Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Debat om sæsonkort

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Sæsonkort på abonnement, er det på 30-dages basis eller kalendermåned? Spurgt på en anden måde: Hvis man køber det i dag, får man så kampen mod Randers med den 1/8, eller er det så en ny måneds kampe?

Er det overhovedet muligt at booke fra/til, eller kræver de at man køber til en hel sæson? Altså årsabonnement?
For hvis det er kalendermåned, så er august jo med hele 3 kampe. (Randers den 1/8, FCK den 15/8, og OB den 29/8)

EDIT:

Ringede til dem. Fik svar.
Det er 6 måneders binding uanset hvornår du booker. Men kan derefter opsiges med 1 mds varsel. Det er per dato, ikke kaldender-måned. Så man er ikke tvunget til at købe en hel sæson. Men 6 mdr. kan man sige.

Senest redigeret:

Aske v2

Active member
AGF gennemførte igår en kontrol af sæsonkort, det gav nogen livlige diskussioner blandt sæsonkort ejere, for kunne de ikke bevise hvem de var, så kom de ikke ind. Jeg overhørte en skælde ud over at han som fast sæsonkort holder igennem 15 år, pludselig skulle have sygesikringskort med, uden at det var varslet. Jeg aner ikke hvor diskussionen endte, for jeg fortsatte videre ind, men jeg fik ondt af hende kontrollanten som stod og fik skæld ud, det havde ingen fortjent.

Jeg har haft mulighed for at tale med JN om sagen på 2 mandshånd, og kontrollen er bestilt af JN him-self, han vil ikke have "snyd" med sæsonkort, så ser han hellere at pladsen står tom. Det var desværre de gamle argumenter med Djurs og spandevis af fribilletter fra sponsorer. Jeg nævnte at jeg til nød kunne forstå de mest "pris" billige sæsonkort ikke kunne udlånes, men langt de fleste burde man kunne låne til en ven som måske blev kommende fan. Lad os bare sige at JN så forskelligt på det. :)

JN har en kæmpe stjerne i min bog, men den kontrol igår, og efterfølgende højlydte frustration, var totalt unødvendigt i min bog, og negativt for den samlede fanoplevelse. Jeg hørte flere diskutere kontrollen op til kampen, og ingen synes det var en fed oplevelse. Der er stadig et stykke for AGF til de forstår at lave ægte fanpleje, og desværre er JN bannerfører for lige den del.

/Aske

cmunk

New member
Jeg forstår simpelthen ikke hvad AGF vil opnå med dette, jeg har betalt i omegnen af kr. 2000,- for mit sæsonkort til øvre C og når jeg så ikke har mulighed for at komme så skal pladsen stå tom! Ved godt de altid har meldt ud af det er personligt, men i min optik er det noget fis. De fordele de nævner er ikke 5 potter pis værd for mig. De burde give os sæsonkortholdere mulighed for at konvertere vores kort til en billet hvis vi er forhindret i at komme, eller mulighed for at købe et kort uden fordele som så ikke var personligt. Synes de skyder sig selv i foden og er det noget de bliver ved at håndhæve så vil jeg kraftigt overveje om jeg bare skal købe billet til de kampe jeg kan komme til og så droppe mit sæsonkort, det ender så i mindre indtægt til GF.

/Christian

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
AGF gennemførte igår en kontrol af sæsonkort, det gav nogen livlige diskussioner blandt sæsonkort ejere, for kunne de ikke bevise hvem de var, så kom de ikke ind. Jeg overhørte en skælde ud over at han som fast sæsonkort holder igennem 15 år, pludselig skulle have sygesikringskort med, uden at det var varslet. Jeg aner ikke hvor diskussionen endte, for jeg fortsatte videre ind, men jeg fik ondt af hende kontrollanten som stod og fik skæld ud, det havde ingen fortjent.
Det var "lidt ud af det blå" med kontrollen ja.

Man kan sige at reglerne ikke kan komme bag på folk, men i takt med at flere og flere har deres kredit-kort etc på mobilen, så er det lynhurtigt at kunne bevise hvem man er. Man har jo også mulighed for at få sygesikring+kørekort som app på mobilen. Tager ingen tid, og skal jo kun gøres en enkelt gang. Så slipper man for at have nogle fysiske kort med hvis det er. Så håber fandme ikke vagterne kræver et fysisk bevis, men er okay med bevis via mobilen.

Ift studiekort, så bør en studerende altid have det på sig, såfremt han/hun ønsker at drage fordele af de rabatter man får der. Ligesom hvis man vil have en fadøl til studierabat i byen. Men det er lidt latterligt man ikke kan få studiekort som app de fleste steder stadigvæk. Men jeg husker at jeg beviste mit studieforhold via en optagelsesmail før jeg havde studiekortet. Så altså stadig via mobilen.

Så hvor kontrollen var pludselig, så var reglerne det ikke.

Det sagt: Jeg er hamrende uenig i "personliggørelsen" af billetten uden mulighed for at overdrage den til ny person.
Kunne man måske opnå et kompromis, hvor man kan videresælge en billet til 50kr? Det er 50kr ekstra til AGF, samt en person mere på stadion som nok ligger mindst 50kr i boden. Whatever.. Jeg synes det er retarderet at der var så mange tomme pladser i vores sektion fordi der var flere der var forhindret i at møde op.

Nizzleroy

Well-known member
Kunne man måske opnå et kompromis, hvor man kan videresælge en billet til 50kr? Det er 50kr ekstra til AGF, samt en person mere på stadion som nok ligger mindst 50kr i boden. Whatever.. Jeg synes det er retarderet at der var så mange tomme pladser i vores sektion fordi der var flere der var forhindret i at møde op.
Ja, det kunne lige ligne en grisk klub at kræve dobbelt betaling for samme sæde (jeg ved godt du ikke er enig i AGF's politik).

Jeg synes det er noget direkte svineri af AGF og de skulle satme skamme sig. JN har mistet en stjerne i min bog for det, og generelt kan de ledende medarbejdere få en kæmpe fuckfinger af mig. Jeg kommer for spillerne og satme ikke for de små konger på ledelsesgangene. Jeg er evig taknemmelig for de rigtig gode arbejde man har lavet siden 2014, men hold kæft hvor jeg synes de taber sutten på den her sag.

Den eneste fordel jeg havde af mit sæsonkort var, da der var en særlig indgang til sæsonkortholdere, så man kunne komme 5 minutter i kampstart. Det er der så heller ikke længere. Og jeg har stadig til gode at høre hvordan de vil administrere ancienniteten i forhold til det ny stadion. Vi er en mindre flok der sidder sammen, men vi har forskellig anciennitet. Hvordan kommer det til at foregå? Mon ikke det bare en uigennemtænkt undskyldning fra klubben. Hvis folk ikke kan komme til at sidde med de samme personer pga. forskellig anciennitet, så kommer AGF til at miste massevis af sæsonkortholdere fra et i forvejen ret lavt salg.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Så håber fandme ikke vagterne kræver et fysisk bevis, men er okay med bevis via mobilen.
Well, det er jo officielt godkendt at kunne identificere sig selv via mobilen, f.eks. via appsene Sundhedskort og Kørekort, så det skal de bare godtage.

Hvis jeg bliver stoppet af politiet, og ikke har mit fysiske kørekort med, men kan fremvise det på min app, så er det også godkendt.

Hamborg

Active member
Helt generelt kan man sige at man med sit "normale" sæson kort har købt sig et sæde til AGF's hjemmekampe. Jeg er ret sikker på at AGF herefter ikke kan bestemme hvad du bruger den købte plads til, problemet er at ingen vil tage kampen på grund af kærlighedsforholdet til AGF.
De kan så skalte og valte som de lyster, de behøver heller ikke at kunne tælle eller regne feks. var jeg da lovet en kage i går men da jeg kom 30 minutter før kampstart var det bare ærgerligt, på samme måde var der ingen ketchup til stadionplatten, det er åbenbart for dyrt med frivillige.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
En hurtig googling: Er sæsonkortet personligt?

FCM: Nej
FCK: Nej
AaB: Nej
Randers: Nej
Silkeborg: ???
FC Nordsjælland: ???
AGF: Ja
BIF: Nej
OB: Nej
Viborg: Nej
SønderjyskE: Nej
Vejle: ???

andrewdk

Well-known member
AGF gennemførte igår en kontrol af sæsonkort, det gav nogen livlige diskussioner blandt sæsonkort ejere, for kunne de ikke bevise hvem de var, så kom de ikke ind. Jeg overhørte en skælde ud over at han som fast sæsonkort holder igennem 15 år, pludselig skulle have sygesikringskort med, uden at det var varslet.

Lige den del har de gjort opmærksom på.
De har bare aldrig før lavet den slags kontroltjek.
Lidt firkantet sat op så kan jeg heller ikke spille overrasket over at få en fartbøde for at køre 140 på motorvejen, bare fordi jeg har gjort det i 25 år uden at få en bøde.

Til den generelle debat omkring personligt sæsonkort, så er jeg lidt splittet.
Gider ikke selv bøvlet med at låne det ud hvis ikke jeg kan komme og har også bare et billigt fankort til B,
men kan godt se at det af princip burde være muligt at bestemme over en allerede betalt plads.

Forstår dog også godt at klubben ikke gider risikere at et sæsonkort går hen og bliver noget der går i ukontrolleret omgang blandt mange personer.

Selvom det er langt fra vores virkelighed, så er skrækscenariet Barcelona.
Der er de fleste pladser optagede af sæsonkort, som indehaverne så sælger til overpris til turister.
Hvis man er lokal fan uden sæsonkort, så må det være bittert at se sæsonkort på stadion blive brugt som en handelsvare fremfor at stå til rådighed for oprigtigt interesserede.

Mikkel_K

Well-known member
Forstår dog også godt at klubben ikke gider risikere at et sæsonkort går hen og bliver noget der går i ukontrolleret omgang blandt mange personer.

Selvom det er langt fra vores virkelighed, så er skrækscenariet Barcelona.
Der er de fleste pladser optagede af sæsonkort, som indehaverne så sælger til overpris til turister.
Hvis man er lokal fan uden sæsonkort, så må det være bittert at se sæsonkort på stadion blive brugt som en handelsvare fremfor at stå til rådighed for oprigtigt interesserede.
Jeg tror simpelthen ikke på, at det her er klubbens logik. Der er jo en million kilometer fra det scenarie til dér, hvor AGF er.

Til gengæld kan der være en vis logik i at sige, at hvis man vil have råderet over billetter, der kan deles med andre, så må man købe sig ind som sponsor. Jeg føler mig i hvert fald ret overbevist om, at dét må være JNs tankegang, og at han hellere vil have maksimeret sponsorindtægterne end booste omsætningen lidt i fx salgsboderne.

Jeg synes ikke løsningen på sæsonkort er særlig køn, men det er svært entydigt at sige, at JNs strategi er den forkerte for klubben - i hvert fald ikke i økonomisk henseende. For sponsorsiden *er* jo blevet vældigt meget styrket de seneste år.

cmunk

New member
AGF - AaB: Vi har brug for jeres hjælp til at fylde Ceres Park!

Kommer som overskrift på en mail jeg lige har modtaget, klinger noget hult når man som sæsonkortholder ikke må låne sit kort ud når man er forhindret normalt.

Sidder i en folk på 6 mennesker og ofte haft "gæster" med på de kort som ikke ville være brugt ellers, det har vi praktiseret igennem mange år nu og har resulteret i at flere har købt deres eget sæsonkort.

Synes virkeligt de skyder sig selv i foden her.

Men kan være man skal høre om man kan tegne en lille sponsor aftale på 6 pladser på øvre C for så er kortet vel ikke personligt.

Aske v2

Active member
Sakset fra mailen fra AGF:

"En ubrugt billet er lig med et tomt sæde. Og vi har stor tillid til, at du, kan hjælpe os med at sikre, at C-øvre også fyldes, som resten af Ceres Park forhåbentligt også bliver. Vi har nemlig som ambition om, at vi skal fylde alle pladser."

1. Jeg er meget enig med AGF i at en ubrugt billet er lig med et tomt sæde, jeg deler også AGF´s ambition om at fylde alle pladser. Forskellen er nok bare at jeg ønsker dette til alle kampe. Og viste AGF os den tillid, skulle vi nok fylde vores pladser til hver eneste kamp. :)

2. Jeg har som skrevet ovenfor, netop hørt JN udtale at han var træt af de mange fribilletter, hvorefter AGF et par uger senere frigiver samtlige pladser på stadion til fri afbenyttelse. Den skal jeg nok sove et par gange på, for at forstå logikken i.

3. Aktivering af mit sæsonkort og værdi - Jeg kan forstå at til den her kamp, kan jeg så komme gratis ind, ergo har jeg købt et sæsonkort hvoraf foreløbig een kamp i forvejen ville have været gratis at komme ind til. Det udhuler værdien af billetten med de 200 kr. en billet til C øvre ville have kostet.

4. Kontrollen i Søndags og efterfølgende skænderi med trofaste fans, virker i kontekst med ovenstående initiativ dumt og overflødigt.

Man nærmer sig bare sådan en form for apatisk følelse når det gælder det her emne.

/Aske

Sydhavnen

Well-known member
Var jeg blevet afvist pga manglende sygesikringskort var jeg brændt sammen derude.

Vi kører med halv tomt stadion året rundt, så er det sgu ikke sådan man til trækker flere fans.

Nizzleroy

Well-known member
Sakset fra mailen fra AGF:

"En ubrugt billet er lig med et tomt sæde. Og vi har stor tillid til, at du, kan hjælpe os med at sikre, at C-øvre også fyldes, som resten af Ceres Park forhåbentligt også bliver. Vi har nemlig som ambition om, at vi skal fylde alle pladser."

1. Jeg er meget enig med AGF i at en ubrugt billet er lig med et tomt sæde, jeg deler også AGF´s ambition om at fylde alle pladser. Forskellen er nok bare at jeg ønsker dette til alle kampe. Og viste AGF os den tillid, skulle vi nok fylde vores pladser til hver eneste kamp. :)

2. Jeg har som skrevet ovenfor, netop hørt JN udtale at han var træt af de mange fribilletter, hvorefter AGF et par uger senere frigiver samtlige pladser på stadion til fri afbenyttelse. Den skal jeg nok sove et par gange på, for at forstå logikken i.

3. Aktivering af mit sæsonkort og værdi - Jeg kan forstå at til den her kamp, kan jeg så komme gratis ind, ergo har jeg købt et sæsonkort hvoraf foreløbig een kamp i forvejen ville have været gratis at komme ind til. Det udhuler værdien af billetten med de 200 kr. en billet til C øvre ville have kostet.

4. Kontrollen i Søndags og efterfølgende skænderi med trofaste fans, virker i kontekst med ovenstående initiativ dumt og overflødigt.

Man nærmer sig bare sådan en form for apatisk følelse når det gælder det her emne.

/Aske
Jeg kunne simpelthen ikke være mere enig. At gøre et helt stadion gratis er en hån mod os der betaler for et sæsonkort, selvom det er fedt med et fyldt stadion. Jeg tror sgu jeg vil prøve at gøre mine tanker klar for den ansvarlige for billetter. Igen. Det lyder måske småligt, men agf har selv sat grænsen for smålighed.

mono

Active member
Jeg er som sådan ikke uenig i nogen som helst af pointerne ovenfor, og jeg studsede også over kontrollen af sæsonkort i mandags, om end ham som varetog opgaven heller ikke virkede synderligt begejstret over det ekstra lag af identitetskontrol.
Men hvis ret skal være ret omkring den her gratis kamp mod Aalborg, så er det ikke AGF, der udvander vores sæsonkort her, men en markering af en samarbejdspartners jubilæum, hvorfor pågældende har købt resten af den ledige kapacitet på Comunale.

Mandag den 18. oktober kommer AaB til Aarhus og Ceres Park. Her inviterer AGF - i samarbejde med Aros Forsikring, som har købt samtlige billetter til kampen for at fejre sit 100 års jubilæum - GRATIS til fodbold på Ceres Park.

Facit er det samme, men det er altså Aros Forsikring, som deler "fribilletter" ud til højre og venstre. (og vel i virkeligheden dem, der måske burde forkæle sæsonkortholderne med en menu også)

swharders

Active member
Jeg forstår simpelt hen ikke den udsendte mail til sæsonkortholdere vedr. kampen mod AaB d. 18. oktober.
Skal man bestille billetter til C-øvre eller også går pladsen tabt, eller hvad er det egentlig de skriver??

Columbo

Member
Jeg forstår simpelt hen ikke den udsendte mail til sæsonkortholdere vedr. kampen mod AaB d. 18. oktober.
Skal man bestille billetter til C-øvre eller også går pladsen tabt, eller hvad er det egentlig de skriver??
Det tror og håber jeg godt nok ikke, efter al det rod omkring corona, så er jeg ret træt af at skulle reservere plads på en hjemmeside, der hele tiden går ned.

Som jeg læser mailen, Hvis man ikke frigiver sin plads, så har man den til kampen som normalt.

Guller

Active member
Jeg købte sæsonkort, fordi jeg ikke gider tænke på billet, hver gang jeg skal på stadion.
Nu skal jeg så bøvle med at få billet for kortet.
Det gider jeg simpelthen ikke. Med tænke på det kaos der var sidst der var gratis adgang, bliver jeg så hjemme.
Så min plads kommer til at stå tom

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member

Det tror og håber jeg godt nok ikke, efter al det rod omkring corona, så er jeg ret træt af at skulle reservere plads på en hjemmeside, der hele tiden går ned.

Som jeg læser mailen, Hvis man ikke frigiver sin plads, så har man den til kampen som normalt.

Jeg købte sæsonkort, fordi jeg ikke gider tænke på billet, hver gang jeg skal på stadion.
Nu skal jeg så bøvle med at få billet for kortet.
Det gider jeg simpelthen ikke. Med tænke på det kaos der var sidst der var gratis adgang, bliver jeg så hjemme.
Så min plads kommer til at stå tom

Jeg synes også ordlyden var forfærdelig, så spurgte ind til det i en tråd på twitter i går. Nedenstående er direkte svar fra AGF om, at man IKKE skal gøre noget aktivt for at komme ind på sit sæsonkort.

I skal ikke hente billetter hvis I har kort. Men I har fået et tilbud som sæsonkortholdere om to ekstra pladser på øvre C
Så Guller, du har billet, og kan bare møde op som normalt. Ved dog ikke hvordan det er med din "normale plads", hvis du har specifik plads. Jeg er jo i C1, så der sætter vi os bare hvor vi vil, og opfordres til at komme i god tid. Der åbnes 2 timer før start på dagen.

EDIT: Dog skal det nævnes at man i yderste konsekvens kan blive forment adgang til sit normale afsnit, såfremt man kommer sent, og der er fyldt op (der udbydes flere billetter end der er plads til i princippet. Det eneste jeg gør til denne kamp som jeg ikke gør hver gang er at komme 30 minutter før jeg normalt gør. Eller dvs. samme tid som jeg kom ind på et gabende tomt Ceres Park mod Sønderjyske ca. 1 time før start, så vi kunne sætte os ned og chille med et par øl :D

Nizzleroy

Well-known member
Jeg håber fandeme ikke jeg risikerer at skulle sidde et andet sted eller ender med at blive afvist. Kan man virkelig risikere ikke at have sin sæsonplads? I så fald kan de stikke de her gratis kampe skråt op og fyre dem der fik ideen. Jeg har hele tiden gået ud fra at sæsonkort stadig havde sin plads.

andrewdk

Well-known member
Jeg håber fandeme ikke jeg risikerer at skulle sidde et andet sted eller ender med at blive afvist. Kan man virkelig risikere ikke at have sin sæsonplads? I så fald kan de stikke de her gratis kampe skråt op og fyre dem der fik ideen. Jeg har hele tiden gået ud fra at sæsonkort stadig havde sin plads.

Det scenarie kan da kun være muligt, hvis man har tænkt sig at frigive flere gratisbilletter end der er ledige sæder på stadion.
Som til Silkeborgkampen.

Nizzleroy

Well-known member
Det scenarie kan da kun være muligt, hvis man har tænkt sig at frigive flere gratisbilletter end der er ledige sæder på stadion.
Som til Silkeborgkampen.
Som jeg læser det er c3-c8 øvre låst til sæsonkort, men man kan hente to ekstra pladser. De skriver det er nummererede billetter så jeg har fået lidt ro i maven, men intet vil undre mig.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Som til Silkeborgkampen.

Den slags "overlay" bruges ofte ja. Og det der skete til SIF-kampen var at man havde 30.000 billetter i omløb!
Måske man denne gang nøjes med 25.000, eller 22.500.. Der er altid mange der ikke kommer.

Da AaB delte billetter ud til opgøret deroppe var der over 2000 som ikke kom. Så selvom der var "udsolgt" og alle billetter var revet væk, så var der kun lidt under 8000 på stadion. Og det er jo for fanden ikke meningen med "udsolgt"/gratis billetter.
jeg synes også det er en kraftig forringelse at sæsonkortet at vi ikke har egen indgang længere.

Meget meget enig.

Nizzleroy

Well-known member
Den slags "overlay" bruges ofte ja. Og det der skete til SIF-kampen var at man havde 30.000 billetter i omløb!
Måske man denne gang nøjes med 25.000, eller 22.500.. Der er altid mange der ikke kommer.
Til SIF kampen var vejret godt. Hvis det pisser ned mod Aab så bliver nedre tribune nok kun halvt fuldt alligevel, hvilket blot vil være en pinlig påmindelse om hvor ringe et stadion vi har i Aarhus.

Fribs

Active member
"Men vi har brug for din hjælp til at sikre, at Stemningsafsnittet til kampen bliver fyldt."

"Der udbydes pt. ingen billetter til C-øvre og Stemningsafsnittet, da disse sektioner i øjeblikket kun kan tilgås af sæsonkortholdere."

Såååå.... Jeg, som sæsonkortsholder, skal tage en ven med, men jeg kan ikke få en billet til ham? 😅

Senest redigeret: