Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Hvor blev de af

SteenA

Well-known member

Winther

Administrator
Han reflekterer mere over sin karriere og tiden i AGF her:

Og selvom han måske ikke er en af dem der slet ikke kunne håndtere det, han fik trods alt en den kampe, får det igen tankerne hen på alle de talenter der ikke fik taget skridtet ind i seniorfodbold på den mest optimale måde. Holdet er stærkere nu og derfor nemmere at komme ind på selvom kravene så også er højere, men det er svært ikke at tænke at der er nogle spillere vi kunne have fået mere ud af hvis de kom op nu, og ultimativt kunne det også have givet dem bedre karrierer efterfølgende.

T-Knogle

Well-known member
Og selvom han måske ikke er en af dem der slet ikke kunne håndtere det, han fik trods alt en den kampe, får det igen tankerne hen på alle de talenter der ikke fik taget skridtet ind i seniorfodbold på den mest optimale måde. Holdet er stærkere nu og derfor nemmere at komme ind på selvom kravene så også er højere, men det er svært ikke at tænke at der er nogle spillere vi kunne have fået mere ud af hvis de kom op nu, og ultimativt kunne det også have givet dem bedre karrierer efterfølgende.
Tænkte det samme da jeg læste artiklen, debut som 17 årig, og mere eller mindre eneste alternativ til pladsen som ca. 19 årig (som jeg husker det). Der er en verden til forskel fra den situation som f.eks. Anbo eller Lassen er i nu, for at tage et par talenter på samme position.

Det var virkelig en bjørnetjeneste for en 17 årig spiller, ikke mindst på et hold der skiftede træner i et væk, og som var jaget vildt i pressen.

Martinstranger

Administrator
Tænkte det samme da jeg læste artiklen, debut som 17 årig, og mere eller mindre eneste alternativ til pladsen som ca. 19 årig (som jeg husker det). Der er en verden til forskel fra den situation som f.eks. Anbo eller Lassen er i nu, for at tage et par talenter på samme position.

Det var virkelig en bjørnetjeneste for en 17 årig spiller, ikke mindst på et hold der skiftede træner i et væk, og som var jaget vildt i pressen.
Jamen i dag skifter de væk, fordi de ikke kan få spilletid og ikke tror på de får det foreløbig :oops: :oops: Jeg er enig med dig men det står indimellem lidt i kontrast.

Dichio

Well-known member
Jeg ved som ikke om det var en bjørnetjeneste - tænker bare det var en fantastisk mulighed for Krabbe (ligesom for Lumb og ham der desværre blev skadet, glemt hans navn samt Vester)

Og at Krabbe var heldig at få så mange kampe i superligaen og i AGF. Han fik dem jo mest fordi han var et talent man satsede på. I dag havde han aldrig fået så mange kampe. Kunne virkelig godt li' ham - super fyr, men manglede bare lige det sidste. Vel også fordi han ikke havde spidskompetencer nok hverken som back eller centralt, eller hverken fysik og fart eller teknisk ift superligaen.

Måske havde hans chancer været større hvis han havde fået muligheden centralt hvor han følte sig mest hjemme.

ramloser

Active member
Lidt kynisk måske. Men er der ikke noget om, at 8 ud af 10 spillere, der som16 årige ser ud til at få en.karriere i fodbold, ender i de sekundære rækker, går i stå eller får tilbagevendende skader. Kasper Kure var vel et større talent end sin bror, men fadede ud. Og et nyere eksempel. Thøgersen er vel faldet et par hylder ned siden han var hos os. Og så er der dem, som stadig er i spil, men ikke helt på det forventede niveau. Fx Kaastrup.

Dichio

Well-known member
Det lidt pudsige var at den røg ud efter den eneste sæson hvor han faktisk var fast mand - men jeg var enig i beslutningen dengang.

FRED

Active member

Dichio

Well-known member
Vi har også diskuteret Kaastrup flere gange, og den kan ses på flere måder, og de må jo have vurderet han ikke kunne fået succes i AGF med vores stil. Det både irriterer mig dog at se AGF ikke udfolde en med så åbenlyst potentiale, men stilen passer nok bare ikke - men ønsker knægten al mulig succes :)

Sydhavnen

Well-known member
Vi har også diskuteret Kaastrup flere gange, og den kan ses på flere måder, og de må jo have vurderet han ikke kunne fået succes i AGF med vores stil. Det både irriterer mig dog at se AGF ikke udfolde en med så åbenlyst potentiale, men stilen passer nok bare ikke - men ønsker knægten al mulig succes :)

Men sådan helt seriøst - Hvor åbenlyst stort er det potentiale?

Jo jo, han kan da noget med en bold som ser godt ud, men derud over har han da intet vist?

Jeg forstår godt charmen ved at han er lokal, og tidligere har sagt de "rigtige" ting for os fans. Men nu er han 20 år, og har vel spillet 10 kampe for Lyngby, uden at vise det store, og fra næste sæson skal han spille i 1 division.

Jeg ser ham nærmere som en af de tusindvis af gode 16-17 årige vinder som aldrig bliver til andet end middel gode 1/2 divisions spillere, hvilket der iøvrigt intet er galt med.

Dichio

Well-known member
Historien viser du nok får ret - for de fleste klarer ikke cuttet. Jeg synes også han mangler fart og fysik, hvilket betyder meget i moderne fodbold. Men det gør andre også og klarer sig alligevel. Jeg tænker du får ret 1 div og superliga udenfor top6 kunne godt blive hans niveau.

Dichio

Well-known member
Ja og mon ikke han også bliver en gennemsnits spiller der - det er jo ikke hverken afslutningsevner, tenik eller fart der trykker. Mest vilje og lidt af det hele (ikke typen der bliver bedre med alderen) - og evnen til at komme i dangerzonen og komme forrest og bedst ud af duellerne.

Dichio

Well-known member
Trods rygter om 15 mio salg ender den vist på 5 mio + videresalgs sjov:

T-Knogle

Well-known member
Måske nordmanden stadig er lidt pigesur?

Jeg undrede mig lidt over at han overhovedet har FCK shorts i kufferten. Står han hjemme på hotelværelset om aftenen, i fuld FCK uniform foran spejlet, med tårerne trillende ned af kinderne?!?

Dichio

Well-known member
Jeg undrede mig lidt over at han overhovedet har FCK shorts i kufferten. Står han hjemme på hotelværelset om aftenen, i fuld FCK uniform foran spejlet, med tårerne trillende ned af kinderne?!?
haha ja jeg tænkte det samme, det er jo helt komisk sjovt, men fedt med den slags historier egentlig, at alt ikke er så strømlinet

Winther

Administrator
Cool kasse af Junker - han skulle have været med til EM, han er så brandvarm

En af sekvenserne ligner noget fra en landskamp. Heldigt nok den røde farve også passer til klubben. Ganske godt taget med og sparket ind. Det kunne da godt være en ide at prøve ham på landsholdet på et tidspunkt - måske ikke lige første gang til en EM-slutrunde - men det taler nok ikke for, at han spiller helt ovre i Japan hvor han både er sværere at følge, hvor han har meget lang rejsetid til Danmark og hvor niveauet nok er lidt ubekendt.

Dichio

Well-known member
Nej han mangler naturligvis relationerne - omvendt har han bare scoret i noget der ligner 20 kampe i træk, så kunne have været en fin joker. Problemer er naturligvis ikke at foreslå nogen der skulle have været med, men at tage nogen ud af truppen, bortset fra Zanka og Bolie der også kom med på rutine og relationer.

Ja fortsætter han sådan der, bør han da have chancen, ikke kun for Junkers skyld, men sådan alle mærker at får man stor succes får man også chancen.

T-Knogle

Well-known member
Nej han mangler naturligvis relationerne - omvendt har han bare scoret i noget der ligner 20 kampe i træk, så kunne have været en fin joker. Problemer er naturligvis ikke at foreslå nogen der skulle have været med, men at tage nogen ud af truppen, bortset fra Zanka og Bolie der også kom med på rutine og relationer.

Ja fortsætter han sådan der, bør han da have chancen, ikke kun for Junkers skyld, men sådan alle mærker at får man stor succes får man også chancen.
Jeg kunne sgu godt overveje Junker frem for Kasper Dolberg, jeg synes ikke Dolberg fungerer på landsholdet. Han har scoret imod Moldova, Luxemburg, Georgien og Kasakhstan, men hvornår har han scoret et mål af betydning?

andrewdk

Well-known member
Jeg ved ikke om det er mig der har misset det herinde og er sent ude, men jeg kan se at Amini efter et halvt år i Australien hos familien er på vej tilbage til Europa.

Han har skrevet 2 år med de cypriotiske sølvvindere Apollon Limassol hvor han bliver holdkammerat igen med Jovanovic.

Alexander Zorniger overtog trænerposten i klubben den 1. Juni, så næppe et helt tilfældigt skifte.

De bliver sgu spændende at følge.

Vi kan i øvrigt risikere at møde dem hvis vi går videre fra vores første Conference League opgør, da Apollon fortsat vil være seedet i 3. runde, mens vi vil være useedede.