New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fejl FCK- AGF, søndag d. 28.02.2021 kl. 16.00

Fejl FCK- AGF, søndag d. 28.02.2021 kl. 16.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
kamp billede FCK.jpg

Han er en af vor egne - begge steder:

Michael Laudrup er blevet kaldt Danmarks bedste fodboldspiller gennem tiderne. Han har spillet sammen med Preben Elkjær og Romario.


Den spiller jeg vil præsentere i dag har også spillet sammen med Preben Elkjær (Vejle) og Romario (PSV Eindhoven), men han har dannet front duo med Hårvard Flo - Tag den Laudrup!

Thomas "Den smilende dræber" Thorninger spillede i AGF fra 1994 - 1997 og fra 2003 - til efteråret 2004, hvor karrieren reelt sluttede på en efterårsmudret bane mod OB med en skadet menisk og korsbånd.

I tiden hos FCK (1998 - 2002) var han ikke lige så scorende som i AGF, men det skyldtes at han spillede på midtbanen, fordi FCK havde en angriber ved navn David Nielsen på toppen

Han har vundet pokalen med AGF i 96 og Danmarksmesterskabet med FCK

FCK 1998 - 2002 134 kampe - 29 mål
AGF 125 kampe 54 mål

Udover PSV i Holland har han spillet for 2 forskellige italienske klubber Perugia og Udinese

I dag spiller han på Oldboys holdet i AGF sammenmd bla. Marc Rieper, Claus Thomsen og Flemming Povlsen.
Citat fra link

Jeg er ikke angriber mere. Jeg spiller sådan over det hele, eller hvor der er brug for løbere. Jeg er jo en af de yngste, griner Thorninger


174785-den-hvide-thornado--.jpg



Jeg hørte i dag at både Fischer og Thorup ser frem til at møde et af de bedre hold, så de kan få lov til at spille om søndagen ;)



Modstander fan:

Efter en down periode er I stille og roligt kravlet op i tabellen
Hvor langt når I op inden grundspillet slutter?


Vi slutter grundspillet som nr 3. Det bliver tæt med AGF men begge hold har meget svære kampe og jeg håber vi allligevel er det bedre.

De næste par spørgsmål drejer sig om fortiden
Hvad er klubbens største brøler gennem tiderne?



Den største brøler er Leo. Nej det er enten da man valgte at spille mod Viborg i Brøndby eller CV satte sig selv som træner i 2012, hvor FCN endte med at vinde DM.


Hvilken spiller er efter din mening den største i klubbens historie?


Den største spiller i København er Grønkjær. Ingen er i nærheden af hvad han kunne diske op med både mod Lyngby og Barcelona.

Fokus på FCK:


hvornår scores der.jpg

mål for.jpg

mål imod.jpg




Indbyrdes:

indbyrdes udvikling.jpg

indbyrdes kampe.jpg



Formbarometer:

AGF:


😍 :unsure:😍

FCK:

😍😍:unsure:


Karantæne info:


Der er ingen spillere i karantæne

Kommende modstander: FCN

Karantæne ved:
Næste kort: Mohammed Diomande
Gult kort - 4 points: Ivan Mesik
Gult kort - 6 points: Kamel Deen Sulemana


Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:


kamp program.jpg

stilling.jpg

Pointudvikling:

udvikling alle.jpg
data.jpg
 
Last edited:
Det er så vildt, Salling, som de her kamptråde er fede :)

Jeg ser i øvrigt kampen på søndag som den første i dette års medaljeslutspil. De sidste 5 kampe af grundspillet byder på 4 top 6 hold og FCN, som plejer at være i top 6. Det betyder faktisk at fra nu af og sæsonen ud, er 14 ud af 15 kampe mod direkte rivaler i toppen af ligaen. Jeg bliver helt træt.... ;)

Heldigvis er der intet, der tyder på at stimer som den, jeg lige har beskrevet, for alvor tynger DN eller for den sags skyld spillertruppen. Tværtom, synes de alle at trives med det ekstra hype og pres.

At forvente en sejr i Parken er der vel ingen hold, der reelt gør i Danmark. 3 hold kan have et begrundet håb om et brugbart resultat: FCM, BIF (mest fordi derbies lever deres eget liv) og AGF. Sidstnævnte er ret nye i forhold til at have begrundet håb om point mod FCK i Parken, men vi slog dem sidste år i en pragtkamp, og det bliver under alle omstændigheder tæt.

Jeg kan faktisk godt leve med uafgjort. Men deres 2-2 mod Lyngby fortæller mig, at de må have et forsvar, som ikke altid klikker - det kunne godt sprede en duft af 3 point...

Realistisk set bliver det dog i bedste fald en uafgjort.

Så længe Fischer ikke scorer sejrsmålet eller trækker et rødt kort igen...
 
Takker

Jeg ser gerne at vi starter med stort set de samme i næste kamp.

Jeg skifter Blume med Hvidt.

Hvidt giver noget mere fylde på banen og vi kommer til at stå endnu bedre defensivt

Unavngivet.jpg
 
Man kan vel ikke rigtig ændre startopstillingen eller taktikken efter at man møder Nordisk Film, men man skal selvfølgelig være opmærksom på at en spiller som Fischer sikkert kommer til at spille på at en NP kommer i nogle situationer hvor han kan fremprovokere en advarsel. Men NP havde en ret suveræn indsats mod SE hvor der ikke var behov for ret meget satset, så det skal han bare hive frem igen selvom det er en bedre modstander. FCK er naturligvis favoritter, men det er langt fra den der nærmest umulige opgave det var for nogle år siden fordi de aldrig har en off-day mod os. Samme defensive indsats og så lige noget skarphed oppe foran så er de til at tale med. Det er nu dejligt at kunne se frem til en kamp som den med et realistisk håb om at vinde den.
 
Man kan vel ikke rigtig ændre startopstillingen eller taktikken efter at man møder Nordisk Film, men man skal selvfølgelig være opmærksom på at en spiller som Fischer sikkert kommer til at spille på at en NP kommer i nogle situationer hvor han kan fremprovokere en advarsel. Men NP havde en ret suveræn indsats mod SE hvor der ikke var behov for ret meget satset, så det skal han bare hive frem igen selvom det er en bedre modstander
Nu har vi været lidt efter PO for at være lidt for defensiv, og deltage lidt for meget i NPs arbejde. Så den del løser jo nok sig selv :D

Vi skal stille op og spille som mod AaB, BIF og SøE :D
Solidt udgangspunkt. Dræb dem på et par effektive angreb. Med krymmel på!
 
Vi skal stille op og spille som mod AaB, BIF og SøE :D
Solidt udgangspunkt. Dræb dem på et par effektive angreb. Med krymmel på!
Hvis vi kan levere sådan en indsats og køre sådan en sejr hjem kommer det til at lægge noget til snakken om medaljer. Det bliver formodentligt sværere men samme indsats kan jo godt række til en sejr og så peger det i hvert fald i retning af et spændende forår. Lad os se, vi skal selvsagt heller ikke opgive ævret hvis vi taber efter en lige kamp hvor en detalje tipper det over til dem.
 
Jeg hæfter mig især ved, at Jytte følte sig kørt over af os fysisk, og lige præcis den dyd håber jeg også, kommer til udtryk på søndag. Jeg håber København må komme til at slå sig på os og føle sig kuet, for så får vi i højere grad lov til virkelig at lade kampen udvikle sig på vores præmisser.
 
Der er et meget større pres på FCK end på AGF. Hvis de taber kan de komme 9 point efter FCM og vil så have tabt lige så mange kampe som FCM gjorde hele sidste sæson. Alle ef begyndt at tale om dem som mesterskabskandidater igen, men de må næsten ikke snuble mere i resten af turneringen. Det pres tror jeg de er for skrøbelige til at håndtere.
 
Ato Vari

Lad os håbe, du har ret.

Selvom GF ligger over F*CK i tabellen er det helt klart med underhundens ærgerrighed, vi går ind til denne kamp - og det tror jeg passer truppen og ikke mindst cheftræneren svært godt. Slutspillet sidste år var en opvisning i denne disciplin. I efteråret (og i søndags) demonstrerede vi til gengæld flere gange den overhundens overlegenhed, som vi savnede i sidste sæson. Kampen på søndag vil vise os, om holdet er vokset til at mestre begge dele efter behov. Når vi kan det, så tror jeg David vil erklære, at sværdet er rykket fri af stenen.

Tænk engang...

/W
 
Jeg skifter Blume med Hvidt.

Hvidt giver noget mere fylde på banen og vi kommer til at stå endnu bedre defensivt
Jeg tror at vi giver dem større problemer, hvis vi kan udfordre deres defensiv. Vi skal ikke være bange for at spille vores spil.
 
Jeg hæfter mig især ved, at Jytte følte sig kørt over af os fysisk, og lige præcis den dyd håber jeg også, kommer til udtryk på søndag. Jeg håber København må komme til at slå sig på os og føle sig kuet, for så får vi i højere grad lov til virkelig at lade kampen udvikle sig på vores præmisser.

Vi kan det der ja. Og vi gjorde det samme i 4-2 sejren sidste sommer. Men jeg tror ikke vores hold peaker lige nu som vi gjorde på det tidspunkt sidste år. Så jeg synes det ville være et sats. Jeg synes FCK er ca. der hvor de var sidste år. De har fået en masse spillere tilbage/ind, men de er ikke spillet sammen/spiller godt sammen som hold over 90 minutter endnu. Det tror jeg de kan til næste sæson, men i hvert fald ikke før medaljespillet.

Der er et meget større pres på FCK end på AGF. Hvis de taber kan de komme 9 point efter FCM og vil så have tabt lige så mange kampe som FCM gjorde hele sidste sæson. Alle ef begyndt at tale om dem som mesterskabskandidater igen, men de må næsten ikke snuble mere i resten af turneringen. Det pres tror jeg de er for skrøbelige til at håndtere.

Enig. De er mesterskabskandidater, men det er vi også. De er mere sandsynlige kandidater end vi er pga deres trup, ganske enkelt. Men så længe man er inden for 9-12 points afstand og der er flere indbyrdes opgør og masser af kampe tilbage, så er intet afgjort.

Ato Vari

Lad os håbe, du har ret.

Selvom GF ligger over F*CK i tabellen er det helt klart med underhundens ærgerrighed, vi går ind til denne kamp - og det tror jeg passer truppen og ikke mindst cheftræneren svært godt. Slutspillet sidste år var en opvisning i denne disciplin. I efteråret (og i søndags) demonstrerede vi til gengæld flere gange den overhundens overlegenhed, som vi savnede i sidste sæson. Kampen på søndag vil vise os, om holdet er vokset til at mestre begge dele efter behov. Når vi kan det, så tror jeg David vil erklære, at sværdet er rykket fri af stenen.

Tænk engang...

/W

Jeg tror ikke vi går til kampen som 4-2 sidste år. Vi kan ikke overraske med den energi, og jeg tror ikke selv vi har de sidste 5% som vi fandt frem dengang. Jeg tror vi går til at FCK som vi gjorde på hjemmebane i grundspillet i år, og medaljespillet sidste år; altså hvor hvor holder kontrol i kampen, og vil sætte knive ind.

Vi skal time vores holds tilstand med hvor meget vi satser og hvornår. Vi skal møde FCK to gange mere.
Jeg tror vi går efter at holde FCK på under 2 mål, og selv lave op til 2. Jeg ser os tabe max 2-0, og vinde max 2-0, og vinder et af holdene, så altså 1-0 eller 2-1, og kan blive uafgjort både 0-0, 1-1 og 2-2.

Sådan er de sidste 7 kampe mod FCK også endt, på nær altså 2x 4-2 sejre, en til hver.
 

Falk om AGFs stabilitet og om kampen generelt.

Uddrag:
Vi kender AGFs kvaliteter og de har været meget stabile og solide gennem lang tid, så det bliver en udfordring for os.

- Jeg ser dog så meget kvalitet i vores trup, at selvom jeg ikke tror, at man skal forvente en kamp med et hav af chancer, så skal vi nok få skabt vores muligheder.

- Vores seneste møde i Aarhus viste også, at vi fysisk kan matche dem i de perioder af kampen, det er nødvendigt, så jeg synes, at vi står med gode muligheder for tre point søndag, siger Falk.
 
Benjamin Leanders bemærkning om at DBU ikke bare stiller med A holdet på dommersiden men med A+, det er sgu interessant. Sidste gang hvor Sandi Putros gav Nikolaj Poulsen rødt og et tvivlsomt straffe, kommer ikke til at ske med Benjamin Willaume Jantzen på banen og Mads Kristoffersen (!?!) i VAR vognen.
(53 minutter inde)
 
Benjamin Leanders bemærkning om at DBU ikke bare stiller med A holdet på dommersiden men med A+, det er sgu interessant. Sidste gang hvor Sandi Putros gav Nikolaj Poulsen rødt og et tvivlsomt straffe, kommer ikke til at ske med Benjamin Willaume Jantzen på banen og Mads Kristoffersen (!?!) i VAR vognen.
(53 minutter inde)
MKK har jo faktisk dømt to af vores kampe, hvor han mod FCK ikke dømte straffe til FCK, mens VAR kaldte ham ud, og han skiftede mening. Og så i søndags, hvor det samme skete. MKK dømte det ikke.

Så spørgsmålet er hvordan det ser ud med ham i VAR-vognen :D
 
Jeg tror at vi giver dem større problemer, hvis vi kan udfordre deres defensiv. Vi skal ikke være bange for at spille vores spil.

Hvidt plejer ikke at være bange for at gå med frem, så ser stadigt ham som løsningen
 
Top