p? gennemtestet videnskab. Just saying.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
Nu var jeg alligevel inde p? Amazing Pollys hjemmeside - egoet fejler ikke noget - og der st?r intet om, hvem hun er, hvad hun laver og eller hvad hendes baggrund er for kunne have en viden om WHO. Til geng?ld er det ikke sv?rt at se, hun elsker konspirationsteorier, pr?cis s?dan en type jeg till?gger 0 v?rdi. I en fantasiverden ville kunne blive pr?sident for den mest magtfulde nation...........ohh wait.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
Er det et seri?st indl?g?

Du kan squ da ikke i ramme alvor bruge alderen p? et pr?parat, som argument for at det virker p? netop Covid-19. Det er undskyld mig hovedrystende.
Bare en tanke, det kunne v?re blandingen af Covid-19 virussen og det hydroxychlorokin indeholder er det rene gift for kroppen og som der nu mist?nkes, kan give hjertestop. Det er et helt vanvittigt argument, sorry to say.
Det svarer til at sige et gennemtestet pr?parat som Tamiflu b?r virke p? Covid-19, fordi det er en influenza virus.
Hydroxychlorokin blev brugt af kineserne allerede i 2005 til SARS og tidligere versioner: Covid 1 og Covid 2 (tror jeg man kaldte dem). Det er vira, som er i familie med Covid-19, s? jeg synes ?rlig talt ikke, at man famler sig frem i m?rket. Kineserne var jo meget gode til at f? bugt med Covid-19. I Shanghai brugte man if?lge mine kilder Hydroxychlorokin.

Martin Hansen sagde:
Tak for omtanken men jeg er nu udstyret med en ganske kritisk sans, men nej jeg k?ber som udgangspunkt ikke hvad en eller anden obskur person siger p? Youtube eller p? en af de efterh?nden mange, mange konspiratoriske hjemmesider.
Lyt nu bare p?, hvad mange af disse udm?rkede selvst?ndigt t?nkende mennesker researcher sig frem til og lad det synke ind. Vi ved jo at Operation Mockingbird er ?gte og desv?rre ikke er udryddet idag. Derfor kan man ikke sluge alt fra main stream medierne r?t, selvom det ville v?re ideelt. Det er jeg selv en af de f?rste til at beklage.

Martin Hansen sagde:
F?llestr?kket for s?dan nogen som Amazing Polly er at, de er velformulerende og dygtige til at strikke en historie sammen, s? folk som er nemt modtagelige overfor konspirations og deep state teorier, hopper i med hele kroppen, men ofte kan de virkelige eksperter ret nemt pille forklaringerne fra hinanden. 9/11 som et rigtig godt eksempel.
Jaja. Her til sidst rammer du nok hovedet p? s?mmet. Jeg g?r ud fra, at du t?ller til dem, som er overbevist om, at 2 fly kan f? 3 t?rne til at styrte sammen, selvom der var flere timer imellem de 2 f?rste og det sidste. Jeg er ikke af den overbevisning, at det 3. t?rn styrtede sammen p.gr.a de to fly, som fl?j ind i de 2 f?rste t?rne. Over halvdelen af amerikanerne mener heller ikke, at 2 fly kan f? 3 t?rne til at styrte sammen, men de er jo ogs? kendt for at v?re mindre begavede af en stor del af den danske befolkning. Det er egentlig en skam, men det er ?benbart ikke s? let at lave om p?.
Martin Hansen sagde:
Fint for dig du vil gamble med dit eget liv. Andre af os stoler mere p? gennemtestet videnskab. Just saying.
Ja, jeg vil sige det p? den m?de, at hvis jeg k?rer galt i min bil, som g?r i brand, s? vil jeg til enhver tid foretr?kke, at den 17-?rige gut som kommer hen til bilen fors?ger at slukke branden med en brandslukker, selvom han ikke har v?ret p? brandslukningskursus i CF eller andre steder. Jeg ville i hvert tilf?lde blive rimelig tr?t af, hvis han begyndte at filme mig med sin smartphone imens branden langsomt breder sig.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
Nu var jeg alligevel inde p? Amazing Pollys hjemmeside - egoet fejler ikke noget - og der st?r intet om, hvem hun er, hvad hun laver og eller hvad hendes baggrund er for kunne have en viden om WHO. Til geng?ld er det ikke sv?rt at se, hun elsker konspirationsteorier, pr?cis s?dan en type jeg till?gger 0 v?rdi. I en fantasiverden ville kunne blive pr?sident for den mest magtfulde nation...........ohh wait.
Jeg har h?rt hende pr?sentere sig i tidligere videoer, men hvorfor ikke teste om den research hun laver holder vand i stedet for at fors?ge at miskreditere hendes person? Hun er jo bare en kvinde, som er dygtig til at researche. L?ngere er den egentlig ikke. Om s? du kan lide hendes resultater eller ej. Det forringer ikke hendes arbejde.

Martin Hansen

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.057
Point
63
Alder
46
Webside
twitter.com
[member=70]JB[/member]

Hydroxychlorokin blev brugt af kineserne allerede i 2005 til SARS og tidligere versioner: Covid 1 og Covid 2 (tror jeg man kaldte dem). Det er vira, som er i familie med Covid-19, s? jeg synes ?rlig talt ikke, at man famler sig frem i m?rket. Kineserne var jo meget gode til at f? bugt med Covid-19. I Shanghai brugte man if?lge mine kilder Hydroxychlorokin.

Men du kan ikke bare overf?re 1:1. Jeg er ogs? i familie med min kusine, det betyder ikke vi deler samme blodtype eller reagerer p? samme m?de p? det samme medicin til den samme sygdom.
At Covid19 er i familie med SARS og andre virusser er et godt udgangspunkt til at f? en virksom behandling og vaccine men langt fra en garanti.

Lyt nu bare p?, hvad mange af disse udm?rkede selvst?ndigt t?nkende mennesker researcher sig frem til og lad det synke ind.

Jeg aner ikke om Amazing Polly er et udm?rket selvst?ndig t?nkende menneske eller om hendes motiv til at fostre konspirationsteorier er  dyrket af at skabe f?lgere p? hendes SoMe kontier og derigennem tjene penge. Folk vil gerne bedrages, det lever konspirationsteoretikkere af.

Ja, jeg vil sige det p? den m?de, at hvis jeg k?rer galt i min bil, som g?r i brand, s? vil jeg til enhver tid foretr?kke, at den 17-?rige gut som kommer hen til bilen fors?ger at slukke branden med en brandslukker, selvom han ikke har v?ret p? brandslukningskursus i CF eller andre steder. Jeg ville i hvert tilf?lde blive rimelig tr?t af, hvis han begyndte at filme mig med sin smartphone imens branden langsomt breder sig.

Du er on fire - pun intended - med vilde eksempler. Jeg h?ber i ?vrigt, den pulverslukker gutten i dit eksempel har, er en godkendt en, det ville squ v?re ?rligt hvis pulveret ikke blev udl?st eller ikke virkede efter hensigten.

Jeg har h?rt hende pr?sentere sig i tidligere videoer, men hvorfor ikke teste om den research hun laver holder vand i stedet for at fors?ge at miskreditere hendes person? Hun er jo bare en kvinde, som er dygtig til at researche. L?ngere er den egentlig ikke. Om s? du kan lide hendes resultater eller ej. Det forringer ikke hendes arbejde.

Fordi jeg ikke har en viden om alt det crap hun lukker ud er rigtigt. Jeg har heller ikke viden om, hvorfor det er mere end sandsynligt 2 fly kan v?lte 3 bygninger, men  det er der andre som har, og har gennemhullet konspirationerne.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
Martin Hansen sagde:
Men du kan ikke bare overf?re 1:1. Jeg er ogs? i familie med min kusine, det betyder ikke vi deler samme blodtype eller reagerer p? samme m?de p? det samme medicin til den samme sygdom.
At Covid19 er i familie med SARS og andre virusser er et godt udgangspunkt til at f? en virksom behandling og vaccine men langt fra en garanti.
OK. Men jeg forholder mig bare til, at l?ger i Kina, USA, Frankrig, Italien og Spanien m.fl. har haft gode erfaringer med lige netop Hydroxychlorokin. Jeg er jo bestemt ikke l?ge, men det jeg er tr?t af er, at medierne modarbejder udbredelsen af dette gode budskab, som disse l?ger har. Der er for mange gode resultater i forhold til Covid-19 til at man kan ignorere det og lukke det ned. Det synes jeg er gr?nsende til kriminelt.

Martin Hansen sagde:
Jeg aner ikke om Amazing Polly er et udm?rket selvst?ndig t?nkende menneske eller om hendes motiv til at fostre konspirationsteorier er  dyrket af at skabe f?lgere p? hendes SoMe kontier og derigennem tjene penge. Folk vil gerne bedrages, det lever konspirationsteoretikkere af.
Flere folk vil gerne bedrages af main stream medierne. Men flere og flere folk er ved at v?gne op og begynder at t?nke kritisk og logisk. Det er et fremskridt, at folk er begyndt at tro mere og mere p? deres egen logik. I?vrigt er konspiration ikke en teori. Det er en kriminel handling. Jeg hopper ikke p? alt hvad jeg ser og h?rer. Hverken fra main stream medier eller truthere.  Der er meget misinformation i begge lejre. Men jeg har gjort rede for mit standpunkt tidligere i denne tr?d.

Martin Hansen sagde:
Fordi jeg ikke har en viden om alt det crap hun lukker ud er rigtigt. Jeg har heller ikke viden om, hvorfor det er mere end sandsynligt 2 fly kan v?lte 3 bygninger, men  det er der andre som har, og har gennemhullet konspirationerne.
Du er jo velkommen til selv at researche. Gad i?vrigt vide, hvad de n?ste generationer t?nker, n?r de i historieb?gerne l?ser om, at 2 fly fik 3 t?rne til at styrte sammen. Men hvorfor bekymre sig om det? Jesus gik jo p? vandet, s? alt kan jo n?rmest lade sig g?re ;)

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
JB sagde:
Du er jo velkommen til selv at researche. Gad i?vrigt vide, hvad de n?ste generationer t?nker, n?r de i historieb?gerne l?ser om, at 2 fly fik 3 t?rne til at styrte sammen. Men hvorfor bekymre sig om det? Jesus gik jo p? vandet, s? alt kan jo n?rmest lade sig g?re ;)

Jeg ville egentlig ikke begive mig ud i det her konspirationspis, det er spild af tid og h?rer ikke hjemme p? et fodbold forum, men 2 fly kan meget nemt f? 3 bygninger til at styrte sammen. Trykb?lgen i gadeplan fra et 140 meter h?jt t?rn af flere tusinde tons beton og st?l der styrter sammen, kan godt beskadige omkringliggende bygningers b?rende struktur, og n?r to t?rne danner trykb?lger er det sandsynligt at n?rtst?ende bygninger f?r s? store skader at de ender med at kollapse.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
T-Knogle sagde:
Jeg ville egentlig ikke begive mig ud i det her konspirationspis, det er spild af tid og h?rer ikke hjemme p? et fodbold forum, men 2 fly kan meget nemt f? 3 bygninger til at styrte sammen. Trykb?lgen i gadeplan fra et 140 meter h?jt t?rn af flere tusinde tons beton og st?l der styrter sammen, kan godt beskadige omkringliggende bygningers b?rende struktur, og n?r to t?rne danner trykb?lger er det sandsynligt at n?rtst?ende bygninger f?r s? store skader at de ender med at kollapse.
Flere timer efter ... i frit fald... jaja.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.816
Point
83
T-Knogle date=1590534276 sagde:
Jeg ville egentlig ikke begive mig ud i det her konspirationspis, det er spild af tid og h?rer ikke hjemme p? et fodbold forum.
Enig i forhold til relevans herinde. Det er da i princippet prisv?rdigt at JB vil diskutere konspirationer andre steder end p? fora for ligesindede, men det er en sv?r ?velse, for det f?les netop som et enormt spild af tid at g? ind i en "debat", da den af natur ikke rigtig flytter sig.

Jeg synes dog at det kan v?re lidt fascinerende at opleve den anderledes m?de at argumentere p?, som konspirationsteoretikere benytter sig af. Ideen om at skrotte al videnskab og alt hvad der er belyst fra mange sider om en sag.  Simpelthen lave et clean cut - med et greb om at det hele er fabrikeret af "nogen". Og derefter pege et eller flere punkter ud, hvor man undrer sig (stadig uden at skele til videnskab/forskning, som jo er i lommerne p? ondskaben). Skyklapper p? hele vejen og aldrig efterrationalisere og ende ud med at man selv tog fejl. For der findes selv sagt ikke noget gyldigt bevis for noget i denne verden. Man kan ALTID h?vde at det er fabrikeret.

N?r jeg synes at det er fascinerende (og tr?ttende p? en paranoid m?de), s? er det fordi jeg oplever det som et udslag af politiker- og forskerlede, som bliver mere og mere udbredt. Og samtidig skr?mmende, fordi der tydeligvis er st?rke politiske motiver til at fremme en tankegang, som i sin essens handler om, at man kan p?st? ALT uden at skulle st? til ansvar for det. Set fra et folkeligt synspunkt kan der nemt opst? en sympati for, at man hiver de s?kaldte eksperter ned fra deres piedestaler. Det er jo tr?ls at blive bel?rt af mennesker, som tror at de ved mere end en selv. Men er det virkelig den vej vi vil med menneskeheden? Dyrke fordummelsen? N?r vi har flyttet os fra stenaldermennesker til den civilisation vi er i dag, s? er det ved at opn? viden og give den videre til andre. Men bestemt da ogs? ved at stille sp?rgsm?l til den viden man har "arvet". Forske og blive klogere. Meget ofte tro at noget er det rigtige, men undervejs blive klogere ved at kunne se et st?rre billede. F.eks. i udviklingen af medicin. Men lige nu h?lder stadig flere til at se i de helt sm? billeder, fordi det - p? grund af afmagt? - er lettere at tro p? en enkelt person der skiller sig ud med en simpel forklaring, end at stole p? mange tusinde h?jtuddannede menneskers akkumulerede erfaringer henover mange generationer.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
JB sagde:
T-Knogle sagde:

Den her har st?et endnu l?ngere med skader i fundamenterne, den kollapsede ogs? uden at der var nogen konspirationer bag det:
Police release new footage of doomed Morandi Bridge collapse in Genoa - YouTube

Queens

Member
Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
41
Point
8
T-Knogle sagde:
JB sagde:
T-Knogle sagde:

Den her har st?et endnu l?ngere med skader i fundamenterne, den kollapsede ogs? uden at der var nogen konspirationer bag det:
Police release new footage of doomed Morandi Bridge collapse in Genoa - YouTube

Ja det siger DU nok!? ;)

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
Queens sagde:
Ja det siger DU nok!? ;)

Der var selvf?lgelig rygter om at vedligeholdelsen af broen var lagt i h?nderne p? en entrepren?r med mafia relationer, s? jeg har m?ske ikke helt ret ;)

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.389
Point
63
S? har vi balladen:

FCK-tr?ner testet positiv ? Ekstra Bladet

Gad vide hvordan Randers har det med at spille p? S?ndag, der g?r vel et par dage inden en smittet spiller kan testes positiv, og hvis Kim Christiansen har g?et op og ned a spillerne kan de meget nemt v?re blevet smittet indenfor de sidste par dage.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
T-Knogle sagde:
Ja, og der er bygninger rundt omkring i verden, som bliver r?mmet, fordi ingeni?rer vurderer, at betonen og jernforst?rkningen i betonen er for slidt og ikke kan holde meget l?ngere. Broen, du henviser til, var uden tvivl slidt, men den kollapsede jo ikke symmetrisk, som Tower 7 gjorde. Hvis et h?jhus begynder at falde sammen p.gr.a slitage, s? vil det starte p? det sted, hvor konstruktionen er svagest og man kan v?re rimelig sikker p?, at det ikke vil kollapse p? en gang, med mindre der er tale om en kontrolleret nedrivning ved hj?lp af spr?ngstoffer. Nok om 9/11. Over and out herfra.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
T-Knogle sagde:
S? har vi balladen
Jeg synes stadig det er ret vildt at man tilsyneladende g?r ind til slutspil uden nogen retningslinjer for hvordan man skal forholde sig hvis halve og hele trupper bliver ramt. Det er ikke et stort problem hvis en m?lmandstr?ner er ude, i det her tilf?lde kan FCK nok finde en l?sning, men hvis det s? breder sig i truppen, stiller man s? bare med dem der ikke lige sl?r ud p? sidste test? Er det sportsligt forsvarligt at stille op med et ynglingehold og er det forsvarligt for resten af holdet og modstanderne hvis man i sidste test inden kamp finder flere positive spillere?

Det kan godt v?re der ikke findes nogen retningslinjer der rigtig kan fungere, men det virker som om man bare lukker ?jnene og h?ber p? det g?r.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.816
Point
83
Winther date=1591372775 sagde:
T-Knogle date=1591354309 sagde:
S? har vi balladen
Jeg synes stadig det er ret vildt at man tilsyneladende g?r ind til slutspil uden nogen retningslinjer for hvordan man skal forholde sig hvis halve og hele trupper bliver ramt. Det er ikke et stort problem hvis en m?lmandstr?ner er ude, i det her tilf?lde kan FCK nok finde en l?sning, men hvis det s? breder sig i truppen, stiller man s? bare med dem der ikke lige sl?r ud p? sidste test? Er det sportsligt forsvarligt at stille op med et ynglingehold og er det forsvarligt for resten af holdet og modstanderne hvis man i sidste test inden kamp finder flere positive spillere?

Det kan godt v?re der ikke findes nogen retningslinjer der rigtig kan fungere, men det virker som om man bare lukker ?jnene og h?ber p? det g?r.
Problemet er selvf?lgelig, at Corona potentielt smitter meget let, men ellers er der jo masser eksempler p?, at hold er blevet influenzaramt og har m?ttet stille sv?kkede op. Jeg t?nker, at det er de betingelser vi spiller under. Men det kan da blive virkelig slemt for et af de nedrykningstruede hold, hvis det virkelig rammer. FCK er nok det hold der bedst kan klare det.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.817
Point
83
SteenA sagde:
Problemet er selvf?lgelig, at Corona potentielt smitter meget let, men ellers er der jo masser eksempler p?, at hold er blevet influenzaramt og har m?ttet stille sv?kkede op. Jeg t?nker, at det er de betingelser vi spiller under. Men det kan da blive virkelig slemt for et af de nedrykningstruede hold, hvis det virkelig rammer. FCK er nok det hold der bedst kan klare det.
Smitterisikoen og et potentielt meget v?rre sygdomsforl?b er jo netop grunden til at vi har et problem. Det er sj?ldent man ser en halv trup ude med sygdom, influenza eller madforgiftning, og i s? fald m? klubberne klare sig med dem de har i en kamp eller to, men her taler vi jo om at spillerne skal i fjorten dages karant?ne, s? de med genoptr?ning m?ske er ude tre uger, men is?r om at hvis du finder adskillige spillere med Covid lige op til kamp vil der v?re stor risiko for at de har smittet flere der m?ske ikke blev registreret positive i samme test eller simpelthen i den korte periode inden resultaterne var klar. For nogle f? uger siden havde man vel sendt alle der havde v?ret i t?t kontakt med de smittede spillere i karant?ne for en sikkerheds skyld, nu kan de bare tr?ne videre sammen og ogs? sagtens spille mod et andet hold?

Det er ikke s? nemt, men man burde vel overveje om der kan v?re s? meget sygdom at det ikke er forsvarligt at sende nogen i kamp. Hvis det mest forsvarlige er at sende hele f?rsteholdet hjem, skal klubben s? tvinges til at stille med U19-holdet flere kampe i tr?k? Det handler ogs? om ikke at lade klubberne hver is?r bestemme hvad der er forsvarligt.

Det ville v?re lidt nemmere hvis man i det mindste kunne uds?tte kampe, men det er der jo ikke mange muligheder for i det her slutspil. De her forholdsregler er dog ogs? rettet mod n?ste s?son hvor der kan komme en andenb?lgen virus og hvor alle restriktionerne er noget l?sere og hvor man sikkert heller ikke l?ngere er s? forsigtig i klubberne.

JB

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
168
Point
18
SteenA sagde:
WHO har if?lge Mads Palsvigs Facebook profil officielt meldt ud, at nu smitter Corona ikke mere. S? kan man jo med god samvittighed forts?tte med at finansiere og organisere "Black Lifes Matter"-demonstrationer, som der ogs? var op til det amerikanske pr?sidentvalg i 2016. Man m? efterh?nden sp?rge sig selv: Drejer dette sig om at beskytte ?ldre og svage samfundsborgere, eller drejer det sig om det amerikanske pr?sidentvalg?

Dine ulæste indlæg

Top Bottom