New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Debat om Coronavirus

Status
Not open for further replies.
Debat om Coronavirus

KejserJohn

Well-known member
Hvordan kan der afholdes en Simple Minds koncert i Boxen for +10000 mennesker som jo er indend?rs medens der ikke kan afvikles fodboldkampe udend?rs? Jeg er noget p? bar bund omkring dette - anbefalingerne burde v?re ? lov ?.
 
KejserJohn said:
Hvordan kan der afholdes en Simple Minds koncert i Boxen for +10000 mennesker som jo er indend?rs medens der ikke kan afvikles fodboldkampe udend?rs? Jeg er noget p? bar bund omkring dette - anbefalingerne burde v?re ? lov ?.
Har de ikke 70.000 mennesker samlet ude i Boxen/messecenter Herning i denne weekend? Coronavirussen bider ikke ude i det vestjyske.......
 
?rsagen til at der er udstedt anbefalinger og ikke p?bud er rent ?konomisk. Et myndighedsp?bud vil ?bne for at s?ge kompensation. Typisk for vores nye regering - vil gerne bestemme, men ikke tage ansvar.
 
?rsagen til at der er udstedt anbefalinger og ikke p?bud er rent ?konomisk. Et myndighedsp?bud vil ?bne for at s?ge kompensation. Typisk for vores nye regering - vil gerne bestemme, men ikke tage ansvar.
 
 


Hvad tror du en Venstre-regering havde gjort da? Bare s?dan af nysgerrighed. Alts? tror du oprigtigt at Venstre-regering p? nuv?rende tidspunkt havde lavet et p?bud i stedet?

Er det ikke mere sandsynligt at de blot ikke havde lavet disse anbefalinger i opl?bet nu, og bare k?rt videre uden? Og ville det v?re bedre?

EDIT: Bare glem jeg spurgte. ?nsker ikke at blande politik ind i vores dejlige forum. Jeg har tanker b?de den ene og anden vej i den sag her. Og jeg er ikke interesseret i en sv?r diskussion som nemt kan blive dum p? skrift. Lad os h?be i et sportsligt perspektiv, at tiltaget er med til at sikre at superligaen kan blive spillet til ende. Det kan jo trods alt ikke skade, og tilmed v?re en hj?lp. Prisen er pt at kampene i marts bliver uden tilskuere.
 
Salling23 said:
Jeg h?ber at det kun er n?dvendigt at udelukke fans i marts is?r for vores belgiske f?lger Astrid Portugaels, der kommer til Danmark fra 3. - 11. april for blandt andet at se AGF spille

Det m? der kunne findes en l?sning p?
ESQlitgWoAEJMPn
 
Stig AKA Frank Heskj?r date=1583585024 said:
EDIT: Bare glem jeg spurgte. ?nsker ikke at blande politik ind i vores dejlige forum.
 
 
Enig med dig i, at vi ikke er her for at diskutere politik (eller religion). Men nu var det heller ikke dig der startede. Bortset fra det, s? er det vist ikke et emne der st?r i nogen partiprogrammer, s? det g?r det ogs? bare mere meningsl?st.
 
T-Knogle date=1583589909 said:
Det m? der kunne findes en l?sning p?
Ja, der m? v?re et potentiale for smarte opfindere. Der skal bare udt?nkes en l?sning, der muligg?r indtagelse af stadionplatten. Et godt langt suger?r og et kraftigt l?g m? kunne l?se problemet med at indtage sin fad. Man skal s? bare endelig huske at fjerne l?get inden man kaster, n?r man har drukket halvdelen. 
 
Hvis professoren her har ret (til en start er han fra Aarhus), s? er der mere end fuldt bel?g for regeringens corona-initiativer. Har han ret, kan corona blive rigtig alvorligt, og regeringen b?r tale rent ud om det, siger han ogs?. Ellers vil denne tids mistillid til autoritet og myndighed f?re for mange til at forfalde til selvd?mme og handle modsat hvad myndighederne opfordrer til - som vi for eksempel ser det, n?r MCH-folkene i Herning vender det d?ve ?re til og samler 50.000 mennesker til en hesteevent.

Ekspert-kritik af Mettes coronaplan: Fort?l os den ubehagelige sandhed ?...

Og mens vi er i gang: L?s og gys om hvordan USA reagerede fejlagtigt, og hvordan det kan blive fatalt. Blandt andet fordi pr?sidenten meldte ud og handlede i modstrid med eksperternes udsagn.

How testing failures allowed coronavirus to sweep the U.S. - POLITICO

Det her handler ikke om Superliga-fodbold. Hvis corona g?r worst case, g?r det s? galt, at fodbold bliver ligegyldigt. Men for alligevel at snakke lidt fodbold: N?r det nu kommer op, at hele det danske hospitalsv?sens sengekapacitet kan v?re optaget af coronapatienter allerede i maj...s? er det en god ide at ligge nummer tre og f? bronze den dag, hvor de beslutter at suspendere resten af s?sonen.
 
Dichio said:
M?ske det er vores nye taktik mod Randers at f? udsat kampene. S? taber vi da ikke...

Det er kommet frem at f?rste udbrud i Wuhan var i november, s? mon ikke s?sonen er slut.

Egentlig vil det v?re fint nok for AGF, hvis vi f?r bronzen. Vi har n?sten alt at tabe - s?lv tvivler jeg p? vi snupper. Det smed vi i hobro og silkeborg.

Ved godt man kan sige vi mister en mulig pokaltriumf, men for det f?rste er der vel kun 40-45% chance vi sl?r AaB, og derefter skal vi ogs? vinde i en pokalfinale (m?ske med ca 65%) s? er vi nede p? 27-28%.
Hvorfor er s?sonen slut fordi udbruddet s? sm?t startede i november? Kinas problem var jo at det var helt nyt og det kommunistiske styre gjorde alt for ikke at tale om det og tysse det ned samt undlade at lytte til eksperter. I de vestlige lande bliver vi ikke p? samme m?de f?rt bag lyset af et vanvittigt styre og relativt hurtigt (2 uger efter f?rste tilf?lde) har vores regeringer valgt at lukke ned og fors?ger at indd?mme smitten.
 
Nizzleroy said:
Hvorfor er s?sonen slut fordi udbruddet s? sm?t startede i november? Kinas problem var jo at det var helt nyt og det kommunistiske styre gjorde alt for ikke at tale om det og tysse det ned samt undlade at lytte til eksperter. I de vestlige lande bliver vi ikke p? samme m?de f?rt bag lyset af et vanvittigt styre og relativt hurtigt (2 uger efter f?rste tilf?lde) har vores regeringer valgt at lukke ned og fors?ger at indd?mme smitten.
Kineserne har til geng?ld v?ret ret effektive til at indd?mme det og f?et kn?kket kurven, men med ret drastiske tiltag. Der er lukket ret meget ned i Europa ogs? nu, ikke helt s? effektivt og i bagklogskabens lys m?ske heller ikke helt hurtigt nok, men forh?bentlig ogs? s? kurven kan kn?kkes snart. Hvis vesten inkluderer USA har vi ogs? der et vanvittigt, eller m?ske snarer inkompetent, styre og de har n?rmest ikke testet nogen endnu. Det kunne godt ligne det nye epicenter om et par uger. Problemet er at selvom der m?ske er styr p? det i fx Danmark snart, s? betyder det jo at man har fladet kurven ud, men alts? ogs? at man ikke bare lige kan vende tilbage til normalen s? snart den g?r det. S?dan er det ogs? i Kina. Man skal undg? det starter op igen og hvis der er st?rre udbrud i fx USA skal man forhindre at det kommer ind igen derfra. Forventningen er vel ogs? at der kommer en anden b?lge i efter?ret. Der er m?ske ikke ligefrem en vaccine til den tid, men trods alt en del erfaringer.

Men alts?, alt i alt tror jeg ikke man bare kan spille som normalt med tilskuere og det hele om et par uger og det er heller ikke sikker man kan n? at afvikle turneringen selvom man inddrager EM-tiden. M?ske bliver det i s? fald noget med at afslutte grundspillet og s? noget playoff, eller m?ske spiller man et halvt slutspil/gruppespil, selvom det vil v?re sportsligt problematisk at alle ikke m?des ud og hjemme og der ikke vil v?re kampe nok til at indhente noget hvis man er for meget bagud. Pokalkampene kunne man m?ske godt afvikle i efter?ret, de involverede hold kan eventuelt tr?de ind i den nye turnering en runde senere.

Det kan ogs? stadig ende med at det hele bliver aflyst og s? uddeler man forh?bentlig medaljer efter nuv?rende stilling. St?rste problem vil v?re ift nedrykning. Esbjerg og Silkeborg m? spille playoff og s? bevarer man 14 hold en s?son mere. Alt er vel muligt endnu.
 
Ikke fordi der skal g? Corona diskussion i denne tr?d, men med tanke p?, hvordan det kinesiske styre pr?vede at holde Corona udbruddet hemmeligt, s? stoler jeg ikke en t?ddel p?, de har f?et styr p? det.
Det g?lder i ?vrigt ogs? USA.
 
Martin Hansen date=1584125032 said:
Ikke fordi der skal g? Corona diskussion i denne tr?d, men med tanke p?, hvordan det kinesiske styre pr?vede at holde Corona udbruddet hemmeligt, s? stoler jeg ikke en t?ddel p?, de har f?et styr p? det.
Det g?lder i ?vrigt ogs? USA.
USA kommer til at blive en gigantisk katastrofe, desv?rre.
 
USA har jo valgt at lade deres befolkning betale for egen test, og s? kan man selv regne ud for mange der har haft lyst og mulighed for det. De har med statsgaranti den v?rste gang corona n?r det kommer til stykket.
 
Holmertz date=1584125124 said:
Martin Hansen date=1584125032 said:
Ikke fordi der skal g? Corona diskussion i denne tr?d, men med tanke p?, hvordan det kinesiske styre pr?vede at holde Corona udbruddet hemmeligt, s? stoler jeg ikke en t?ddel p?, de har f?et styr p? det.
Det g?lder i ?vrigt ogs? USA.
  USA kommer til at blive en gigantisk katastrofe, desv?rre.
 
Der er trods alt forskel p? den delstatsledelse der f?rst fandt det og holdt det hemmeligt og den indsats regeringen i Kina laver. Det er noget med at alle har maske p? n?r de g?r ud, myndighederne kender alles aktuelle tilstand og scanner alle for feber hver gang nogen skal ud og ind af det boligkompleks de bor i, og n?r de finder en der er smittet kan de indenfor f? minutter med mobildata tracke hvor vedkommende har v?ret og hvem han eller hun har v?ret i n?rheden af. Lidt skr?mmende s?dan set, men rimelig effektivt i den her sammenh?ng.

USA er i den modsatte gr?ft, hvor man mest har bekymret sig om aktiekurserne og fors?gt at fort?lle man ingen problemer har, ikke har testet ret mange og f?rst nu er ved m?ske at v?re tvunget til at tage det seri?st i toppen. Der er meget der er lukket ned p? delstatsniveau, men jeg tror det er for lidt og for sent og n?r folk selv skal betale i dyre domme for en test og endnu mere hvis de skal behandles, hvillet mange p? ingen m?de har r?d til, ligner det en stor katastrofe om en uge eller to.

I Danmark har man da gjort en del, men det kan jo ikke g?res helt s? gennemgribende som i Kina. Pointen er at selvom man har haft de der tiltag i Kina og ret hurtigt fik det ned fra 10.000 om dagen, er tingene ikke normaliseret efter en m?ned. Jeg tvivler meget p? at der s? i Danmark kan spilles fodbold om et par uger, heller ikke uden tilskuere.

Der skal m?ske ikke g? total Corona i den, men det har jo en ret stor indflydelse p? klubben lige nu.
 
Mikkel_K date=1584187029 said:
S? l?nge s?sonen blot er udskudt, s? tvinger man mere eller mindre klubberne til at holde tr?ningen i gang. Som det udvikler sig lige nu, ogs? politisk, s? kan det meget hurtigt blive sv?rt at k?re videre med.

Mit bud, desv?rre, er, at man inden for meget kort tid vil erkl?re s?sonen for overst?et. S? m? man finde ud af, hvordan man s? h?ndterer det.
Omvendt, de 14 dage hvor samfundet nu er lukket (halvt) ned har vel til form?l at lave en buffer i smitteudviklingen, s? mange af dem der lige nu er smittede uden at vide det vil n? at finde ud af det inden de igen (ikke) bev?ger sig ud i samfundet igen. Det er vel det "kn?k" i kurven man pr?ver at opn?. Selvf?lgelig vil smitteantallet stadig stige, men det vil betyde en del, hvis man nu de n?ste par uger fanger et par tusinde mennesker, som er i "karant?ne" fra deres arbejde og diverse foreninger. Jeg tror ikke at planen er, at samfundet skal st? stille i en periode derudover - bortset fra at der sikkert fortsat vil v?re opfordringer/love om ikke at forsamles i st?rre m?ngder. Men jeg kan godt forestille mig, at superligaen kan starte igen i april - med lukkede d?re indtil videre.

Men lige nu er det jo bare g?tv?rk og det afh?nger jo stadig af, hvordan situationen udvikler sig. Det giver dog en udfordring for klubberne i forhold til hvor intensivt man fortsat skal tr?ne. De fleste har vist sendt spillerne hjem p? selvtr?ning, mens en klub som Randers bare kl?r p? og generelt viser total mangel p? fornemmelse for den aktuelle situation:

Randers tr?ner videre: Smittefaren er i bund
 
Jeg tror man lige tager ugen inden p?ske med, og opfordrer folk til at s? vidt muligt at holde sig hjemme i p?sken, og derefter maner til forsigtighed, sm? forsamlinger osv efter p?ske.

Tror bare man ikke ville tage 3 uger i et hug, men g?re det mere spiseligt ved at n?jes med to uger i f?rste omgang.
 
Gr?nserne er lukkede i p?skeugen ogs?. S? mon ikke det er den reelle tidsplan lige nu for samfundets lock down

Derfra m? vi h?be, at ?kurven er fladet nok ud? til, at verden kan forts?tte trods corona
 
Winther said:
Kineserne har til geng?ld v?ret ret effektive til at indd?mme det og f?et kn?kket kurven, men med ret drastiske tiltag.
Det var lidt af en underdrivelse, m? man sige. Jeg har h?rt, at det for alvor battede, da man sendte C-vitaminer derned og slukkede for 5G. Ellers har jeg h?rt fra taiwanesere og kinesere i Taiwan, som jeg kender, at den kinesiske regering er ret brutal, n?r det kommer til at styre befolkningen. Jeg ved, at du selv bor / har boet i Kina, men de meldinger, som jeg har h?rt, minder mere om hvad der er pr?senteret i disse videoer:

YouTube
Coronavirus: China's Monstrous Deep State Disaster [Part 2] - YouTube
Coronavirus: Identity of Patient Zero and Severe Censorship [Part 3] - YouTube
Coronavirus: Did the CCP Just Call The Coronavirus a Bio-Weapon? [Part 4] -...
Coronavirus: Immunity, Vaccinations, Propaganda & Prophecies [Part 5] - YouTube
 
JB said:
Det var lidt af en underdrivelse, m? man sige. Jeg har h?rt, at det for alvor battede, da man sendte C-vitaminer derned og slukkede for 5G. Ellers har jeg h?rt fra taiwanesere og kinesere i Taiwan, som jeg kender, at den kinesiske regering er ret brutal, n?r det kommer til at styre befolkningen. Jeg ved, at du selv bor / har boet i Kina, men de meldinger, som jeg har h?rt, minder mere om hvad der er pr?senteret i disse videoer:
Jeg vil n?jes med at sige det samme som jeg skrev p? det gamle GF-Forum da der var en diskussion om konspirationsteorien der: Det ?rgelige ved den slags forestillinger, der ikke er baseret p? faktuel viden, eller logik for den sags skyld, er at de kan komme i vejen for en intelligent diskussion om faktiske 'konspirationer,' strukturer og systemer i samfundet der har ?del?ggende politiske, ?konomiske og personlige konsekvenser.

De fleste kan m?ske nok gennemskue at videoer som de her er fabrikerede til et bestemt publikum, men der er mange andre sammenh?nge hvor det er sv?rt fordi kilden forekommer mere trov?rdig og vi alle lider under manglende viden og sikkert har lidt tendens til at tingene helst skal passe til det vi tror i forvejen osv. Man skal hele tiden huske sin kritiske og logiske sans og ogs? nogle gange acceptere at man ikke helt ved eller forst?r hvordan tingene h?nger sammen. Det er ingen tvivl om at den her virus er en gave til dem der lever af eller for konspirationsteorier.
 
Lidt om misinformation i forbindelse med Corona Coronavirus er et nemt offer for falske nyheder - International
Italien, som er det europ?iske land, hvor coronakrisen indtil videre har ramt allerh?rdest, har ogs? oplevet, hvordan spredningen af misinformation pludselig kan g? st?rkt.

I forrige weekend slog en anonym hjertel?ge alarm p? de sociale medier med et opr?b om, at de italienske l?ger nu m?tte begynde at prioritere mellem, hvem der skulle leve, og hvem der skulle d?. Det forl?d samtidig, at selv unge nu ogs? havde brug for intensiv behandling, og at coronaepidemien er som en krig, hvor der ikke er respiratorer nok til alle.

Historien blev flittigt delt p? det sociale medie Whatsapp og n?ede at blive taget op af enkelte etablerede medier i Italien og af udenlandske medier, f?r overl?gerne fra to af Milanos store sygehuse gik ud med et kraftigt dementi og en advarsel om at sprede falske nyheder.
?I WHO bek?mper vi ikke kun virussen, vi k?mper ogs? mod trolde og konspirationsteorier, som underminerer vores svar (p? krisen, red.),? udtalte han p? en pressekonference
 
Status
Not open for further replies.
Top