Nyheder

Hvor blev de af

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Ja altså 12 mål på 23 kampe (2 i EL, 3 i pokalen, og 18 i ligaen).

Han er tilbage i form ser det ud til. Hans type passer nok bare ikke ind i Davids system. Men han vil kunne give endnu en offensiv mulighed i kampe, hvor vi skal spille 20-25 minutter med 2 angribere. Men typemæssigt er den ikke helt i øjet. Dog er både PM, Helenius og Tengstedt alle typer der er spilstationer, mens Aron jo kan lægges ind som han der kan sendes afsted. Det mangler vi lidt typen der kan i flere kampe.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Ja han kunne tilføre noget andet og kunne godt se opgaven kunne dækkes fint med pm, aron og ST.

PM er aldrig skadet og de få kampe vi spiller med to - ville det faktisk være mere farligt med Aron ind som hængende angriber, selvom vi så ikke har to hovedspilsstærke til slutminutterne, hvis DN vil det - men så kunne man istedet rykke Tingager op til sidst. Eller ST måske kan udvikle sig over tid til at blive lige så god i den rolle som Helle.

Aron kunne istedet bruges på kanten også.

PC snakkede i podcasten denne uge meget om summen af AGFs trup - og den ville i hvert fald vokse ekstremt med Aron istedet for Helle (ST kunne også udlejes og få hår på brystet istedet - så ville summen blive endnu større, om han vil det er så en anden sag).

MEN det er bare tankespind. Aron ryger til udlandet med alle de store ligaer der er i spil, og mon ikke Hammarby kræver mange mio. Så det er en ud af 10.000 han kommer til AGF....

Skulle det være sket - skulle det ske da han var transferfri og røg til Hammarby. Men fint nok PC ikke snuppede den chance med tanke på Arons skadeshistorik. Som tingene er gået skulle vi naturligvis have snupper Aron, men nemt at være bagklog.

Nu er summen af Aron for dyr - når der både skal (mere) årsløn og stor transfer til.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
Det ser ud til at Sloth fortsætter i Helsingør. Det virker som et fint skridt og et niveau han da bør kunne begå sig på og så kan han jo prøve at lave en slags PO og skifte fra Helsingør til Superligaen igen.

Aron: Nej, mon ikke han lige dyr nok for en 29-årig, selv hvis vi skulle synes han passer ind. Det var lidt noget andet hvis man kunne slippe med en sign-on.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Jeg synes i hvert fald snakken om Aron-typen er mere spændende end om hvorvidt det lige skal være ham. For altså vi har jo 3 af de samme typer i PM/Helenius/Tengstedt som jeg ser det.

Er der virkelig ikke kampe, hvor en Aron/Schwartz/Junker-type ville passe ind?

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Helt enig jeg synes også det er værd at have en af de 3 angribere som type, der er en anden - og kan spille kanten også med masser af fart og mål i støvlerne for at få øget summen af mål og summen af truppen som PC snakker om.

Selvom Albert har ramt noget vildt og har masser af topfart når først han er afsted, er det ikke længere end få uger siden vi talte om vi manglede en kant mere. Behovet er måske luksus nu, men som du siger Stig giver det også en anden dimension i angrebet.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.464
Point
63
Det var lidt det man måske kunne kalde en Aron-type jeg havde i tankerne som det unge angrebstalent jeg syntes vi manglede. At det kunne være den type handlede selvfølgelig også bare om at han så kunne bruges som indskifter til at ændre noget mere radikalt, det kunne måske give lidt mere spilletid og ja, måske også gøre ham til en mulighed på kanten. Nu har vi Tengstedt som ny ung angriber og han har da fået nogle indhop, så han er jo så også brugbar som type kan man konstatere selvom han mangler lidt for rigtig at gøre sig gældende.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.723
Point
63
Nu har vi Tengstedt som ny ung angriber og han har da fået nogle indhop, så han er jo så også brugbar som type kan man konstatere selvom han mangler lidt for rigtig at gøre sig gældende.
Han skal have tid til at udvikle sig - syntes hans grundkompetencer ser gode ud. Nu skal han helt op i gear fysisk og falde rigtigt ind på holdet i spillet. Det kan han passende bruge resten af sæsonen på mens han får flere og flere spilminutter. Vi skal huske han ikke har spillet mange kampe på højt niveau men lige var vendt tilbage fra en langvarig skade sidste sæson - så han mangler nok en sæsons udvikling der skal indhentes.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Yep præcis sådan en type som ung vil være fint at erstatte Helle med når han vil/skal videre. Gerne en på samme kvalitets niveau som kan levere med rimelig sikkerhed. Altså bare lige en tand længere fremme end ST.

Enig vi skal heller ikke forvente at ST bliver nogen raket, men har andre kvaliteter som god teknik, fysik og hovedspil, og ikke mindst et stærkt skud (scorede meget på u19 og allerede 2 mål for AaB for få superliga minutter lidt en entre i stats som Albert).

Og ST bliver også guld værd for os på frispark sammen med PO når Højer bliver solgt til nytår.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.223
Point
48
Jacob Trenskow fik ikke kontrakt i AGF, men nu er han allerede udtaget til en superligakamp i sin nye klub:
For hans egen udvikling ser det ud til at skiftet til Horsens var helt perfekt, og man må håbe at han slår igennem.

Men det er selvfølgelig ulempen ved at være tophold, at nogle store talenter går tabt. Med en endnu stærkere økonomi kunne en lang kontrakt og udlejning til norge eller 1. Division måske være løsningen.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Kaastrup starter inde for VFF - jeg gad godt han lykkers og kommer tilbage og gør et stort indtog. Men tror inderst inde ikke på det. Desværre.
Jeg har det på samme måde. Ham og Lunding virker til at være kantspillere af den gamle skole, hvor arbejdet bagud simpelthen ikke er godt nok til at kunne passe ind i Davids system. I systemer hvor de kan spille mere frit fremad, og blive "sluppet løs" kan de komme til at gøre en positiv forskel.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
259
Point
28
Med en sejr i aftes ligger Cadiz på en delt førsteplads i La Liga efter otte kampe. Jønsson er startet inde i de seneste syv. Det er altså stærkt.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63
Det er så vildt. Det viser at han har et niveau som bare er vildt undervurderet her i DK.
Hvor er det vildt. Nu kan sige at han har ligget over både Real Madrid, Barcalona og Atletico Madrid på samme tid. Voldsomt imponerende.

Vi må håbe de holder lidt ved.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
762
Point
28
Med en sejr i aftes ligger Cadiz på en delt førsteplads i La Liga efter otte kampe. Jønsson er startet inde i de seneste syv. Det er altså stærkt.
Ja, jeg må nok æde mig gamle hat - var ret skeptisk da nogle herinde ønskede Jønsson tilbage.

En ting er placeringen (som jo trods alt nok ikke holder sæsonen ud), men at kunne træde direkte ind på et La Liga hold kalder på respekt. Og siger noget om en spiller, der har formået løbende at bygge på dit niveau.

Og når man er fast mand i La Liga er en landsholdsplads ikke langt væk, selvom Danmark er voldsomt godt besat på positionen.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
259
Point
28
Og når man er fast mand i La Liga er en landsholdsplads ikke langt væk, selvom Danmark er voldsomt godt besat på positionen.
Jønsson kommer jo ikke til at starte inde foran Højbjerg og Delaney (og Eriksen), men Hjulmand har haft udtaget både Christian Nørgaard, Philip Billing og Rasmus Falk til den centrale midtbane. Det selskab kan Jønsson vel godt blande sig i.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.621
Point
63

Junker bliver ved med hamre mål ind, og klubben nærmer sig det norske mesterskab... Vildt nok! Flot og imponerende.

Det er altså 16 mål og 7 assists i 18 kampe, bare i ligaen. Og så har han også spillet og scoret mål i Europa League!

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Bo Henriksen bliver nok nødt til at æde sine ord om at han aldrig får succes som angriber (samme manager der købte ham)

Forfriskende at en underdog som Bodø Glimt går det så godt.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
762
Point
28
Jønsson kommer jo ikke til at starte inde foran Højbjerg og Delaney (og Eriksen), men Hjulmand har haft udtaget både Christian Nørgaard, Philip Billing og Rasmus Falk til den centrale midtbane. Det selskab kan Jønsson vel godt blande sig i.
Lyder til at han får chancen for at bevise sig. DBU har tweetet, at de udtager to mulige debutanter med til sammen 58 u-landskampe. Det er åbenbart præcis det antal Mikkel Damsgaard og Jønsson har til sammen.

Nørgaard er i øvrigt skadet, så der mangler åbenlyst en mand eller to til midtbanen.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
2.512
Point
63
Jeg kæmpe fan af Damsgaard og selvsagt også Jønsson, tror godt de kan bidrage i en dansk trup, selvom de ikke bare lige går ind i start11 - vil dog ikke udelukke førstnævnte kan ret hurtigt. Hvilket talent.

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
259
Point
28
Lyder til at han får chancen for at bevise sig. DBU har tweetet, at de udtager to mulige debutanter med til sammen 58 u-landskampe. Det er åbenbart præcis det antal Mikkel Damsgaard og Jønsson har til sammen.

Nørgaard er i øvrigt skadet, så der mangler åbenlyst en mand eller to til midtbanen.
Jep, på landsholdet kom han! Gentager mig selv: Det er altså stærkt!

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
762
Point
28
Jep, på landsholdet kom han! Gentager mig selv: Det er altså stærkt!
Ja, det er super flot. Men ud fra Hjulmands beskrivelse lyder det også som en spiller der har taget store skridt siden han forlod AGF. Ekstremt hurtig på fødderne og disciplineret er ikke ligefrem de to mærkater jeg ville sætte på Jønsson da han var i AGF:)

Mikkel_K

Active member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
259
Point
28
Ja, det er super flot. Men ud fra Hjulmands beskrivelse lyder det også som en spiller der har taget store skridt siden han forlod AGF. Ekstremt hurtig på fødderne og disciplineret er ikke ligefrem de to mærkater jeg ville sætte på Jønsson da han var i AGF:)
Jeg husker ham faktisk som relativt hurtig, men mere 'han kan løbe stærkt'-hurtig a la Hausner end ''wow, for de hurtige fodskifter' a la en Links. Det sidste vil bestemt være store udviklingsskridt!

(Jeg hørte ikke Hjulmand, så jeg er ikke helt sikker på, om han uddybede det nærmere?)

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
515
Point
28
Jeg husker ham som altid kompromisløs og med den rette mentalitet gennem 90 minutter.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom