New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Den store pisser mig af tråd

  • Thread starter Deleted member 33
  • Start date
  • Replies 220
  • Views 20K
Den store pisser mig af tråd
Jeg er ikke sikker på at Stig Tøftings mening med den udtalelse var at få skærpede straffe for forseelser som den Baskim Kadri, lavede i går, men det er sådan jeg har det efter hans rant mod Jonas Løssel.


Det er dokumenteret igen og igen at alvorlige hovedskader i professionel sport giver store kognitive problemer senere hen, for mange tidligere profesionelle sportsfolk. I NFL har man indført meget skrappe straffe for hård kontakt til hovedet, i håndbold får man rødt kort for at ramme en målmand i hovedet, uanset om det er med vilje, og i fodbold har man forsøgt sig med kampe, hvor hovedstød ikke var tilladt, med lettere bolde, og mindre luft i boldene.

I Superligaen derimod, der synes Stig Tøfting at man skal holde op med at pyldre og være en mand omkring det.

Sjældent har jeg da oplevet så udtalt mangel på fingerspidsfornemmelse, og selvfølgelig skulle Kadri have haft øjeblikkelig rødt, uanset at han trækker sig, og ikke gør det med vilje og alt muligt andet. En kontakt til hovedet der slår modstanderen bevidstløs, er nød til at have en alvorlig konsekvens, han bragte en andens spillers helbred i fare, og det giver rødt, det handler om at beskytte spillernes førlighed og kognitive evner når de bliver ældre.

Så selvom jeg egentlig holder meget at Tøffes No Regrets tilgang til livet, så var den her en alvorlig forbier.
 
Top