Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Vi har desværre oplevet en stigende mængde spamindlæg.
    Derfor ser vi os nødsaget til at gennemgå brugerdatabasen og slette de brugere, der LIGNER spambots. Dette sker løbende over de kommende dage.

Det har dog den uheldige konsekvens, at vi kan risikere at vi kommer til at slette enkelte brugere, som har en mailadresse der kan ligne en type, som en spambot plejer at benytte.

Vi gennemgår alle brugere manuelt, og ser med kritiske øjne på mailadressen, så vi gør vores aller bedste for at vi kun rammer spambots.

Ved spørgsmål, kontakt Alsgaard i en privat besked.

Den store taktiske tråd.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Har vi spillere nok til at satse på en tre-backkæde? Her tænker jeg på de konstante strøm af skader som altid er i klubben - Tingager har løbende været fraværende og brugt tid til at komme tilbage. Backman ude konstant og kommer vel nærmest ikke tilbage som førstevalg.
Alternativt vurderer man måske TK som dygtig nok allerede men så havde DN vel nævnt ham i samme ombæring som Tingager.

Jeg tænker mest problemet er at vi ikke har en god nok højreback til at spille wingback-rollen.
Så vi så hvordan vi fik en dum højreside når vi spillede med den 3-backkæde.

Jeg synes TK2 er klar til at få en rolle som backup for Hausner/Bisseck, og jeg kan ikke se hvorfor Juelsgård ikke ville kunne spille samme rolle som Tingager. Og ja, hvis vi så siger farvel til Backman til sommer, og veksler ham med en fast kontrakt med Bisseck, så er alle vel tilfredse?

SteenA

Well-known member
Har vi spillere nok til at satse på en tre-backkæde?
Jeg tæller da i hvert fald syv spillere, der kan spille pladsen (TK, Juelsgård, Lund og Munksgaard som de fire sidste).
AaB spiller fast med tre mand centralt og de har kun fire spillere at vælge i mellem. Men det er så også en smule grotesk at de slipper afsted med det.

Dichio

Well-known member
Jeg tænker mest problemet er at vi ikke har en god nok højreback til at spille wingback-rollen.
Så vi så hvordan vi fik en dum højreside når vi spillede med den 3-backkæde.

Jeg synes TK2 er klar til at få en rolle som backup for Hausner/Bisseck, og jeg kan ikke se hvorfor Juelsgård ikke ville kunne spille samme rolle som Tingager. Og ja, hvis vi så siger farvel til Backman til sommer, og veksler ham med en fast kontrakt med Bisseck, så er alle vel tilfredse?

Synes egentlig det største problem ved 343 er, at NP eller PO er for langsom i boldomgang, og vi så kun har en spiller med fart og kreativite fx MA (hvis det er NP) som makker. Plus at så sidder et stærkt kort som Albert på bænken ... det frække kunne naturligvis være at spille ham bag Bundu. Men måske for satset. Men synes det kunne være spændende.

Bedømt ud fra meget få kamp ser jeg det næsten som en styrke at sætte TK ind ;-) men han er i hvert fald ca lige så god som de andre 3.Og backups: Julle passer vel også ok til vestre side af 3 mands, og Oliver ok til højresiden af 3 mands. Så er vi oppe på 6 styk.

Ja wingbacken er måske et lille problem, men den allerbedste løsning Brandhof har vi slet ikke brugt endnu. Alberto må vi håbe er i form efter landskampspausen - når fcm-kampen er overstået. Lund virker til at have motor til wingback og pyt han ikke er super stærk offensivt når han har Bundu foran sig, det kræver også en lidt defensiv type bag. Mens Jons hårde defensive duelspil frigør lidt offensive kræfter for Eric.

Martinstranger

Administrator
Jeg tæller da i hvert fald syv spillere, der kan spille pladsen (TK, Juelsgård, Lund og Munksgaard som de fire sidste).
AaB spiller fast med tre mand centralt og de har kun fire spillere at vælge i mellem. Men det er så også en smule grotesk at de slipper afsted med det.

Jeg tænker så ikke de tre sidstnævnte ind i den opstilling😉 Munksgaard/Juelsgaard har stort set ikke spillet i den senere tid og Lund passer efter min mening bedre på kanterne. De kan selvfølgelig være backup.

Dichio

Well-known member
Ja munks er vel 7. valget i forsvaret og har også prøvet 3 mandsforsvar i FCM et par kampe.

Problemet er vel lidt at Julle bare er over the hill og Munks ikke rigtig flyttet sig meget i sin seniortid.
Begge er ærlige typer, der leverer 100% fokus, kan lidt af det hele, men begge mangler også spidskompetence i fart, fysik og hovedspil, julle er teknisk ret god og slår virkelig gode korte og lange pasninger.

Til deres + side - altid været med hos klubber der er endt nr 1-4, undtagen julle i bif - julle også på landsholdet. Begge har vundet DM. Så et eller andet må de kunne. Men også julle røget lidt ind og ud af bif-agf senere år. munks altid ind og ud. Gode trupspillere men så heller ikke mere. Jeg er mest bekymret for farten... Lund er vel lidt af samme, men dog spillet nr 3-8 i Lyngby og OB

Nizzleroy

Well-known member
Tænker vi ikke 3-4-3 / 3-5-2 er død? 4-3-3 er kommet for at blive igen. Man kan naturligvis skifte i løbet af en kamp, hvis man mener en centerforsvarer mere er sagen når en føring skal holdes, men jeg tror ikke det er en vi skal regne med som startformation.

T-Knogle

Well-known member
Pt kan der vel ikke være tvivl om 433 med de spillere vi har, men tænker det kan komme tilbage
Jeg synes dog det er skrøbeligt, fordi der er behov for mere end to stærke kanter.

Der er vel reelt set kun Jon i venstre siden, det er derfor han lige pludselig er begyndt at få fuld spilletid, selvom DN altid har sagt at kanterne skal brænde igennem og skiftes ud tidligt i 2. Halvleg. Imod FCM bliver det tydeligt hvor stort et problem, det kommer til at være at der ikke er en logisk erstatning i truppen, når Jon ikke kan spille.

Hvis Jon forsvinder til vinter kan der reelt opstå en situation, hvor afløseren ikke er klar fra dag 1, og det derfor er nødvendigt med en formationsændring igen.

I højre siden er det vel tanken at Bundu og Links skal skiftes, men hvor slem er Links skade?

Truppen er vel egentlig ikke sammensat til at kunne spille den 4-3-3 som DN ønsker, der mangler helt klart en konkurrent til Jon, og i den sammenhæng kunne det måske være interessant at prøve en transferfri spiller, som kan komme ind inden jul:

(Hvis han er ovre sin skulderskade)

Dichio

Well-known member
Jeg er helt enig. Det er virkelig et problem ift især skader, men også at vi ikke kan brænde kanterne af første 70 min. PC sagde vi skulle have 4 i konkurrence og 2 unge. Der er vi ikke længere. Kunne være godt at veksle en forsvarsspillere til en ekstra stærk kant og udover at beholde jon og bundu. Så kan Links være 4. valget, han må da snart forløse lidt mere til at kunne være en stærk joker sidste 20 min. Synes det er betryggende han er blevet breddespiller istedet for start 11.

Menvi har jo finten at sætte både brandhof og PO sidste 20 min og rykke MA eller Albert ud på kanten, det hjælper på det - også ved skader. Vi har også 3 angribere og mon ikke AA og Kurmi deler backup for 9eren og den ene kant sådan numerisk, plus Gift. AA har spillet kant i før i AGF og i Norge. Kurmi burde kunne med den fart, og det skal han dælme fx sidste 20 min - ellers får han jo ingen spilletid så tungt som PM sidder på 9eren (endda på trods af 1000+ min uden mål).

Endelig har vi også Eric vi kan flytte frem på kanten - og spille julle-alberto-oliver som v back. Har de alle gjort før. Men en nødløsning.

Når man laver alle de kabaler, så er jeg egentlig nogenlunde ok tilfreds - og super hvis vi får en ekstra kant i bytte for fx Munks (plus bytter Alberto hvis han ikke bliver start11), så julle og lund er backups.

Aron - er normalt ikke vild med ældre eller skadesramte spillere - og slet ikke i kombi. Men Aron er speciel, og kan man lave en præstationsbetinget aftale så fint, så kan han veksle med PM eller kanterne alt efter hvem af de 4 der er bedst kørende, også har vi også en super sub til kanten, hvis PM kan score igen og være fast 9er.

Martinstranger

Administrator
Truppen er vel egentlig ikke sammensat til at kunne spille den 4-3-3 som DN ønsker, der mangler helt klart en konkurrent til Jon, og i den sammenhæng kunne det måske være interessant at prøve en transferfri spiller, som kan komme ind inden jul:
Ifølge transfermarkt har han kun spillet to kampe på en venstrefløj ud af alle hans kampe. Dertil kommer ti på højre men 171 som centerforward. Jeg ved ikke hvor pålidelige deres data er men det ville virke mærkeligt at sætte ham på en venstrefløj eller?

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Ifølge transfermarkt har han kun spillet to kampe på en venstrefløj ud af alle hans kampe. Dertil kommer ti på højre men 171 som centerforward. Jeg ved ikke hvor pålidelige deres data er men det ville virke mærkeligt at sætte ham på en venstrefløj eller?

Det der med at bruge Junker, Kurminowski og Aron-typerne på kanten er bare ikke så lige til.
Og hvis man absolut vil bruge en angriber som kant, så har vi allerede netop Kurminowski hvis det er.

Nu er Links måske ikke klar til kampen mod FCM pga. form, men ellers så har vi også ham til venstrekanten.

T-Knogle

Well-known member
Der har dog været et trup problem, siden Ankersens aftale løb ud, den gang havde vi to kanter som fik ca lige meget spilletid, det gjorde begge spillere bedre, og gav et boost i slutningen af kampene, når man kunne erstatte den ene med den anden. Jevtovic endte som en skuffelse, og han blev ikke erstattet da han forsvandt. Så reelt set mangler der en venstre kant i truppen, og hvis Jon forsvinder til vinter, så mangler der to (som skal spilles ind)

I forhold til at sætte PO ind til sidst, så er jeg sgu ret skuffet over at en spiller med hans rutine, ikke gør nogen forskel, selvom modstanderen er ved at være flad. Sønderjyske dominerede midtbanen efter han kom ind som erstatning for Andersson, og Vejle var også bedst med ham på banen.
Jeg kan godt forstå at han er kommet på bænken for det er ikke godt nok når han spiller, han dominerer ikke sin direkte modstander, han er ikke i stand til at sætte spillet, og han kommer ikke frem til nok mål og assists. Der er der væsentligt mere potentiale i en midtbane med Anderson, Grønbæk og Poulsen og med Brandhof som eneste indskifter centralt. Lad PO blive på bænken og erstat kanterne med Ammitzbøll og Kurminowski i stedet efter 60-65 minutter.

Dichio

Well-known member
Tja det kan jo som en klog bruger herinde skrev blive sådan en skæv opstilling hvor det er 433 def og ryger mere centralt offensivt. Det gør Jon jo sådan set også ofte. Og når han endelig står bredt på kanten, er det kun for at trække ind i banen.

Aron spillede der lidt i 1 div. Men egentlig synes jeg også primært han skal ind for at opgradere vores mål fra 9eren, og så kan han nok spille de 15-20 min på kanten som indhop, hvis PM bliver vild ingen. Taler vi start11 må vi se om han kan det, men ellers er det mindst lige så oplagt med brandhoff på kanten eller centralt og MK eller Albert på kanten, og ved to skader til både bund og jon, kan de begge ryge på kanten - og vi spiller np med po og brandhof foran. De evt få kampe lever vi nok med to langsomme 8ere.

PS - jeg tvivler nu på vi er interesseret i Aron, så havde vi nok været det allerede i sommerpausen. Der er også noget med alder og skader. Men romantisk og sjov tanke at lege med.

Dichio

Well-known member
Der har dog været et trup problem, siden Ankersens aftale løb ud, den gang havde vi to kanter som fik ca lige meget spilletid, det gjorde begge spillere bedre, og gav et boost i slutningen af kampene, når man kunne erstatte den ene med den anden. Jevtovic endte som en skuffelse, og han blev ikke erstattet da han forsvandt. Så reelt set mangler der en venstre kant i truppen, og hvis Jon forsvinder til vinter, så mangler der to (som skal spilles ind)

I forhold til at sætte PO ind til sidst, så er jeg sgu ret skuffet over at en spiller med hans rutine, ikke gør nogen forskel, selvom modstanderen er ved at være flad. Sønderjyske dominerede midtbanen efter han kom ind som erstatning for Andersson, og Vejle var også bedst med ham på banen.
Jeg kan godt forstå at han er kommet på bænken for det er ikke godt nok når han spiller, han dominerer ikke sin direkte modstander, han er ikke i stand til at sætte spillet, og han kommer ikke frem til nok mål og assists. Der er der væsentligt mere potentiale i en midtbane med Anderson, Grønbæk og Poulsen og med Brandhof som eneste indskifter centralt. Lad PO blive på bænken og erstat kanterne med Ammitzbøll og Kurminowski i stedet efter 60-65 minutter.
Man kan også sige at vi nu har to så stærke kanter i jon og bundu at de stadig er bedre at beholde inde længe - fordi de kan ændre kampe med en enkelt kreativ aktion.

I virkeligheden havde vi måske fået en del flere point hvis jon havde fået mere spilletid som vi spildte på en mindre målfarlig Anker. Men det er vand under broen. Anker er dog væsentlig bedre 3 valg end Gift, AA og Kurmi - med mindre Kurmi også kan lave mål som kant, kan sikkert lave mange flere end Anker, men har næppe den defensive motor.

Jeg synes dog vi står stærke ved at sætte Brandhof ind og rykke Albert eller MA på kanten end vi gjorde med Anker som et 3. valg.

Martinstranger

Administrator
Tråden døde lidt, da vi begyndte at vinde kampe igen ;)

Men men men... vi scorer stadig for lidt mål og det halter gevaldigt med den scoringskrise for 1 angriberen. Kan ikke lade være at kigge lidt mod Bodø/Glimt - hvad gør de som får deres angribere til at score kontiunerligt. I aften Erik Botheim på 21 år som stanger 3 kasser ind mod Roma

165 minutter pr. mål (uden aftenens 3 stk.) på tværs af alle turneringer https://www.transfermarkt.com/erik-botheim/profil/spieler/418559

De ligger selvfølgelig nr. 1 i ligaen og har scoret mange mål. De har dog flere yngre spillere som scorer flere mål og virker som om de er gode til at forløse spillere som ikke er slået til andre steder. Er det taktikken eller indkøbene der er afgørende?

Hvad skal vi gøre - kommer PM igang igen eller burde vi forsøge en af de andre og give mere tillid?

Dichio

Well-known member
Han skal i hvert fald vide vi er klar når han får nye ambitioner og vil til udlandet på forskerordning, men ryger nok længere sydpå ja. Uanset synes jeg David &Co kunne kigge lidt på hvordan man laver angrebsspil på et økonomisk niveau der ligner os. DN har været en god mand for os, og forsvar kan han. Men angrebet har trængt til noget nyt sidste års tid.

Det kan naturligvis komme - tilgangen af Eric, Bundu, MA, Brandhof og måske D'Alberto bør kaste kapital af sig i offensiven.

fsc

Well-known member
Jeg er med på, at agf har et godt forsvar - og derfor et af de laveste xG i mod. Men vi producerer simpelthen for lidt offensivt. Agf har tre klasse offensive spillere i Bundu, Thorsteinsson og Paddy - og gode spillere bag dem i Grønbæk, Andersson og Brandhof. Det skal simpelthen blive til flere chancer (og på sigt mål)

Vedhæftninger

• 3AAFFAEB-1519-4DDC-84B0-5EF9EBAF51D6.png
    3AAFFAEB-1519-4DDC-84B0-5EF9EBAF51D6.png
    1,7 MB · Set af: 18

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg er med på, at agf har et godt forsvar - og derfor et af de laveste xG i mod. Men vi producerer simpelthen for lidt offensivt. Agf har tre klasse offensive spillere i Bundu, Thorsteinsson og Paddy - og gode spillere bag dem i Grønbæk, Andersson og Brandhof. Det skal simpelthen blive til flere chancer (og på sigt mål)
Heldigvis så lavede vi også 3 mål mod AaB, hvor kun det ene blev godkendt. Min ind blev de da sat. Så evnen til at få den ind over stregen er jo selvfølgelig i holdet. Nu gælder det lige skarpheden og marginalerne.

Jeg synes vi skaber nok nu til at kunne score mere. Og mod AaB fik vi som sagt også sat dem ind, hvilket beviser at det mere er lige på nippet, end det er dårlige afslutninger. Mod Sønderjyske redder de på stregen ved Bundu/PM. Vi skal score mere, og det virker til at være lige på trapperne :D

fsc

Well-known member
Heldigvis så lavede vi også 3 mål mod AaB, hvor kun det ene blev godkendt. Min ind blev de da sat. Så evnen til at få den ind over stregen er jo selvfølgelig i holdet. Nu gælder det lige skarpheden og marginalerne.

Jeg synes vi skaber nok nu til at kunne score mere. Og mod AaB fik vi som sagt også sat dem ind, hvilket beviser at det mere er lige på nippet, end det er dårlige afslutninger. Mod Sønderjyske redder de på stregen ved Bundu/PM. Vi skal score mere, og det virker til at være lige på trapperne :D

Agf er det hold, der producerer lavest xG i suppen ifølge grafen. Der er forskel på xG, bevares, men det er da bekymrende

T-Knogle

Well-known member
Agf er det hold, der producerer lavest xG i suppen ifølge grafen. Der er forskel på xG, bevares, men det er da bekymrende
Ja og det har vi gjort i over et år. Første gang jeg hørte om den meget lave xG, var fra Benjamin Leander i Mediano. Det var også håbløst i mesterskabsspillet i sidste sæson, men blev reddet delvist af en meget høj udnyttelsesgrad af Diks.

Men midtbanen har ikke fungeret længe, og så bliver offensiven ikke fodret med målgivende afleveringer. Det startede med at gå ned af bakke da Patrick Olsen skulle til at være spilfordeler, det gjorde Bror Blume ringere, Nikolaj Poulsen ringere, og Grønbæk blev heller aldrig nogen succes centralt sammen med PO.

Det er man heldigvis ved at have indset nu, så man må håbe at Patrick Olsen bliver sendt videre i karrieren, for han fungerer ikke i AGF.

mph

Active member
Ja og det har vi gjort i over et år. Første gang jeg hørte om den meget lave xG, var fra Benjamin Leander i Mediano. Det var også håbløst i mesterskabsspillet i sidste sæson, men blev reddet delvist af en meget høj udnyttelsesgrad af Diks.

Men midtbanen har ikke fungeret længe, og så bliver offensiven ikke fodret med målgivende afleveringer. Det startede med at gå ned af bakke da Patrick Olsen skulle til at være spilfordeler, det gjorde Bror Blume ringere, Nikolaj Poulsen ringere, og Grønbæk blev heller aldrig nogen succes centralt sammen med PO.

Det er man heldigvis ved at have indset nu, så man må håbe at Patrick Olsen bliver sendt videre i karrieren, for han fungerer ikke i AGF.
Ja, det er tydeligvis blevet bedre, efter Patrick Olsen er kommet på bænken. Det handler åbenlyst kun om ham :mad:

Jeg hader simpelthen tendensen til at prøve at finde en syndebuk for alskens ulykker i en holdsport med 11 mand på banen af gangen. Det samme gælder helgenkåringen af en enkelt spiller, når det går godt. Det er alt, alt for unuanceret og skjuler det reelle problem; holdet - alle 11 spillere famler i blinde, når de har bolden. Det kan kun falde tilbage på trænerteamet, som ikke har sikret, at vi har et offensivt koncept. Og det er et kæmpe problem, når det har været sådan i ca. et år. Der har været masser af tid til at gøre noget ved det, men det er ikke blevet bedre. De seneste sejre er kommet, fordi vi scoret det første mål og har kunnet lukke af defensivt. Det er fint, hvis man er bundhold, men det er ikke fint med vores ambitionsniveau.

fsc

Well-known member
I Mediano har de været efter AGF for at producere for få store chancer (xG over 0,25), men AGF har faktisk i en lang periode været ok på samlet xG (mph - kongerne af xG)

Nu er det faktisk omvendt. Vi har produceret flere store chancer end AaB fx, men med et meget lavt samlet xG.

Dichio

Well-known member
Ja, det er tydeligvis blevet bedre, efter Patrick Olsen er kommet på bænken. Det handler åbenlyst kun om ham :mad:

Jeg hader simpelthen tendensen til at prøve at finde en syndebuk for alskens ulykker i en holdsport med 11 mand på banen af gangen. Det samme gælder helgenkåringen af en enkelt spiller, når det går godt. Det er alt, alt for unuanceret og skjuler det reelle problem; holdet - alle 11 spillere famler i blinde, når de har bolden. Det kan kun falde tilbage på trænerteamet, som ikke har sikret, at vi har et offensivt koncept. Og det er et kæmpe problem, når det har været sådan i ca. et år. Der har været masser af tid til at gøre noget ved det, men det er ikke blevet bedre. De seneste sejre er kommet, fordi vi scoret det første mål og har kunnet lukke af defensivt. Det er fint, hvis man er bundhold, men det er ikke fint med vores ambitionsniveau.
Meget rigtigt :)

Og så skal vi også lige have med det kun er i år vi ligger 4 point ringere end den 5. plads vores økonomi er til. Sidste to år har David fået os hhv. 1 og 2 pladser højere op end vores økonomi er til. FCN og Bif bruger ca 90 mio på spillerne, mens vi bruger 60 mio (trup, transfers og talenter).

Men vil da være lækkert med en som kunne spille noget mere spændende fodbold og stadig få os til at ligge i toppen.

Jeg synes vi skaber for lidt offensivt og laver for få mål. Jeg er både med på en ny træner, men ikke for enhver pris - og tror desværre ikke det er nok at få tidens hotteste navn, tror stadig vi må påregne med nuværende budget at have sådan en sæson her hver 3-4 år, hvor vi ender udenfor top6 og har problemer med at lykkes med vores spil.

Selv AaB og Randers har der ellers lægger flot til har I år også haft kortere kriseperioder eller kampe hvor de har været ringe. Bif og FCN der har større budgetter end os, er ca lige så ringe kørende som os.

Som sagt tror jeg ikke alt bliver guld og grønne med ny træner, vi er lige en spiller i underkanten på kanterne fordi MA og Albert også bruges centralt, Bundu slider med at finde formen og Gift leder efter slutprodukt og taktisk snilde.

Endelig har vi 3 angribere. En har haft krise et år. De to andre er åbenbart ikke gode nok - Kurmi skal have mere tid, fair nok. AA er vel kun brede-3.valg ved skader (og evt total formsvigt? men bruges slet ikke).

Fint med ny træner. Men ny eller David der skal justeres lidt fx byttes en angriber, så vi får et nyt 1. valg og dermed bedre bredde/konkurrence. Og vi skal af med en af vores mange forsvarsspillere vi har til overs - fx bytte Munks til en kantspiller, kan nok ikke helt dække udgiften. Men måske kan et salg af PO og leje af en billigere spiller til Hvidt og Duncan er helt på toppen, få den økonomiske kabale til at gå op.

Dichio

Well-known member
I Mediano har de været efter AGF for at producere for få store chancer (xG over 0,25), men AGF har faktisk i en lang periode været ok på samlet xG (mph - kongerne af xG)

Nu er det faktisk omvendt. Vi har produceret flere store chancer end AaB fx, men med et meget lavt samlet xG.
Ja det er jo den evige diskussion (som vi også har haft herinde) hvor mange kampe skal man bruge til at lave sin vurdering. Er det 6 kampe, sæsonen til dato, hele 2021, præcis et år tilbage, eller skal David have lov at blive målt over et par sæsoner, evt. alltime? Det giver jo forskellige resultater.

For vi kan vel ikke forvente uanset om vi hyrer Klopp at vi hver eneste sæson bliver nr 3-4 og producerer flest chancer i hele ligaen. Når vi er nr 5 økonomisk. Tankevækkende er det også at Bundu og PM i bronzesæsonen også var hhv nr 1 og 2 på listen over flest brændte chancer. Nu er statistik taknemlig dog.

Hvad siger statistik folket - hvordan ser en stilling ud for 2021 og præcis 1 år tilbage?
Samme med Xg

Denne sæson og sidste sæsons facit kan vi hurtigt se - og formen 4-6 kampe tilbage er også fin på point, skidt på spil.

Nizzleroy

Well-known member

Vores problemer stikker langt dybere end én eller to spillere. Det er snarere personerne på sidelinjen i mine øjne. De leverer simpelthen alt for svagt og ser ud til at være kørt fast i en rille de ikke kan komme op af. Den bedste beskrivelse er nok bowlingkuglen der er røget i pisrenden. Lige gyldigt hvor meget fart der er på, så kommer den ikke op. Det har jeg også tabt troen på af DN og hans team kan.

Martinstranger

Administrator
Det kan kun falde tilbage på trænerteamet, som ikke har sikret, at vi har et offensivt koncept. Og det er et kæmpe problem, når det har været sådan i ca. et år. Der har været masser af tid til at gøre noget ved det, men det er ikke blevet bedre. De seneste sejre er kommet, fordi vi scoret det første mål og har kunnet lukke af defensivt. Det er fint, hvis man er bundhold, men det er ikke fint med vores ambitionsniveau.
Selvfølgelig kan/skal man ikke klandre en enkelt spiller for det samlede holds formåen.
Men vi er nødt til at erkende, hvis enkelte spillere ikke ser ud til at leve op til forventningerne.

Spillet halter og især på den offensive del af konceptet som du skriver men hvad er løsningen? I den seneste tid har det lignet back-to-basic og ikke mere udvikling - vi bruger det eksisterende koncept der har virket før og nogle af de spillere som før har leveret.
PM har (i min verden) en meget meget lang scoringskrise - er det, som DN siger, fordi han ikke bliver serviceret rigtigt af medspillerne, er det fordi modstanderne har luret taktikken og lukker ned for den eller burde vi ændre taktikken…

Jeg er forundret over man henter en type som Kurminowski som enten ikke passer ind i konceptet, er for ringe eller “bare” skal agere backup. I den forbindelse virker han som en lidt dyr spiller at have på bænken. Jeg havde håbet at man var klar på at ændre i taktikken og spille lidt mere med to angribere som afveksling eller indimellem med en anden type end PM, så forsvarerne fik noget andet at forholde sig til (f.eks sønderjyske).

Når det er sagt har pointhøsten i superligaen været fornuftig i den seneste stribe kampe - problemet er blot, at det ikke på noget tidspunkt har virket virkelig overbevisende og man har tabt nogle trælse kampe. Generelt har jeg som regel tiltro til trænerteamet men 2021 har på taktikbrættet virket meget fastlåst - udskiftningen af centrale spillere kan have været afgørende her i denne sæson. Tænker lidt man håber at snige sig med i top 6 med den nuværende taktik og først når det er afgjort, vil man ændre på den.

Martin Hansen

Well-known member
Tænker lidt man håber at snige sig med i top 6 med den nuværende taktik og først når det er afgjort, vil man ændre på den.

Ret mig gerne men jeg har ikke set nogen, som rigtig har taget bladet fra munden og snakket om AGF altså godt kan rykke ned.
Jeg er med på, klubbens selvforståelse ovenpå en 3. og 4. plads og en flot økonomi ikke tillader at snakke nedrykning, men det er farligt, meget endda.
Fokus bør efter min mening kun handle om en ting, at få forbedret spillet markant især det offensive. Drop alt snak om top 6 fokuser kun på den ene ting, at gøre noget ved den spillemæssige krise. Om det så er et trænerskifte, udskiftning blandt assistenterne, en anden startopstilling, anden taktik og eller spillestil, nye spillere til januar, jeg ved det ikke, men der SKAL gøres meget snart ellers bliver løs snak om trænerfyring det mindste af vores problemer, for så kommer det til at handle om reel nedrykningskrise.

Dichio

Well-known member
Tror også det er taktikken at redde stumperne hjem til julepausen, og få bygget op derfra. Og logisk ift vores sæson-start at gå back to basic.

Yep det virker halv formålsløst for ST, Helenius, MJ, AA og Kurmi at have været her, hvis de bare var her som lodseddel eller hvis PM er på krykker. Synes også der burde være en som reelt kunne udfordre ham, hvis han gik ned i skarphed eller form som seneste 12 måneder. Fint nok den 3 er lidt backup og lodseddel. Men som du også skriver - blandt meget rigtigt - at vi skal kunne spille på flere måder taktisk, ændre fra høje indlæg til at spille i hullerne for Kurmi, eller spille med to angribere i 442 eller skæv 433 opstilling med Kurmi som en falsk kant.

Egentlig mest det der bekymrer mig end pointudbyttet sidste 2-3 år sammenholdt med jeg gerne vil se et hold, der også kan noget på bolden og have den bare lidt mere.

Jeg mener sagtens vi kan rykke ned - det kan de fleste hold risikere, men vi bør nu set over en hel sæson klare den ellers bliver jeg skuffet, men naturligvis skal vi forholde os til risikoen. Synes dog ikke det har nogen betydning - man skal fokusere på næste kamp på samme måde uanset om man kigger op eller ned i tabellen.

T-Knogle

Well-known member

Det handler i princippet ikke om at gøre PO til syndebuk, det handler om at man må forvente at en Superliga-trænere er i stand til at se hvad der virker, og hvad der ikke virker, uden at der behøver at ryge et helt år ned i lokummet. Der er jo ingen tvivl om at PO virkede fint i Helsingør og AaB, men der er sgu heller ingen tvivl om at han overhovedet ikke har virket i sin tid i AGF, og det er sgu bare helt afgørende at spilfordeleren kan indgå i spillet.

Det er egentlig meget simpelt, han har spillet knap halvanden sæson i AGF, og ikke en eneste gang har den dyreste spiller indtil dette transfervindue, været man of the match. Til sammenligning har Amini, Blume, Nikolaj Poulsen, Brandhof og Grønbæk alle været MOM, nogle af dem endda mange gange. PO er kun god når hele holdet er godt, og der har altid været minimum en anden AGF’er der har overstrålet ham, i hans bedste kampe.

Det skal en cheftræner i superligaen være i stand til at tage konsekvensen af, “Kill Your Darlings” og sende ham på bænken. Desuden skal han holde flere spillere varme, og motiverede, så der kan være en plan B, når de 11 favoritter bliver skadet, eller rammer en formnedgang. Ellers kan man ikke fastholde momentum og ender med at tappe hele holdet for selvtillid.

Lige nu rammer hans konservative tilgang til startopstilling ham lige i røven, og han er 100% afhængig af at PM kommer i gang. Det er ekstremt stressende for PM at hele holdets succes, er så afhængig af at han kommer sig helt over sin skade, i stedet for at han stille og roligt kunne spille sig bedre end konkurrenten, via indhop og reserveholdkampe.

Dine ulæste indlæg