Nyheder
AGF-Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Hvor blev de af

T-Knogle

Well-known member
Det kunne være fedt at få ham ind på akademiet igen, han kender klubben, og Davids tilgang, den Hvide tråd, og kunne måske bidrage med lidt kontinuitet,

Martinstranger

Administrator
Det kunne være fedt at få ham ind på akademiet igen, han kender klubben, og Davids tilgang, den Hvide tråd, og kunne måske bidrage med lidt kontinuitet,

Sidste gang lå den lidt til højrebenet men Hvorfor bliver han fyret igen? Var der noget kontrovers med JN og Allan K, da de brugte et AGF-program til deres taktikker?

Martinstranger

Administrator
Tv-ekspert ... tja sikker på det bliver en proces ;-)

Sæt nu han overrasker positivt - det kan vel ikke blive meget værre end det er nu ;)

Troede ellers han havde sendt en offentlig jobansøgning til Norge, så bliv ikke overrasket over et hurtigt skifte:ROFLMAO:

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Jeg tippede gode venner i SIK om ham, og nu bliver det spændende om han kan forløse det indlysende talent han har i Skive, hvor der er et godt ungt og ambitiøst træningsmiljø.

Han virkede dygtig. Så ham i noget U19-halløj engang, og tænkte at han sgu var spændende.
Ved ikke helt hvorfor det ikke kunne blive til mere. Men det kan der være 100 grunde til.

Winther

Administrator
Han virkede dygtig. Så ham i noget U19-halløj engang, og tænkte at han sgu var spændende.
Ved ikke helt hvorfor det ikke kunne blive til mere. Men det kan der være 100 grunde til.
Jeg husker det som om han egentlig var afskrevet men så fik en chance fordi han havde vist noget af det rigtige og kunne være en spændende lidt uortodoks type. Selvom der ser ud til at være flere af de unge der faktisk kan slå igennem på førsteholdet, er niveauet bare også hævet, så når spillere som Kaastrup og Lunding bliver vejet og fundet for lette (eller ikke at være de rigtige typer) kan Maarouf sagtens blive en spiller der gør det et andet sted. Så kan han jo vende tilbage engang. Med de skridt fra Brabrand til Skive har han da gang i noget der også sagtens kan udvikle sig til mere.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Selvom der ser ud til at være flere af de unge der faktisk kan slå igennem på førsteholdet, er niveauet bare også hævet, så når spillere som Kaastrup og Lunding bliver vejet og fundet for lette (eller ikke at være de rigtige typer) kan Maarouf sagtens blive en spiller der gør det et andet sted.
Lunding ville kun tilbage til AGF hvis han skulle spille. AGF ville gerne have ham tilbage og følge AGFs plan som krævede noget mere tålmodighed (skulle stå bag Links). Jeg tror ikke som sådan man bare vejede Lunding og fandt ham for let. Han blev jo solgt for et million-beløb til Holland. Lunding kunne arbejde i Davids system, og lavede fremragende returløb til tider. Jeg tror ikke man havde opgivet den case, men omvendt havde Lunding tro på at han skulle noget andet end den plan AGF præsenterede for ham. Manglende tro på hans evner "her og nu" gjorde at man ikke så ham indtage en startplads over Links, og dermed "endte" det jo nok som du siger i, at han blev fundet for "let" til det han selv synes. Men helt opgivet ham vil jeg ikke karakterisere det som.

Kaastrup blev solgt for et symbolsk beløb, og passer mere på beskrivelsen, og at AGF ikke ville stå i vejen for det, da udsigten til spilletid var for lang.
Men utroligt at vi har stået siden Lunding og Kaastrup tog afsted og ikke rigtig fået noget der var ligeså godt som Lunding ind. Tengstedt måske, men han har godt nok ikke spillet meget. Så var Lunding blevet udtaget/spillet mere? Hvem ved. Er Lunding/Tengstedt same same? Ift evner og spillestil nej, og ift timingen omkring spilleren: nej. Tengstedt er stadig ny i AGF. Lunding var ikke. Tålmodighed og følelsen af at der bliver troet på påvirker de fleste.

Winther

Administrator
Lunding ville kun tilbage til AGF hvis han skulle spille. AGF ville gerne have ham tilbage og følge AGFs plan som krævede noget mere tålmodighed (skulle stå bag Links). Jeg tror ikke som sådan man bare vejede Lunding og fandt ham for let. Han blev jo solgt for et million-beløb til Holland. Lunding kunne arbejde i Davids system, og lavede fremragende returløb til tider. Jeg tror ikke man havde opgivet den case, men omvendt havde Lunding tro på at han skulle noget andet end den plan AGF præsenterede for ham. Manglende tro på hans evner "her og nu" gjorde at man ikke så ham indtage en startplads over Links, og dermed "endte" det jo nok som du siger i, at han blev fundet for "let" til det han selv synes. Men helt opgivet ham vil jeg ikke karakterisere det som.

Kaastrup blev solgt for et symbolsk beløb, og passer mere på beskrivelsen, og at AGF ikke ville stå i vejen for det, da udsigten til spilletid var for lang.
Men utroligt at vi har stået siden Lunding og Kaastrup tog afsted og ikke rigtig fået noget der var ligeså godt som Lunding ind. Tengstedt måske, men han har godt nok ikke spillet meget. Så var Lunding blevet udtaget/spillet mere? Hvem ved. Er Lunding/Tengstedt same same? Ift evner og spillestil nej, og ift timingen omkring spilleren: nej. Tengstedt er stadig ny i AGF. Lunding var ikke. Tålmodighed og følelsen af at der bliver troet på påvirker de fleste.
Ja, man kan selvfølgelig lægge lidt forskelligt i betegnelserne og det er også svært at vide nøjagtigt hvilke samtaler AGF og Lunding har haft. Det Lunding har sagt offentligt kan have været lidt mere nuanceret indadtil og man kan have vurderet at der kunne gå et par år som reserve og at det var bedst for udvikling hvis han fik mere spilletid og derfor udlejede man ham først og efterfølgende er man måske nået frem til at det ville gavne mest med et permanent ophold et sted. Så mere tanke på langsigtet udvikling end at han decideret var for dårlig - selvom det naturligvis ville være anderledes hvis man regnede med at han var lige ved at kunne slå igennem. Noget tilsvarende kan have været tilfældet med Kaastrup. Jeg ved ikke hvor godt Lunding har gjort det i Holland, men Kaastrup fremstår jo ikke rigtig endnu som en der kunne have løst vores problemer i foråret eller ville kunne gøre det i denne sæson. Bedre end Jevtovic måske, det er svært at sige, men barren er selvfølgelig også højere end en spiller der indtil videre har vist sig nærmest ubrugelig.

SteenA

Well-known member
Lige nu ville Kaastrup og Lunding have været gode at have i truppen. Jeg tror de ville få en del spilletid. Men det er jo ikke lige nu vi skal måle på, men vores trup når vi når til september.

Stig AKA Frank Heskjær

Well-known member
Lige nu ville Kaastrup og Lunding have været gode at have i truppen. Jeg tror de ville få en del spilletid. Men det er jo ikke lige nu vi skal måle på, men vores trup når vi når til september.
Tænker mest på, at hverken Jevtovic eller Tengstedt har spillet en rolle heller. Jeg havde intet imod at Ankersen blev forsøgt skiftet ud. Jeg havde intet imod at Kaastrup blev opgivet, og Lunding fik lov at skifte når han nu ikke troede på den plan vi havde lagt for ham.

Men at hverken Jetovic eller Tengstedt så har slået til, altså dem der skulle ind i stedet, og at vi er en kantspiller færre, og har været det alt for længe. Det er frustrerende.

Læg så dertil at Jon er som nat og dag, og Links bare generelt mangler produkt, ja det er ekstra frustrerende.

Martin Hansen

Well-known member
Flere FCK fans skriver på Twitter, der går rygter om, at Stage er på vej væk fra FCK til en pris af 5 mio. euro. Har ikke kunnet finde noget mere konkret.

Håber da, vi har videresalgsklausul.

Edit: Hvad jeg lige kan finde, er det Stage selv som gerne vil væk pga. manglende spilletid - er det så lidt? - og PC har sat et prisskilt på 5 mio. euro altså ingen konkrete bud.

Senest redigeret:

Dichio

Well-known member
Kunne være smart nok af FCK at få ham solgt mens han stadig har fine stats og spillet meget, lige nu tegner det ikke til en sæson i start11.

Mon ikke han også fik "skrevet ind" (aftalt det mundtligt) i kontrakten som hensigts erklæring at skulle sælges videre efter 2-3 senest 4 år ... de to er gået!

anra

Active member
Flere FCK fans skriver på Twitter, der går rygter om, at Stage er på vej væk fra FCK til en pris af 5 mio. euro. Har ikke kunnet finde noget mere konkret.

Edit: Hvad jeg lige kan finde, er det Stage selv som gerne vil væk pga. manglende spilletid - er det så lidt? - og PC har sat et prisskilt på 5 mio. euro altså ingen konkrete bud.
I kan høre bts podcast transfervinduet. Der nævnes det kort.

andrewdk

Well-known member

Jeg hørte et rygte for to ugers tid siden på en konkret engelsk klub fra den øverste del af Championship til Stage.
I samme forbindelse fik jeg dog også et par andre rygter som foreløbig ikke har holdt vand.

Dichio

Well-known member
Jeg har det også noget ambivalent med det, men naturligvis fint med point til ranglisten, og Stage håbe jeg mere på succes for, fordi vi har nogle kick back der.

Men uanset diks, kamil, stage - de var meget sympatiske i agf.

Dichio

Well-known member
Hvad så med PC?
Ønsker han ham altid godt privat - og må han køre fck i sænk :cool:

Aner ikke nok hvordan hans exit var, og sådan noget kan vel ikke være anderledes, men håber de folk der er i AGFs topledelse og tegner klubben i bestyrelsen, direktøren og sportschefen ikke lader sig friste af andre danske klubber. JN spurgte om noget ikke kunne gøres. Noget andet er så at man måske også bør sikre sådanne nøglemedarbejdere på kontrakt ligesom man har David på en lang kontrakt og han ikke lige kan smutte med 4 måneders varsel. Det har jeg også sagt til ledelsen jeg synes de burde. Men det må de jo selv foretage valg omkring. Med SIB tænker jeg funktionær er fint til man lige har set hinanden an, men viser samarbejdet sig som succes, bør man skrive en kontrakt og sørge for den altid løber mindst et år til tider to, kan passende genforhandles hvert år. Så længe vil en anden klub næppe vente. FCK havde ikke kørt 12-18 måneder+ uden sportschef eller med en vikar. 4 måneder kunne man godt. Man kunne også lave en klausul i kontrakten ift konkurrenter og betale herfor som man skal ved den slags.

Tænker man med både med spillere og nøgle ledelse og medarbejdere skal have et fælles sigte om succes i agf, og sult efter at komme til udlandet - ikke til fcm og fck. Stage må blive sidste direkte salg. Vi kan aldrig forhindre lejesvende som diks eller spillere der kommer retur fra udlandet som bundu. Men vi kan byde med så godt vi kan.

Winther

Administrator
To mål af Kaastrup i dag, det ene sparket op i hjørnet, det andet efter at målmanden giver ham en retur på første afslutning. Fint han får lidt succes. Han bør vel også kunne vise sig ret godt frem i 1. division på et Lyngby-hold der spiller rimelig offensivt og må formodes at være klart stærkest i de fleste kampe.

Dichio

Well-known member
To mål af Kaastrup i dag, det ene sparket op i hjørnet, det andet efter at målmanden giver ham en retur på første afslutning. Fint han får lidt succes. Han bør vel også kunne vise sig ret godt frem i 1. division på et Lyngby-hold der spiller rimelig offensivt og må formodes at være klart stærkest i de fleste kampe.
Ja det havde været mere fedt at have beholdt Kaastrup som joker ift Milan eller Anker - men nu var Milan åbenbart også tåbeligt nok tænkt som profil i start11.

men fedt med succes til ham - kan også kaste udviklingspenge af til agf

Winther

Administrator
Ja det havde været mere fedt at have beholdt Kaastrup som joker ift Milan eller Anker - men nu var Milan åbenbart også tåbeligt nok tænkt som profil i start11.

men fedt med succes til ham - kan også kaste udviklingspenge af til agf
Det er ikke svært at være et bedre alternativ end en der aldrig er lykkedes og man nu har opgivet, men jeg er nu ikke overbevist om at Kaastrup ville have løst vores problemer. Det synes jeg ikke han har bevist i Lyngby endnu. Bliver han et stort salg kan man måske ærgre sig, men det er meget tænkeligt det aldrig ville være nået dertil hvis han var blevet i AGF.

Dichio

Well-known member
Det er ikke svært at være et bedre alternativ end en der aldrig er lykkedes og man nu har opgivet, men jeg er nu ikke overbevist om at Kaastrup ville have løst vores problemer. Det synes jeg ikke han har bevist i Lyngby endnu. Bliver han et stort salg kan man måske ærgre sig, men det er meget tænkeligt det aldrig ville være nået dertil hvis han var blevet i AGF.
Det vil jeg give dig fuldstændig ret i, synes bare talenter i det mindste var der. Og var esktra ordinært.

Men da man ophævede passede han skidt fordi vi ikke spillede med 10er og to kanter der stod bredt. Nu spiller vi pludselig lidt anderledes og bedre for MK. Jeg synes godt man kan lære af det og udleje (hvis spilleren vil). Bare se i EfB de skulle jo have udlejet Anker & Co, nu har de en ny træner. Med mindre de faktisk gerne ville rense ud og frigive midler permanent.