Nyheder
  • Det er desværre oplevet, at password meldes tilbage som værende ikke korrekt enkelte gange ved login. I så fald skal du anmode om at få det nulstillet.

Kamptråd Europa League kval runde 2: Torsdag d. 17.09.2020 kl 20.15

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Man kan ikke lade være med at tænke på om det kunne have hjulpet hvis vi havde spillet fredag-lørdag mod Vejle. Men man bør naturligvis kunne spille 3 dage efter. Så det skal ikke være nogen undkyldning. Bare tosset for dansk fodbold fordi AGF faktisk let kunne have fået optimale betingelser ved at vælge to andre til mandagskamp.

Manglende vi energi? Kunne vi overhovedet have roteret med klasse nok? Meget af super kvaliteten i bredden forduftede jo lige op i den blå luft med Diks og Jetovic skader - de to vildt oplagte at sende friske ind. Hvidt måske også, selvom han ikke helt har PO og Blumes mål evner og rutine ... endnu.

Bredden er god ved skader og indtil i dag har det virket som om vi har kunnet skifte hvem som helst ind uden det ændrede meget ..., men den er nok ikke helt så stærk som i fck og fcm, slet ikke.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Slovensk fodbold skal man ikke undervurdere, hvem husker ikke FCK tabte 5-0 dernede.
Det var vist endda hjemme, men vi har tabt 7-1, dog i Toto-cuppen. Hvis Mura er bare på niveau med toppen aF 1. division er det dog også klart man kan tabe til dem, der ryger måske også et par procenter på rejsen, så der er ikke plads til at underpræstere, men det stadig meget skuffende. Det er mest bare ærgerligt at holdet ikke får lov til at prøve sig af mod PSV og lære af den kamp, at vi ikke får lov til at se om spillestilen kan give noget i sådan en kamp, og så havde de ekstra koefficientpoint også været gode når vi forsøger at gøre os til et seedet hold ude i fremtiden.

Mandagskampen skal ikke være en undskyldning selvfølgelig, den er der heller ingen i klubben der har brokket sig over, og vi kunne jo have spillet søndag-onsdag, men det er måske nok lidt mærkeligt at vi absolut skal spille mandag i allerførste runde hvor der ikke er noget fra ugen før der influerer på det.

Queens

Member
Oprettet
15 Februar 2019
Beskeder
30
Point
8
jeg tror ikke at dette nederlag betyder at vi risikerer at rykke ned, nej nej. Det jeg sigter til er blot dette, at nederlaget Minder mig om, at det kan gå vældig hurtigt Op og ned i fodbold. Derfor er det måske lidt kækt - som jeg oplever det sker ind imellem for nogle - at tage dette at komme i top 6 som en stort set given ting, for “nu er vi der”. Det er holdet måske, det vil vise sig. Jeg er ikke i tvivl om at der er en meget bedre fundering i både organisation og på det aktuelle hold men kig på historien - ikke bare AGFs - det kan gå hurtigt ;)
Men måske er jeg bare en sur gammel mand der stadig er brændt af de mange års bitre tørke :D

anra

Member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
163
Point
18
Jeg synes jeg så lidt af samme billede som mod Honka. I starten tænkte jeg at de bliver kørt over med 5-0, men enten falder vi ned på deres niveau, ellers løfter de deres niveau når de vender sig til kampen.
Der skal findes løsninger på at splitte meget tilbagestående hold, ligesom det blev gjort på højrekanten i starten af kampen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Man skal passe på ikke at vurdere for meget på en kamp, så bliver det yderligheder som krise og guld. Vi været rigtige gode i 12 måneder. Og Backman og ST skal ikke dømmes på en dårlig kamp eller fejl. ST er jo mest angriber, og fint han også kan spille kant. Men på sin egen måde, han er ikke typen med fart, men skal skal sættes op til sit fantastiske skud med venstreskøjten eller hovedet.

Jeg tror egentlig Mura har nogenlunde en mellemting af OBs og Sønderjyskes styrke, og de har lige slået FCM og FCK.

Helt enig det er syg vigtigt ift EC-point både for AGF og DK, at vi havde vundet i dag, og synd vi ikke fik oplevelsen mod PSV og se hvor langt vores spillestil kunne bære os. Tror som godt vi kunne overraske mod PSV og gøre os i gruppespillet. Mentalt var spillerne og vi fans nok desværre også allerede i PSV kampen.

Når man kigger på de mål, må vi også bare tage hatten af for "jugoslaviske" spillere altid har haft flot teknik, og det er både flotte indlæg og afslutninger. Noget andet er manden med indlægget slet ikke bliver presset - det er jo næsten som et frispark. ... samme som Munks fik lov til mod Vejle.

Vi har dog også flotte forsøg som bliver reddet på stregen. Der er altså mål over en sæson i de skud PO og Blume får sendt afsted.

Ato Vari

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
225
Point
28
Sæsonen 20/21 må nødvendigvis handle om at få bevæget holdet fra kun at være et omstillingshold og til at kunne gøre mere med bolden. Jeg kan i hvert fald godt gætte, hvordan alle vil stille op mod AGF, og mine penge er på nederlag til Randers.

Ellers kommer David til mange gange i sæsonen at sige: "Vi var ikke intense nok." Men det er altså ikke boksning. Der er brug for andre greb mod de hold som formår at sløve kampen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Men er vi ikke allerede fint i gang med det - ved bytte PO for Amini og ved at have kanter som jon og kaastrup, der også kan drible og noget kreativt.
Samt links og jetovic der har hele pakken med fart og teknik.
Tengstedt der har hovedspil, hårdt spark og teknik (men ikke farten), men god hvis der skal lægges højt pres med mange i boksen - både hovedspil og nedfaldsbolde.

ST og MK er dog helt unge - og skal kun regnes for indhoppere og udviklingsspilere, også derfor det vil være "nice to have" med en 4. sikker kant. Det manglede vi i går. Men okay nok også sjældent vi har to ude som i går med jetovic og links meste af kampen.

Tænker som alle har vidst i 3 år hvordan AGF og David skal spilles, ligesom vi ved hvordan randers, fck, fcn osv skal spilles - dermed ikke sagt det bare lykkes. Det er de små ting taktisk der kan tippe kampen. Plus indstilling, påpasselighed og held.

Synes ikke vi havde heldet mod Mura, de fik reddet et par på stregen, et par skud gik tæt forbi. Vi sover ved første mål og sløser ved to næste. Fx det sidste kan der både blokeres til hjørne, plus Munks ikke kommer foran manden.

Senest redigeret:

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
jeg tror ikke at dette nederlag betyder at vi risikerer at rykke ned, nej nej. Det jeg sigter til er blot dette, at nederlaget Minder mig om, at det kan gå vældig hurtigt Op og ned i fodbold. Derfor er det måske lidt kækt - som jeg oplever det sker ind imellem for nogle - at tage dette at komme i top 6 som en stort set given ting, for “nu er vi der”. Det er holdet måske, det vil vise sig. Jeg er ikke i tvivl om at der er en meget bedre fundering i både organisation og på det aktuelle hold men kig på historien - ikke bare AGFs - det kan gå hurtigt ;)
Men måske er jeg bare en sur gammel mand der stadig er brændt af de mange års bitre tørke :D
Fair now, men jeg synes jo egentlig heller ikke folk tager top-6 for givet, men har diskuteret om målsætningen om top-6 hvert år er rimelig selvom det sagtens kan kikse et år eller to. Vi var tredjebedste hold sidste sæson og virker ikke mærkbart svækkede ift konkurrenterne, så jeg synes også det er rimeligt at forvente top-6 denne sæson, dvs det vil være ret skuffende hvis det ikke lykkes. Det vigtigste er det lange lys der peger i retning af en etablering i top-6 og også en del flere chancer i Europa i de kommende år. Jeg kender godt følelsen af at forvente det værste fordi det som regel bare var realisme, så det er rart man også kan forvente noget mere positivt og få det indfriet. Og så må det jo kikse en gang imellem som i går. Næst’ år!

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.219
Point
48
Ja og selvom jeg kækt har meldt os ind i guldkampen som dark horse på baggrund af vinduet, sidste sæson og indbyrdes kampe mod fck og fcm, at vi stadig let risikerer at slutte som nr 7-8.

OB har ikke vores styrke generelt og SØE ikke meget bredde, men begge kan i en god sæson uden skader godt klemme sig frem i top6. Randers har også et solidt fighterhold og to hypperfarlige angribere samt Vito H.

Vejle og Lyngby har okay hold og var ikke kanonføde i 1. runde mod AGF og AaB. Horsens vuderer jeg som mest tynde, men ringe er de ikke.

Synes nu spiller for spiller og i bredden at fck og fcm på papiret er et niveau bedre end alle andre - også AGF.

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
364
Point
28
Det var vist endda hjemme, men vi har tabt 7-1, dog i Toto-cuppen. Hvis Mura er bare på niveau med toppen aF 1. division er det dog også klart man kan tabe til dem, der ryger måske også et par procenter på rejsen, så der er ikke plads til at underpræstere, men det stadig meget skuffende. Det er mest bare ærgerligt at holdet ikke får lov til at prøve sig af mod PSV og lære af den kamp, at vi ikke får lov til at se om spillestilen kan give noget i sådan en kamp, og så havde de ekstra koefficientpoint også været gode når vi forsøger at gøre os til et seedet hold ude i fremtiden.
Lige præcis Celcje kampen i Toto-cuppen er ikke sigende for så meget. Den lå midt i sommerferien, så stort set hele Superligaholdet blev sparet og et ungt reservehold sendt afsted.
Kan læse mig til at vi havde syv debutanter i den kamp, bl.a. Duncan og Leon A.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.329
Point
48
Lige præcis Celcje kampen i Toto-cuppen er ikke sigende for så meget. Den lå midt i sommerferien, så stort set hele Superligaholdet blev sparet og et ungt reservehold sendt afsted.
Kan læse mig til at vi havde syv debutanter i den kamp, bl.a. Duncan og Leon A.
Ja, jeg synes nærmest bare at nævne Toto-cup gør resultaterne temmelig ubrugelige, det var mere at betragte som en træningsturnering selvom man vist kunne spille sig til den rigtige UEFA-cup. Turneringen blev skabt for at der kunne være noget til spillefuglene i sommerferien og havde man lidt viden om holdene og deres tilgang til det med rene U-hold osv, var der nogle kampe der var rimeligt nemme at gætte.

Dine ulæste indlæg