Nyheder

Hvor blev de af

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.613
Point
63
Ja det var ikke uden grund at han fik tilnavnet Av-ben. Konstant skadet.
Han var god i den første kamp mod Brøndby og derefter gik det vist nærmest bare nedad bakke. Skader havde selvfølgelig en del at sige, men han er også en af dem der først kommer op, når jeg tænker på den enorme forskel der i spillernes udvikling i klubben nu, hvor man i stedet kan forvente at de bliver bedre over tid.

Aske v2

Member
Oprettet
25 Oktober 2020
Beskeder
24
Point
13
Nu har jeg gemt kampen hvor AGF vinder 5-3 over FCM, den blev genudsendt for et par måneder siden. Og når man ser på det hold som spiller i den kamp, og formentlig i resten af den tid Aubynn var i AGF, så var det ikke ham som var problemet, nok nærmere på næsten alle de andre pladser.

Hold nu op hvor var vi ringe besat på eks. midterstopper pladsen i den kamp og periode, midtbanen var heller ikke noget at råbe hurra for, og i den kamp hvor vi godt nok spiller en rigtig fint kamp, der giver vi alligevel meget væk.

Jeg tror på at en Aubynn i det nuværende AGF system, ville have vist sig frem på en helt anden måde. Jeg var altid fan af ham og synes kritikken både dengang og idag er malplaceret.

/Aske

8000

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
276
Point
28
I Zinckernagels tilfælde drejede det sig vist om, at han havde fået bopæl i England engang i september, mens den frie bevægelse mellem EU-landende stadig var mulig. Derfor har han allerede opholdstilladelse der, hvorfor det ikke var noget problem med kontrakten.

Man kan så undre sig over, hvorfor flere ikke har benyttet sig af dette, hvis det skulle være rigtigt.

swharders

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
537
Point
28
Skal nok passe. Man kan spekulere over hvordan det vil gå for fremtidens Salah, Mané, Kanté mfl.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.613
Point
63
Det ser ud til Lumb er på vej til Bif som forstærkning af deres venstreback.

Det vil købe dem tid og han vil komme tættere på hjemmet (samt jagt på en medalje).
Det giver god mening for Brøndby og Lumb og jeg tror ikke han var et emne her, selvom vi har snakket lidt om nogle kabaler ifb med et Højer-salg, og det er også så lang tid siden han var her og han har været i flere andre Superligaklubber i mellemtiden, så jeg synes ikke det er så slemt så det kunne være med en del andre spillere, men det vil nu alligevel genere lidt at se ham tørne ud for dem. Det lyder realistisk at Horsens bytter ham med Retov og så må det jo være den mulighed de skal bruge for at forsvare at de sender en af deres klare profiler videre. Det ligner lidt et håndklæde der kastes i ringen og en forberedelse på førstedivision næste sæson.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.613
Point
63
“- Klubben i Tyrkiet brød kontrakten, og han måtte vende tilbage til Danmark, hvor han forsøgte at holde formen og at komme på holdet, men holdet gjorde det godt, siger Buddy Farah.”

Det var vel ikke indikationen fra starten, men jeg mener klubben ret tidligt fortalte at det ikke var meningen Amini skulle spille. Jeg tænkte det nok i virkeligheden havde været aftalen fra starten, men hvis den udtalelse skal være rigtig må det jo så faktisk have været en mulighed på et tidspunkt at han kunne have spillet sig på holdet.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.421
Point
63
“- Klubben i Tyrkiet brød kontrakten, og han måtte vende tilbage til Danmark, hvor han forsøgte at holde formen og at komme på holdet, men holdet gjorde det godt, siger Buddy Farah.”

Det var vel ikke indikationen fra starten, men jeg mener klubben ret tidligt fortalte at det ikke var meningen Amini skulle spille. Jeg tænkte det nok i virkeligheden havde været aftalen fra starten, men hvis den udtalelse skal være rigtig må det jo så faktisk have været en mulighed på et tidspunkt at han kunne have spillet sig på holdet.
Omvendt har David jo på et tidspunkt meldt ud, at det var nærmest umuligt at få spillere tilbage til kampniveau i dette efterår, hvis de havde gået for længe uden at spille. Men der var jo heller ikke noget perspektiv i at bruge Amini. Forhåbentlig har han kunnet bidrage til at forbedre træningspassene, foruden de sociale kompentencer vi også har hørt at han skulle have i forhold til at binde udlændingene i truppen sammen.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.613
Point
63
Omvendt har David jo på et tidspunkt meldt ud, at det var nærmest umuligt at få spillere tilbage til kampniveau i dette efterår, hvis de havde gået for længe uden at spille. Men der var jo heller ikke noget perspektiv i at bruge Amini. Forhåbentlig har han kunnet bidrage til at forbedre træningspassene, foruden de sociale kompentencer vi også har hørt at han skulle have i forhold til at binde udlændingene i truppen sammen.
Det kan godt være man troede Amini kunne være en mulighed indledningsvist og så har man bare konstateret ret hurtigt, at det efterslæb han havde fået med sin skade kombineret med at han med sikkerhed ville rejse efter efter efterårssæsonen stort set udelukkede at han ville komme i spil. Med Grønbæks ret hurtige gennembrud var der også en spiller der, der stod foran i køen, selvom han mest endte på kanten. Hvis Amini trods alt er nået frem til at kunne træne fuldt med har han selvfølgelig kunnet bidrage til niveauet der. Det lyder lidt på Buddy Farah som om han blev med at forsøge at komme på holdet, men det kan være en stramning og han har måske også en interesse i at signalere at Amini har trænet fuldt med.

Alsgaard

Administrator
Sidefrivillig
Oprettet
15 Januar 2019
Beskeder
320
Point
43
Webside
agf-forum.dk
18 måneder!! Det er sku en lang lejeaftale, det lyder desværre ikke som en spiller Wolves satser specielt meget på
Eller også har han en lang kontrakt i Wolves, og så sender de ham afsted i 18 mdr. for at udvikle sig, og kan nok hente ham hjem efter hhv. 6 eller 12 måneder, hvis de skulle ønske det.

T-Knogle

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
1.278
Point
48
Han angiver familiære årsager til skridtet ned :)
Held og lykke til ham, jeg har sgu altid set ham som en sympatisk spiller. Det er måske ikke ideelt for en angriber, men i alle andre sammenhænge er det en god egenskab at have.

Di Stefano

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
651
Point
28

Oscar Buur udlejes til FC Zürich. Så må vi se om det er godt for ham liiiige at tage et skridt ned. Det er stadig en flot hylde at være på.

Det er Grashoppers og ikke konkurrenten FC Zurich Buur er lejet ud til.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.878
Point
83
I forbindelse med et indlæg omkring Mølby (og Ove P) faldt jeg over denne:
Højdepunkter fra vores dramatiske 1-0 sejr over BIF, hvor Krabbe blev matchvinder. Ufatteligt han ikke scorede nummer 2 på det hovedstød i 2. halvleg :D

Jeg troede faktisk kun at superliga.dk havde højdepunkter fra indeværende sæson. Men de må ligge der et sted. Men måske ikke bare lige sådan til at klikke rundt i?

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.421
Point
63
Jeg troede faktisk kun at superliga.dk havde højdepunkter fra indeværende sæson. Men de må ligge der et sted. Men måske ikke bare lige sådan til at klikke rundt i?
Ja, de kunne godt have bedre styr på den del af siden, når der nu ligger så meget guld derinde bagved.

En måde at tilgå (vores) gamle kampe er at klikke på AGF-ikonet og derefter menupunktet Kampe. Der kan du så skifte mellem forskellige sæsoner.

F.eks: https://www.superliga.dk/klub/agf?sub=fixtures&saeson=2013-14

Senest redigeret:

andrewdk

Active member
Oprettet
14 Februar 2019
Beskeder
408
Point
28
I forbindelse med et indlæg omkring Mølby (og Ove P) faldt jeg over denne:
Højdepunkter fra vores dramatiske 1-0 sejr over BIF, hvor Krabbe blev matchvinder. Ufatteligt han ikke scorede nummer 2 på det hovedstød i 2. halvleg :D

Sejrsmålet foran 18.000 tilskuere som 21-årig
Det er tidligt han toppede sin karriere.
Kunne godt li' hans fightervilje, men det var åbenbart ikke nok alene.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom