New posts
  • Synes du ikke der er nok debat om AGF på sitet, udover vores kamptråde?

    Opret en profil eller log ind med eksisterende bruger, så kan du tilgå den generelle debat om AGF og om stadionbyggeriet. Dette inkluderer også vores store transfertråde.

Hvor blev de af - aktive spillere

Hvor blev de af - aktive spillere
Har lige læst denne artikel - den er interessant og anderledes i forhold til standard-fodbold-artiklerne. Dejligt journalisterne kan blive overraskede.


En form for kulmination på en karriere, der kun kan indgyde respekt. Flid, professionalisme og en stærk mentalitet har givet Jens Jønsson en status, som lige nu overgår flere af de spillere, han stod i skyggen af på U/21-landsholdet under EM i 2015.


Og hvem ved, om det snart bliver til endnu mere? Efter hans seneste kamp mod Granada ville det i hvert fald ikke have overrasket mig, hvis landstræner Kasper Hjulmand havde efterudtaget Jens Jønsson til sin trup som erstatning for Christian Nørgaard, der samme dag var blevet skadet.
 
haha Stig tænkte godt på dig - nu kan vi tage den op igen ... nej ;) men fedt David har den der positive attitude, han var også glad for Junker indtil Junker selv gav op.
 
Har lige læst denne artikel - den er interessant og anderledes i forhold til standard-fodbold-artiklerne. Dejligt journalisterne kan blive overraskede.

Ja fedt med Jens J.

I øvrigt burde det danske landshold også tage ved lære af at placere så mange landskampe rundt i provinsen - Århus især og lidt Aalborg og Fyn, måske endda Esbjerg/Herning en sjælden gang i mellem, når det er en af de helt ligegyldige kampe (som der ikke vil være så ligegyldig).

Ligesom Spanien spillere i Sevilla, Tyrkiet spiller i Konya osv (jeg har iøvrigt selv været der - vildt Jens J kunne bo der)
 
Ja fedt med Jens J.
...
Ligesom Spanien spillere i Sevilla, Tyrkiet spiller i Konya osv (jeg har iøvrigt selv været der - vildt Jens J kunne bo der)
Jeg tænker at han kunne bo der, fordi han faktisk gjorde det godt. Spillede han som en pose nødder (eller som en Fischer i FCK), så ville det nok have været pænt træls at bo der :D
 
han var også glad for Junker indtil Junker selv gav op.
Haha :D Ja det er godt :D
Jeg understreger det dog gerne igen. Jeg var også super glad for Junker, og jeg mistede kun troen på at han var den rette for os på det tidspunkt da Junker ikke kunne få det til at lykkes, hvilket vi havde brug for. Patrick Mortensen har banket mål ind siden sin ankomst, og det var præcis det vi havde brug for. Allerhelst havde jeg set Junker blive i AGF SAMMEN med PM, såfremt Junker kunne have affundet sig med det. Men som med Ankersen og Lunding, så handler det meget om det mentale. Hvis spilleren ikke tror på den plan træner/klub/sportschef har for spilleren, og taber spilleren tålmodigheden, eller føler at han skal et sted hen hvor han får mere snor ift hvad han personligt har brug for, så kan det bare være en nødvendighed at ophøre samarbejdet/lade spilleren tage afsted.

Jeg tabte ikke troen på at Junker kunne slå igennem. Men jeg tabte troen på at han kunne det i AGF under David, og mente dermed at han ikke længere var den rette for os at have på det tidspunkt.
Jeg var 100% forberedt på at se ham slå igennem i Horsens. Var faktisk meget overrasket over at se at han ikke slog til der. Men det bekræftede mig også i, at når han ikke kunne slå til ift tillid/præstationer i Horsens, så var det nok bedst for ham at komme til en anden liga for en stund. For Horsens var jo netop et sted der var kendt for at give spillere tillid og lang snor. Men også der røg Junker jo på bænken. Jeg synes han havde flere kampe med gode præstationer der også.

Og han startede jo også med 3 mål og en assist i 10 kampe. Men hans sidste 17 kampe var med 0 mål og 2 assist. Så igen var det slutproduktet der manglede. Og man kan sagtens sige at sangen om at man måske havde for lidt tillid/snor til ham i DK i både Randers, AGF og Horsens. Men altså havde han scoret mål om i Norge, så havde snoren jo også været der. Der er mange der gerne vil vende den om ift at målene kun kommer hvis snoren er der. Så man må jo se på om 17 kampe for Horsens er "snor/tillid" nok. Og den del kan der jo nok være mange forskelige meninger om. I Junkers sidste 12 kampe for Horsens fik han kun fuld tid i de 2 af kampene. Og den del brød Junker sig i hvert fald ikke om. Og der kunne man også fint argumentere for at længere snor havde været at give Junker flere hele kampe. Så kunne han måske have scoret flere mål når modstanderne var trættere.

Meeeen alt i alt, så havde AGF brug for noget andet end det vi så fra Junker, uanset om det var Davids, AGFs eller Junkers skyld at det der blev vist blev vist. Og det tog så et halvt år at finde det i Patrick Mortensen. Vi havde nok allesammen helst set at Junker havde spillet det efterår for os, og så være blevet solgt den vinter hvor vi hentede PM. Der tror jeg nu altså at Junker havde gjort at vi havde haft et bedre skud mod top 6 den sæson.

Det tror jeg dog også vi havde klaret hvis Bundu havde været 100% fit det efterår, så Stage ikke skulle i angrebet så ofte.
 
Ja pyt med Junker han vil være ca. 28 når han ikke har slået til i sydeuropa og skal hjem og mon ikke han tager tilbage til Norge igen der.

Så alt for gammel...

Vi bruger kun spillere på 22 år (som Mikkel gjorde opmærksom på) og derunder stort set med undtagelse af aksen FT, NP og PM - og så lige Højer-skøjten. Gamle fyre på 25-30 år haha. Sgu flot den transformation PC og DN i fællesskab har lavet.
 
Ja pyt med Junker han vil være ca. 28 når han ikke har slået til i sydeuropa og skal hjem og mon ikke han tager tilbage til Norge igen der.

Så alt for gammel...

Vi bruger kun spillere på 22 år (som Mikkel gjorde opmærksom på) og derunder stort set med undtagelse af aksen FT, NP og PM - og så lige Højer-skøjten. Gamle fyre på 25-30 år haha. Sgu flot den transformation PC og DN i fællesskab har lavet.
Jeg synes jo det vi har gang i pt viser med al tydelighed at unge spillere er gode at have, mens de mere rutinerede kan være det fundament spillemæssigt som de unge kan støtte sig til og tage afsæt i. Ankersen, Backman, Patrick Mortensen, Højer, Tingager og Amini etc har været nogle af vores bedste og mest stabile spillere gennem det sidste par år.
 
Ser det dog ikke realistisk at PC sender en stor transfer efter en snart 30 årig - en mindre ville være fint og så Helle videre. Aron kan også spille kant. Hvis - ville det være fint bytte.

Tror dog ikke på det sker. Aron vil naturligvis sydpå til større løn og prestige igen. Der er også skades aspektet (Helle er altid spilleklar) og om Aron passer ind i DNs stil

Men Aron på den ene kant, Jetovic der scorede 12 mål på en sæson i Rosenborg på den anden - og PM i midten. Det lyder meget målfarligt.

Nå sker ikke. Men fedt med succes til vores gamle ven.

 
Ja altså 12 mål på 23 kampe (2 i EL, 3 i pokalen, og 18 i ligaen).

Han er tilbage i form ser det ud til. Hans type passer nok bare ikke ind i Davids system. Men han vil kunne give endnu en offensiv mulighed i kampe, hvor vi skal spille 20-25 minutter med 2 angribere. Men typemæssigt er den ikke helt i øjet. Dog er både PM, Helenius og Tengstedt alle typer der er spilstationer, mens Aron jo kan lægges ind som han der kan sendes afsted. Det mangler vi lidt typen der kan i flere kampe.
 
Ja han kunne tilføre noget andet og kunne godt se opgaven kunne dækkes fint med pm, aron og ST.

PM er aldrig skadet og de få kampe vi spiller med to - ville det faktisk være mere farligt med Aron ind som hængende angriber, selvom vi så ikke har to hovedspilsstærke til slutminutterne, hvis DN vil det - men så kunne man istedet rykke Tingager op til sidst. Eller ST måske kan udvikle sig over tid til at blive lige så god i den rolle som Helle.

Aron kunne istedet bruges på kanten også.

PC snakkede i podcasten denne uge meget om summen af AGFs trup - og den ville i hvert fald vokse ekstremt med Aron istedet for Helle (ST kunne også udlejes og få hår på brystet istedet - så ville summen blive endnu større, om han vil det er så en anden sag).

MEN det er bare tankespind. Aron ryger til udlandet med alle de store ligaer der er i spil, og mon ikke Hammarby kræver mange mio. Så det er en ud af 10.000 han kommer til AGF....

Skulle det være sket - skulle det ske da han var transferfri og røg til Hammarby. Men fint nok PC ikke snuppede den chance med tanke på Arons skadeshistorik. Som tingene er gået skulle vi naturligvis have snupper Aron, men nemt at være bagklog.

Nu er summen af Aron for dyr - når der både skal (mere) årsløn og stor transfer til.
 
Jeg synes i hvert fald snakken om Aron-typen er mere spændende end om hvorvidt det lige skal være ham. For altså vi har jo 3 af de samme typer i PM/Helenius/Tengstedt som jeg ser det.

Er der virkelig ikke kampe, hvor en Aron/Schwartz/Junker-type ville passe ind?
 
Helt enig jeg synes også det er værd at have en af de 3 angribere som type, der er en anden - og kan spille kanten også med masser af fart og mål i støvlerne for at få øget summen af mål og summen af truppen som PC snakker om.

Selvom Albert har ramt noget vildt og har masser af topfart når først han er afsted, er det ikke længere end få uger siden vi talte om vi manglede en kant mere. Behovet er måske luksus nu, men som du siger Stig giver det også en anden dimension i angrebet.
 
Det var lidt det man måske kunne kalde en Aron-type jeg havde i tankerne som det unge angrebstalent jeg syntes vi manglede. At det kunne være den type handlede selvfølgelig også bare om at han så kunne bruges som indskifter til at ændre noget mere radikalt, det kunne måske give lidt mere spilletid og ja, måske også gøre ham til en mulighed på kanten. Nu har vi Tengstedt som ny ung angriber og han har da fået nogle indhop, så han er jo så også brugbar som type kan man konstatere selvom han mangler lidt for rigtig at gøre sig gældende.
 
Nu har vi Tengstedt som ny ung angriber og han har da fået nogle indhop, så han er jo så også brugbar som type kan man konstatere selvom han mangler lidt for rigtig at gøre sig gældende.
Han skal have tid til at udvikle sig - syntes hans grundkompetencer ser gode ud. Nu skal han helt op i gear fysisk og falde rigtigt ind på holdet i spillet. Det kan han passende bruge resten af sæsonen på mens han får flere og flere spilminutter. Vi skal huske han ikke har spillet mange kampe på højt niveau men lige var vendt tilbage fra en langvarig skade sidste sæson - så han mangler nok en sæsons udvikling der skal indhentes.
 
Yep præcis sådan en type som ung vil være fint at erstatte Helle med når han vil/skal videre. Gerne en på samme kvalitets niveau som kan levere med rimelig sikkerhed. Altså bare lige en tand længere fremme end ST.

Enig vi skal heller ikke forvente at ST bliver nogen raket, men har andre kvaliteter som god teknik, fysik og hovedspil, og ikke mindst et stærkt skud (scorede meget på u19 og allerede 2 mål for AaB for få superliga minutter lidt en entre i stats som Albert).

Og ST bliver også guld værd for os på frispark sammen med PO når Højer bliver solgt til nytår.
 
Jacob Trenskow fik ikke kontrakt i AGF, men nu er han allerede udtaget til en superligakamp i sin nye klub:
For hans egen udvikling ser det ud til at skiftet til Horsens var helt perfekt, og man må håbe at han slår igennem.

Men det er selvfølgelig ulempen ved at være tophold, at nogle store talenter går tabt. Med en endnu stærkere økonomi kunne en lang kontrakt og udlejning til norge eller 1. Division måske være løsningen.
 
Top