New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl FCK - AGF, mandag d. 03.05.2021 kl 19.00

Fejl FCK - AGF, mandag d. 03.05.2021 kl 19.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
fck ude.jpg

Modstanderfan: Det er vores sædvanlige FCK fan Kristian Hertz, der har udfyldt de opgaver jeg har stillet ham

Hvordan er det at være FCK fan lige nu?


Det er en ret frustrerende tid som fan. Når man har det største budget og der er investeret i nye spillere og trænere, så stiger forventningerne igen. Og netop som man tror holdet er på rette vej kollapser de. Det var nemmere i 90’erne hvor en sejr var fantastisk eller i 00’erne og 10’erne hvor man vandt de fleste kampe uden man skulle hele følelsesregisteret igennem.

Hvem mener du dit hold skal holde mest øje med på AGF holdet lige nu?

Den AGF-spiller jeg i øjeblikket er mest bekymret for er ikke overraskende Patrick Mortensen. Ham har vi svært ved at matche og han binder AGFs spil godt sammen. Men AGF har gode spillere hele vejen rundt. En lidt undervurderet ting er Diks hovedspil.


Hvordan tror du I griber kampen an?

Jeg forventer en meget anderledes kamp end i søndags. Patrick Mortensen er tilbage og København mangler Zeca og Lerager. Det betyder både AGF og FCK vil spille anderledes. København vil nok have flere boldspillere på banen og satse på mere boldbesiddelse. Jeg tror dog kampen bliver mere på AGFs præmisser og 2-2 er ikke et dårligt bud.



Fokus på FCK:


hvornår scores der.jpg

mål for.jpg

mål imod.jpg


Indbyrdes:

indbyrdes kampe.jpg

udvikling indbyrdes.jpg

Formbarometer:

AGF:

:unsure: 😍😡

FCK:

:unsure:😡😍

Karantæne info:

AGF:
I karantæne:
Gult kort 4 points:
Bubacarr Sanneh, Sebastian Hausner
Gult kort 6 points: Jon Thorsteinsson, Gift Links og Kamil Grabara

FCK:
Karantæne:
Nicolai Boilsen, Zeca og Lukas Lerager

Den kommende modstander er Randers, der møder Brøndby

Karantæne ved næste kort: Marvin Egho
Næste gule kort - 6 points: Mathias Nielsen, Vito Hammershøy-Mistrati, Erik Marxen og Simon Piesinger


Turneringen generelt:
Øvrige kampe:


kampe.jpg


Pointudvikling i Mesterskabetsspillet:

udvikling alle.jpg
 

Attachments

  • stillling.jpg
    stillling.jpg
    64.5 KB · Views: 159
Last edited:
Jeg tager hatten af for AGF, hvis vi kan holde fokus og vinde den kamp, undgå at tabe kampen på Fischer-gøgl og evt. rødt kort. Det må virkelig være svært for spillerne der må være pissed. FCK vil spille på det som en del af deres taktik. Hvorfor giver DBU ikke Fischer 5 dages karantæne for at bringe spillet i miskredit. Dino fik rødt for at vælte - ikke smadre - plastik stole i pausen. Hvor er linjen?

De må holde fokus på at vi i alle 3 kampe har spillet ca lige op med FCK denne sæson (og sidste havde FCK også problemer med os)

- kun forkert straffe og forkert udvisning til NP gjorde vi tabte i efteråret
- kun at vi glemte at spille og skyde på mål sidste ½ time og tossede regler gav dem straffe til 3-3
- kun dårlig opdækning ved begge deres mål og uheld med to forsøg på træværket samt to straffe der kunne være dømt til os (røven i AAs ryg og AA skubbet ud over baglinjen) forhindrede at vi tog sejren i en ellers lige kamp. Xgoals, spil og chancer var ikke overraskende vores favør i den kamp.

PM er tilbage. De er uden Zeca og Lerager - jeg tror på vi tager dem denne gang.
 
Jeg tager hatten af for AGF, hvis vi kan holde fokus og vinde den kamp, undgå at tabe kampen på Fischer-gøgl
Er det egentlig ikke kun i de indbyrdes kampe i Aarhus at han skaber sig sådan? Det virker som om han har et eller anden problem med at optræde på Aarhus Stadion. Det bringer provokatøren op i ham.
 
Jo det var været værst i Århus tænker jeg også. Vi får svar på mandag - fck burde selvom de nok vil udnytte det, også lige sige til ham klubben ikke skal være offentlig til grin to runder i træk,
 
Dommer til kampen bliver Peter Kjærsgaard. Synes at huske, at hans kort sidder lidt løst i lommen. God fornøjelse til ham.
 
Alligevel vildt han næsten i hver anden kamp har en kampafgørende dom, vi må opsøge straffe og rødt - bringe spillet ind i deres felt.
 
59 gule, 2 røde og 3 straffe på 13 kampe.
Ud fra de tal havde jeg ingen ide om det var meget eller lidt, så tjekkede lige op på hvordan det ser ud i forhold til de andre 13 dommere.
59 gule svarer til 4,5 pr kamp (hvilket er 3. flest per kamp i ligaen).
2 røde svarer til 0,15 pr kamp (hvilket er 7. flest per kamp i ligaen).
3 straffe svarer til 0,23 pr kamp (hvilket er 11. flest per kamp i ligaen).

Så målt på de parametre synes jeg ikke han stikker ud. Det er selvfølgelig ikke det samme som han er en god dommer. Men jeg kan ærligt talt ikke huske om han har gjort det godt eller skidt i tidligere AGF kampe.

Jeg må indrømme, at jeg går ikke særligt meget op i dommerne. Jeg har rimeligt stor tillid til, at de gør deres bedste og at de fejl der sker, er et resultat af, at der skal træffes afgørelser på et split sekund (VAR rokker godt nok ved det må jeg sige). Jeg tror i øvrigt også at alle dommere er så ærekære, at de ikke er biased i forhold til nogle hold. Måske er det også derfor jeg næsten aldrig kan huske om hvem der har dømt i tidligere AGF kampe.
 
Jeg er sgu desværre bekymret for at AGF endnu en gang er det bedste hold, og endnu engang er det FCK der render med alle 3 point, pga kontroversielle dommerkendelser, eller manglende dommerkendelser.

Indtrykket efter en lille sæson med VAR er at det bruges aktivt til at gøre det lidt nemmere for “favorit” klubberne, på bekostning af de klubber der ikke er så interessante. FCK i Europa er bare mere værdifuldt for alle udenfor Aarhus end AGF i Europa, det kommer også til at skinne igennem på mandag i Parken desværre.
 
Jeg er sgu desværre bekymret for at AGF endnu en gang er det bedste hold, og endnu engang er det FCK der render med alle 3 point, pga kontroversielle dommerkendelser, eller manglende dommerkendelser.
Jeg har lidt samme "frygt", men glæder mig over, at jeg kan være bange for at vi er det bedste hold og MÅSKE snydes. Det var lidt værre da vi var et hold, hvor man skulle håbe på mirakler for at håbe på point i Parken, hehe :D
 
Jeg er sgu desværre bekymret for at AGF endnu en gang er det bedste hold, og endnu engang er det FCK der render med alle 3 point, pga kontroversielle dommerkendelser, eller manglende dommerkendelser.

Indtrykket efter en lille sæson med VAR er at det bruges aktivt til at gøre det lidt nemmere for “favorit” klubberne, på bekostning af de klubber der ikke er så interessante. FCK i Europa er bare mere værdifuldt for alle udenfor Aarhus end AGF i Europa, det kommer også til at skinne igennem på mandag i Parken desværre.
Ah, så skulle vi jo også få mange VAR-kendelser med os mod de fleste hold og det er vel ikke kun FCK vi har været lidt uheldige mod med den slags. FCK får nok lidt mere end de fleste, men man kan sige at de også opsøger det, dels ved i nogle kampe at være i stand til at få bolden derop hvor der kan ske noget afgørende - det var jo også en del af problemet i 3-3 kampen - men dels også ved tilsyneladende at være meget fokuserede på den slags. Det virker lidt som en kultur i klubben at man gerne lige smider sig og ømmer sig lidt ekstra og forsøger at påvirke dommeren osv. Og det har de måske også bedre forudsætninger for fordi der kan være noget psykologi hos dommerne der giver dem medhold oftere. Lidt ubevidst bias overfor de spillere de på forhånd tænker er bedst. Hvis en FCK-er falder i feltet er det sikkert fordi han dygtigt kom fri og modstanderen ikke havde anden mulighed end at begå straffe, hvis en FCK‘er rammer en modstander i en tackling var det nok modstanderen der kom for sent osv. Og så er der jo også flere tilskuere til at lægge pres på i Parken end mange andre steder. Det burde ikke være sådan men er nok også meget menneskeligt. Man kan sige at det gode er at den slags også i stigende grad kan komme os til gode.

Jeg har lidt samme "frygt", men glæder mig over, at jeg kan være bange for at vi er det bedste hold og MÅSKE snydes. Det var lidt værre da vi var et hold, hvor man skulle håbe på mirakler for at håbe på point i Parken, hehe :D
DN sagde noget af det samme - de kan ikke længere bare komme til Århus og vinde og køre hjem igen og det siger noget om hvor langt vi har flyttet os. Og de kan jo ikke engang forvente det uden videre på hjemmebane. Det er da en væsentligt bedre situation selv hvis de ofte lige får et eller andet med sig der giver dem sejren eller en uafgjort, vi har da trods endelig fået slået dem efter en lang dårlig stime. Det er det sidste der mangler som vi skal have mere over på vores side, men der er trods alt stadig også en enorm økonomisk forskel. Det er ganske godt at vi igen i år kæmper med om medaljer selvom det vil være tæt på at være slut med et nederlag på søndag.
 
DN sagde noget af det samme - de kan ikke længere bare komme til Århus og vinde og køre hjem igen og det siger noget om hvor langt vi har flyttet os. Og de kan jo ikke engang forvente det uden videre på hjemmebane. Det er da en væsentligt bedre situation selv hvis de ofte lige får et eller andet med sig der giver dem sejren eller en uafgjort, vi har da trods endelig fået slået dem efter en lang dårlig stime. Det er det sidste der mangler som vi skal have mere over på vores side, men der er trods alt stadig også en enorm økonomisk forskel. Det er ganske godt at vi igen i år kæmper med om medaljer selvom det vil være tæt på at være slut med et nederlag på søndag.
Ja altså vi plejer at skulle håbe på at sol, stjerner og måne står i helt perfekt bane samtidig med at FCK rammer forbi på samtlige skud, som vil hagle ned over målet.

Men nu kan vi jo se FCK have et par karantæner, og vi har topscorer Mortensen tilbage, og vi allerede FØR de fordele havde en god chance, og ikke har tabt i Parken de sidste par gange :D

Der er INGEN HOLD der "bare vinder" over AGF hver gang længere. IKKE ENGANG FUCKING RANDERS!
Den sidste mur er faldet. Alt kan lade sig gøre nu :D

Og Næst'år bliver også pisse spændende. Nu skal vi slutte godt af, og se om vi kan vriste en medalje fra FCK (igen). Kunne være en fed hævn fra sidste år hvis det lykkes.
Da vi tabte i EL_playoff 4-1 til dem, der havde vi ingen energi på tanken længere, og havde flere profiler ude med skader og karantæner. Meget lignende situationen her i foråret. Men vi ligner et holde på vej ud af den situation igen. Og bredden, selvom kanterne har haltet alt for meget, er stadig større nu end den var dengang. Den var størst sidste år, og kan blive endnu større næste år hvis vi handler rigtigt.

Vi har taget 4 skridt frem, 2 tilbage, og er trådt et skridt frem igen nu, og er stadig lang fra den situation vi havde i den playoff-kamp.
Vi er et tophold nu. Og det er vi måske endda også næste år. Der er ikke meget der skal gå rigtigt før vi kan holde det niveau fra denne sæson. Det synes jeg mere man kunne sige efter sidste sæson. Vi har vist at vi kunne komme i top 6 igen, og at vi kan arbejde videre med en trup, som allerede har opnået noget, men gerne vil jagte mere. Nu er tiden måske kommet til ny luft for en del spillere og for AGF.
 
Jeg har stor respekt for dommerne og hvor vanvittig svært et job det må være. Kræver fuld koncentration og at man på rygraden kan tager beslutninger på et splitsekund. Beslutninger som herefter bliver holdt under lup ift. både en tyk lovbog. Og skøn.

Men, det er og bliver vildt frustrerende når der ikke er, eller man ikke føler der er, en lige linje i en kamp. Det er det, man kan fare i det røde felt over. Der kan godt være forskel på dommerne. En giver flere kort. En er mere tilbøjelig til oftere og længere spilstop. En fløjter ikke for hvad som helt. Men hvis ikke linjen i den enkelte kamp er skarp eller der oversees forseelser, så er der ballade.

Det helt store problem med VAR er, at man netop forventer at det sikre en ensartet linje og færre overseete eller fejlvurderede situationer. Det har VAR sikkert også hjulpet på et godt stykke af vejen. Men hvis det fejler, ikke må bruges eller viser en forseelse, bare ikke "tydeligt" nok, så gør VAR jo kun dommeroplevelsen værre.

For at bringe min kæphest endnu engang. Hvis der skal VAR og en slowgengivelse til for at se at bolden strejfer Hvidts overarm, for at dømme noget så kampafgørende som et straffe til FCK ved 2-3. Så burde VAR også kunne konkludere, at Zanka begår frispark på Hvidt i samme spilsekvens.
 
Ja det er meget frustrerende, men sådan er det jo og altid været med dommer - de har forskellige personligheder ift at styre kampen. Det bliver aldrig anderledes er mit gæt.

Synes også det udstiller problemerne når gult er så dyrt at to af dem giver rødt - og dommerne derfor er nødt til at lave mellemregninger. Meget godt illustreret ved i sammenstødet efter Kamil hev Fischer op. Så skal dommeren finde to der ikke har gult i forvejen. Jamen hvor er vi? Det var jo Lerager og Kaufmann som lavede forseelserne og skulle have gult begge udover Kamil og evt. yderligere en fck og agf, hvis man vil fastholde en kollektiv advarsel til begge.

Synes også det er blevet udstillet i talrige eks som fx Buba, der er vurderet til alt lige fra ingenting, gult til rødt af forskellige eksperter. Igen det viser meget godt hvordan der er for langt mellem ingenting og gult eller rødt som ændrer kampen. Hvis man havde et systemt med at 4-6-8 gule kort fx inden rødt, ville de gule sidde noget mere løst. Giver igen mening at man kan lave prof frispark eller for voldsomme ting uden det giver gult. Der skal tælles sammen transparant for alle og ikke inde dommerens hoved. Samme gælder tillægstiden. Den skal også foregå åben og transparent for tilskuere og spillere, Det kan 4. dommeren stå for. Plus spilstop sidste 20 min skal tilægges fx 2 minutter oven i tiden pauses, så det ikke kan betale sig for fx Fischer at trække tiden eller bryde rytmen. Sættes tiden bare på pause vil han og andre fortsat have en fordel ved at gøre det. Det tager også tid for det hold der er bagud at genfinde rytmen og presset.
 
Ingen Zeca eller Lerager. Kan vi vinde på midten kan vi også vinde kampen. Jeg tror mere på det imorgen end jeg gjorde for en uge siden.
 
Meget enig, men inden vi glæder os for meget skal vi huske det kun er få måneder siden de ofte spillede med enten Stage eller Zeca bag en offensiv fx Falk, to kanter og to angriber Men er falken klar? Arbejdsmæssigt er er en to mandsmidtbane med stage og NT og 4 offensive normalt rigeligt. Men ja giver os i hvert fald fordel.
 
Hvis Fischer ellers ikke får lov til at smide sig og opføre Svansens Død hver gang bolden er i nærheden og vi rent faktisk giver os til at spille det fodbold vi kan og er gode til tror jeg på det.
Men som andre både herinde og ude på indernædded har anført er det jo FCK der skal i Øvropa.
Så vi får se.....
 
JEvtovic igen udeladt af truppen. Med mindre han er skadet, så er han nok definitivt færdig i AGF, såfremt vi kan komme af med ham, hvilket jeg tror bliver rigtig færdig.

Forhåbentlig har PM nydt godt af en kamppause så han kan indhente noget af det tabte til Uhre på topscorerlisten. Det kunne være rigtig godt at bliver topscorer igen i år.
 
Top