Nyheder

Hvor blev de af

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Synes ikke OB kan tage peter sørensen, hvis de har ambitioner, men glennie har haft succes i fcm og søe - og snuppe en fra rivalerne er også en god fortælling. Og så kunne SØE hente Michelsen hjem og alle er glade.

Peter S - tja kunne også blive SØE. Eller måske tilbage til Fr.Cia eller et smut til Norge igen. Eller måske snakke mere i et tv-studie eller lign.

Stone Cold

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
567
Point
43
Kasper Povlsen har så store smerter, at han nogle dage bare må direkte hjem på sofaen efter arbejde... :(

Det synes jeg godt nok er synd, og en voldsom pris at betale.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Hvor meget kigger spillere på bedømmelser og karakterer i pressen?

- I starten af min karriere, da jeg lige var rykket op som senior, kiggede jeg rigtig meget på, hvad der stod om mig i aviserne og på nettet, men som årene gik, fulgte jeg mindre og mindre med.

- Man er jo ung og nysgerrig, og måske endda lidt usikker, så det var nyt og spændende at følge med i medierne og se, hvad der stod om én, men det var måske ikke det klogeste, for det, der stod, var jo ikke altid positivt, og så havde man nok en tendens til at tage det for meget til sig.

- Man kunne hurtigt begynde at tvivle på sig selv, hvis man læste, at man ikke gjorde det godt nok, så jeg fik lagt det fra mig. Heldigvis.

- I de sidste år i min karriere, både i AGF, Hobro og Vendsyssel, fulgte jeg slet ikke med. Jeg lærte, at det jo var ligegyldigt, hvad der stod i pressen, bare træneren satte mig på holdet hver gang.

- Samtidig skal man også huske, at det jo ikke altid er retvisende, hvad der står. Spillere følger trænerens råd og opgaver, og her kan man følge det taktiske oplæg til punkt og prikke og dermed spille en god kamp, men alligevel få kritik og dårlige karakterer i pressen, fordi folk udefra ikke ved, hvad man skulle.

- Jeg havde selv en kamp mod OB, hvor jeg, om ikke skulle mandsopdække, så i hvert fald skulle følge Rasmus Falk meget tæt på det meste af banen og i hvert fald lukke ham ned på vores banehalvdel. Jeg læste ikke, hvad der stod om mig efter kampen, men jeg kan godt forestille mig, at det ikke var godt, da jeg ikke var meget med i spillet, fordi jeg passede mine ting.

- Jeg er glad for, at sociale medier ikke fyldte så meget, da jeg spillede, som det gør i dag.

- Det har sgu taget overhånd, og det er meget nemt for folk at sidde bag skærmen og kritisere spillere for det, de leverer på banen.

Denne her del vil jeg også tage lidt til mig. Måske overveje en formulering en enkelt gang eller to. Men mon ikke der menes at de unge læser på bold.dk, EB, Stiften/JP etc, og ikke på fanfora som sådan. Det må man sgu ikke håbe for dem :D De steder bruges jo som "udluftning" hos mange.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113

Vores gamle ungdomstræner, siden Aarhus Fremad, siden Kolding er nu blevet fyret i Kolding, som ellers har fået ekstra penge, og lidt mere satsning ind.

Mon ikke der kan komme en del rokader her til sommer.
Hobro vil satse mere på talenter, hvilket PS ikke kunne se sig i, og derfor har han sagt op der, hvor Mølkjær kunne være en oplagt afløser.
PS kunne også være oplagt afløser i Kolding.

Men hvor skal Michelsen være træner? Hvor skal Bo Henriksen være det?
Kan en af dem overtage i Kolding, mens PS i OB? (mindre sandsynligt måske).

Og så kan Thomasberg måske også tænkes at overtage i OB efter at have ført Randers frem til et sted, hvor de måske ikke kan regnes med at tage ekstra skridt derfra. Og så ryger træneren ofte, når holdet falder tilbage på det stadie de var på før. Så hvis Thomasberg vil tage et skridt op, og OB synes matchet er godt, så kunne jeg sagtens se ham skifte til OB til sommer.

Store rokader kan forekomme. Godt vi har David, og han virker til at være glad for at være netop her.

FRED

Active member
Oprettet
12 August 2020
Beskeder
123
Point
28
Til sommer står vi jo og skal ansætte en ny assistenttræner, hvis ikke Mølby forlænger. Kunne Mølkjær ikke være et bud her? Han kender klubber, må være god til transition qua hans tidligere ungdomsarbejde og har fået mere erfaring og forsøgt sig som cheftræner.

Han må i hvert fald være inde i overvejelserne hos AGF, hvis han selv er klar til at sætte cheftrænerdrømmene lidt på pause.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Til sommer står vi jo og skal ansætte en ny assistenttræner, hvis ikke Mølby forlænger. Kunne Mølkjær ikke være et bud her? Han kender klubber, må være god til transition qua hans tidligere ungdomsarbejde og har fået mere erfaring og forsøgt sig som cheftræner.

Han må i hvert fald være inde i overvejelserne hos AGF, hvis han selv er klar til at sætte cheftrænerdrømmene lidt på pause.
Han har bare været ungdomstræner i AGF før, og tog så et skridt op og blev cheftræner i Aarhus Fremad, og siden i Kolding. Så tænker han vil forsøge at sælge sig selv til Hobro i stedet. Ikke nødvendigvis som U-træner :D

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Bo Henriksen har udtalt, han ingen planer har om at vende tilbage til trænergerningen. Han er (desværre) vild med at være "ekspert" på tv.
Kunne faktisk lige se at Bo Henriksens far lige er død (RIP, og tanker til Bo i den forbindelse), og farmand Ole var jo med hos TV2s sportsafdeling. Mon ikke Carsten Werge kunne finde på at hive Henriksen ind hos ham, og lade ham følge i fars fodsport hvis Bo selv gerne vil blive i den del af branchen?

Bo har det nok faktisk fint hvor han er pt. Men bliver generelt spændende at se hvordan TV2s team kommer til at se ud når de (som jeg spår) snart køber rettighederne fra Discovery. Det kan ikke være tilfældigt at de har solgt EL og landsholdsrettighederne allerede!?.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
PS kunne også være oplagt afløser i Kolding.
Oplagt ligefrem? Jeg tror at PS har ambitioner om mere end 2. division, som det vel hedder fra næste sæson.

Bo Henriksen kunne jeg godt se som sportschef i en klub der satser på at udvikle spillere fra lavere rækker. SønderjyskE kunne have været en mulighed, hvis jobbet havde været ledig før klubben blev solgt. Nu har de nok større ambitioner end at finde den næste Alexander Bah i 1. division.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Peter Sørensen ligner mere og mere end der skal til at leve at af snakke i medierne som ekspert og kommentater. Der er ikke mange jobs, og hvis Hobro ligefrem et job han ikke kan bruge, er Kolding fx så mere attraktiv? På nogen måder ja, andre nej. I alt måske på sigt. Fredercia er lidt bedre, men heller ikke meget bedre. Og der er kun få klubber i 1 div som er rigtig spændende for ham og vil de ham? Alle superligaklubber er noget for PS - men kun få klubber i superligaen kunne være interesseret i PS.

Men det kan naturligvis også være at PS opsigelse i Hobro er en pæn fyring, og alle jobs i 1 div er interessante for ham. Han sagde bare selv at talentudvikling på den lange bane ikke er hans speciale og det lever alle danske klubber af i dag.

Problemet for PS er at han er en hård hund og slider sine omgivelser op som jeg ser det. Synes han egner sig til at være en brandslukker a la Ove og Ove. Han har en meget klar ledelsesprofil og kræver meget af omgivelserne.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
Oplagt ligefrem? Jeg tror at PS har ambitioner om mere end 2. division, som det vel hedder fra næste sæson.
Tænkte faktisk mere som "oplagt mål for Kolding". Ikke at Kolding skulle være topmålet eller ønskværdigt for PS. Det kunne jeg have formuleret bedre. PS har lige sagt op i Hobro fordi de vil satse mere på egne talenter end han kunne se sig selv i.

Det rimer hverken på Kolding, Fredericia eller andre klubber der. Det rimer mere på EfB og Viborg. Men det bliver det jo ikke. Og ved ikke om en klub som Randers ville kunne finde på at hente PS såfremt Thomasberg hentes af OB eller AaB på et tidspunkt.

SteenA

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
3.207
Point
113
Tænkte faktisk mere som "oplagt mål for Kolding". Ikke at Kolding skulle være topmålet eller ønskværdigt for PS. Det kunne jeg have formuleret bedre. PS har lige sagt op i Hobro fordi de vil satse mere på egne talenter end han kunne se sig selv i.

Det rimer hverken på Kolding, Fredericia eller andre klubber der. Det rimer mere på EfB og Viborg. Men det bliver det jo ikke. Og ved ikke om en klub som Randers ville kunne finde på at hente PS såfremt Thomasberg hentes af OB eller AaB på et tidspunkt.
PS lægger sig bare ned i den lille pulje af danske toptrænere, som nu står til rådighed når der kommer panikfyringer rundt omkring. Det ledige trænerjob i OB åbner måske også for en trænerrokade. Glen til OB nævnes jo. Men Michelsen kan jo så omvendt være en klar mulighed i Sønderjyske. Vi må se. Vi har nok heller ikke set den sidste trænerfyring i 2021 endnu.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
5.164
Point
113
PS lægger sig bare ned i den lille pulje af danske toptrænere, som nu står til rådighed når der kommer panikfyringer rundt omkring. Det ledige trænerjob i OB åbner måske også for en trænerrokade. Glen til OB nævnes jo. Men Michelsen kan jo så omvendt være en klar mulighed i Sønderjyske. Vi må se. Vi har nok heller ikke set den sidste trænerfyring i 2021 endnu.
Ja der kan sgu se mange rokeringer, fyringer og hvad ved jeg.

Af trænere som rygtes, sidder løst, eller allerede er frie tæller jo:

Bo Henriksen
Peter Sørensen
Michelsen

Og så kan Glen og Thomasberg blive hyret til nye job, som sætter skub i diverse rokeringer, selvom klubberne de er i sikkert gerne vil beholde dem.

Dichio

Well-known member
Oprettet
22 Juni 2019
Beskeder
3.688
Point
83
Så må vi håbe at Wichmann ikke spiller på KIF taber - var det ikke ham der var inde i sådan noget snavs? Nå men skal jo have en ny chance efter at have dummet sig.

Ja tror så afgørende det biver Peter Sørensens rolle fremover ind når lokummet brænder, sætte skik på tingene og ud når de er træt af ham.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
481
Point
63
Tipsbladet har gang i en sjov øvelse, hvor de sætter et talent-drømmehold for de 12 superligaklubber med aktive spillere, der har spillet ungdomsfodbold i de respektive klubber. AGFs hold er sådan set ganske stærkt, men også lidt sjovt sammensat med flere, der desværre ikke satte mange spor i klubben: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/talenttjek-her-er-agfs-droemmehold

Med de pågældende kriterier virker det vel egentligt som et meget rimeligt hold.

Holmertz

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
924
Point
43
Tipsbladet har gang i en sjov øvelse, hvor de sætter et talent-drømmehold for de 12 superligaklubber med aktive spillere, der har spillet ungdomsfodbold i de respektive klubber. AGFs hold er sådan set ganske stærkt, men også lidt sjovt sammensat med flere, der desværre ikke satte mange spor i klubben: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/talenttjek-her-er-agfs-droemmehold

Med de pågældende kriterier virker det vel egentligt som et meget rimeligt hold.
Duelund skulle vel lige med i stedet for Mikael Anderson. Nåede mig bekendt at være en del længere i klubben.

delaneyforpresident

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
350
Point
43
Det er alligevel vildt, hvor ringe et hold vi reelt set har præsteret på trods af at være den "eneste" klub i landets næststørste by.

Holdet er jo reelt set noget ringere end vores nuværende starter.

Til sammenligning har FCM en skræmmende 11'er.

Jeg håber, at holdet om 5 år kommer til at se således ud:

Gadegaard
Lassen/Buur - Hausner - TK - Kirkeskov
Jønsson - Hvidt - Grønbæk
Fischer - Mogensen - Kaastrup/Ihler

Dette i kraft af at alle spillerne ovenfor, som ikke er på den rigtige liste, er brudt igennem og nu er profiler.

Jeg har sikkert glemt nogle, fx Thøgersen, Lunding, Ammitzbøll mf., der sagtens kan nå at få rigtig flotte karrierer.

delaneyforpresident

Active member
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
350
Point
43
Min forståelse af konceptet er, at det er spillere, der spiller nu og deres nuværende niveau.

Lasse Vibe er langt over the hill og ville ikke kunne komme på det hold. Eller vores hold. Eller noget hold i top 4.

Mikkel_K

Well-known member
Oprettet
22 Februar 2019
Beskeder
481
Point
63
Duelund skulle vel lige med i stedet for Mikael Anderson. Nåede mig bekendt at være en del længere i klubben.
Jeg tror, at han er med for FCM. Så fravælges han i AGF.

Det er alligevel vildt, hvor ringe et hold vi reelt set har præsteret på trods af at være den "eneste" klub i landets næststørste by.

AGFs ungdomsafdeling havde virkeligt et graverende ringe tiår. Jens Jönsson er mere end syv år ældre end Benjamin Hvidt, og der er stort set ikke én superligaspiller fra den periode. Det gør det ikke bedre, at tre af de fire bedste spillere fra perioden tog til FCM, mens den sidste, Stage, også nåede en prøvetræning i Herning. Forhåbentligt er det et overstået kapitel, og klubben kan både udvikle talenter og beholde dem i egne rækker.

Når det er sagt, så holder det trods alt et vist niveau med tre nuværende islandske landsholdsspillere, selv om ingen af dem føles specielt AGF'ske.

Lasse Vibe skulle vel have været på Tipsbladets hold?
Jeg tænkte også på Vibe, og han blev vel faktisk sat på banen før Anderson i går? Men på aktuelt niveau - og det selv om både Fischer og Anderson er langt under forventningerne pt. - tager han vel ikke en plads hverken i angrebet eller på kanten.

Jeg håber i øvrigt også, at der er to bedre målmænd end Hagelskjær i AGFs nuværende trup, men man forstår vel godt Tipsbladets prioritering.

Winther

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.987
Point
83
Jeg kom til at tænke på den her nyhed fra for nylig: https://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2021/marts/ny-ungdomskontrakt/?page=1

Jeg kender selvfølgelig ikke noget til ham, men han må være et resultat af den øgede satsning hvor de også for nylig efterlyste værtsfamilier og hvor der er akademi på vej. Vi skal naturligvis stadig udvikle de helt lokale talenter fra samarbejdsklubberne osv, men det er klart vi også kommer til at kunne bringe flere talenter frem når vi kan fiske i baghaverne lidt længere væk og på et tidspunkt også langt væk. Hausner kom også fra Horsens men hvor de jo lukkede deres ungdomsafdeling, men det skal selvfølgelig være os der henter Fischer og Duelund et andet sted og ikke omvendt. Samtidig skal vi blive bedre til at få dem ind i professionel fodbold, men der synes jeg også vi har rykket os meget. I den lange periode uden ret mange der slog igennem er der nogle stykker jeg kan forestille mig ville have haft en del bedre chance nu.

Martinstranger

Administrator
Oprettet
13 Februar 2019
Beskeder
2.293
Point
83
Artiklen om Palsson

Interessant bemærkning omkring hans valg. I går debatterede vi Lunding/Kaastrups evige jagt på at komme videre hurtigst muligt. Jeg hæfter mig ved de afsluttende ord i artiklen og han skiftede endda til Liverpool.

Jeg er blevet spurgt mange gange, hvis jeg kunne vælge nu og give Brian Steen det svar igen, om jeg ville blive i AGF og spille førsteholdsfodbold eller tage til Liverpool. En del af mig vil sige til den unge Victor: Bliv i AGF. I det miljø, som AGF havde, kunne jeg udvikle mig og så få den første smag af førsteholdsfodbold i Danmark.

- Hvis man kunne gå tilbage... Ja, det ved jeg ikke. Det er jo svært for mig at sige. Men hvis jeg kunne vælge det i dag, tror jeg faktisk, jeg ville vælge at blive i AGF.

Dine ulæste indlæg

Top Bottom