Nyheder

Kamptråd FCK- AGF, søndag d. 28.02.2021 kl. 16.00

Hvad ender kampen?

• Total voters
    41
  • Poll closed .

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Det sædvanlige københaveri haha - nej synes faktisk de trods mange kbh'ere i mediano panelet gør sig umage for at også at tænke AGF og andre provinshold, men lidt skuffende så ringe de har styr på det her.

Altså okay jeg kunne også lave sådan nogle små fejl hvis det var vejle, søe osv - men de SKAL have styr på de fem store provinsbyers hold og FCM.

FCN kan man tilgive fordi ingen følger dem og de skifter halvdelen af holdet hver sæson, og resten er ikke så vigtige og har ikke mange fans ift de 6 andre. Optimalt har de naturligvis styr på ALT.

Det ikke ufarligt, hvis Bundu kan få løb med Buba, men omvendt 1) det er også farligt de får ro på bolden og kan køre deres små kombinationer 2) vi er stærkest de perioder vi presset højt 3) PM og Jon er ikke farlige kontra-spillet modsat sidste sæson hvor vi havde Anker og Bundu 4) FCKs svaghed synes at ligge i defensiven og de er generelt ikke vant til at blive presset hårdt og fysisk - vi har set det før AGF er bare vilde med den den fysiske power vi har.

Derfor synes jeg bare vi skal lægge pres på alt det vi kan overkomme så længe lungerne er til det - og skubbe op det er trods alt kun 1½ mand i bundu og ham den unge falske 9er vi skal løbe om kap med. Selv har vi 2 super hurtige i haus og buba - samt Diks, men han skal vel mere ligge højt som fløj det meste af tiden. Ellers har vi 3.

Senest redigeret:

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
`Sture Sandø er AGF-fan, men han er selvfølgelig ikke lige med her. Generelt gør de det rimelig godt ift at sætte sig ind i alle hold og så kan det godt være der indimellem alligevel er noget tilhørsforhold der skinner igennem. Alle hold bliver nok heller ikke dækket lige meget, men det var vist ikke helt den oplagte rækkefølge hvis man hørte deres første fredagsfrokost. Man kan også sige at vi kommer fra et sted hvor forventningerne ikke er så store og det bare er et stort fremskridt at de kan finde på også at lave noget om de små klubber, og det er ofte mere interessant end endnu en udsendelse om det samme i Brøndby. AGF har altid været interessant, men der var også et par kommentarer i det her taktiske værksted jeg undrede mig over. Men det er en god diskussion at få med uanset, jeg ser heller ikke så meget FCK at jeg nødvendigvis ville være opmærksom på de ting inden kampen og det giver en ekstra dimension.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Helt enig. Og ja ift fans så er der jo reelt kun 3 store de skal fokusere på - herunder AGF. Så er fcm jo faktisk under ob og aab, de har kun mange tilskuere i de her år fordi de har vundet to år i træk og generelt overpræsteret 20 år i træk - plus de har delt mange gratis billetter ud. Men jo de er jo nok ved at etablere sig fan mæssigt som top6 klub trods manglende grundlag ift de andre.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113

Fed pointe om, at da FCK lykkedes med at vinde 1-0 i Aarhus sidst, der kunne alle vores spillere mærke, at det betød rigtig meget for FCK. Og det er jo fedt, at vi er med så langt fremme, at vi er et hold man vil gøre alt for at slå, og bliver jublende lykkelig når det lykkes. For så ved vi præcis hvor sindssygt sure og skuffede de bliver når vi vinder!! 4-2 i Parken må kraftedme have rykket noget inde i dem. Også vores egne spillere.

Jeg håber inderligt vi pisser FCKs spillere, fans, og alle andre ansatte i FCK af. Jeg ønsker mig video-zoom-klip på Kvist der står og ryster på hovedet, eller har lange opgivende blikke.

Men mit håb er lige præcis lagt i klaskehøjde til en pisse fucking irriterende omgang jinx.
Man magter bare ikke det omvendte scenarie, hvor man skal høre på Fischer og Kvist efter kampen, efter de har vundet. Nøj hvor ville en sejr være fed. FCK nærmer sig jo med hasteskridt en hadeklub i top 2-3 stykker for mig. BIF vil altid være nummer 1 her. Eller meget skal i hvert fald ændres over mange år, hvis det skal ændres. FCK gør et forsøg pt. BIF er mere en størrelse vi "har styr på", eller rettere: "ved hvor vi har pt".

Senest redigeret:

Geza Toldi

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
66
Point
8
Men at Hausner og Buba "sagtens" kan løbe om kap med Bundu, det er jeg ikke helt enig i. For hvis Bundu får en dybdebold i bagrummet, som Hausner og Buba skal indhente, så er det altså ikke bare sådan lige mod Bundu. Men løber de afsted samtidig, og Bundu har bolden, så er jeg enig.
De kan i hvert fald ikke matche Bundu, hvis han får et forspring i kraft af et godt timet dybdeløb. Men i en ren løbeduel er jeg ikke sikker på at Bundu er meget hurtigere end Hausner, hvis han overhovedet er hurtigere. Jeg hørte for nylig Brüchmanns samtale med PC om AGFs sportslige udvikling. Det var det afsnit der kom lige en inden han blev præsenteret i FCK, så der gik lige lidt tid før jeg orkede at høre på ham igen. Der siger PC, at Hausner er en af superligaens 10 hurtigste spillere.

Hvis det er sandt, er det altså en voldsom styrke Hausner har. Sammenholdt med en hurtig Diks (eller Munksgaard) og ok hurtige Tingager (el Sanneh) og Højer, så kan vi fastholde den høje forsvarskæde selv mod hurtige modstandere. Og det tror jeg også DN vil og tør, i hvert fald til tider i morgen.

Jeg genhørte lige PC's udtalelse om Hausners hurtighed. Den kommer i det her afsnit efter ca 48 min.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
924
Point
43
Det er i det hele taget en voldsom bagkæde + målmand vi kan stille med. Hurtige, duelstærke og godt sammenspillet. Tror ikke jeg ville bytte med hverken FCK eller FCM når det kommer til de bagerste fem.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.294
Point
83
At FCK har fået Bundu er stærkeste argument for at vi IKKE kan gå til kampen som i 4-2 sejren. Programmet var netop også inde på, at David udtalte at FCK ikke kunne true i bag-rummet dengang. Det kan de med Bundu. Hausner er hurtig, men ikke Bundu-hurtig..

Jeg tror vi går til det præcis som i AaB, BIF og Sønderjyske-kampene som vi har vundet 8-1 samlet på gode baner i "normalt vejr.
Må indrømme jeg ikke helt kan huske selve 4-2 kampen men har genset highlights:love: Der lykkedes vi med en del, når det kom til afslutningseffektivitet.

Jeg er spændt på hvilken trup DN udtager - der er potentielt et par jokere som måske er klar. Arzani og Jørgensen kan vel bringes i spil fra bænken. Jørgensen kan bringes for fart men Arzani kan måske udfordre med det overraskende, hvis de skal i spil på kanten.
Jørgensen/AA har også en fart som måske kan give en anden dimension og udfordre bagkæden hos Fck. Det kan være vi skal bringe to angribere i spil, hvis vi skal jagte et mål eller generelt føler os ovenpå.

Umiddelbart forventer jeg DN siger vi skal give den gas og bruge de første 60 minutter på at gøre dem møre - derefter skal vi vise, at vi har fysikken til at blive ved (vi skal helst ikke være bagud på det tidspunkt). Fck var som skrevet tidligere ikke overbevisende i 2 halvleg mod Lyngby - det blev lidt noget tjubang fodbold som vi også mestrer. Der behøver ikke være den store rytme i kampen for vores skyld men det ønsker Fck nok.

Generelt har Fck en skræmmende trup men jeg er i tvivl om hvor højt i gear de forskellige spillere er. Der er ihvertfald sket noget, siden Thorup har taget over men det kan stadig se vaklende ud og det skal vi udnytte. Jeg tvivler på vi holder nullet selvom det vil være en fin rekord at sætte.

Kaptajn P

Member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
83
Point
18
Jeg er faktisk ikke enig i tesen om at vi bare sendte Bundu afsted med masser af rum. Ja, det var én af de ting han var rigtig god til, men hvis man eks. ser hans mål for AGF (fck lagde en kavalkade op da de fik ham) så er det rigtig ofte at han tager en udfordring mod en modstander der står lavt og den vej igennem skaber en farlig situation.

Af egen hukommelse kan jeg også huske mange assists der startede med at Bundu satte en mand og kom ind i feltet eller ned langs linjen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Jeg ser AGF som sandsynlig vinder ift odds i Parken (3,70 for X, og 3,85 for 2, så X2 bør være et fint bud til odds 1,90), Og så ser jeg Lyngby som sandsynlig nok pointtager mod SøE ift odds (x = 3,55, 2 = 3,75, så et X2-bet på 1,85 burde være fint odds-mæssigt.

Sværeste kapm bliver at bestemme om det er OB eller Randers der vinder. Der er odds 2,70 til dem der gætter rigtigt, og odds 3,25 for uafgjort. X1 eller X2 giver sølle 1,48 så det ville jeg nok ikke oddse på. Tror Randers er bare godt kørende, og OB har svært ved at lave mål. Tror Randers vinder 2-1 i Odense. Men det er ofte sådan en kamp her, hvor OB viser deres sidste krampetrækning, lige popper op, og så glipper i de sidste 2-3 runder alligevel. Randers virker noget mere stabile, men kampen er trods alt på dårlig bane i Odense. Det virker på mig bare som om, at Randers har flere mål i luften på dødbolde, og skud udefra etc. Noget som giver dem fordelen i kampen umiddelbart. Jeg ville bette de 3 kampe som 3 double-spil med Randers som ren vinder til odds 2,70, og X2 i Parken til 1,85, og X2 mellem Lyngby og Sønderjyske til 1,85. Lige på = odds 9,24.

Elendigt sikkert. Der er en grund til at jeg sjældent vinder de store præmier :D

Og jeg spiller ikke rigtig selv pt, da jeg kun spiller når jeg har penge jeg føler jeg kan tåle at tabe. Og er for "nærig" pt.

?stblokken

Active member
Oprettet
8 Marts 2020
Beskeder
272
Point
43
Victor "jeg er fuldstændig ligeglad" Fisher. Sjovt han stiller op til interview. Men han vil jo nok gerne i fjernsynet.

mono

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
149
Point
28
Alder
36
Elendigt sikkert. Der er en grund til at jeg sjældent vinder de store præmier :D
Jeg synes det lyder rimelig - knæk og bræk! 😃 Jeg har omvendt også opgivet at forsvare de ellers altid glimrende ræsonnementer bag mine sjældent succesfulde spil selv 😄

IMG_8954.jpg

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.294
Point
83
Elendigt sikkert. Der er en grund til at jeg sjældent vinder de store præmier
Udmærket bud - jeg er bare ikke så meget for at spille på Randers:oops: Måske det er tid til en undtagelse.

Havde luret lidt på vores egen kamp og om der var noget spændende med antal hjørne/gule/røde eller andet alternativ, der kunne være interessant men kunne ikke finde det på oddset (syntes deres hjemmeside er dårlig men det er nok et problem ved mig).

Sidste år havde jeg fornuftige gevinster men det var nok fordi AGF i en længere periode outperformede, i forhold til de odds jeg fik spillet på. Lige siden har det næsten været evindelige tab:cry::cry: Spiller også kun engang imellem men nogen gange, er der et odds som stikker ud.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Udmærket bud - jeg er bare ikke så meget for at spille på Randers:oops: Måske det er tid til en undtagelse.
Jeg plejer at undlade at spille MOD os selv. Og når jeg spiller på os selv, så er det dobbelt fedt når vi vinder, og pisse træls når vi taber, men hvor jeg er ligeglad med de tabte penge som udgangspunkt.

Derfor ser jeg mest på gevinsten som noget ekstra når vi vinder, og er pisse sur uanset om jeg har spillet eller ej når vi taber. Og kan nærmest ikke blive mere sur når vi taber, så at jeg også tabte penge gør ikke ligeså meget dårligt ved nederlag, som det gør noget positivt når vi vinder.

Jeg har enkelte gange lavet blod-bets, hvor jeg lavede klassikeren: Enten vinder AGF eller også vinder jeg penge. Men det føles ALDRIG særligt godt. Jeg plejer også at nøjes med at spille på begivenheder i vores kampe hvis det er, som fx antal scorede mål. Jeg tror kampen søndag ender 2-1/1-2 eller 2-2 eller 3-2/2-3, så altså at spille på 2,5 mål eller derover er jo også en mulighed. 2-2 eller 3-2/2-3 giver jo mulighed for 3,5 eller derover, og faktisk også 4,5 eller derover hvis man er så "fræk"/modig. 3-1 eller 1-3 er jo heller ikke voldsomt usandsynlige resultater. Jeg tror ikke det bliver 0-0, 1-1 eller 1-0/0-1 denne gang. Der er for meget på spil, og vi er ikke i begyndelsen af sæsonen længere, hvor 0-0 og 1-1 bare sådan er det mest sandsynlige resultat for mig. Men det kan jo selvfølgelig sagtens ende sådan. Men jeg ser FCKs forsvar som et der ca. lukker 2 mål ind per kamp+scorer det samme, og os som et hold der scorer ca. 1-2 mål i snit, og lukker 0-1 ind. Så jeg tror 2-1 eller 3-2 eller 3-1 til det ene af holdene er det mest sandsynlige.

Ift Randers derimod, så kan du sige at du enten vinder penge, eller også taber Randers. Det virker mere ligetil :D

Vil dog ikke blive mega overrasket hvis FCK faktisk af respekt for deres egne defensive udfordringer, og respekt for AGFs stabilitet, og 4-2 kampen in mente, hvis FCK faktisk for en gangs skyld går til en kamp mod os med målet om at lukke af før de skal skabe en hel masse. Meeen jeg tror ikke det lykkes for dem.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.294
Point
83
Fck har udtaget truppen https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fck-maa-undvaere-skadesramt-duo-mod-agf

Ankersen og Kaufmann ude som ventet men Bjelland er tilsyneladende klar.
FC Københavns trup mod AGF
4 Victor Nelsson
5 Andreas Bjelland
6 Jens Stage
7 Viktor Fischer
8 Nicolaj Thomsen
9 Kamil Wilczek
10 Carlos Zeca
11 Mohamed Daramy
12 Lukas Lerager
13 Sten Grytebust
16 Pep Biel
17 Karlo Bartolec
19 Bryan Oviedo
20 Nicolai Boilesen
21 Karl-Johan Johnsson
23 Jonas Wind
25 Mathias Zanka Jørgensen
26 Marios Oikonomou
28 Mustapha Bundu
33 Rasmus Falk

Tipsbladet forventer 1-1

Optakt med DN

Senest redigeret:

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.294
Point
83
Eurosport har flere indslag - syntes de opper sig mere og mere (y) (y)

Bundu - Agf var en mulighed men Fck det rette

Fischer & Stage kan godt lide tanken om det måske bliver en nyklassiker

Højer og PM's kommentar omkring Fck - der er ved at være nogle stykker derovre ;). De roser Bundu men Højer mener han kan matches og PM tænker Højer tager ham ud:

Falck og Boilesen mener det er den bedste trup de har været med til men de er ikke så sammenspillet som tidligere.

Senest redigeret:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Eurosport har flere indslag - syntes de opper sig mere og mere (y) (y)
Jeg synes nu altid de har været gode. Og det er jo også dem der bragte "mellem håb og håbløshed" etc.
Eurosport/canal 9 = samme team jo (som du sikkert ved). Discovery generelt. Køber TV2 rettighederne og Werge skal være hovedmanden bag produktionen, så håber jeg bare at det som MINIMUM bliver en hybrid af viasat og discovery, og ikke bare viasat 2.0.

Allerhelst ønsker jeg bare at TV køber præcis de værter/produktion der er nu, og bare breder det ud til flere via TV2, men det er jo selvfølgelig ønsketænkning. Og så frygter jeg prisstigningerne for os der streamer. Men nu må vi se.

StadionAlle1976

New member
Oprettet
3 December 2019
Beskeder
4
Point
3
Noget jeg glæder mig til at se mod FCK er backs'ene. Synes tit, at de er et udtryk for det taktiske oplæg. Eksempelvis mod OB var Links tit i fordelagtige situation, men Munksgaard kom ikke, synes jeg, i nok aggresive løb i den kamp. Det var markant bedre mod Sønderjyske.

Om det skyldes banen, at AGF var på hjemmebane eller der var en fornemmelse for, at gæsterne kunne presses i bund, ved jeg ikke. Det skal også siges, at Diks jo naturligvis er mere offensiv, men det virkede i begge sider, som om at der var givet mere frit i søndags, og de fik frihed til at gå med og hjælpe, hvilket jo også skaber målet til 2-0.

Men hvad med mod FCK? Hvad får lov til det der? Tror på, at Diks, forudsat han spiller, får lov til at blæse en del fremover. Links vil gerne ind i banen, og så er der plads til Diks, alt i mens Fischer jo ikke just er en trussel på farten længere den anden vej. Han er vel efterhånden kun rap i replikken. Men hvad med i den anden side? Bundu kan for alvor true på farten, men hvad betyder det for Højer? Jeg kan huske i en kamp mod Hobro, hvor Casper Højer næsten ikke kom med frem, fordi han skulle holde Sabbi i kort snor. Ser vi det samme i Parken eller tror David så meget på, at Sanneh godt kan håndtere Bundus fart - selvfølgelig med god hjælp fra Poulsen, der nok kommer til at se en del efter Wind og Bundu. Kommer de backs bragende fremover, som vi så det mod SønderjyskE, så vil jeg tage det som et udtryk for, hvor solid en tro der er ved at opbygge sig på holdet og i staben, for det kræver altså selvtillid at brage igennem der, men omvendt er det jo også en vigtig del i AGFs spil.

Skulle man i øvrigt overveje at få en anden end Diks til at tage indkast i højre side langt oppe på deres banehalvdel? Mortensen, Hausner, Sanneh og Diks med fremme på lange indkast kan godt true Zanka, Nelsson, Boilesen og Stage, men hvem skal så kaste? Blume? Poulsen bliver holdt tilbage og det samme gør Links nok. Men synes, at det kunne være spændende at lægge et tryk med Diks der. Han har scoret efter dødbolde og er som regel bedre end modstandernes 3. eller 4. bedste header, som der som regel dækker ham.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.421
Point
63
Bundu kommer ikke til at true med farten når Højer er i angreb, og en af Bundus store svagheder, er at han ikke støtter sin back tilstrækkeligt defensivt. Så jeg håber da i høj grad at Højer får lov og mulighed for at angribe FCKs højre forsvarsside.

Jeg synes det er værd at bemærke at det kun var imod Horsens de ikke har lukket 2 mål ind. Hvis de lukker 2 mål ind igen i dag, så kommer AGF fra Parken med 3 point, for forsvaret lukker højest et enkelt ind.

Jeg mener ikke at kampen skal gribes an med et defensivt udgangspunkt, fordi så spiller man alle kortene i hænderne på FCK. De har ikke kunnet lukke af bagude i de første kampe, og det skal udnyttes, så de får så meget at se til defensivt så de ikke får offensiven til at fungere.

Men vigtigst af alt, så skal vi spille spillet overfor Burchardt så det ikke kun er FCK der kommer til at kontrollere dommerkendelserne. De har fået voldsomt mange tvivlskendelser med sig efter VAR er blevet indført, og det virker jo mildest talt vandvittigt, fordi der med indførelsen af VAR, ikke længere er mulighed for at undskylde sig med at man overså, eller fejlvurderede i øjeblikket, så der må være en større grad af beviste valg i de fejlkendelser end tidligere!

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.421
Point
63
Hmm.. heller ingen Daniel Azani imod FCK:

Kamil Grabara, William Eskelinen, Alex Gersbach, Sebastian Hausner, Alexander Munksgaard, Jesper Juelsgård, Patrick Olsen, Gift Links, Albert Grønbæk, Kevin Diks, Milan Jevtović, Casper Højer Nielsen, Jón Thorsteinsson, Bror Blume, Bubacarr Sanneh, Benjamin Hvidt, Patrick Mortensen, Alexander Ammitzbøl, Nicolai Poulsen og Mathias Jørgensen.

Det bliver nok samme opstilling som mod Sønderjyske.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Jeg er faktisk ikke enig i tesen om at vi bare sendte Bundu afsted med masser af rum. Ja, det var én af de ting han var rigtig god til, men hvis man eks. ser hans mål for AGF (fck lagde en kavalkade op da de fik ham) så er det rigtig ofte at han tager en udfordring mod en modstander der står lavt og den vej igennem skaber en farlig situation.

Af egen hukommelse kan jeg også huske mange assists der startede med at Bundu satte en mand og kom ind i feltet eller ned langs linjen.

Du har helt ret,men min tese var helle ikke vi altid spillede de lange bolde, men vi forsøgte så ofte vi kunne at slå den, hvis rummet var der, og vi stod generelt lavt. Men vi spillede lige så ofte bolden og ud og han skulle lave en finte eller et træk uden om modstanderen.

Mon ikke også FCK kommer til begge dele og i endnu mindre grad spille Bundu i bagrummet end vi gjorde, ganske enkelt fordi hold generelt står lavt mod FCK.

Synes det er noget rod de er ude i de to mediano folk, men måske jeg tager fejl og FCK kommer til at stå så lavt at de kan spille bolde i bagrummet til Bundu.

Enig i at de har fået et nyt våben de manglede og ikke havde før med en spiller der kan true i dybden, men de har vel heller aldrig haft et kæmpe behov for det - eller får det - da modstanderen som regel vil stå lavt mod FCK. Lige undtagen fcm, agf og måske bif - hvor bundu kan få plads til at true i bagrummet fordi vi har den fysiske power til at gå højt. Men vi har også Buba og Haus, der er blandt ligaens hurtigste.

YEP Ligaens bedste forsvar!

Og JA enig med Holmertz vi er mindst ca på linje med fcm og fck i bagkæden og kamil.

Kamil, diks og buba i topform (kamil er der vel nu - de to andre på vej) samt Højer vil alle kunne gå ind på fck og fcm og give dem et lille løft.

Tingager er vel sådan næsten ish med dem, og Haus meget meget talentfuld. Mangler lige at få lidt rutine, luge de dumme frispark ud så er han er også der. Han har også udviklingspunkter i luftspillet defensivt og kan udvikle boldomgangen. Målfarlig med tiden.

Munks og Gers synes jeg også kunne gå ind og forstærke nr 5-7 klubberne - og har potentialet til toppen, især Gers synes jeg har nogle super evner, har også spillet A-landshold og Rosenborg. Munks vundet to gange bronze med agf og lyngby samt været førstevalg noget af tiden i fcm og vundet medaljer med dem.

Backman var på sine gode dage også en top2 spiller, håber han bliver stærk igen. Julle synes jeg også kan spille med i en nr 5-7 klub. Og jo spillet fast ind i mellem i bif og agf, og førhen fcm i toppen, udlandet, på landsholdet. Firmaets mand og god at have. Plus 3. valg på VB.

Forsvaret er ganske enkelt klasse, ikke så mærkeligt anbo og lassen har lang vej ind....

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Bundu kommer ikke til at true med farten når Højer er i angreb, og en af Bundus store svagheder, er at han ikke støtter sin back tilstrækkeligt defensivt. Så jeg håber da i høj grad at Højer får lov og mulighed for at angribe FCKs højre forsvarsside.
Det lugter virkelig meget af, at vi skal angribe dem i deres højreside. Bartolec så bestemt ikke overbevisende ud på højreback mod Lyngby. Psykologien tilsiger dog, at FCK udmærket er klar over det problem og derfor enten trækker Zeca eller en af de centrale forsvarere længere derud. Derfor kan nøglen faktisk sagtens blive at Links får mere plads i højresiden og/eller at PM ikke bliver totalt mandsopdækket som i de seneste mange kampe.

Hmm.. heller ingen Daniel Azani imod FCK
Ja, det er bemærkelsesværdigt at truppens klart højest lønnede spiller ikke kan komme i kamptruppen. Men lad os opfatte det som et tegn på en stærk trup.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
481
Point
63

Jeg tror egentligt, at du har ret, men der bliver nok lidt hønen-eller-ægget over det: Når modstanderne udmærket var klar over, at AGF kunne gøre ondt på dem, hvis der var plads i bagrummet til Bundu, ja, så stod de ofte på en måde, der minimerede den plads. Når Bundu ikke lavede mange mål for AGF efter den opskrift, så var det altså ikke fordi, at den *ikke* virkede, men netop fordi den virkede så godt. Fordi der typisk var så meget opmærksomhed på ikke at blive overløbet af Bundu, var der i stedet mulighed for at spille ham i fødderne foran forsvaret, så han selv kunne tage det lange træk forbi modstanderne. Det virkede rigtigt effektivt i en periode.

Især Amini var imidlertid god til at slå bolden i bagrummet, næsten instinktivt, når AGF fangede bolden til hurtige omstillinger. Da forsvaren i forvejen stod lavt, så blev vinklen for Bundu imidlertid ofte ret spids, så derfor lavede han (efter hukommelsen) ikke selv ret mange mål på den måde, til gengæld var i hvert fald enkelte assists. Jeg husker fx en kamp (Esbjerg?), hvor han afslutter hårdt fra en vinkel, han kun sjældent ville kunne score fra, men hvor returen fra målmanden så går lige i fødderne på en helt fri Ankersen.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Højer er så vigtig for vores offensiv at jeg ikke mener vi kan tillade os at sige han skal holde sig tilbage. Jeg kan heller ikke mindes vi har valgt den løsning i andre kampe hvor modstanderen har en hurtig højrefløj. Han kan nok heller ikke følge med Bundu i en spurt hvis det endelig skal være, så det giver mere mening at forsøge at presse Bundu lidt tilbage i banen og så have backup defensivt fra NP samtidig med at vi har fart i de to midtstoppere. De har indlysende nok nogle styrker vi skal forholde os til og ikke uden videre kan eliminere, men vi har også noget den anden vej. Jeg tror på en ret lige kamp og så må det gerne bare blive sådan en 1-0-sejr til os af den slags de har fået mange af.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Højer er så vigtig for vores offensiv at jeg ikke mener vi kan tillade os at sige han skal holde sig tilbage. Jeg kan heller ikke mindes vi har valgt den løsning i andre kampe hvor modstanderen har en hurtig højrefløj. Han kan nok heller ikke følge med Bundu i en spurt hvis det endelig skal være, så det giver mere mening at forsøge at presse Bundu lidt tilbage i banen og så have backup defensivt fra NP samtidig med at vi har fart i de to midtstoppere. De har indlysende nok nogle styrker vi skal forholde os til og ikke uden videre kan eliminere, men vi har også noget den anden vej. Jeg tror på en ret lige kamp og så må det gerne bare blive sådan en 1-0-sejr til os af den slags de har fået mange af.
Nu kan jeg se på FCKs forum, at de forventer en startopstilling uden Bundu, men Daramy i stedet. Thorup var jo også ude at kritisere Bundu efter sidste kamp, mens Daramy tilsyneladende gjorde et godt indhop. Men det vil ikke umiddelbart være en ændring jeg har noget imod, selvom vi jo nok skal forvente at se Bundu på banen på et eller andet tidspunkt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Bundu er en konstant trussel når Højer er i angreb ift hvis FCK erobrer bolden, og kan sende den over Højer, så Bundu kan spurte fra ham. Der håber jeg Hausner/Sanneh/Diks kan hjælpe med til at dække det bagrum.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Styrken i Davids generelle system og vores materiale i AGF er netop at vores backs er vores kanter og meget offensive, så vi får vores kanter ind i banen og støtter PM, så han ikke ligger for meget alene. Plus Blume skal skyde frem.

Tænker også vi spiller kampen bedst offensivt - måske tager en puster ind i mellem og står kompakt tilbage.

Jeg ved nu ikke om Bundu er så meget ringere end fx Fischer eller andre defensivt, synes faktisk Bundu hen ad vejen blev ganske godt defensivt. Var mest i starten han hang lidt african style og kiggede fodbold. Naturligvis fik han også nogle pauser fordi han skulle tage så mange højintense løb fremad og med sin vægt bruger en del mere energi på det end letvægtere som links og anker.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom