New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl FCK - AGF, mandag d. 03.05.2021 kl 19.00

Fejl FCK - AGF, mandag d. 03.05.2021 kl 19.00
Han har altså også spillet i AGF. Jeg ved ikke, om jeg finder ham partisk. Mere uopmærksom og skråsikker på én gang, hvilket kan være en lidt uheldig kombination.
 
Daramy overspiller helt vildt. Både ved den seance der fører til dommerkastet. Og ved straffeforseelsen. Og i øvrigt også i den første kamp ved den tackling fra Polle. Som FCKerne fik gejlet op til et gult kort.

Reglen om spilstop ved hovedskader kan udnyttes. Og derfor bliver den det. Og hvis man kan sige, at det er i spillets ånd, at lade det modtagende hold for dommerkastet få tid og plads. Så må det også være i spillets ånd, at det modtagende hold spiller bolden baglens eller kort. Og ikke benytter chancen til at sætte et angreb op.

Denne god-skik regel blev kun delvist brudt af FCK i går. For bolden bliver spillet ud af (til ham der kort forinden var ved at besvime). Og vi står og snork sover. Men generelt er de gode til at slippe afsted med narrestreger og snakke dem ned bagefter.
 
Han har altså også spillet i AGF. Jeg ved ikke, om jeg finder ham partisk. Mere uopmærksom og skråsikker på én gang, hvilket kan være en lidt uheldig kombination.
Ja det var et scoop da han kom til Aarhus - desværre dog skadet. Var et vild med ham som spiller.

Du kan have en pointe i den analyse. Jeg opfatter ham også som en der har glæden ved spillet i alle klubber og enkelte spillere - og i vild begejstring over fodbolden. I det hele taget har han altid været et meget positivt mennekse og optimist (måske også derfor han ikke kunne styre kassen i AB).

Men også altid synes han er lige glad nok for fck-bif. Men det er set værre.

Der er egentlig heller ikke noget galt i at en tv-ekspert holder med et hold, men må ikke blive blind overfor Daramys film i går, og Fischers helt absurde film sidste uge. Det skæmmer lige så meget fodbolden, som prof/grove frispark og riv i trøjen, en arm i brystet som Friman ofte er efter.
 
Orker ikke at skrive til DBUs dommerudvalg igen
Det er vel efterhånden ikke så svært at forstå. FCK har kvalificeret sig til at blive dømt "internationalt". Det er jo en ære for en dommer at få lov at dømme et internationalt hold og så skal han selvfølgelig holde en international linje overfor sådan et hold. Der er ingen anden vej, end at vi må kvalificere os til et par europæiske gruppespil, så vi også kan blive bedømt på en international måde.
 
Jeg kan forresten slet ikke forstå at folk, hovedsageligt fck fans, kan blive så fornærmet over at vi, og andre mener de har det nemmere med dommerne.

Det er jo ikke kun i Danmark at de største hold altid får lidt mere ved dommerne. I Spanien er der vist ingen tvivl om at de 2 store får nogle helt sindsyge kendelser med sig, det samme i England.

Sådan er det vel bare, vi må jo så bare selv sørge for at ende der hvor dommerne også ender med at give os noget ekstra ofte.
 
Jeg kan forresten slet ikke forstå at folk, hovedsageligt fck fans, kan blive så fornærmet over at vi, og andre mener de har det nemmere med dommerne
Nej og det er kun et par dage siden Peter Ankersen fx udtalte det bliver godt at få fans tilbage, så alle hold der kommer i Parken føler de er bagud fra start...

Hvis ikke fans mente de kunne påvirke dommeren ville de vel heller ikke lægge pres på fra tribunerne.

Jeg tænker også vi står med et lille plus ift gennemsnittet i ligaen ift at have dommerne med os. Burde vi, og ja vi må selv sørge for at blive en endnu større klub. FCM er lykkes at komme fra vores sted som ca. nr 4 økonomisk til at overhale bif og kunne måle sig lidt med FCK. Det kan vi også over tid. Det afgørende er, at vi holder FCN fra fadet, og er fast i top4 og ind i mellem overrasker lidt og kommer ud i Europa, plus får de store salg. På andre punkter er vi fuldt med.
 
Holder Friman ikke lige så meget med Brøndby? Nogen der ved noget?

Jeg ved ikke noget, men hvis Per Frimann blev spurgt privat over en kop øl hvem han holder med i dag, så tror jeg han vil svare Brøndby uden tøven.
Klubben gav ham også en testimonial, da han måtte stoppe karrieren på grund af skader.
 
Det virker ikke længere comme il faut at indrømme, men jeg kan vældigt godt lide Per Frimann. Stor viden og indsigt, kombineret med en imponerende, næsten barnlig passion for spillet, selv om han har været i gamet i 40 år.

Han er dog ikke typen, der taler kontroversielle hændelser op, så hvis fx dommerfejl og skuespil går ens hold imod, så vil han næsten uvægerligt virke partisk til fordel for modstanderne. Det kan da godt være irriterende, at han aldrig fx kommer til at tage klar afstand fra en Viktor Fischer-type igen-igen i nødlidende positur, men hellere dét fra en kommentator end Daniel Ortved-typen, der insisterer så meget på dramatik, at han hellere selv finder på noget vildt og voldsomt at tale om end bare trækker vejret og ser fodbold.
 
hellere dét fra en kommentator end Daniel Ortved-typen, der insisterer så meget på dramatik, at han hellere selv finder på noget vildt og voldsomt at tale om end bare trækker vejret og ser fodbold.

Enig, han er et skrækeksempel på en kommentator, som ikke forstår, hvad rollen går ud på. Det er frygteligt at høre på ham og generelt på de fleste af Viasat-folkene.

Jeg foretrækker til enhver tid Discovery-kommentatorerne, der ved noget om fodbold og sjældent falder ud af rollen.
 
Men der er forskel.

Ortved skriver tilsyneladende sit manus hjemmefra, og kommenterer verden ud fra den forståelse: "AGF-orkene spiller fysisk og svinsk overfor de vævre, godhjertede FCN-elvere".

Frimann taler bare ud af en tangent: "Nej, der var ikke straffe, du, jo han tager benene i skudøjeblikket, men det er ikke nok til et straffe, du, ikke i sådan stor kamp."
 
Haha spot on med begge, sådan har jeg også tænkt, og andre gange synes han bare der er klart straffe, selvom det er en stor kamp fx Albert vs Daramy med en uges forskel. Nå ja men han er ikke ene, det er både charmen og frustrationen ved fodbold at så mange situationer kan ses meget forskelligt. Men tilbage til kommentaren - spot on, og lidt kedeligt og påtaget, når man kan kan høre på Ortved det er forberedt hjemmefra. Ellers er der som ikke noget galt i entusiasme. Bare vi ikke ender som de sydamerikanske goooooalll
 
  • Like
Reactions: fsc
Top