New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Fodbold på tv

  • Thread starter Deleted member 33
  • Start date
  • Replies 562
  • Views 42K
Altså udover, at det vel netop er den slags indhold man ønskede om AGF hvis det var en kamp med os i?
Det havde måske ikke virket som alt for meget hvis det havde været om AGF. Men jeg synes det er ærgerligt at en sjælden reklamefri pause ikke bruges på at analysere den halvleg vi lige har set. Hvis man endelig skal have forproducerede indslag havde det været fint hvis der var indslag om begge involverede klubber.
 
Det havde måske ikke virket som alt for meget hvis det havde været om AGF. Men jeg synes det er ærgerligt at en sjælden reklamefri pause ikke bruges på at analysere den halvleg vi lige har set. Hvis man endelig skal have forproducerede indslag havde det været fint hvis der var indslag om begge involverede klubber.
Enig. Og tænker da også det ville være anderledes hvis man havde rettighederne til superligaen. Men enig i, at de da godt kunne have lavet pause-analyser etc.

Men tager den slags der over betting-reklamer ANY DAY.
 
Nogen der har hørt en god forklaring på, hvorfor vores kamp, som den sene at to pokalopgør, skal spilles kl. 18.45? Når tilsvarende i går var kl. 18.

Eller med andre ord. Nogen der vil modbevise min teori om at NENT bare gerne vil genere Discovery så meget som muligt.
 
Nogen der har hørt en god forklaring på, hvorfor vores kamp, som den sene at to pokalopgør, skal spilles kl. 18.45? Når tilsvarende i går var kl. 18.

Eller med andre ord. Nogen der vil modbevise min teori om at NENT bare gerne vil genere Discovery så meget som muligt.
Den gode forklaring må være at det er NENT der har pokal- og Champions League rettigheder. Det er i mine øjne mere irriterende at der i går lå to pokalkvartfinaler oveni hinanden. Men NENT ville nok ikke risikere at deres pokalkamp gik i forlænget og dermed ind i Liverpoolkampen. Derfor fremrykkede man pokalkampen til kl 18. I dag er der ingen Champions League. Dermed har seerne mulighed for at se begge pokalkampe uden at det overlapper Champions League. At det så går udover Discovery og Europa League er en anden sag, men de må jo vurdere at konkurrencen mod DR ifht at flytte kampen til 18 er hårdere end konkurrencen mod Discovery.
 
Det "smarte", om man vil, ved at forskyde kampene 45 min kontra at spille samtidig (hvis det var alternativet), er at der skal foretages lodtrækning til semifinalerne efter AGFs kamp og man så ikke risikerer at skulle stå og vente en lille time på at der evt. er forlængelse og straffespark i den anden kamp.
 
Det "smarte", om man vil, ved at forskyde kampene 45 min kontra at spille samtidig (hvis det var alternativet), er at der skal foretages lodtrækning til semifinalerne efter AGFs kamp og man så ikke risikerer at skulle stå og vente en lille time på at der evt. er forlængelse og straffespark i den anden kamp.
God pointe.
 
Jeg var meget glad for at kunne spole i live-udsendelser dog. Men det koster altså.
Ja - det vil være en af bagsiderne kan jeg forstå. Er der ellers tilfredshed med youtv?

Kan se de stiger i pris https://www.recordere.dk/2021/03/youtv-moeblerer-om-her-er-aendringerne/

Som jeg ser deres priser, kan jeg sætte en pakke sammen med 3+, 3sport og Tv2 for kr. 199 om måneden. Gør vi det mangler vi alle de ekstra tv2-kanaler men dem ser vi ikke rigtig og det er heller ikke ofte vi bruger deres on-demand - i dag tror jeg vi betaler 139 for Tv2.
For mer prisen på kr. 60 får vi 3+ og 3sport og bør derfor være dækket ind med superliga (har eurosport i forvejen). Kan det virkelig passe?
 
Ja - det vil være en af bagsiderne kan jeg forstå. Er der ellers tilfredshed med youtv?

Kan se de stiger i pris https://www.recordere.dk/2021/03/youtv-moeblerer-om-her-er-aendringerne/

Som jeg ser deres priser, kan jeg sætte en pakke sammen med 3+, 3sport og Tv2 for kr. 199 om måneden. Gør vi det mangler vi alle de ekstra tv2-kanaler men dem ser vi ikke rigtig og det er heller ikke ofte vi bruger deres on-demand - i dag tror jeg vi betaler 139 for Tv2.
For mer prisen på kr. 60 får vi 3+ og 3sport og bør derfor være dækket ind med superliga (har eurosport i forvejen). Kan det virkelig passe?
Ja det kan passe.

Det stiger som sådan ikke heller i "pris", men viaplay koster 1 point mere. Altså fra 6 til 7.
Du kan stadig have viasats 3 sportskanaler+viaplay for 299kr/md. Og så ryger Xee ud af pakken, samt FOX+.

Men hvis man "bare" vil have løsningen for at kunne se Superliga-kampene, så kan man stadig nøjes med at betale 199kr/md, og så have de 3 point for at vælge viasats 3 sportskanaler.

Du får jo også alt det TV de viser udover sport kan man sige.
TV3+
TV3 Max
TV3 Sport

Derudover har du så alle DRs kanaler selvfølgelig, og så Paramount+ etc.
Viaplay for 7 point koster altså 100kr ekstra hvis man vil det.
Viaplay film/serier koster 119kr direkte hos viaplay. Så det er stadig billigere at købe det hos YouTV, hvis pris er det vigtigste. Og så får man jo også det hele samlet i 1 app, samt får paramount og det andet.

Men jeg er personligt lidt træt af ændringen, da en af grundene til at vi var "begejstrede" for løsningen var, at pakken til 299kr inkluderede point nok til sportskanalerne + viaplay + TV2, og jo innkluderede Xee, som også viser PL og andet.

Nuvel. Jeg har det jeg skal bruge, og har pakken til 299kr med sport+viaplay, og så har jeg eurosportplayer til 119kr/md via appstore.
= I alt: 418kr/md.

Hvis man er ligeglad med viaplay film/tv, så koster det 100kr mindre, altså 318kr/md = billigste måde at have hele superligaen på pt. Og det i sig selv er jo fedt nok som alternativ. Det vil jeg stadig sige.

Men jeg glæder mig til at de skruer på til 1080p (de kører 720p med en flot bitrate, så de fleste vil ikke bemærke det), men ser med på en 5k skærm ofte, og der ønsker jeg 1080p som "minimum" (stor forskel på flotte 720p og "grimme" 1080p ift bitrate når der streames. Længere forklaring).

Når/hvis TV2 køber rettighederne til Superligaen også, ligesom de har købt EL og landsholdet fra disovery, så kan man droppe eurosportplayer til 119kr/md, og så sætte YouTV op til 399kr/md hvis man vil, og så have den største pakke der. Så sparer jeg 30kr, men får mere indhold. Så kan jeg vælge alle SL-kanalerne (op til 6 stk), samt viaplay+HBO. Så altså 3x viasat sportskanaler, og 3 hos TV2, og stadig have en kanal tilbage at vælge (nok Xee eller andet).

Hvem ved hvad kanalerne/pakkerne koster til den tid. Mon ikke de lokker folk ind. Der gik under en måned fra jeg sagde ja til jeg mistede et point (TV2), samt mistede Xee og FOX+.

EDIT: I øvrigt kører det fint i chrome og i apps, men ikke i safari-webbrowser. Bare fyi hvis I skal teste det af. De annoncerer det også på hjemmesiden, og de skriver det skal køre i chrome/apps. Jeg kører det fint via appleTV/tlf/ipad og i chrome på min iMac.
Og jeg har testet det af på køreture/gåture, og det er en meget stabil forbindelse modsat Dplay.
Det er på linje med viaplay/eurosportplayer i deres stabilitet = meget godt.
 
Tak (y)

Du får jo også alt det TV de viser udover sport kan man sige.
TV3+
TV3 Max
TV3 Sport
Har jeg noget at bruge Tv3 Max til, hvis det er AGF der er vigtigst? Har aldrig tænkt over hvilke kanaler de kommer på, det er jo bare Viaplay app'en på apple tv'et samt Eurosport.
Hvem ved hvad kanalerne/pakkerne koster til den tid. Mon ikke de lokker folk ind. Der gik under en måned fra jeg sagde ja til jeg mistede et point (TV2), samt mistede Xee og FOX+.
Det er både godt og skidt - vi har alle muligheder for at skifte hurtigt men de har også mulighed for at ændre i prissætningen hurtigt.

Viaplay burde lægges på is og abonnementet udløber i morgen - er stadig i overvejelser om der skal købes alternativt via f.eks. you.tv eller om det skal være helt slut for nuværende.
 
Tak (y)


Har jeg noget at bruge Tv3 Max til, hvis det er AGF der er vigtigst? Har aldrig tænkt over hvilke kanaler de kommer på, det er jo bare Viaplay app'en på apple tv'et samt Eurosport.

Det er både godt og skidt - vi har alle muligheder for at skifte hurtigt men de har også mulighed for at ændre i prissætningen hurtigt.

Viaplay burde lægges på is og abonnementet udløber i morgen - er stadig i overvejelser om der skal købes alternativt via f.eks. you.tv eller om det skal være helt slut for nuværende.
TV3 Max viser en del af superligakampene. Men ikke så ofte med AGF. De vises ofte på TV3+/TV3 sport som jeg forstår det. Men der kommer jo PL/Bundesliga etc derpå også.

Man kan jo skifte hver kanal ud hver 30. dag, så det kan der jo rykkes lidt rundt på afhængigt af om man bare har det for AGF-kampenes skyld.

Som udgangspunkt kan man jo vælge TV3+, TV3 sport og TV2, og så skifte TV2 ud med TV3 max de gange AGF spiller der, hvis man vil.
 
Tak (y)


Har jeg noget at bruge Tv3 Max til, hvis det er AGF der er vigtigst? Har aldrig tænkt over hvilke kanaler de kommer på, det er jo bare Viaplay app'en på apple tv'et samt Eurosport.

Det er både godt og skidt - vi har alle muligheder for at skifte hurtigt men de har også mulighed for at ændre i prissætningen hurtigt.

Viaplay burde lægges på is og abonnementet udløber i morgen - er stadig i overvejelser om der skal købes alternativt via f.eks. you.tv eller om det skal være helt slut for nuværende.
Kiggede lige 1-1,5 måned frem og der er der ingen superligakampe på TV3 Max.
Så de 199kr/md kan man få viasats SL-kampe + en valgfri kanal, som så kan byttes til TV3 Max de måneder der er sport man vil se der.

Jeg kommer til at vælge TV3+, TV3 sport, og så TV2.
Og så giver jeg 100kr ekstra for 7 point, som jeg bruger på viaplay film/serier i stedet for at købe viaplay film/serier direkte hos viaplay selv for 119kr.

Så altså 299kr/md i alt for viaplay, viasats sportskampe til SL, samt TV2, paramount+ og de andre ting man får med (nu uden Xee/Fox+ som er taget ud).
 
Tipsbladet har lidt tal omkring seere til kampene i Superligaen - gad vide om man kan finde hele tabellen et sted?


Brøndbys kampe har i gennemsnit 132.400 seere pr. kamp, og det er i snit 32.000 flere end FC København, der ganske forudsigeligt er på andenpladsen. AGF er på tredjepladsen med 95.400 seere.

Der er rent faktisk fokus på detaljerne denne gang og ikke kun ros til Brøndby, da de nævner 3+ traditioner om at vise dem mest :oops: Ingen nyheder der men syntes ikke det er ofte, at en journalist fanger den slags.

At Brøndby IF indtager førstepladsen hænger også sammen med, at de danske mestre mere end nogen anden klub vises på 3+, som har rettighederne til rundens hovedkamp. I de første 11 runder er Brøndby IF blevet vist på 3+ otte gange.
 
Det er ikke urealistisk at Brøndby trækker flest, men det kunne være en interessant beregning hvor meget spilletidspunktet betyder. Hvordan ville det ligge hvis BIF, FCK og AGF fik samme antal hovedkampe ude og hjemme mod nogenlunde sammenlignelige modstandere? Ud fra de tal der nævnes har FCK 5000 flere seere end os trods fem mod to hovedkampe. Det går jo i øvrigt skidt for både BIF og AGF og det er helt sikkert to af de klubber flest også tuner ind for at se med håb om at de taber.
 
Har vi kunne se hvordan fordelingen af SL på TV bliver til Superligaen? Kommer der stadig Superliga på Eurosport og Canal 9? Eller overtager TV2 de kampe?

TV2 har købt Landsholdet og Conference League-rettighederne. Hvad ellers?
 
Top