New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Hvor blev de af - aktive spillere

Hvor blev de af - aktive spillere
Pudsigt som man oplever det forskelligt, jeg synes det hold som PS startede ud med, som bestod af Haaland, Berg og de andre rutinerede var garant for et meget stabilt spillende AGF, vi fik også nogen rigtig gode resultater i den periode. Så tror jeg PS dukkede lidt for presset om at gennemføre et generationsskifte, hvorefter spillere som indtil da havde leveret flot, blev kasseret og røg på bænken. De unge stod så ikke helt for presset og var måske også en smule mærkede af successen. Kirkeskov var en af dem som startede rigtig flot, men i takt med at de gamle røg ud, og de unge ind, manglede der måske den faderfigur som støttede op om den enkeltes udvikling.
Ikke så forskelligt fra det jeg skrev, tror jeg? Så har jeg i hvert fald formuleret mig dårligt, for jeg er helt enig. Så længe Haaland og Berg spillede var der en fin stabilitet.
 
Jeg synes at Staff var noget LÅRT. Hvad synes i andre???

Nøj, hvor jeg savner de gode frugtbare diskussioner vi havde om ham.
 
Pudsigt som man oplever det forskelligt, jeg synes det hold som PS startede ud med, som bestod af Haaland, Berg og de andre rutinerede var garant for et meget stabilt spillende AGF, vi fik også nogen rigtig gode resultater i den periode. Så tror jeg PS dukkede lidt for presset om at gennemføre et generationsskifte, hvorefter spillere som indtil da havde leveret flot, blev kasseret og røg på bænken. De unge stod så ikke helt for presset og var måske også en smule mærkede af successen. Kirkeskov var en af dem som startede rigtig flot, men i takt med at de gamle røg ud, og de unge ind, manglede der måske den faderfigur som støttede op om den enkeltes udvikling.

Kan jeg spørge, uden at have fulgt hele diskussionen, hvor I får konklusionen om, at PS var "presset" til at lave det generationsskifte? Jeg opfatter det præicis som da Glen smed Aabech ud, og ville erstatte ham med en med mere fremtid i, og efterfølgende ikke fik de samme præstationer fra pladsen.

Altså jeg prøver at sige, at det efter min opfattelse var PS der ville have generationsskiftet og brugte Edafe Egbedi og andre unge i stedet for Søren Berg, og Søren Berg røg ud pga. det, og ikke den anden vej rundt. Altså vi havde jo både unge og Søren Berg samtidig. Så jeg tror desværre at PS brugte andre spillere for at få x og y i gang, og få dem til at kunne præstere. Selvfølgelig fordi PS mente at de villle kunne komme til at præstere på et højere niveau med tiden, og være godt for holdets udvikling/fremtid. Han gjorde det jo ikke for at sabotere.

Men altså jeg synes ikke dem der kom ind var gode nok til at retfærdiggøre at smide de mest stabile/erfarne spillere ud. Søren Berg lavede 7 mål og 8 assists i 11/12-sæsonen.... Det er altså kun Bundu der har slået det de sidste 20-25 år i AGF (og kun marginalt bedre stats af Bundu med 1 mål/assists mere)....
Sæsonen efter fik Berg kun 327 minutter fordelt på 7 kampe...! Jeg fatter ikke at han sådan blev kasseret på den måde efter den flotte sæson.
 
Det kan også argumenteres at en stor del af fundamentet for sidste års medalje blev lagt af Amini, Ankersen, Højer, PM og Backman i den første store del af sæsonen. Altså spillere som op igennem midteraksen var en enormt vigtig kerne i holdet. Spillere som er 25-30 år, nogle endda ældre.

Haaland og Berg blev smidt ud pga. manglende tro på fremtidige præstationer, ikke pga. dårlige præstationer.
Og man gav spilletiden til nogen som ikke kunne leve op til det de skulle erstatte (i mange tilfælde)
 
Nu brugte jeg ikke ordet "presset", men det kan da sagtens være, at han blev opfordret af den øvrige ledelse til at benytte potentielt salgbare spillere. Men det kammede bare over for PS og BSN havde selvfølgelig også sin del af ansvaret. Da vi mødte sportslig modgang efter salget af Aron manglede der nogle rutinerede der kunne hanke op i resten af truppen. 2013 blev et ringe år med et pointsnit på 1,06 og det blev som bekendt ikke bedre i foråret 2014 efter fyringen af PS. I hele perioden fra vi solgte Aron i vinteren 2012/13 frem til nedrykningen 2014 lavede vi et pointsnit på 0,93.
 
Det er heldigvis ændret idag, jeg oplever en mere nuanceret opbakning, hvor det handler om at vinde og tabe sammen. Der er stadig et par idioter, men de fylder meget mindre. Måske de ændrede ledelsesforhold i AGF og måden man kommunikere på har hjulpet til det?
Det var lidt det jeg tænkte da jeg læste første del af indlægget. Ikke at jeg er uenig, men når det har ændret sig tror jeg også det har meget at gøre med klubbens generelle udvikling hvor der bliver signaleret noget professionalisme oppefra og hvor man kunne se tingene bevæger sig i den rigtige retning. I sidste ende er det selvfølgelig resultaterne der afgør det, men jeg synes også man kunne fornemme en ændring på lægterne inden de for alvor blev bedre. Indrømmet, det er jo mest vurderet bag skærmen i midt tilfælde, men man fornemmer en anden tro på tingene også når det ikke lige lykkes fordi man kan se det bevæger sig i den rigtige retning. En spiller som Hausner har lavet et par kostbare fejl, men bliver jo ikke lagt for had af den grund. Den reaktion man fik før havde nok også noget at gøre med frustrationer over at det hele sejlede. Nu har vi så allerede fået lidt succes og så må vi se om folk hurtigt bliver forvænte for det bliver svært at forbedre sidste sæsons slutplacering og der skal lægges mere på hvis vi skal være sikre på ikke at ryge ud af top-6 en sæson.
 

Glen forsøger altid at genskabe det han har oplevet fungere for ham tidligere. Jeg tror bare aldrig han får skabt det han gjorde i FCM andre steder end..... FCM.
Guira har fungeret for SøE før, så måske det er en måde for dem at genskabe deres sølvhold fra dengang.
Guira, Kanstrup, Dal Hende etc.

Nu må vi se hvor langt de når. Det kører jo flot for dem på mange områder.
 
Ganske enkelt aldrig forstået det med at pibe eller være efter egne spillere - det bliver ingen bedre af.
 
Ganske enkelt aldrig forstået det med at pibe eller være efter egne spillere - det bliver ingen bedre af.
Ah hvad?

Hvor er det lige du synes jeg "piber" eller er "efter" vores tidligere spiller her..... Jeg fatter det ganske enkelt ikke.
Pas nu på med, at man ikke engang må linke til at vores tidligere træner vil hente en tidligere AGF-spiller til, uden at det skal tolkes som at være "piberi" eller mobning eller lignende. Herre Gud, mand.

Jeg ser det Glen gør her som præcis det samme som da han hentede Kanstrup, Hassan og Dal Hende, og Lorentzen tilbage. Han kan godt lide at hente dem der har fungeret for ham før. Det er da max en kritik af Glen hvis det er noget. Jeg kunne godt lide Guira i vores 4-1-4-1 under David, som vi jo bare ikke spiller mere.
 
Synes det var svært at se hvordan det skulle gå Kirkeskov, defensivt var han vild stærk, men synes han manglede noget offensivt,: Og crazy nogen var efter og AGF ikke tilfreds med en der som 21 årig fik debut på A-landsholdet og havde været på U21 og ned. Jeg forstod ikke han skulle til OB efter to stærke sæson, hvor han bl.a. også løste opgaver som højreback (ikke just let for en venstrebenet).

I OB fik han så også blandet succes. Forstod heller ikke de sendte ham til Norge. Han startede jo crazy godt dernede, hvor man tænkte øv vi lod ham gå.

Siden aner jeg slet ikke set ham spille. Flot han er endt i Kiel trods modgangen.

 

Var slet ikke møntet på dig, og mener fint man kan kritisere spillere sagligt på fora, det er ikke til at undgå - og spillerne kan bare lade være med at læse med. Og gamle AGF spillere fint nok at være ærlig med dem. Det skal jo ikke være jubel-idioti :)

Men på stadion synes jeg man skal spillerne op - også i modgang. Ingen spillere bliver bedre af at blive piftet af. Jo måske Tøffe-typer kan blive tændt af det.
Men det er jo bare min holdning, man må gøre, hvad man vil :)

Men hvor tit har man ikke hørt modstanderen netop gå efter at få publikum til at vende sig mod egne spillere.
Det er jo også det vi håber på når vi er i fcm og fck.
 
Var slet ikke møntet på dig, og mener fint man kan kritisere spillere sagligt på fora, det er ikke til at undgå - og spillerne kan bare lade være med at læse med. Og gamle AGF spillere fint nok at være ærlig med dem. Det skal jo ikke være jubel-idioti :)

Men på stadion synes jeg man skal spillerne op - også i modgang. Ingen spillere bliver bedre af at blive piftet af. Jo måske Tøffe-typer kan blive tændt af det.
Men det er jo bare min holdning, man må gøre, hvad man vil :)

Men hvor tit har man ikke hørt modstanderen netop gå efter at få publikum til at vende sig mod egne spillere.
Det er jo også det vi håber på når vi er i fcm og fck.
Men hvad har det jeg skriver at gøre med at pibe af tidligere spillere på stadion?
Er slet ikke noget jeg skriver om, eller er uenig i. Så forstod slet ikke koplingen.

Men hvis jeg skal adressere det: Jeg forstår sagtens hvis der pibes af Michael Lumb næste gang han kommer til Aarhus Stadion som BIF-spiller. Altså jeg forstår hvorfor nogle gør det. Men ville aldrig selv gøre det. Jeg kommer aldrig til at stå og klappe af en Brøndby-spiller. Men der er heldigvis også en stor dejlig zone derimellem buhen og applaus, hvor man bare ignorerer ham, og koncentrerer sig om at støtte AGF, og buher af samtlige modstandere, uanset hvor de er fra.
 
Men hvad har det jeg skriver at gøre med at pibe af tidligere spillere på stadion?
Er slet ikke noget jeg skriver om, eller er uenig i. Så forstod slet ikke koplingen.
Jeg skal ikke kunne svare helt på andres vegne, men mon ikke det var diskussionen om behandlingen af Kirkeskov, Staff m.fl., der blev sigtet til? Den diskussion kører trods alt ikke ret mange indlæg over dit.
 
Jeg skal ikke kunne svare helt på andres vegne, men mon ikke det var diskussionen om behandlingen af Kirkeskov, Staff m.fl., der blev sigtet til? Den diskussion kører trods alt ikke ret mange indlæg over dit.
Ja lige præcis

@Stig - ja præcis, synes ikke der er noget galt i at pibe af modstandere også gamle AGF'ere. Det er en del af gamet og man må gerne se om man kan stresse fx Stage osv når han er på besøg på gammel hjemmebane.

Men egne spillere synes jeg man skal støtte og få det bedste frem i :cool:

Nu er jeg ikke selv typen der vil stå og pifte af Bundu, Stage osv, men synes det er okay at vise, at man ikke bifalder de spiller i forkert trøje. Har vi selv sendt dem væk gratis på pension, synes jeg ikke det giver mening af pifte af dem fx hvis Kirkeskov eller Jova skulle komme hjem og spille i anden klub mindre klub. Men skifter de til de gule, sorte eller bæ-hvide så må man sige de spiller et forkert sted og så er den mere på vippen. Bundbu har vi naturligvis ikke sendt til FCK, men han kunne have valgt spille i AGF for det halve.
 
Last edited:
Jeg skal ikke kunne svare helt på andres vegne, men mon ikke det var diskussionen om behandlingen af Kirkeskov, Staff m.fl., der blev sigtet til? Den diskussion kører trods alt ikke ret mange indlæg over dit.
Sikkert. Jeg fik det ikke med, så kom ud af det blå.
Dicho får ikke altid tagget/citeret dem han snakker til, så forvirringen opstod nok ud af det. Jeg kunne som læser have opklaret det ved at gå tilbage. Det fik jeg ikke gjort.

Og jo der har kørt nogle snakke. Jeg troede ærligt talt han adresserede mig, og det forstod jeg ikke baseret på mit indlæg.
 
haha helt fint Stig - ja jeg er lidt gammeldags ;)

I øvrigt synes jeg det er pænt svært når ens helte skifter til vores konkurrenter, havde det godt nok svært første 6-12 måneder med Stagen, også anstrengt med Bundu nu også selvom han har været væk et ½ år.

Samme med Thorninger - og især Mads J og Marc Rieper fordi de tog skiftet direkte. Eller da da Duncan røg til bif, og senere AaB og FCM. Havde det også anstrengt med Lumb og Bjørn i AaB.

Omvendt synes jeg også det har været svært med nogle af de gule og skidt-hvide i vores pæne trøje - Spellman fx, men det er lidt lettere haha end den anden vej ;)

Min første største skuffelse tror jeg var ham der, da han skiftede hjem til DK og de gule.

 
Last edited:

Glen forsøger altid at genskabe det han har oplevet fungere for ham tidligere. Jeg tror bare aldrig han får skabt det han gjorde i FCM andre steder end..... FCM.
Guira har fungeret for SøE før, så måske det er en måde for dem at genskabe deres sølvhold fra dengang.
Guira, Kanstrup, Dal Hende etc.

Nu må vi se hvor langt de når. Det kører jo flot for dem på mange områder.
Han endte i Sønderjyske på en kort kontrakt og tilsyneladende arbejder Thaysen stadigvæk
Sportschef Hans Jørgen Haysen, der selv skifter til AGF fra marts, forklarer da også, at netop forhåndskendskabet til Guira er blandt årsagerne til, at Sønderjyske har slået til.

- Det har stor betydning, at han kender os, og vi kender ham. Det betyder, at han kan gå ind i klubben fra dag ét, og Sønderjyske er næsten som et andet hjem for ham.
 
Ja og fint han arbejder det er alligevel forskellige spillere agf og søe vil gå efter til sommer og frem - og vinduet et slut, undtagen de frie spillere, men mon ikke det var sidste kontrakt.

Synes det var smart af AGF og Haysen at melde det ud på da vinduet alligevel var overstået, så fik alle ro.
 
Top